Aihe: Peavey Classic 30
1
Bluesmies
04.02.2003 18:38:15
Kysyisin vähän tietoja tuosta putkicombosta. Kertokaapas kokemuksianne. Paljonko kannattaisi maksaa käytettynä? Kiitos!
Mullontele.
Jusstus
04.02.2003 18:46:02
Kysyisin vähän tietoja tuosta putkicombosta. Kertokaapas kokemuksianne. Paljonko kannattaisi maksaa käytettynä? Kiitos!

Hinta/laatusuhteeltaan mainio pikku combo. Kaksi kanavaa, efektilenkki, lisäkaappipaikka, kaiku, boostitoiminto. Saatavana mustana ja klassisena tweedinä. Tehoa löytyy ihan riittävästi bändikäyttöönkin. Hintaisekseen tosi mukavat puhtaat ja hyvät bluessoundit. Ei rankempaan rokkiin välttämättä.

Haittapuoliksi on mainittu turha kimakkuus kovilla volyymeilla (ei mun mielestä kuitenkaan). Putkisyöppöhän tuo myös taitaa olla.

Jos käytettynä neljään sataan saat hyväkuntoisen, niin ei toi pahakaan kauppa oo. Uutena Saksassa noi bungaa kai jotain 600-650. Huonompikuntoiset toki halvemmalla.
"These go to eleven.."
dsp drv
05.02.2003 08:25:39
Hinta/laatusuhde on kyllä hyvä ja ihan toimiva styrkkari, toimii itse asiassa hyvin myös "makuuhuone" -soittelussa - vaikka onkin 22 wattinen.

Putkia (ainakin etuasteen) kannattaa kyllä kokeilla vaihtaa, tosin uusissa C30ssä taitaa olla Sovtekin 12AX7LPSstä, mitkä on kyllä hyvät putket. Tietysti elementin vaihto muuttaa vahvistimen soundia paljonkin, tuo blue marvel on aika tumma soundinen...

Pari asiaa mitä tulee huomata...ensinnäkin säröpedaalit eivät toimi classic 30ssä. JA sitten kun tulee pääteasteen putkien vaihtoa, homma vaatii modausta, koska bias-säätö ei ole mahdollista. Ainakaan mun C30 ei ole koskaan ollut putkisyöppö.

Silti, hyvä vahvistin puhtaalla ja särölläkin...ja ainakin mun C30stä irtoaa jopa aika rankat soundit, mutta tuota onkin vähän modattu...siis tyytyväinen kuitenkin olen kuutisen vuotta ollut, vaikka välillä vähän vaihto kiinnostaisi - no se taitaa olla normaalia.
dsp drv
05.02.2003 10:29:10 (muokattu 05.02.2003 10:30:05)
Voisi muuten kerätä tähän vähän listaa siitä että mitkä säröpurkit on ollu toimivia ja mitkä taas huonoja ton Classic30:n kanssa.

Seuraavia olen kokeillut:
-Ibanez TS9 reissue, TS10, TS7 ja TS808.

-Marshall Blues Breaker 2 (tosin tämä mulla on clean boostina) ja Guv'nor.

-BOSS BD-2, OD-3 ja SD-1.

-Crowther Hot Cake (tämä oli ihan ok).

-Hughes & Kettner Tube Factor (paras mitä olen kokeillut, mutta vahvistin tarjosi paremmat ja laajemmalla säätövaralla olevat säröt).

Noilla kaikilla (paitsi Tube Factorilla) minusta soundit oli aika muovisia ja "keinotekoisen" oloisia, tosin tässä nyt taas pitää muistuttaa, että ko. vahvistin ei toimi kuin "makuuhuone" -soittelussa. Kuitenkin olen tyytyväinen vahvistimen omaan säröön.

edit: lisää speduja...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)