Aihe: Kokemuksia Yamahan elektroakustisista?
1
Qtamo
27.01.2003 23:09:15
Olen suunnittelemassa ensimmäisen kitarani ostoa ja olen ajatellut elektroakustista. Akustisen ääni miellyttää sähkökitaraa enemmän, ja koska vapaan rämpyttelyn lisäksi tarkoituksena on saada signaali silloin tällöin myös mikseriin ja edelleen tietokoneelle, tuntuu elektroakustinen sopivan parhaiten tarkoitukseen.

Kitaraummikkona en oikein tiedä, mitä ominaisuuksia pitäisi osata vaatia ja mitä heikkouksia varoa, joten kyselen teiltä kokeneemmilta neuvoa. Onko kellään kokemuksia seuraavista Yamahan elektroakustisista?

FX310 - "An ideal choice for the first-time electro-acoustic buyer" sanoo Yamaha. Halvin perusmalli, 259 e.

FGX423SC (489 e) ja DWX8C (529 e) - soololovi, kolmialueinen taajuuskorjain ja tuplasti hintaa tuohon karvalakkimalliin verrattuna. Näiden kahden mallin erot eivät ole minulle oikeen selvinneet.

Näitä olen F-Musiikin mainoksista katsellut. Kalliimmat laitteet ovat tammialessa, mutta liikkeen hintatason huomioonottaen kitarat taitavat nyt olla vasta normaalihintaisia. Ainakin hinnat ovat hyvin lähellä Thomannin vastaavia.

Jos tunnette kyseisiä instrumentteja, niin kaikenlaiset huomiot ovat tervetulleita. Halpamallissa houkuttaisi tietysti hinta, mutta ihan sutta en viitsisi hankkia, ettei kiinnostus lopahda ainakaan soittimen puutteisiin.
Kauas on pitkä matka.
Renki
04.02.2003 14:55:58

Mulla on Yamahan elektroakustinen soololovella. En nyt muista sitä malli numeroa. Mutta voin tarkistaa sen. Hintaa sillä oli 550€.Maksoin muistaakseni siitä 450€. Oli joku alennus Fmusiikilla silloin.
Omaan kitaraani olen ollut ihan tyytyväinen. Tietenkin parantamisen varaa löytyy.
Kitara on kooltaan ja painoltaan makuuni hieman kömpelö.
kitaran soitettavuus on hyvä. Nauhojen hionnat viimeistelty hyvin. Kielet painautuvat otelautaan suht koht kevyesti.
Kitara sointiääneltään, on hyvä mutta parempaakin voisi toivoa.
Mutta omalla yamaha kokemuksella voin sanoa että kyllä ne ihan hyviä kitaroita on. Hinta ja laatusuhde kohdallaan.
Yrittänyttä ei panna.
PJS
04.02.2003 20:29:38

landolan uudet elektroakustiset on mun mielestä parempia.
kivi ja vierähdys!!!!
Qtamo
05.02.2003 07:45:15
No nyt tännekin sitten alkoi tulla vastauksia, kiitoksia... Kitarakamojen puolella tuli myös muutama kommentti.

peetro & Renki: Onko taajuuskorjain elektroakustisessa mielestänne oleellinen? Jos signaali vedetään kuitenkin mikserin läpi tietokoneelle, niin sama kai se missä välissä sitä korjataan? Ja Renki, jos jaksat, niin tarkastatko vielä sen oman Yamahasi mallinumeron.

PJS: Osaatko suositella jotain tiettyjä Landolan malleja (jos hintaluokka on n. 500 e tai alle)?
Kauas on pitkä matka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)