Absoluto 04.02.2003 10:06:40 | |
---|
Ongelma on nyt korkea e-kieli, eli ei siis se punottu. Se soi epäpuhtaasti vapaana ja painettuna miltä tähansa nauhalta se särisee epämiellyttävästi. Millään muilla kielillä ei ongelmaa esiinny. Olen koittanut vaihtaa uuden kielen mutta ongelma ei katoa. Kitara on rg550 ja sen talla (edge) on blokattu. |
Kannattaa tosiaan ensin kokeilla nostaa niitä kieliä. Ja äänen muuten vaimentaa kummasti myös liian syvät urat siinä satulassa. Isäukko käsitteli kerran mun Stratocasteria, eikä edes ollut ensimmäinen sen tuhoama satula silloin :D Ei ole ukko enää sen jälkeen mun kitaraan huoltoaikeissa koskenut... |
Absoluto 05.02.2003 14:29:35 | |
---|
Kaularautaa on löysennetty kyllä ja kielten nostoakin on jo kokeiltu. Ei auta. Miten sitä kielen uraa voisi kaventaa vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi satula? Rupeaa jo toivottumuus iskemään kun kieli ei edes ota kiinni muihin nauhoihin ja silti se soi kuin "sitar" vapaana tai painettuna. |
lxi 05.02.2003 14:41:23 | |
---|
Miten sitä kielen uraa voisi kaventaa vai onko ainoa vaihtoehto ostaa uusi satula? Rupeaa jo toivottumuus iskemään kun kieli ei edes ota kiinni muihin nauhoihin ja silti se soi kuin "sitar" vapaana tai painettuna. Ei se ongelma sitten voi satulassa olla. Sen sijaan kannattaa tarkistaa tallapuoli. |
Absoluto 05.02.2003 14:50:31 | |
---|
Eilen juuri purin tallan ja puhdistin sen kunnolla. Vaimensin myös mahdollisen jousien aiheuttaman metelin. Nyt rupee jo ketuttamaan kun on ikävä soitella kun särisee vaikka oikein soittaakin. Ainoa kitarakin vielä.... |
samueld 05.02.2003 14:55:57 | |
---|
Eilen juuri purin tallan ja puhdistin sen kunnolla. Vaimensin myös mahdollisen jousien aiheuttaman metelin. Nyt rupee jo ketuttamaan kun on ikävä soitella kun särisee vaikka oikein soittaakin. Ainoa kitarakin vielä.... Kokeilepa sellaista, että painat tallaa toisella kädellä eri suuntiin samalla kun soitat. Mulla oli kerran Squierissa tällainen juttu kun "vintage" tallan levy tärisi bodya vasten ja aiheutti outoa räminää. Korjaantui, kun nostin tallan kellumaan. Varmaan myös tiukemmat jouset olisivat ajaneet asian. Olettaen siis, että kepissä on joku kampihässäkkä. I don't need some turkey tellin' me that I ain't country. |