Aihe: saksofonista kiinnostunut..
1
trinity
29.11.2004 15:10:20
Olen soitellu 15 vuotta poikkihuilua ja nyt alkaa pikkuhiljaa klassinen riittää. Pitkään on ollu mielessä että jos se saksofoni olis mulle se "rokimpi" soitin. Veronpalautukset tulossa, 700 euroa käytössä ja tenorifoni alottelijalle hakusessa. Perustietoa foneista ei ole juuri ollenkaan, joten kaipaisin jonkun konkarin neuvoja..
funkylord
29.11.2004 16:50:00

ööö... perustietoa? minkälaista? Tuolta löytyy vanhoista topiceista enemmänkin kun perustietoa, mutta jos vähän tarkentasit, niin ois helpompi auttaa.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
trinity
29.11.2004 20:01:58
ööö... perustietoa? minkälaista? Tuolta löytyy vanhoista topiceista enemmänkin kun perustietoa, mutta jos vähän tarkentasit, niin ois helpompi auttaa.

siis tietoa minkälainen (merkki, malli, suukappaleet sun muut systeemit mitä ny tarvitaan..) vempele sitä pitäs tämmösen alottelijan hankkia. ja mitä vermeitä siinä pitäs olla.. Muuta kokemusta mul ei oo foneista ku se et oon joskus sen verran puhkunu ja puhaltanu tutun foniin et oon saanu siitä jonkinmoisen äänen.. eli ihan nollilta lähetään.
trinity
30.11.2004 12:02:50
700€ rahaa...
Tenori kannattaa kyllä ottaa, että pääsee melkein heti bändisoittoon, koska sitä tarvitaan bändeissä eniten.

Tuossa ois silti altto tuohon 700€
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=12829063
Löysin ihan täältä tällasen tenorin, jonka hinta on 800€
http://muusikoiden.net/tori/index.p … tion=all&type=all&offset=15

Kiitoksia tiedoista! Oon nyt lukenu niitä vanhoja juttuja tuolta sivu tolkulla. Sen verran mitä jäi päähän, ni ilmeisesti meyerin 6-7 suukappale, tasaseksi leikattuja lehtiä ja tenorifoni, esim, yamaha, selmer ja jupiter on saanu joitain puoltavia tuomioita. Se löytämäs tenori ois muuten oikeen passeli (luulisin) mut se kun on perkules tuolla kaukana pohjosessa (rovaniemellä) ku ite oon täällä kaukana etelässä. Löysin yhden Soitin Laineen nettisivuilta, mitäs mieltä tästä: Jupiter JTS-585GL, kultalakattu tenori, korkea Fis, kova kotelo, 790 euroa..?
funkylord
01.12.2004 11:08:20

Löysin yhden Soitin Laineen nettisivuilta, mitäs mieltä tästä: Jupiter JTS-585GL, kultalakattu tenori, korkea Fis, kova kotelo, 790 euroa..?

Mjooh. jupiter on ihan toimiva peli. mutta ei ole mainittu mitään suukappaleesta, ja pahassa tapauksessa sitä ei ole ollenkaan, mutta uskosinpa, että ne jonkunlaisen alotusputkilon sulle tyrkkäsee.
trinity
02.12.2004 09:34:57
Mjooh. jupiter on ihan toimiva peli. mutta ei ole mainittu mitään suukappaleesta, ja pahassa tapauksessa sitä ei ole ollenkaan, mutta uskosinpa, että ne jonkunlaisen alotusputkilon sulle tyrkkäsee.

eli et vaikuttanu kovin vakuuttuneelta... eli jatketaan etsintöjä... mut kertokaa mulle hyvät ihmiset mikä on ansatsi?!? se mainitaan joka kirjotuksessa seittemän kertaa ja oletan et se on jotain asennosta ja puhallustavasta/asennosta koostuva hommeli, mut mitä se sit oikeesti on!?

t. typerys
funkylord
02.12.2004 11:04:43

eli et vaikuttanu kovin vakuuttuneelta... eli jatketaan etsintöjä... mut kertokaa mulle hyvät ihmiset mikä on ansatsi?!? se mainitaan joka kirjotuksessa seittemän kertaa ja oletan et se on jotain asennosta ja puhallustavasta/asennosta koostuva hommeli, mut mitä se sit oikeesti on!?

t. typerys

Jupiter on jees, jos siihen saa hyvän suukappaleen. ei ole valittamista, mutta jos ne tyrkkäsee jonkun vandorenin klasarin sulle, tai vielä pahempaa, jonkun fonimerkin oman suukapulan niin sese on pahinta. tätä mie pelkään. kannattaa ottaa selvää asiasta. Tuop yasse oli ihan mukava, koska siinä tuli tuo otto linkin superaction 6 mukana plus vielä joku b&s:n suukapula. ja postimaksut ei nyt niin loputtoman pahaan perikatoon sinua imase, fonin hintaan nähden, mutta fonin kunnosta kannattaa aina tiedustella.

Ansatsi on käytännössä se miten sun naamalihakset ja palleatuki toimii yhdessä, eli käytännössä yksinkertaistetusti Miten otat fonin suuhusi, ja puhallat.
Olit ihan oikeilla jäljillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)