Juho L 29.11.2004 12:20:45 (muokattu 29.11.2004 12:21:48) | |
---|
Tässä ihmettelen, että mikä hitto minun kuulolleni on tapahtunut. Lauantaina serkkuni vahingossa huitaisi kämmensyrjällään minua oikeanpuoleiseen korvaani. Tästä seurauksena oli lyhyt tinnitus ja tämän jälkeen kuulo oli korvassa heikko ja lähinnä kuulin vain korkeita ääniä tällä korvalla. Sitten seuraavana aamuna tämä vammautuneen korvan kuulo oli muuten normaali, mutta se aisti matalia ääniä ihan helvetan selvästi, eli bassokuulo oli voimistunut huomattavasti. Nyt tilanne ei ole tuntunut muuttuneen tästä mihinkään ja tässä jo mietinkin, että onko tämä pysyvä kuulovaurio vai parantuneeko muutamassa päivässä? On nimittäin aika helvetin perseestä yrittää tehdä jotain miksausta/masteria, kun toinen korva aistii bassot noin kaksinkertaisena toiseen korvaan verrattuna. Pitääkö tästä lähteä jo hirttoköyttä virittämään kattoon? "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Torniojaws 29.11.2004 12:25:22 | |
---|
Jokin osa korvassa on ottanut vauriota. Varaa aika korvalääkärille ja ota selvää mitä tapahtui. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
vanttera 29.11.2004 13:32:07 (muokattu 29.11.2004 13:37:01) | |
---|
Juuh, luulen kans näin. Veikkaisin jotain semmosta että tärykalvo revennyt jostain, hippasen tms. Mulla välillä samaa, mutta menee ohi "paineentasauksella", eli nenästä kiinni ja puhaltaa. Enempi mua vituttaa se että korvien gain on aika pieni, särkee välillä pahasti. E: Eikun siis headroom, junou. Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan! |
Huevos 29.11.2004 13:34:35 | |
---|
hmm...tuli tässä mieleen yks juttu...kaveri sano, että joskus jos se oikein puhdistaa vaikut korvista sen kuulo muuttuu ihan erilaiseks. ei varmaan tässä olis samanlaisesta tapauksesta kyse? |
Torniojaws 29.11.2004 13:35:55 | |
---|
Vaikku heikentää kuuloa, eipä itsellä ainakaan ole koskaan korostanut joitain taajuuksia. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Huevos 29.11.2004 13:37:48 | |
---|
Vaikku heikentää kuuloa, eipä itsellä ainakaan ole koskaan korostanut joitain taajuuksia. niin niin, mutta tuskin se tasaisesti eri tajuuksia heikentää? tosin luulis, että korkeat äänet kuuluu kovemmin ilman vaikkua..? |
kusve 29.11.2004 14:07:01 (muokattu 29.11.2004 14:08:22) | |
---|
"paineentasauksella", eli nenästä kiinni ja puhaltaa. haluan sanoa sen että ÄLÄ PRKL PUHALLA! sillon pahimmassa tapauksesa ite puhkot tärykalvos... se sitte EI oo kivaa... :p eli täähän pitäs pystyä tekeen silleen että otat nenästä kii ja nielaset. mutta en mä ainakaan pysty joten teen niin että otan nenästä kii ja toooosi tosi varovasti puhallan... sen kyllä huomaa että millon on puhkunu tarpeeksi... :) ja jotta kukaan nyt ei alkaisi näsäviisaaksi niin se SUU pidetään KII ku 'puhalletaan'. :p ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
Wiitala 29.11.2004 14:10:01 | |
---|
Suosittelisin että et rasita kuuloasi millään lailla hetkeen aikaan. Jos se ei lepuuttamalla parane, niin heti lääkäriin. Saattaa tosiaan olla että tärykalvo on jotenkin vinksahtanut, ja silloin tarvitaan jo lekurin apua. Mutta älä pelkää, kyllähän elokuvissakin sankareita läpsitään painitilanteissa korville ja hetikohta ovat jälleen kunnossa. Ps. Väliaikainen korvien soiminen ei ole tinnitusta. Tinnitus ei ole yleisnimitys kuulovaurioille, vaan nimenomaan termi aistinkarvojen lopullisen lakoamisen seurauksena kuultavasta häiriöäänestä. Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä. |
kusve 29.11.2004 14:18:19 | |
---|
Mutta älä pelkää, kyllähän elokuvissakin sankareita läpsitään painitilanteissa korville ja hetikohta ovat jälleen kunnossa. haha, tylyä. :D ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
W4R 29.11.2004 14:25:26 | |
---|
Voihan olla että korvassa on lähtenyt vaikut liikenteeseen täräyksestä. Itselläni on joskus parikin päivää kuulo juuri tuommoinen, että ei kuule kuin bassoja ja kuulostaa että olisi veden alla. Johtuu vaikusta, luultavasti. Prog'n'Roll! |
vanttera 29.11.2004 14:26:27 | |
---|
haluan sanoa sen että ÄLÄ PRKL PUHALLA! . :p Totanoin, jaaha. Kai mä nyt tunnen koska pitää lopettaa? On mulla sentään tuntoaisti tallella. Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan! |
Henko 29.11.2004 14:31:02 | |
---|
Mutta älä pelkää, kyllähän elokuvissakin sankareita läpsitään painitilanteissa korville ja hetikohta ovat jälleen kunnossa. Jep, ja elokuvissa myös ammuskellaan paljon sisätiloissa, eikä keltään mee kuulo. If it's too loud, you're too old. |
kusve 29.11.2004 14:40:59 | |
---|
Totanoin, jaaha. Kai mä nyt tunnen koska pitää lopettaa? On mulla sentään tuntoaisti tallella. on juu, mut siinä ku innostut puhkumaan niin se saattaaki tapahtua sen verran nopeesti että et ehi muuta ku miettiin että perskeles... :p no ei. ihan tämän halusin sanoa että jos tätä nyt menee joku n00b kokeilemaan niin ei heti itseään vahingoita. :) ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! |
baron 29.11.2004 14:47:37 | |
---|
Jokuhan voisi vilkaista sinne sun korvaan. Sitä varten on kehitetty ihan ikioma kone, otoskooppi. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Wiitala 29.11.2004 14:48:33 | |
---|
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä. |
hörhö 29.11.2004 15:31:50 | |
---|
Kannattaa käydä tarkistuttamassa korvalääkärillä. Kyllähän tuossa voi pahaakin jälkeä saada aikaa, mutta todennäköisesti näin ei ole käynyt. Capoeirassa on sellainen pelissä kielletty tekniikka, kuin telephone; laitetaan kämmenet sellaiselle ilmatiiviille kupille ja lyödään yhtäaikaisesti vastustaja molempiin korviin niin, että molempiin syntyy samanaikaisesti äkillinen paine -> vastustaja pyörtyy ja sisäkorvista vuotaa verta. Näin minulle opettajani kertoi, mutta ymmärrettävistä syistä emme harjoitelleet tekniikkaa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Juho L 29.11.2004 15:41:43 | |
---|
Iees. Pitänee olla hissukseen tässä viikolla. Jos ei ala asettumaan, niin pitänee lääkäriin mennä. Tämä on kyllä ihan kumma, kun on vahvistunut kuulo sen sijaan, että olisi heikentynyt. "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
mutta menee ohi "paineentasauksella", eli nenästä kiinni ja puhaltaa. Miulla menee korvat lukkoon kun tekee noin. Tai kaikilla varmaan taitaa mennä. Korvat saan "lukosta" pois nykimällä leukaa. Silleen että korvista kuuluu pieniä napsahduksia ja sitten lukko menee pois. |
Jormaz 29.11.2004 16:42:35 | |
---|
tosin luulis, että korkeat äänet kuuluu kovemmin ilman vaikkua..? Ennen armeijaan lähtöä mä kävin arvauskeskuksessa puhdistuttamassa korvat. Tummaa vaikkua tuli ulos ihan pirusti. Sitten kun menin himassa suihkuun niin kuulosti siltä kuin olis tippunut kiviä lattialle, kirjaimellisesti. Myydään vähän käytetty Andrey Bolshakov. |
Raipe 29.11.2004 16:53:23 | |
---|
hmm...tuli tässä mieleen yks juttu...kaveri sano, että joskus jos se oikein puhdistaa vaikut korvista sen kuulo muuttuu ihan erilaiseks. Itseasiassa tämä pitää paikkansa. Kerran tuli survottua vanupuikolla siihen malliin, että vaikku jollakin tapaa tukki korvani. Sitten menin lääkärille ja tohtoritäti työnsi putken syvälle korvaani ja laski vettä sisälle. Ulos tuli aivan käsittämätön määrä kaiken näköistä jätettä. Molempiin korviin hän minulle tuon operaation teki ja olo oli kuin uudelleen syntyneellä. "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!"
-Klunssila |