Aihe: Vaikuttaako virvelin alakalvo soundiin?
1
DimensionZ
27.11.2004 22:42:46

Joo eli kuinka paljon toi virvelin alakalvo vaikuttaa virvelin saundiin. Ostin eilen powerstroke 3 kalvon virveliin ja huomasin,että saundi ei parantunut.
Virveli on Pearl Target setin virveli ja alakalvona on pearlin oma tehdas kalvo.

Elikkäs kannaittaisko mun ostaa Remon ambassador reso kalvo alakalvoks?

Sillä jos oon ostanu noin hyvän virveli kalvon niin haluun sen myös soivan hyvin!!

Vaikuttaa ihan tajuttomasti. Varsinkin liian paksu alakalvo voi pilata virvelin soundin todella tehokkaasti. Tehdaskalvot noissa halvemmissa sarjoissahan ovat yleensä todella huonoja, tämä korostuu entistään virvelissä jossa alakalvolla on suurempi merkitys kuin esim tomien alakalvoilla. Osta vaan se Ambassador Snare Side ihan suosiolla sinne alas. Powerstroke III ei muuten ehkä ole maailman paras kalvo virppaan, itse ainakin tykkään herkästä virvelistä, sekä soundillisesti että soitettavuudesta (jos tuossa nyt on mitään järkeä) joten itse käyttelen Coated Ambassadoria virpan päällä. Ja vielä viimeiseen kysymykseesi sen verran että ne kalvot ei voi parantaa soundia kuin tietyn verran: paljon riippuu myös itse rummusta ja siitä kuinka hyvin osaa virittää, huonompien rumpujen kanssa kun joutuu yleensä säätämään todella kovasti että löytää sen parhaan soundin.
''He jumped right out of a building!!''
miän vain
27.11.2004 23:30:03

Vaikuttaa se, ja plajon.

Aikoinaan tuli paljonkin vaihdeltua noita tehtaan alakalvoja remoihin, ja soundi oli kyllä aina ihan eri maailmasta.

Matolla on myös todella paljon väliä. Jos siinä ei löysänä ole langat suorassa, vaihtoon vaan. Hätävarana/budjettiratkaisuna kelpaa myös vääntyneiden lankojen katkaisu sivuleikkureilla. Katkottu pää on sitten terävä, nysät kannattaa kääntää syrjään tai kohta on kalvo puhki.
Kivet sanoo: tässoli ennen meri
Taisi olla syvää tuollapäin
Monochromatic
rummunteko-ohjeita
gnar138
28.11.2004 21:53:38
tästähän on apua mullekin. mulla kun on noi maton narut löysänä ollesaan epätasaesti, eli vähän mutkalla osa niistä. oon koittanu säätää sitä mattoa hitosti ja aina kuuluu jotain ärsyttävää sivuräminää, johtuu luultavasti osaksi mun paskasta viritystaidosta, mutta pitää nyt vaihtaa toi matto ainakin.

miten muuten maton leveys vaikuttaa? leveempi matto vissiin surisee enemmän vai?
fuck you heros, i'm about to have a nervous breakdown.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)