Aihe: Dunlop Jazz III
1 2 3 4 5 6 7 8
gator
29.11.2004 13:31:38
Mäkään en osaa soittaa alle millisillä plekuilla. Yleensä soittelen Dunlopin Big Stubbyillä (3mm) Tai sit Gator gripeillä (2mm). Molemmat huippuja. Mun mielestä plektra ei saa taipua. Ranteella annetaan periks ja tehdään soundia.
Ben_D
29.11.2004 13:35:28

Mikä teillä on se ongelma kun ei alle ikkunalasin paksusilla plektroilla soitto onnistu? Tietysti tottumiskysymys, mutta silti?
Mrezzye
29.11.2004 13:39:23

Mikä teillä on se ongelma kun ei alle ikkunalasin paksusilla plektroilla soitto onnistu? Tietysti tottumiskysymys, mutta silti?

Ohut tarraa kieliin kiinni. Paksu mennä porskuttaa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Ben_D
29.11.2004 13:40:19

Ohut tarraa kieliin kiinni. Paksu mennä porskuttaa.

Joo-o. En ole noilla lerpukkeilla 72mm ja 88mm sellasta huomannut, mutta saattaahan se näin tottumattomalle olla.
85423321
29.11.2004 13:50:23
Jazz 3 ei tunnu loppujenlopuksi niin paksulta kun siinä on se terävä kärki. Tällä plekulla on vaikea kompata jykevästi, mutta tilutteluun se on mainio.
Ze Kink
29.11.2004 13:54:56
Jea. Mistä noita muuten saa? Oon soittanut nyt kaks vuotta samoilla kymmenellä Xl-series Jazz III:lla, jotka ostin Helsingin Deluxe-musiikista. Osa on tosin hukkunut, mutta harmittaa kun monasti sanovat cowboyssa, että noiden valmistaminen on lopetettu. Vastaan ei ole viime kerran jälkeen tullut. Mistä noita saa?

Levytukusta justiin tänään ostin lisää. Sieltä siis ainaskin.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3
Ze Kink
29.11.2004 13:58:30
Mä oon ollut pitkään Jazz III:n kannattaja, mutta tossa männäkeväänä koin heräämisen: nyt käytän eri plektroja tilanteen mukaan, ja on muuten avartanut aika lailla tota hommaa.

Minäkin vaihtelen plektroja tyylin mukaan, esim. Jazz III:lla (tai Xl:llä) tilutusta, jazzia (no ylläri :D) ja muuta tarkkaa, 1mm plekuilla rokkia ja semmosta ja sitten jos tarvii jotain funkkia tai muuta puhdasta komppailla niin joku 0.73mm tai 0.88mm on kova sana. Ja kyllä toimii.
Onko shinulla hunajaa?
"Onx reijoteppo gänissä?" -Mä
"Eiku mä olen kosminen vastaanotin." -reijoteppo Bäy? #3
miredritr
29.11.2004 14:10:01
Eikös ne djangon kaverit tavannu soitella ihan paidan napilla, ettei sillä niin väliä taida olla millä soittaa. Illan kun soittelee, niin siinä tottuu vaikka olis minkälainen plektra.
Krice
29.11.2004 14:11:03

Tiluttelu varsinkin on välineurheilua, ohut plektra "lärppää" sen verran, että se hidastaa hieman soittamista.
Ben_D
29.11.2004 14:34:23 (muokattu 29.11.2004 14:34:49)

Tiluttelu varsinkin on välineurheilua, ohut plektra "lärppää" sen verran, että se hidastaa hieman soittamista.

Niin no joo. Tollaseen tarkotukseen. Mä kun en tiluttele niin en moisia vempeleitä tarvi. Mutta toisaalta... Soittaahan ne Slayerinkin kitarasankarit aikas nopeita sooloja 72mm plektroilla ;)
Ilton
29.11.2004 17:59:22
Eikö kukaan soita dunlopin 2-millisellä? Itse olen hyväksi havainnut.
dfloreno
29.11.2004 21:17:09

Eikös ne djangon kaverit tavannu soitella ihan paidan napilla, ettei sillä niin väliä taida olla millä soittaa. Illan kun soittelee, niin siinä tottuu vaikka olis minkälainen plektra.

No ei todellakaan. Ne kaverit soitti p*rkele oikeista kilpikonnan kilvistä tehdyillä plekuilla. Onneksi nykyään ihmiset on oppinut soittaa muoviplekuilla, niin ei tarvii viattomia eläimiä tappaa paskan tekniikan takia :-).
lxi
29.11.2004 22:48:31
Tuntumaltaan Jazz III on suosikeitani, mutta siinä on pari huonoa puolta: kuten joku sanoi, se tuppaa toisinaan kääntymään kädessä sivuttaissuuntaan ilmeisesti pienen pinta-alansa vuoksi, ja se aiheuttaa toisinaan kieleen osuessaan ikäviä sivuääniä ohuemmilla kielillä ja reilummalla säröllä (tämä johtuu luultavasti tekniikasta tai sen puutteesta, mutta on kuitenkin nimenomaan Jazz III:lla esiintyvä "ominaisuus").
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
paulinho
30.11.2004 08:30:49
Juu, itsekin tosiaan käytän punaisia Jazz kolmosia /Xl-series ja hyvin ovat tuntuneet pelaavan... Mustiakin pitäisi joskus kokeilla. Mun mielestä sweeppaaminen on ainakin ollut helpompaa tollasella "isolla" plektralla, joten valitsin siksi normaalin Jazz kolmosen sijasta sen XL-series-mallin.
"The Bitch".
juici
30.11.2004 16:53:22

Harmi. Olisin halunnut käydä ostamassa Jazz III XL:iä vaan olivat Viiking Musiikissa loppu. Muita plektroja en huolinut.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
WildChild89
30.12.2004 22:46:01
Kyllä täytyy sanoa et toi jazz III on paras plektra millä olen soittanut (ja soitan edelleenkin). Jazz II:n on myös ihan hyvä, mut
III:n sopii paremmin sahaamiseen.
I was the one who survived lake Bodom
stratocaster
31.12.2004 00:45:28
Ite tykkään että sitä pinta-alaa ois. Niin isot kädetki on. Ite oon soittanu ton muotosilla: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ektren_tortex_sharp_1_prodinfo.html

En sitte tiä onko toi mikä mulla on nii ton paksunen. Mut ei se ainakaa yhtään taivu ja valkonen on. Eikä kulu liikaa. Minkähä paksusia ne mahtaa olla jotka ei taivu yhtää?
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
overtake
31.12.2004 01:11:27
Kyllä sen plektran vähän taipua pitää. En tykkää yli millin vahvuisista. Niissä soundi muuttuu sellaiseksi "tunkkaiseksi", puuttuu selkeys. Sellaisella suunnilleen 0.8 millisellä on mukavan kirkas, mutta silti jämäkkä soundi. Tilutellessa soitettavuuden kannalta tietty paksummat voi toimia paremmin.
stratocaster
31.12.2004 01:18:34
Kyllä sen plektran vähän taipua pitää. En tykkää yli millin vahvuisista. Niissä soundi muuttuu sellaiseksi "tunkkaiseksi", puuttuu selkeys. Sellaisella suunnilleen 0.8 millisellä on mukavan kirkas, mutta silti jämäkkä soundi. Tilutellessa soitettavuuden kannalta tietty paksummat voi toimia paremmin.

Kaikilla on oma maku. Ite soitin aivan alussa fenderin mediumilla. Sitte ostin kerran vaa vähä paksumpia ja sitte totuin niihin. Se on ihan tottumuskysymys. Ja mielestäni paksuissa on paljo jämäkämpi soundi ja muutenki jotenki miehekkäämpi soittaa :P Mutta makuasioitahan nämä ovat.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)