Ticeto 30.11.2004 00:39:41 | |
---|
Mä laitoin kaapin tilaukseen pari viikkoa sitten ja tilisiirron tein niitten tilille viime viikolla. Kaappia ei ollu varastossa, mutta toimittajalla oli. En tiiä mikä kestää. Eivät ne tilaa yhtä kaappia erikseen, vaan odottavat lisää tilauksia, jotka voi tehdä samalta toimittajalta. Jännä homma, miten jotkut asiakkaat luulevat, että kauppias tilaa asiakkaan tuotteen välittömästi, kun asiakas lähtee kaupasta pois. Toki voihan näinkin olla, jos tilaus maahantuojalla/toimittajalla on "auki", mutta asiakas ei voi ymmärtää, että esimerkiksi yhtä laserkasettia tms. pientä ei ole järkevää tilata erikseen toimituskulujen yms takia. "Voisitteko tilata minulle tuotteen x ? Tuleehan se jo huomiseksi?" Näin käy viikottain meikäläiselle. These are the last words
I'll ever speak
And they'll set me free |
Teijo K. 30.11.2004 00:44:56 (muokattu 30.11.2004 00:45:08) | |
---|
Eivät ne tilaa yhtä kaappia erikseen, vaan odottavat lisää tilauksia, jotka voi tehdä samalta toimittajalta. Jännä homma, miten jotkut asiakkaat luulevat, että kauppias tilaa asiakkaan tuotteen välittömästi, kun asiakas lähtee kaupasta pois. Ihme zappoja, sehän olisi palvelua. Ei kai semmoista... Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
gheisari 30.11.2004 01:13:41 | |
---|
Mitens tää nyt liitty aiheeseen?? Behringer on paska. Haukutaan sitä. Behringer on paska. |
Krice 30.11.2004 02:05:47 | |
---|
Behringer on huokea. |
Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Usein saa kuulla myös kritiikkiä siitä, miten aikoinaan on tullut liian halpa ja huono soitin ostettua musakaupasta. Ja tietenkin se on silloinkin ollut myyjän vika. Ei myyjä voi tietää jatkuuko harrastus vai päätyykö kitaran sängyn alle. Pahempaa kuin liian laadukas tai liian huono merkki, on tyrkyttää sitä sinänsä merkinpuolesta arvokasta kitaraa, mutta huonoa yksilöä. Tämä oikeasti puhuu jopa Thomannilta tilaamisen puolesta jos ei ole itsellä asiantuntemusta valita hyvää yksilöä, ja kaveripiiristäkään ei sitä löydy. Thomannilta tilatessa on olemassa riski että sieltä tulee huono yksilö. Musakaupasta kun uunona menee pyytämään kitaraa, niin saa olla varma että ne lykkäävät sen ikkunassa pari vuotta roikkuneen yksilön kouraan, joka ei ole kenellekään muulle vain kelvannut. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
tsalakka 30.11.2004 09:12:04 | |
---|
Thomannin paras puoli on muun musabisneksen hintojen aleneminen. En itsekään ostaisi esim. äänityspöytää tai muuta elintärkeää sieltä, koska remppa voisi olla hankalaa. Sen sijaan olen sieltä tilannut oppilasbasson, piuhoja, mikkejä (jopa T-boneja, hyviä!), ja äärijuttuna kokeilin sopraanosaxofonin tilaamista. Keikkailen sen kera edelleen, tosin tietysti Selmer -suukappaleella. Summa summarum: harkinnalla hyvä tapa täydentää varastoja kohtuuhinnalla. |
Tmp 30.11.2004 10:49:31 | |
---|
Itse en ole saksasta tilannut. Nyt olen esim ostamassa bossin ME-50. Thomanilla muistakseni 279,- ja paikallisessa musaliikkeessa 299,-. Tuohon thomannin hintaan tulee postikulut päälle. Musakaupasta ostaessa on monta muutakin etua. Yksi joka on jäänyt mainitsemaata on se, että kun ostan musakaupasta niin saan antaa ne vanhat pedaalit kaupaan ja hinnasta tippuu puolet, sen sijaan että ekaksi ostan kalliin pedaalin ja sitten yritän jälkeenpäin myydä sitä. Toinen suuri etu on se että kun olin kiinnostunut pedaalista, niin myyjä kysyi: "Haluatko ottaa kotiin kokeiltavaksi?" On kai thomannilta saa sen tyytyväisyystakuun, mutta on se aika hankalaa tilata tuotteen ja maksaa se vaan sen takia että sen saa sitten palauttaa jos ei oo mieleen... "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Lonesome 30.11.2004 13:37:30 | |
---|
Thomannilta tilatessa on olemassa riski että sieltä tulee huono yksilö. Musakaupasta kun uunona menee pyytämään kitaraa, niin saa olla varma että ne lykkäävät sen ikkunassa pari vuotta roikkuneen yksilön kouraan, joka ei ole kenellekään muulle vain kelvannut. Näin. Kyllä kauppias pyrkii myymään sen yksilön, joka siellä seinällä roikkuu ja sitten vasta tilaa lisää. Toiset kitarat roikkuu kauemmin kuin toiset, mutta saada kauppias tilaamaan lisää samantyyppisiä on jo toinen juttu. Siis jos ei ne edellisetkään mene kaupaksi. Harvassa isossakaan liikkeessä on tarjolla kovin montaa yksilöä ainakaan kalliimmista soittimista. Varaston pitäminen maksaa, selvä se. Eikä Suomeen saakka välttämättä päädy ne parhaat yksilöt muutenkaan tai keskusvaraston edulliset poistoerät. Myös virallisessa maahantuonnissa voi olla rajoituksia. On tullut tilattua Saksasta juuri sellaista mitä Suomessa ei myydä (Epiphonen Elitist-sarja, made in japan) tai sitten näitä varastopoistoja. Kitaroiden osalta tuntuisi olevan Saksassa jopa reippaasti edullisempaa, mutta vahvistimia saattaa Suomesta saada halvemmalla. |
Bausa 30.11.2004 14:02:52 | |
---|
Hyvin toimii kyseinen kauppa.Itse kävin siellä viimevuonna kun saksassa kierreltiin ja mahtavaa oli mennä puotiin jossa lähes puolet henkilökunnasta puhuu suomea ja mestan pomot tulevat juttelemaan aulan odotteluhuoneessa ja tarjoavat juotavaa :)Paikan pomo soitteli vielä kaikki kaverinsa läpi yrittäen löytää meille tuotteen jota tarvitsimme koska puljusta ei löytynyt sitä.Suosittelen kaikille jotka saksanmaalla saattavat liikkua esim pakettiautolla...Pulju todellakin sijaitsee keskellä ei mitään mutta jos on aikaa tuhlata 1 iltapäivä reissustaan niin sinne vaan ja paku täyteen kamaa.Suomessa kaiken saa myytyä samantien hyvällä voitolla koska antavat vielä runsaus alennukset mukaan ja hinnoista voi muutenkin neuvotella huomattavasti letkeämmin kuin täällä suomessa.Omat kokemukseni siis pelkästään positiivisia.Ainahan kun netistä tilaa jotain on tuo ongelma ettei voi olla satavarma mitä saa,mutta aika luotettavalta tuo tuntuu sillä suomesta heille kuulemma tulee todella paljon tilauksia, eikä kukaan varmaan halua joltain samalta tyypiltä kahta kertaa turpaansa... |
Kimmo72 30.11.2004 14:16:08 | |
---|
Hyvin toimii kyseinen kauppa.Itse kävin siellä viimevuonna.... Lähdetään luokkaretkelle sinne :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
L.Ruoska 30.11.2004 18:02:11 (muokattu 30.11.2004 18:10:17) | |
---|
Kaikki tulee aina kymmenessä päivässä, on tullut juuri sitä mitä on tilannut ja ehjänä perille. Ei mitään valittamista, tilaan jatkossakin koska hinnat on reilusti huokeampia kun Suomessa. Mukava palvelu myös (mailien välityksellä siis)! hinnasta tippuu puolet, sen sijaan että ekaksi ostan kalliin pedaalin ja sitten yritän jälkeenpäin myydä sitä. Bullshit!!! Hinnasta ei tipu puolet. Kaupat maksavat vielä huonosti, saat aina paremmin rahaa jos myyt ite. |
...And Justice For All 04.01.2005 20:39:44 | |
---|
Mä oon ainakin huomannu että ku valittaa jostain viallisesta tuotteesta niin vastausta ei VARMASTI oo tullu. Metallica: ...And Justice For All |
Oz 04.01.2005 20:43:07 | |
---|
Mä oon ainakin huomannu että ku valittaa jostain viallisesta tuotteesta niin vastausta ei VARMASTI oo tullu. mulla ei ainakaan ollu mitään ongelmaa. lähetin tuotteen takasi ja laitoin tilinumeron messiin, niin korjasivat laitteen ja pistivät aiheutuneet kulut sentilleen tilille. Time is never wasted when you're wasted all the time. |
fifehole 04.01.2005 21:13:40 | |
---|
En jaksanut eää lukea kaikkea. Mutta mikähän olisi puheenaihe täällä jos Thomannia ei olisi. Oliskohan jotain tähän suuntaan: Miten kellään on varaa harrastaa musiikkia, Omakotitalo vaihdetaan PA-laitteisiin, voiko kitarankieliä korjata? Hieman käjistettyä mutta ne jotka muistaa hinnat ennen Thomannin tuloa tietää mitä ajan takaa. That´s it. Head for an eye |
Ukko 05.01.2005 09:26:16 | |
---|
Mutta mikähän olisi puheenaihe täällä jos Thomannia ei olisi. Hieman käjistettyä mutta ne jotka muistaa hinnat ennen Thomannin tuloa tietää mitä ajan takaa. Totta toinen puoli. Se toinen puoli on se että tuotannon ( myös musavehkeet ) siirtyessä enenevästi halpatuotannon maihin on hintatason laskua tapahtunut thomanista huolimatta. |
fmcruelty 05.01.2005 11:11:01 | |
---|
Yleisestä mielipiteestä poiketen, mulla on ollu thomannin kanssa asioimisesta PELKKÄÄ HYVÄÄ kokemusta! * Kaikkia tuotteita on ollut varastossa * Alemmat hinnat kuin missään * Toimitus on ollut nopea, ottaen huomioon etäisyydet * Tuotteet hyvin pakattuna ja ehjänä perillä. * Tähän asti kaikki on toiminut, kuten pitääkin. * Puhelin- ja email tiedustuluihin vastataan nopeasti ja asiallisesti. Kaver tilas valtaasan Laneyn stackin sieltä ja joutui monet soitot käymään läpitte että saa parhjaan mahdollisen toimituksen. Lopulta kävi niin, että kiitolinja toi paketin komeesti kotiovelle asti, ilman erillistä veloitusta. Tää tokikin taitaa olla lähes sääntö suurimmissa paketeissa. Parasta oli se, että kun kävin saksassa tos joulukuun alussa ja oli tarkoitus käydä thomannilla kylässä, niin siellä oltiin heti järkkäämääs mielettömiä kiertokäyntejä ja vastaanottajaisia. Noh, totuuden nimissä tätä ei sitten koskaan saatu kokea, koska saksan junaliikenne olikin mystisempi, kuin osasi odottaa ja ajoi allekirjoittaneen sitten hieman väärään paikkaan. :) Noh, TÄMÄ TÄSTÄ AIHEESTA! Pääsääntöisesti ei ole moitteen sanaa. Toistaiseksi! Nii... mä aattelin, jos lähtisit seuraksi, nii voitas pistää taksikulut puokkiin. Nii ja voisit pistää baaris mulle yhen viskin. Nii ja hommaisit sit kuskin huomiseksi. -Elämä- |
Tmp 05.01.2005 13:11:18 | |
---|
Bullshit!!! Hinnasta ei tipu puolet. Kaupat maksavat vielä huonosti, saat aina paremmin rahaa jos myyt ite. Tuo pedaali on ostettu kauan sitten, ja olisin saanut melko lailla puolet pois, mutta päätin säästää CH-1:n joten jäi vähän enemmän maksettavaa. Tottakai saa enemmän jos myy itse mutta: 1) Silloin joudun maksamaan pedaalin kokonaisuudessaan ensin 2) Joutuu itse käymään läpi sen myymisrumban. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Judas 10.05.2005 18:57:39 | |
---|
Sorry ku pitää tätäkin nostaa, ei viiti uuttakaan aihetta tehä. Elikkä tilasin eilen kitaran ja vahvistimen niin millonkohan se vahvistus tulee sähköpostiin? |
e.c 10.05.2005 20:06:10 (muokattu 10.05.2005 20:06:45) | |
---|
Sorry ku pitää tätäkin nostaa, ei viiti uuttakaan aihetta tehä. Elikkä tilasin eilen kitaran ja vahvistimen niin millonkohan se vahvistus tulee sähköpostiin? Mulla tais mennä ihan päivä tai kaks.. Tilauksen saapuminen kestää tietysti riippuen siitä onko tuotteita varastossa, minkä taas näkee kyseisen tuotteen kohdalla olevista värimerkeistä. Mun tilaamat tuotteet oli varastossa ja tilaushetkestä vähän yli viikossa oli jo Suomen postissa. Jos ei kuulu niin sähköpostillakin kannattaa ottaa yhteyttä, itellä tuli kysyttävää niin vastaus tuli muutamassa tunnissa. |
JuniperThree 10.05.2005 20:28:00 | |
---|
Suosi suomalaista, yrittäjyys kannattaa. |