Aihe: Rocktronin räkkikamoista?
1 2
Lego
28.11.2004 13:52:44
Noniin, olisi tuossa intin jälkeen aika (taas vaihteeksi) päivittää kitarakamoja, tällä kertaa vahvistusta ja tulin ajatelleeksi räkkikamoja. Ja nimenomaan Rocktronin laitoksia.

Olisiko jollakulla kokemuksia Rocktronin Velocity-sarjan päättäreistä tahi sitten Rocktronin Chameleon-esivahvistimesta, siinä olisi varmasti mieluisa yhdistelmä meikäläiselle kun nykyjään taas tuollaista jööttepori-henkistä meteliä tulee veivattua.

Tuossa hieman speksejä chameleonista, hyvältä vaikuttaisi..
http://www.rocktron.com/products/chameleon2k.html
Kimmo72
28.11.2004 14:07:38
MYYNNISSÄ ROCKTRON PROPHESY.
Lego
28.11.2004 14:20:45
Mut katos tätä *köh* :p
http://www.rocktron.com/products/prophesy.html

Jep, katsoin ja kuolasin mutta hinta palautti takaisin maan pinnalle...
Kimmo72
28.11.2004 14:32:04
Jep, katsoin ja kuolasin mutta hinta palautti takaisin maan pinnalle...

Hoh.. Se on sen arvonen.
MYYNNISSÄ ROCKTRON PROPHESY.
Lego
28.11.2004 14:44:40
Hoh.. Se on sen arvonen.

Varmasti ja epäilemättä, meikäläisellä itsellä ei vain budjetti riitä..
fox
28.11.2004 16:44:08

Olisiko jollakulla kokemuksia Rocktronin Velocity-sarjan päättäreistä tahi sitten Rocktronin Chameleon-esivahvistimesta, siinä olisi varmasti mieluisa yhdistelmä meikäläiselle kun nykyjään taas tuollaista jööttepori-henkistä meteliä tulee veivattua.

Taittuu kyllä kaikenlainen meininki muukin noilla.. Onpa ollu pitkään meillä käytössä päättäreinä Velocityä. Yhtä 250:sta ollaan haeskeltu. Sillee "puolitosissaan". Etuasteena on toisessa räkissä vanhempi Kameleontti, ja on ollut hyvä peli. Eikä Veloissakaan ole kummemmin vikaa eli vaivaa ollut, yhdessä oli vähän kylmäjuotosvikaa, jotka sitte pahenivat, mutta huollon kautta..
Kolmesatanen Velocity ei ollu ihan yhtä näppärä, aikoinaan, ja oli vähän liikaa tehoreserviäkin siinä, paino-ja muu koko ei myöskään miellyttäneet käyttäjiä. Piranha on myös käypä Rocktroni, jos putkietusta olet hakemassa...
tompoison
28.11.2004 18:29:13
Chameleon 2000 on halpisversio vanhasta Chameleonista, josta puuttuvat monipuolisemmat eq:t. En hankkisi tuota 2k:ta. Toinen hyvä vaihtoehto olisi Voodu Valve, joka käsittääkseni on vanha kameleontti putkella.

Velocity 250 potkii.
maelstorm
28.11.2004 19:46:29
rocktron velocity 250 löytyy täältä, erittäin hyvä peli.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
-Q-
28.11.2004 20:40:16
Onhan näistä jauhettu. Minä ainakin muistan omiani kehuneeni monesti :)
Mulla on toi alkuperäinen Chameleon ja pidän kovasti. Kaikki tarvitsemani (ja enemmänkin) yksissä kuorissa yhden unitin koossa. Hyvin vähän murheita vaikka vehjes on jo toistakymmentävuotta vanha. Preset -namiskan olen vaihtanut ja kerran joutunut värkin resetoimaan. Tämäkään ei aiheuttanut ongelmaa kun soundit on koneella tallessa ja kopiointi hoituu MIDInä.
Erittäin laajat editointimahdollisuudet vaatii perehtymistä ja suosittelen käyttämään tietokonetta siihen puuhaan.

Tuo 2K -malli on tosiaan jonkin verran karsittu ominaisuuksiltaan ja monet vannovat näiden vanhempien perään. Soundien eroista ei ole mulla kokemusta.
Minua kiinnostaisi joskus kokeilla tuota VooduValvea, joka on muuten sama laite mutta putkilämmitteinen. Että onko sillä putkella jotain virkaa tällaisessa vehkeessä.
Crackis
28.11.2004 22:42:08
Omakohtaista kokemusta noista ei niin hirveästi ole. 250 Velocity ja Sidewinder löytyy. Velocitystä ei ole mitään pahaa sanottavaa, tehoa löytyy tarpeeksi eikä kuulosta pahalta. Mitä muuta päättäriltä tarvitaan?

Sidewinder taas on melko mitään sanomaton peli. Jonkunlaiset rokkisäröt siitä saa kaivettua ihan vaivatta. Lead-kanavan middle vaan tuntuu pomppaavan silmille jo ennen kun sitä ehtii nostaa edes puoleenväliin. Tuollakin tuli kumminkin soitettua pari kuukautta ja ihan tyytyväinen soundeihin olin. Nykyisin sitten on putkisäröä edessä eikä vanhaan huvita palata. Hinta-laatusuhde noissa on kyllä käytettynä ehdottomasti kohdallaan!
"Ei se siitä..."
kunnasja
29.11.2004 01:47:24
Yhtä 250:sta ollaan haeskeltu. Sillee "puolitosissaan".

Meitsillähän oli torilla sellanen myynnissä monta kuukautta, mutta meni kaupaksi juuri pari viikkoa sitten. Ette ilmeisesti seuraa toria kovin tarkkaan? :P
Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3
wilo
29.11.2004 08:26:29 (muokattu 29.11.2004 08:48:33)
Taboo Artistista olis kokemusta, sehän on täysin sama kuin vanha Chameleon mutta pedaalin sisään rakennettuna.

EQ-osastot on kyllä mainiot, olikohan 2-al. puoliparam. ennen säröä ja 4-al. param. särön jälkeen.
Chameleon 2000:ssa ei ole equa ennen säröä, sen sijaan muutamia esiasetuksia. Tämä on mun mielestä harmi, koska jää pois mahdollisuus joustavaan säätämiseen.
Efektit on näissä mainioita perusefektejä. Ei mitään kummallista tai huippuominaisuuksia, mutta kitaran kanssa just passeleita. Rotary speaker on lisäksi aivan loistava.
Wah on sitten aika modernin saundinen, crybaby/vox -waukkuja ei irtoa. Metallimusaan varmaankin sopii hyvin.
Mieleen jäi myös sellainen hyvä puoli, että presetit vaihtuvat todella nopeasti käytännössä ilman mitään kuultavissa olevaa taukoa.

Lisäys: kaiken kaikkiaan oikein mukavia laitteita rocktronin räkkikamat, 3 potikan käyttöliittymästäkin tykkäsin kovasti.
Velocity-päättäristä ei ole kokemusta kuin rocktron replitone -combossa. Siinä kun näkyy nököttävän 100W velocity stereopääte, hyvältä saundaa.
Velocityissä (ainakin isommissa) on reactance-säädin, jolla saa säädettyä päättärin jytinää. Vastaa suunnilleen putkipäättärin ja kitarakaapin keskinäistä vuorovaikutusta, lukee manuaalissa.
Hyvältä se kuulostaa joka tapauksessa.
Crackis
29.11.2004 14:08:28
Velocityissä (ainakin isommissa) on reactance-säädin, jolla saa säädettyä päättärin jytinää. Vastaa suunnilleen putkipäättärin ja kitarakaapin keskinäistä vuorovaikutusta, lukee manuaalissa.
Hyvältä se kuulostaa joka tapauksessa.

Tuo reactance on vähän kaksipiippunen juttu. Toisaalta sillä kyllä saa soundiin juuri hieman enemmän "munaa" tai jotain, mutta samalla soundiin tulee mukaan ikävän riipivä ja "rakeinen" luonne. Näin oon ainakin ite ollu huomaavinani tuon oman setuppini kohdalla bändivolumella soitettaessa.
Myydään: Rocktron Velocity 250 ja Hartke GH-412a.
Fortune
29.11.2004 14:27:36
Velocity 100 palveli uskollisesti ainakin minua, tehokin riitti ihan kaikkeen tarpeeseen. Sitähän saa jopa uutena vielä. Itse suosittelen, ainakin Mesan ja Carvinin etusten kanssa se toimi hienosti, Marsun putkipääte ei pelannut.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
kivelae
01.01.2005 20:05:04

Miten Chameleon Online eroaa alkuperäisestä Chameleonista?
wanha
Salieri
02.01.2005 00:35:59
Miten Chameleon Online eroaa alkuperäisestä Chameleonista?

Eipä niillä kovin radikaaleja eroja taida ollakaan. Muistipaikkoja on Onlinessa tuplasti enemmän (256), mutta itse en ole koskaan tarvinnut omille soundeille kuin korkeintaan kymmentä.

Molemmissa taitaa olla samat EQ-parametrit, joiden kanssa soundivariaatioita pystyy kehittämään laidasta laitaan. Tehdaspresetit ovat ainakin Onlinessa todella huonoja verraten siihen, millaisia sillä pienellä säätämisellä voi saada aikaiseksi. Muuten se on kaikin puolin laaadukas vehje; monipuolinen, luotettava, kohinaton ja helppokäyttöinen.
Paskimmillaankin hevi on parasta.
kivelae
02.01.2005 01:13:35

Eipä niillä kovin radikaaleja eroja taida ollakaan. Muistipaikkoja on Onlinessa tuplasti enemmän (256), mutta itse en ole koskaan tarvinnut omille soundeille kuin korkeintaan kymmentä.

Molemmissa taitaa olla samat EQ-parametrit, joiden kanssa soundivariaatioita pystyy kehittämään laidasta laitaan. Tehdaspresetit ovat ainakin Onlinessa todella huonoja verraten siihen, millaisia sillä pienellä säätämisellä voi saada aikaiseksi. Muuten se on kaikin puolin laaadukas vehje; monipuolinen, luotettava, kohinaton ja helppokäyttöinen.

Plussaa tuli.
wanha
Jone the Bone
02.01.2005 11:06:14

Omistan (jo vuodesta -92) ko. firman valmistaman etusen, nimeltään Pro G.A.P v.2.0. Laite on 1 räkkiunitin viipale, joka on siis pelkkä ohjelmoitava etuaste, ilman efektejä.

Pro GAPissa on kohtuullisen hyvät äänensävynsäädöt (4-alueinen), joista yksi puoliparam. säätö on sijoitettu ennen säröastetta ja loput sen jälkeen.

Laitteella saa erittäin hyviä särösoundeja, varsinkin, jos haussa on stevelukather -tyyppistä särösoundimaailmaa, mutta puhtaiden soundien käsittelyssä laite on suorastaan "surkia".

Puhtaalla soundilla laitteen pohjakohina yllättäen kasvaa melkoisesti, ja tuo HUSH-kohinanvaimennus vain pahentaa tilannetta aiheuttaen kohinaan häiritsevän "pumppausilmiön". Myös laitteen merkitys etuvahvistimena katoaa, koska laite ei juurikaan vahvista signaalia, vaikka masterlähtö olisi täysillä.

Nyt, kun käytössäni on nykyaikaisempia multiefektejä sekä erillisiä "vintagepurkkeja", tuon Pro GAPin käyttö on jäänyt niin vähiin, että voisin vaikka luopua siitä.
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
-Q-
03.01.2005 10:27:11
Eipä niillä kovin radikaaleja eroja taida ollakaan. Muistipaikkoja on Onlinessa tuplasti enemmän (256),

Omani on tietääkseni tuo alkuperäinen malli, ja muistipaikkoja on kyllä 256 kappaletta. Tosin vain 128 ensimmäistä voi valita MIDI-polkusimella.

Mä en tiedä muuta eroa mallien välillä kuin muuttunut naamataulu grafiikan osalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)