Aihe: Kummisetä
1 2 3
bedlam
28.11.2004 17:34:00

Kakkonen on mielestäni paras kumisetä.
Lopetus on täydellinen.

Kumisetä panee parastaan kakkoseen ja tulee lopussa täydellisesti.
http://www.mikseri.net/kiasma
Raipe
28.11.2004 20:55:53
Kumisetä panee parastaan kakkoseen ja tulee lopussa täydellisesti.

Oho! Sieltä taisi jäädä yksi m pois.
Ei niitä enää jälkeenpäin korjailla.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
Mechanizm
28.11.2004 21:47:27
Elokuva joka ei ole ikinä tehnyt minuun kummempaa vaikutusta. Tiedä sitten miksi.
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Tympee Huttunen
28.11.2004 21:52:43
Ei voi mitään. Oli mielentila väärä tai väsymys vain liian suuri, mutta ei tullut katsottua leffaa loppuun. Pitkävetiseltä tuntui jopa.
Mechanizm
28.11.2004 23:14:45
Itse olen oikeasti käyttänyt tätä unilääkkeenä monia monia kertoja.
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Rattata
29.11.2004 13:04:00
Siinä onkin hinta tullut vihdoin alas... mä maksoin omastani sen 80 €... nyt lähtee jo vissiin alle viiden kympin?

http://www.filmifriikki.fi/~fbcs00006c59/?Y999=4

Tuolta saa hintaan 39,90. Voisi kyllä ostaa. Yleisesti hinta taitaa pyöriä siinä viidenkympin hujakoilla.
Nazareth
29.11.2004 13:52:56
Tää on yks sellane leffa mikä ei oikein iske millään lailla.
"M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27
Bee-äf
29.11.2004 14:18:03
Itse olen oikeasti käyttänyt tätä unilääkkeenä monia monia kertoja.

Suosittelen Tarkovskia tai Warholia. Paljon stydimpää kamaa.
kutya
29.11.2004 20:03:33
Eipä tuo elokuva koskettanut millään lailla. Kirjat sen sijaan ovat ikisuosikkejani, Kummisedästä Omertaan.
Puzon Mamma Luciaa ja Sisilialaista suosittelen myös erittäin lämpimästi.
"Listening to music no one else cares about doesn't make you cool, it just means you're a ska fan."
sirdickyj
29.11.2004 22:20:56
Mikä tästä leffasta tekee niin loistavan?

Brando.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
jazzy
30.11.2004 14:53:54
Mikä tästä leffasta tekee niin loistavan?

-Dialogi (ja käsikirjoitus muutenkin)
-Francis Ford Coppola
-Cast
-musiikki
-tunnelma
"You laugh because I'm different. I laugh because you're all the same."
anttipoeka
01.12.2004 01:01:41
Kirja on perseestä,

No huhhuh. Epäilen oletko edes lukenut Mario Puzon kyseistä teosta.
Ei tässä sen kummempaa.
Lähikauppias
02.12.2004 22:33:04

En ole jostain syystä Kummisetiä ennen nähnyt. Nyt katsoin tuon ekan osan ja jostain syystä se ei juuri hetkauttanut suuntaan eikä toiseen. Loistavat näyttelijäsuoritukset ja silleen toki, mutta ehkä minulta vaan sitten meni jotain ohi.
depe
04.12.2004 20:46:49
Tänään tulee sitten kakkonne. Tein viime viikolla kulttuuriteon, ja pakotin itseni katsomaan ykkösen. Olihan se lopulta ihan hieno elokuva, kun sille vain antoi tilaisuuden. Pitää tosiaan katsastaa tuo kakkonen nyt sitten. Ehkä minusta tulee vielä oikein kultturell ja alan ymmärtämään hyvän päälle.

Nyt alan jopa ymmärtää vaihtarivuoden aikana kuulemiani vitsejä, siis näitä italialaisia Brando-imitaatioita...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Kitarajeesus
04.12.2004 20:47:10
Repesin eilenkin pahemman kerran. Ne paperi(pumpuli mitkä lie) tupotkin siellä poskissa. Ei tarvinnut kuin nähdä se Brando niin olin kuolla nauruun samantien : D

Ne on juustot mitä se pitää suussaan. De Nirolla oli kakkosessa samanlaiset joskin vähän pienemmät. DVD:llä tuosta(kin) on juttua.

Elämää suurempia leffoja Kummisedät kieltämättä ovat. Tunnelma, musiikki, ideologia ovat kiehtovia. Ei toki sovi unohtaa huikeita näyttelijäsuorituksia. Puzon kirjoistakin omistan kaikki, mutta en ole ehtinyt vielä lukea ihan jokaista. Hienoja teoksia.
Musiikki on elämä.
Mr. Mustard
04.12.2004 20:55:04
kyllähän tänään nähtävä trilogian kakkososa on yksi elokuvahistorian hienoimpia elokuvia. Te kaikki, joille kummisedät eivät ole vielä auenneet: Itselläni oli sama juttu. Vaati useampia katselukertoja, että monikerroksellisuus aukeaa. Pitkissä leffoissa on niin paljon sulateltavaa, että kaikkea ei hoksaa ekoilla kerroilla. Kummisedissä on niin monta yhteiskunnallista, että yksilöllistä tasoa, ja kyseessähän on sukutarina, jossa on vain rikolliset kulissit. Se ei siis ensisijaisesti ole gangsterileffa. Erityisesti II osa on mainio yhteiskunta-analyysi Yhdysvaltojen ja Kuuban ongelmista siirtolaisen näkökulmasta. Tästä voisi kirjoittaa enemmänkin
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Härski
04.12.2004 21:05:29
En oo koskaan Kummisetiä nähnyt, joten nyt laitan ton kakkosen nauhalle. Töööööt.
rockitsb
05.12.2004 00:42:15
Mie oon kummisetä.
[En tiennyt hänen olevan tunnettu.] - paranoid android
FatSam
05.12.2004 00:57:13

En piruuttanikaan kattonu, ku ostan ittelleni joululahjaks. Sen poksin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)