Isodee 29.09.2004 12:10:45 | |
---|
Nyt se in sitten ilmestynyt, 37 vuoden odotuksen jälkeen. Musiikkilehtien kriitikot ovat ainakin kusseet hunajaa arvosteluissaan (soundi&rytmi). Onko joku jo kuullut tuotosta? Hesarissa oli tänä aamuna hyvä Harri Uusitorpan artikkeli aiheesta. |
Notefix 29.09.2004 12:20:24 | |
---|
Nyt se in sitten ilmestynyt, 37 vuoden odotuksen jälkeen. Musiikkilehtien kriitikot ovat ainakin kusseet hunajaa arvosteluissaan (soundi&rytmi). Onko joku jo kuullut tuotosta? Hesarissa oli tänä aamuna hyvä Harri Uusitorpan artikkeli aiheesta. En oo vielä kuullu! Pakkohan toi on hankkia. Brian Wilson on nero! Tosin enemmän vielä odotan Smile:n alkuperäistä Boxed settiä...Wilsonin ääni kun ei enää oikein parhalla tahdollakaan soi samalla tavalla kuin aiemmin...plus Carl puuttuu. My name is Baron, Notefix Baron " |
Chemo 29.09.2004 12:31:31 (muokattu 29.09.2004 12:35:35) | |
---|
En oo mäkään kuullut vielä, mutta tilanne pitää korjata mahd. pian... Brian Wilson ja BB on vanhoja lemppareitani ihan jo varhaisteinivuosilta (jolloin sitä ei frendeistä kuunnellut kukaan!) Edit: Mikä tuo Boksisetti on? ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Larry 29.09.2004 13:26:44 (muokattu 29.09.2004 13:27:15) | |
---|
Nyt se in sitten ilmestynyt, 37 vuoden odotuksen jälkeen. Musiikkilehtien kriitikot ovat ainakin kusseet hunajaa arvosteluissaan (soundi&rytmi). Onko joku jo kuullut tuotosta? Hesarissa oli tänä aamuna hyvä Harri Uusitorpan artikkeli aiheesta. Juu lukasin tuon hesarin jutun. Oli ihan ok. Aikamoista hypetystä. Kuulin paripäivää sitten Radio Helsingistä yhden kipaleen SMiLE:ltä ja aikamoinen "teos" oli. Biisin lopussa oli ties millaista psykedeliaa ja vitunmoisia laulu/kööri-arreja ja kikkoja. Ei oo mitään kertakuuntelukamaa jos koko levy on tuollaista... tai onhan siellä joukossa pari "hittiäkin" Saattaa olla ostamisen arvoinen platta. Ja tuntuu että se on legenda jo ennen julkaisuaan. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
Chemo 28.11.2004 21:44:04 | |
---|
Hankitteko tämän levyn? Mitä piditte? Mulla se on ollut vasta vähän aikaa, joten kovin ehdottomia kommentteja en voi heittää.... mutta varsin mielenkiintoinen, ja todellakin Brian Wilsonin kuuloinen levyhän tämä on! ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
poppamies 28.11.2004 23:09:54 (muokattu 28.11.2004 23:11:51) | |
---|
...Onko joku jo kuullut tuotosta? Hesarissa oli tänä aamuna hyvä Harri Uusitorpan artikkeli aiheesta. No mulla on ollut jo jonkun aikaa sellainen epävirallinen CD, tai oikeastaan kaksikin Cd'tä. En tiedä paljonko kappaleita siinä lopullisessa, myynnissä olevassa on mutta mun CD't on studionauhoituksia matkanvarrelta. Toisella on 26 otosta ja toisella CD'llä jopa 28. Siinä on useampi vaihtoehtoinen otos monestakin kappaleesta ja välillä pelkkiä lauluraitoja ja silleen. Sain nämä nauhoitukset ystävältäni, Carol Kaye'ltä. Carol on minun ymmärryksen mukaan soittanut bassoa joka kappaleessa. "G-strings are for strippers" |
arse 29.11.2004 00:58:47 | |
---|
Smile on helkkarin kova, ostin sen isänpäivälahjaksi tänä vuonna. Ei vielä tässä vaihessaa iske yhtä lujaa kuin Pet Sounds. Voin jo tässä vaiheessa kehua kannattavaksi ostokseksi ja kuunnella levyä lisää, jos aukenisi vielä paremmin. No mulla on ollut jo jonkun aikaa sellainen epävirallinen CD, tai oikeastaan kaksikin Cd'tä. En tiedä paljonko kappaleita siinä lopullisessa, myynnissä olevassa on mutta mun CD't on studionauhoituksia matkanvarrelta. Toisella on 26 otosta ja toisella CD'llä jopa 28. Siinä on useampi vaihtoehtoinen otos monestakin kappaleesta ja välillä pelkkiä lauluraitoja ja silleen. Sain nämä nauhoitukset ystävältäni, Carol Kaye'ltä. Carol on minun ymmärryksen mukaan soittanut bassoa joka kappaleessa. Ettet nyt sekoittaisi Pet Soundsiin? =) Carol Kaye ei tiettävästi ole levyllä mukana, vaan bassoa soittaa herra nimeltä Bob Lizik. Joka kappaleessa. Mutta senhän voi pistää väärinymmärryksen piikkiin. "We learned more from a three-minute record than we ever learned in school." -Bruce Springsteen |
leka 29.11.2004 04:56:48 | |
---|
Ettet nyt sekoittaisi Pet Soundsiin? =) Carol Kaye ei tiettävästi ole levyllä mukana, vaan bassoa soittaa herra nimeltä Bob Lizik. Joka kappaleessa. Mutta senhän voi pistää väärinymmärryksen piikkiin. varmaankin puhuu niistä alkuperäisistä 60-luvun nauhoituksista... Mutta mainio levy on tämä julkaisu. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
...Ettet nyt sekoittaisi Pet Soundsiin? =) ... Mutta senhän voi pistää väärinymmärryksen piikkiin. Ei tässä ole mistään väärinymmärryksestä kyse... minulla on ne alkuperäiset studiosessio nauhoitukset missä Carol soittaa bassoa joka kappaleessa. "G-strings are for strippers" |
Feggy 29.11.2004 08:22:31 | |
---|
Ei tässä ole mistään väärinymmärryksestä kyse... minulla on ne alkuperäiset studiosessio nauhoitukset missä Carol soittaa bassoa joka kappaleessa. Tämä Wilsonin uusi levy on siis eri asia kuin -60-luvulla tehdyt nauhoitukset. Miehen pää ei kestänyt käydä läpi vanhoja nauhoja ja tämä uusi on todellakin uusi, Wondermints-yhtyeen kanssa toteutettu luenta aiheesta. Hieno levy. Oikeastaan vuoden paras. Less is more. |
Chemo 29.11.2004 08:50:35 | |
---|
Jep, tällä levyllä olevat äänitykset ovat uusia. Mä käsitin niin, että se (tulossa oleva?) boksisetti sitten pitäisi sisällään noita vanhoja 60-luvun äänityksiä. Oikeastaan sekin kiinnostaisi - voisi sitten peilata uutta ja vanhaa. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Feggy 29.11.2004 10:04:34 | |
---|
Jep, tällä levyllä olevat äänitykset ovat uusia. Mä käsitin niin, että se (tulossa oleva?) boksisetti sitten pitäisi sisällään noita vanhoja 60-luvun äänityksiä. Oikeastaan sekin kiinnostaisi - voisi sitten peilata uutta ja vanhaa. Kas kas, tuosta en ole kuullutkaan. Kaipa sekin on hankittava...tässä uudessa ihan pikkuriikkisen häiritsee se, että Wilsonin ääni on mataloitunut vuosien varrella ja se ihan timmein heleys on hävinnyt. Less is more. |
Marlowe 29.11.2004 16:54:06 (muokattu 29.11.2004 16:55:47) | |
---|
The Beach Boysin tuotantoa pitemmän aikaa diggailleelle ja popmusiikin historiasta kiinnostuneelle "Smile" oli ilman muuta pakkohankinta, niin suuri on noiden julkaisematta jääneiden nauhojen historiallinen arvo. Levy on tullut kuunneltua nyt kaksi kertaa läpi, ja täytyy tunnustaa, ettei se ole ainakaan vielä avautunut kunnolla. Ei tosiaankaan mitään easy listening- musiikkia - itse asiassa tekisi mieli sanoa, että vähän liiankin vaikeaselkoista allekirjoittaneelle. ...tämä uusi on todellakin uusi, Wondermints-yhtyeen kanssa toteutettu luenta aiheesta. Hieno levy. Oikeastaan vuoden paras. Et ole mielipiteinesi yksin. Englantilaisen Uncut- lehden kriitikkoäänestyksessä Smile oli tämän vuoden paras albumi. PS: Poppamies voisi kertoa enemmänkin tuosta Carol Kaye- kytkennästään, mikäli vaan haluaa - luulisin että aika moni olisi kiinnostunut aiheesta! = ) The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Kakemakeväke 29.11.2004 17:18:10 | |
---|
Jake Nymanin kertomus Onnenpäivät 2-kirjassa (kannattaa tutustua, jos aihe kiinnostaa) Smile-nauhoitusten päättymisestä oli aika mielenkiintoinen. Paul McCartney kuuntelutti Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Bandi- Albumia Wilsonille, joka pettyi julmetusti: Maailman paras rock-albumi oli jo tehty. Siihen jäi nauhoitukset. Nauhoitukset olivat muutenkin lievästi sanottuna mahtipontiset. Eräässä sessiossa oli kokonainen sinfonia-orkesteri soittamassa palavan kokon ympärillä, palokypärät päässään. Hullu se oli. Suuruudenhullu. Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |
leka 29.11.2004 18:57:21 (muokattu 29.11.2004 18:57:32) | |
---|
siinä yhdessä beach boys -boksissahan on näitä smile-biisien raakaversioita 60-luvulta... JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Roberto 29.11.2004 23:06:39 | |
---|
Hienoja biisejä, hieno meininki, mut... stemmat ei soundaa yhtä hyvältä kun ennenvanhaan. Muuten 10+. |
poppamies 29.11.2004 23:15:01 (muokattu 29.11.2004 23:51:45) | |
---|
...PS: Poppamies voisi kertoa enemmänkin tuosta Carol Kaye- kytkennästään, mikäli vaan haluaa - luulisin että aika moni olisi kiinnostunut aiheesta! = ) No suhteeni Carol'iin on tällainen spontaani. Jos ihmiset muistaa niin tässä joitain kuukausia sitten tuli Ylen dokkariohjelmien päällikön tekemä ohjelma Carol'ista TV'ssä. Ohjelman jälkeen syntyi keskustelua täällä siitä dokkarista. Muutama kysymysmerkkikin soittimesta jäi ilmaan. Päätin kysyä asiat suoraan Carol'ilta itseltään. Vastaus tuli 15 minuutissa. Erittäin ystävällinen kirje. Jollekin tuli sitten sellainen idea että perustetaan m.netin puitteissa "fanclubi". http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=35&t=69558&o=0&co=0 Niin tehtiin ja sivut on pystyssä ja nämä sessio"nauhat" on osa sitä matskua mitä Carol sitten lähetti minulle. Niitä CD levyjä on neljä "The making of Good Vibrations 1966" "The making of Heroes and Villains 1966-1967" "Smile alternate takes" "Smile sessions, near as finished versions" Tuolla on sivut jos ne joltakin on kaikesta huolimatta jäänet huomaamatta... http://carolkayefanclub.com/ "G-strings are for strippers" |
arse 30.11.2004 00:40:59 | |
---|
No johan selkisi asiat minullekin. Väärinymmäryksiä sattuu=) "We learned more from a three-minute record than we ever learned in school." -Bruce Springsteen |
Mechanizm 30.11.2004 07:38:59 | |
---|
Paul McCartney kuuntelutti Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Bandi- Albumia Wilsonille, joka pettyi julmetusti: Maailman paras rock-albumi oli jo tehty. Siihen jäi nauhoitukset. Aikamoinen juttu. Pitääköhän paikkaansa? Judas Priest EI ole tulossa Suomeen keikalle. Eihän? |
Kakemakeväke 30.11.2004 17:19:56 | |
---|
Aikamoinen juttu. Pitääköhän paikkaansa? Miksipä ei? Rock-musiikki pelasti minut urheilulta. |