Aihe: Vieläkö on ilman tulppia soittajia?
1 2 3
SoulMan
29.11.2004 16:51:37
Vai onko jo oppi mennyt perille?
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
Liver-Box
29.11.2004 17:50:32

Tulpat on mutta taitaa melkein aina jäädä käyttämättä.
Jakso.
ilarj
29.11.2004 17:53:02
Kyllä mää tuplilla soitan. Tupla basari maksaa niin paljon.
tthei
29.11.2004 18:04:11

Kyllä mää tuplilla soitan. Tupla basari maksaa niin paljon.

Lues uusiks :D Kysytään tulpista ei tuplista.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
bATE bASARI
29.11.2004 18:45:12
En käytä tulppia.... (*Virvelin pärinää*) Käytän kuulosuojaimia :)
Paas
29.11.2004 18:56:39
En soita koskaan ilman asiallista suojausta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
mooch
29.11.2004 19:11:35
Ja ihankun joku vielä tähän kehtaisi sen sanoa? :-)

Itse käytän, tosin orkesterihommissa valitettavan usein jäänyt..nousee ne desibelit sielläkin.
ddrum54
29.11.2004 20:06:20
Ja ihankun joku vielä tähän kehtaisi sen sanoa? :-)

Mä kehtaan. Tosin meidän treeneissä on niin pienet volat ettei tarvitse. Pojan treenejä kun olen katsomassa on korvilla keltaiset peltorit.

Mun kuulo nitkahti jo teinipoikana, kun betonibunkkerissa väännettiin Rolling Stonesia. Kuulokäyrässä on syvä kuoppa. Eipä tuota silloin tajunnut. Nykyään on sitten semmoinen HÄH - ukko.

Käyttäkää nuoret niitä suojaimia, tinnitus on vittumainen tauti.
2`n 4
Jeltz
29.11.2004 20:10:05
(*Virvelin pärinää*) Se on tremolo ;)
Käytän Etymöticin kuusitulppia.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Alpha
29.11.2004 20:11:35
Emmiekää ole juuri koskaan suojausta käyttänyt. Joskus ollu Peltorit korvilla, mutta ei muuten...
Progressor
29.11.2004 20:41:44
En oikein ymmärrä, miten joku yleensä pystyy soittamaan ilman minkäänlaista suojausta. Minulla ainakin sellainen sattuu korviin aivan julmetusti. Vai olenko vain tavallista herkkäkorvaisempi?

Kyllä minusta on jotain pielessä, kun tälläkin palstalla nuoret tyypit valittavat tinnituksesta ja samaan aikaan tykittävät iloisina heviä ilman tulppia, koska se on heidän mielestään "rock". Minä sanoisin, että se on tuhlausta.
JeeVes
29.11.2004 20:44:06
Hyvä homma, että tulppia käytetään. Mä taisin just hävittää mun paremmat tulpat, no ehkä ne on treenimestassa.
Jah
Paas
29.11.2004 20:44:34
En oikein ymmärrä, miten joku yleensä pystyy soittamaan ilman minkäänlaista suojausta. Minulla ainakin sellainen sattuu korviin aivan julmetusti.

Sama homma. Sitä on kyllä tullut ihmeteltyä jonkin verran.
Riippuu tietenkin soittotilan koosta jne. miltä se äänitaso tuntuu.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
hgr
29.11.2004 21:30:37
Aika hassua, kun joskus vähän nuorempana tuli vedettyä rokkia nupit kaakossa ihan iloisesti eikä kukaan ollu kuullukkaan mistään ihmeen korvatulpista. Enää ei kyllä moista kestä korvat millään :o
-samuli-
29.11.2004 21:37:18
käyttäkää kuulosuojaimia ihmeessä!

se on meinaan sitten myöhäistä kun korvat soi koko lopun elämää yötä päivää.

nimim. been there, done that. eipä voi enää mitään...
Aegis
29.11.2004 21:57:13
Kerran olen soittanut kolme varttia ilman tulppia pienessä tilassa ja ihan täysillä. Korvat soi koko päivän ja pian huomasi että toisella kuuli paljon huonommin. Sen jälkeen en ole sitten ilman tulppia riehunut...
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
DimensionZ
29.11.2004 22:36:57

Pari vuotta sitten tuli vielä ihan iloisesti soiteltua ilmaan mitään suojausta. Nykyään alkaa korviin sattua aika helposti jos vetelee ilman mitään. Pidän aina Etymoticit taskussa varalta, ja usein niille onkin käyttöä. Myös 3M:n suojaimia tulee käytettyä esim nappejen kanssa soittaessa.
''He jumped right out of a building!!''
miän vain
29.11.2004 23:02:45

Tulpat päässä, säässä kuin säässä.

Tai no, vispilä/riisikeppi(hyi)/hiplailukeikat on mukavampi vetää ilman, muuten käy helposti niin että mopo vie hanskatkin mennessään.
Kivet sanoo: tässoli ennen meri
Taisi olla syvää tuollapäin
Monochromatic
rummunteko-ohjeita
kattila
29.11.2004 23:13:15

Mielestäni koulun musiikinopetuksessa/ missä ikinä nyt opetteleekaan soittamaan olisi ensimmäisen syytä takoa kalloon, että kuulonsuojaus on TÄRKEÄ asia. Itse joskus ala-asteella hakkasin rumpuja olan takaa ilman mitään suojausta, kun en nyt sellaisia osannut ajatella vaikka korvatulppia omistin. Omaapa tyhmyyttä, mutta onneksi ei jäänyt vaurioita.

Pitäis opettajana heti ensimmäisellä tunnilla huutaa koko tunti tulipunaisena kuulon tärkeydestä.
Dust to dust
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)