Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Safkan urut
1 2
teroyk
23.11.2004 16:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windows-ongelmiisi en ota mitään kantaa. Mulla on himakoneella XP, eikä moista ongelmaa ole kyllä ikinä ollut. Ehkä mun tietoturva on sitten parempaa tasoa kuin kyseisen laitoksen. Ehkä johtuu siitäkin, etten selaa www:tä MS:n selaimella.
 
Netscapella oltiin liikkeellä. Mutta minullahan ei varsinaisesti ole Windows-ongelmaa, se on pikemminkin sen paikan jossa olin selaamassa...mutta asiaan...
 
1. Saksa on aika iso maa, ja tuossa tilataan yksityishenkilöiltä, joten en osaa antaa mitään arvoa noin "yleiselle" kommentille. Kerro tarkemmin? Mä olen ostanut/välittänyt tuolta kymmenittäin soittimia, vahvistimia ja muuta, enkä ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin.
 
Totta, siis yleistyksessä tehdään aina vääryyttä, mutta jotenkin
asiaa piti rajata. Omat kokemukset jätän tietyistä syistä kertomatta, mutta erään näkemäni Thomann tilauksen kerron, koska olen tainnut kertoa sen vahingossa aijemminkin: Thomannilta tilattu Line6 Pod oli selvästi erinsävyinen, kuin suomessa myynnissä olevat.
 
2. Entä sitten?
 
Kyllä tavara pitää olla sitä, mistä tekstissä on puhe.
Esim. jos tekstissä olisi puhe mersusta, mutta saatkin
ladan johon on tokätty mersun merkki, niin ei se tee
siitä mersua.
 
3. No maksa vaan. Mitäs haluat, että tilataan? Hähä.
 
Katso mun profiilia, mulla on aina Tori:ssa ostonpäällä jotain.
Mutta muista: tavaran pitää olla oikeaa ja ehjää.
 
kurmo
23.11.2004 17:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, siis yleistyksessä tehdään aina vääryyttä, mutta jotenkin
asiaa piti rajata. Omat kokemukset jätän tietyistä syistä kertomatta, mutta erään näkemäni Thomann tilauksen kerron, koska olen tainnut kertoa sen vahingossa aijemminkin: Thomannilta tilattu Line6 Pod oli selvästi erinsävyinen, kuin suomessa myynnissä olevat.

 
Thomann on firma. Tuolla ostetaan yksityisiltä. Ei tuossa analogiassa nyt ole mitään järkeä, edelleenkään.
 
Kyllä tavara pitää olla sitä, mistä tekstissä on puhe.
Esim. jos tekstissä olisi puhe mersusta, mutta saatkin
ladan johon on tokätty mersun merkki, niin ei se tee
siitä mersua.

 
Niin, ja jos kuvaus sanoo että "yamaha ns-10m studio", niin sitten sä voit painaa sitä "kysy myyjältä kysymys"-linkkiä ja kysyä siltä että mitäs varten nää kuvat on eri värkistä, että onko ne nyt varmasti ns-10m studiot? Ei voida olettaa että kaikki roinamyymärit tuntisivat kovinkaan kaksisesti myymiään tavaroita.
 
Alkuperäiseen topicciin palatakseni, tämä on itse asiassa hyvä asia. Tuommoiset Safkankin käyttämät YC-25D:t kera Yamahan leslien irtosivat alle sadalla eurolla. Rahteineen alle 200, täysin toimiva rakkine. Myyjä ei tiennyt yhtään mitä myi.
 
Katso mun profiilia, mulla on aina Tori:ssa ostonpäällä jotain.
Mutta muista: tavaran pitää olla oikeaa ja ehjää.

 
Palaillaan.
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
teroyk
23.11.2004 17:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann on firma. Tuolla ostetaan yksityisiltä. Ei tuossa analogiassa nyt ole mitään järkeä, edelleenkään.
 
Myönnän, että kaukaa haettua yleistystä, mutta voisiko yksityisiin luottaa paremmin kuin firmoihin...
 
kaikki roinamyymärit tuntisivat kovinkaan kaksisesti myymiään tavaroita.
 
Tuo on kyllä totta, mutta mistä ne keksii noita lisäliitteitä.
Esim. ne yhdet NS-10M Studiot oli tavalliset NS-10M:ät.
 
Alkuperäiseen topicciin palatakseni, tämä on itse asiassa hyvä asia. Tuommoiset Safkankin käyttämät YC-25D:t kera Yamahan leslien irtosivat alle sadalla eurolla.
 
Joo noita kakstasoisia tuppaa löytyy suomestakin sikahalvalla.
Itse olen kuullut tapauksen(tunnen kaupan molemmat puolet), juttu meni jotenkin näin:
-mulla olis kotona vanhat kakstasot, saiskos niistä jotain vaihdossa tähän casioon.
-minkä merkiset ?
-en minä muista, kunhan jotain sais.
-ei mulla ole täällä tilaa, mutta jos 50mk.
hetken päästä hakiessa.
- niin joo hammondithan nää oli ota tuosta vielä muutama vanha urkukirja joukkoon.
- no joo voin minä nekin ottaa, mutta nää on vähän arvokkaammat kuin 50mk, katotaan sulle vaikka kuulokkeet sen casion joukkoon.
 
Kyseessä oli ihan tavalliset sähköurku hammondit, joten ei tuossa mitään huijausta tapahtunut ( jos joku luuli kyseessä olevan jotku hammasratas vehkeet :) )
 
kurmo
23.11.2004 17:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myönnän, että kaukaa haettua yleistystä, mutta voisiko yksityisiin luottaa paremmin kuin firmoihin...
 
Mulla on ollut tapana soittaa tyypille ja kysellä vähäsen että mikäs on meininki. Yleensä siinä selviää, onko tyypillä ko. tuotetta ensinkään, ja yksityiskohdatkin selviävät samalla. Yksityiset ja firmat ovat mun mielestäni ihan eri juttu. En mä ole ostamatta roipetta kotimaassakaan yksityisiltä siksi, että aikanaan Rauman about ainoa musiikkiliike oli palvelultaan melkoisen nihkeä.
 
Tuo on kyllä totta, mutta mistä ne keksii noita lisäliitteitä.
Esim. ne yhdet NS-10M Studiot oli tavalliset NS-10M:ät.

 
Esim. siitä, että NS-10M:t nyt ovat monitorikaiuttimet, ja kun kirjoitat että "NS-10M Studio Monitor Speakers" ni siitä tulee tavallaan "vahingossa" NS-10M Studio, vaikkei myyjä edes tietäis että moinen malli on erikseen.
 
Joo noita kakstasoisia tuppaa löytyy suomestakin sikahalvalla.
 
Aika harvoin kyllä noita combo-organ-tyyppisiä. Huonekalumalleja sitäkin enemmän. Tuo YC-25D on siis tällanen tapaus:
 
http://www.combo-organ.com/Yamaha/YC-25Db.jpg
 
Saaterin kestävä ja luotettava vehje, muuten.
 
Itse olen kuullut tapauksen(tunnen kaupan molemmat puolet), juttu meni jotenkin näin:
-mulla olis kotona vanhat kakstasot, saiskos niistä jotain vaihdossa tähän casioon.
-minkä merkiset ?
-en minä muista, kunhan jotain sais.
-ei mulla ole täällä tilaa, mutta jos 50mk.
hetken päästä hakiessa.
- niin joo hammondithan nää oli ota tuosta vielä muutama vanha urkukirja joukkoon.
- no joo voin minä nekin ottaa, mutta nää on vähän arvokkaammat kuin 50mk, katotaan sulle vaikka kuulokkeet sen casion joukkoon.
 
Kyseessä oli ihan tavalliset sähköurku hammondit, joten ei tuossa mitään huijausta tapahtunut ( jos joku luuli kyseessä olevan jotku hammasratas vehkeet :) )

 
Mä sain oman tonewheel-Hammondini (T-222) vaihtamalla päittäin kaheksankytluvun Technics-arranger-leluun. "Täähän on hieno, tässä on muitakin soundeja kuin se yks ja sama!"
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
SLTe
23.11.2004 20:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sain oman tonewheel-Hammondini (T-222) vaihtamalla päittäin kaheksankytluvun Technics-arranger-leluun. "Täähän on hieno, tässä on muitakin soundeja kuin se yks ja sama!"
 
XD Heh... Eipä tainnut tyyppi tietää mitä oli menettämässä.
 
kurmo
23.11.2004 21:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XD Heh... Eipä tainnut tyyppi tietää mitä oli menettämässä.
 
Yritin selittää sille. Se ihan vilpittömästi kyseli että miksi mua kiinnostaa semmonen ryjä. Eipä auttanut kuin änkyttää legendaarisesta rokkisoittimesta ja tälleen. Ei oikein mennyt jakeluun, kuulemma sähköuruilla ei o rokin kanssa mitään tekemistä... siinä vaiheessa pokka oli pettää ihan kokonaan, kun tää alkoi puhella bändimieltymyksistään ja about ekana mainitsi Deep Purplen.
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
teroyk
24.11.2004 15:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika harvoin kyllä noita combo-organ-tyyppisiä. Huonekalumalleja sitäkin enemmän.
 
Kyllä noita ei huonekalumallejakin löytyy...tuppaavat
olemaan vain Ekon Tigereita.
 
Tuo YC-25D on siis tällanen tapaus:
http://www.combo-organ.com/Yamaha/YC-25Db.jpg
Saaterin kestävä ja luotettava vehje, muuten.

 
Vanhaa hyvää Yamaha laatua. YC-30:n voisin ostaakkin
kun joku vain edullisesti möis.
 
Leikari
24.11.2004 17:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noita ei huonekalumallejakin löytyy...tuppaavat
olemaan vain Ekon Tigereita.

 
noista huonekalumalleista en tiennytkään - mun Eko Tiikeri on combo -mallinen so. "matkalaukun" kansi peittää koskettimiston.
 
Eihän se mikään hammondi ole, mutta muuten omilla kaiuttimillaan erittäin kaunis, lämmin ääni (transistoriuruksi).
 
teroyk
25.11.2004 15:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noista huonekalumalleista en tiennytkään - mun Eko Tiikeri on combo -mallinen so. "matkalaukun" kansi peittää koskettimiston.
Eihän se mikään hammondi ole, mutta muuten omilla kaiuttimillaan erittäin kaunis, lämmin ääni (transistoriuruksi).

 
Mulla olis tiedossa tuollainen rikkinäinen, jonka varmaan sais ilmaiseksi, jos lupaa olla viemättä kaatopaikalle...oon miettiny
uskaltaako ottaa haitolle. Siinä on yksittäisiä koskettimia äänettöminä. Kieltämättä yllättävän lämmin ääni, mutta en minä sitä silti kauniiksi kehuisi.
 
Leikari
25.11.2004 15:53:12 (muokattu 25.11.2004 15:54:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis tiedossa tuollainen rikkinäinen, jonka varmaan sais ilmaiseksi, jos lupaa olla viemättä kaatopaikalle...oon miettiny
uskaltaako ottaa haitolle. Siinä on yksittäisiä koskettimia äänettöminä. Kieltämättä yllättävän lämmin ääni, mutta en minä sitä silti kauniiksi kehuisi.

 
ota pois
 
mun olisi maksanut kolme markkaa - tarjosin pullakahvit baarissa - - oli täysin mykkä. Korjautin parin vuoden jälkeen kun sain aikaiseksi 70,- eurolla.
 
kosketinvika johtunee kytkinlanka-ongelmista - so. ihan päälle päin näkyvä mekaanis-sähköinen vika todennäköisesti. Avaa, katso ja räplää, että syntyykö kontaktia. Ellei itselläsi onnistu niin ammattikorjaaja hoitanee kätevästi asian kuntoon.
 
soundi: semmoinen juustoisenlämpimän kaunis ;-)
 
tuommoiselle on käyttöä, jos sellaiselle on käyttöä - motif -miehet eivät taida arvostaa...
 
edit: ellei itselläsi ole käyttöä niin huutonetissä saanet kunnostetusta omasi pois
 
maza
26.11.2004 11:37:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit jos se vika esiintyy kaikissa tietyissä koskettimissa (vaikka kaikki G:t, tai esim 2 alinta G:tä) niin kyse on todennäköisesti pimenneestä jakajapiiristä... En tiiä miten Eko Tiger on tehty, mut veikkaisin että siinä on oma oskillaattori ja jakaja joka äänelle, eikä yhtä master-oskillaattoria. Tommoset jakajat maksaa pari euroo elektroniikkaliikkeessä, ja tsägällä ovat jopa kannoilla kiinni, eli vaihtaminen onnaa simppelisti.
 
teroyk
27.11.2004 14:42:15 (muokattu 27.11.2004 14:44:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosketinvika johtunee kytkinlanka-ongelmista - so. ihan päälle päin näkyvä mekaanis-sähköinen vika todennäköisesti.
 
Joo toi siinä on käsittääkseni vikana. Onko jotain näppärää ideaa korjaamiseksi, jos niitä on poikki ?
 
Ellei itselläsi onnistu niin ammattikorjaaja hoitanee kätevästi asian kuntoon.
 
Ammattikorjaaja tulee suhteellisen kalliiksi. Ja tulispahan harjoiteltua korjaamista, sillä eihän se ole mikään soittaja, jos ei osaa soitintansa korjata :)
 
tuommoiselle on käyttöä, jos sellaiselle on käyttöä - motif -miehet eivät taida arvostaa...
 
Joo motif miehet ei tunnu ymmärtävän oikeiden soittimien päälle :)...mutta voi siinä tutut ihmetellä, että olen myymässä Kurzia pois ja pistämässä Ekon Tigeria tilalle :)
 
Hmm...mehän voitais sitten perustaa Tiger-kilta, Motif-kiltan vastapainoksi :)
 
kurmo
27.11.2004 16:18:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo toi siinä on käsittääkseni vikana. Onko jotain näppärää ideaa korjaamiseksi, jos niitä on poikki ?
 
Kitarankielistä saa rakennettua korvikkeita. Puhdistamisessa parasta on isopropanoli ja pumpulipuikot - sitkeämpiin tapauksiin piippurassit.
 
Ammattikorjaaja tulee suhteellisen kalliiksi. Ja tulispahan harjoiteltua korjaamista, sillä eihän se ole mikään soittaja, jos ei osaa soitintansa korjata :)
 
Jep, noi analogiurut on vieläpä suoranaisen hauskoja korjattavia, kun tekniikka on sen verran simppeliä että sen ymmärtää suht vähällä ihmettelyllä.
 
Hmm...mehän voitais sitten perustaa Tiger-kilta, Motif-kiltan vastapainoksi :)
 
Paras idea!
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
TaikuriHärvä
29.02.2012 19:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 2650 päivää vanhaan ketjuun!
 
Osaatteko sanoa, että millä todennäköisyyksillä tällaisen soittopelin sais hankittua kotimaan sisältä? Haluaisin nimittäin hankkia itselleni yhden, lähinnä mallit YC-25D ja YC-45D kiinnostaisivat. 45D on kai reilusti kalliimpi, mutta 25:n vois kai saada jo ihan muutamalla satasella?
 
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
Mikael
01.03.2012 09:45:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaleviHärvä: Huom! Olet kirjoittamassa yli 2650 päivää vanhaan ketjuun!
 
Osaatteko sanoa, että millä todennäköisyyksillä tällaisen soittopelin sais hankittua kotimaan sisältä? Haluaisin nimittäin hankkia itselleni yhden, lähinnä mallit YC-25D ja YC-45D kiinnostaisivat. 45D on kai reilusti kalliimpi, mutta 25:n vois kai saada jo ihan muutamalla satasella?

 
Just ihan varmaan kuukausi sitten oli täällä mnetin torilla oli tollanen YC-25 ja tais olla jotain 400-500 ellen väärin muista. Kyllä noita aina välillä näkee...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «