Bleach 03.02.2003 21:27:53 | |
---|
Mitä virkaa on niillä parilla ohuella sähköpiuhalla, jotka on juotettu kitaran siihen juttuun, josta ne tallan jouset lähtee?? Mulla on kelluva talla siinä ja tätä juttua ihmettelin?? "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |
battery 03.02.2003 21:28:51 | |
---|
Se ompi maadoitus siinä |
Bleach 03.02.2003 21:36:08 | |
---|
Voisko kiitos tarkentaa? "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |
battery 03.02.2003 21:37:12 | |
---|
Viisaammat tarkentaa, mut elä pois sitä revi kuiteskaan |
Bleach 03.02.2003 21:38:15 | |
---|
Joo en oo repimässäkää :) Eiköhän sieltä kohta joku fortune in lies tän hogaa ja alkaa heittää legendaa :) "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |
Se maadoitus estää (tai ainakin hillitsee) hurinoiden ym. (sähköisien) häiriöäänien syntymistä. LISÄYS: Tämä on siis osittain MuTu-tietoa, joten muut saavat vielä tarkentaa. |
Bleach 03.02.2003 22:12:57 | |
---|
ok kiitti "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |
fox 04.02.2003 00:12:05 | |
---|
Jos kiinnostaa niin käy katsomassa elektroniikkapuolelta , mä oon sinne heittänyt juttua kielimaadoituksesta. Siellä on yks hyvä niksi. |
Kossu 04.02.2003 09:23:44 | |
---|
Mitä virkaa on niillä parilla ohuella sähköpiuhalla, jotka on juotettu kitaran siihen juttuun, josta ne tallan jouset lähtee?? Mulla on kelluva talla siinä ja tätä juttua ihmettelin?? Se vähintään sähkölaitteiden aiheuttamaa hurinaa maadoituksen avulla, eli sinä toimit kitaran maadoituksena. Joskus kun maadoitus on huono voit huomata sen vaikutuksen selvästi, kun pidät kiinni kielistä tai tallasta hurina on vähäisempää tai ainakin erilaista, kuin silloin kun irroitat otteesi niistä. Kaikissa kitaroissa on yleensä samanlainen piuha, usein vain jossakin sisällä niin ettei sitä huomaa. Toisessa päässä se on yleensä kolvattu kiini potikan kuoreen. Löydät sen helposti se on yleensä suojaamaton piuha, joka menee pieneen poraukseen erossa muissa johdoista. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
poppamies 04.02.2003 09:53:26 | |
---|
Joskus kun maadoitus on huono voit huomata sen vaikutuksen selvästi, kun pidät kiinni kielistä tai tallasta hurina on vähäisempää tai ainakin erilaista, kuin silloin kun irroitat otteesi niistä. Tuon taalan/kielien maadoituksen tehtävä on nimenomaan hillitä hurinoita ja häiriöitä sitä kautta että pidät jommankumman käden aina tallalla tai kielillä. Tämä on sen ainoa virka. "G-strings are for strippers" |
Bleach 04.02.2003 12:06:15 | |
---|
Tuli selväksi thx. "Rock n' Roll All Night And Party Every Day" |