Aihe: Onko soittaja soittimensa näköinen?
1 2
Riksteri
26.11.2004 09:51:01
Tuli mieleeni kontrabassosta, jossa on kapeneva hartiaosa. Oletteko havainneet soittajan fyysisen olemuksen korreloivan jotenkin soittimensa kanssa? Koiranomistajia katsellessani huomaan usein hauskoja yhtäläisyyksiä koiran ja omistajan habituksessa :)
KoskPaavo
26.11.2004 10:14:42
Klarinetistit ovat usein kapeaharteisia, luihun(heh)näköisiä hemmoja.
Soittaja selviää aina.
klunssila
26.11.2004 10:15:14
Tuli mieleeni kontrabassosta, jossa on kapeneva hartiaosa. Oletteko havainneet soittajan fyysisen olemuksen korreloivan jotenkin soittimensa kanssa? Koiranomistajia katsellessani huomaan usein hauskoja yhtäläisyyksiä koiran ja omistajan habituksessa :)

Meillä tuo solisti pruukaa aina sanoa keikalla, notta "rumpalilla on orkesterin suurimmat pallit!" Mitä lienee tarkoittavankin...

Mutta hanuristit ovat kyllä aina soittimensa näköisiä, siis aivan hanurista.
Faaraon viimeinen huuto...
Martso
26.11.2004 11:59:55

Öhömm... tuuppas sanomaan mulle, että oon trumpetin näkönen, niin köniis saat! :)
Hullu mikä hullu!
Riksteri
26.11.2004 12:23:50
Öhömm... tuuppas sanomaan mulle, että oon trumpetin näkönen, niin köniis saat! :)

Eri isntrumenteilla on musikaaliset ominaispiirteensä, jotka usein kuvaavat soittajaansa. Soitin voi siis olla vaikka minkä näköinen ja kuitenkin se kuvaa jotenkin soittajaansa.
R.W. Piuha
26.11.2004 12:24:46 (muokattu 26.11.2004 12:25:45)
Aika usein on katseltu bändijulisteita ja arvuuteltu kuka mitäkin soittaa tai sitten jos on ollut yleisönä jossain ja bändi on menossa lavalle niin aina tulee mieleen sama juttu,onkohan tuo basisti,tuo on varmasti rumpali jne.

Varmasti asiassa on perää,onhan vaikkapa haitaristin ja kitarisitn lähtökohdatkin usein ihan erilaset,kitaristit omaavat usein jonkinlaisen rock-taustan,haitaristit ovat enemmän "born to humppa"-meininkiä,tämä heijastuu näin ollen myös ulkonäköön/tyyliin useesti ;-D
Sertzo S
26.11.2004 12:33:27
Joku on sanonut mulle, että oot aivan hanurista, johon totesin soittavani pääosin bassoa;)
Martso
27.11.2004 12:07:15
Eri isntrumenteilla on musikaaliset ominaispiirteensä, jotka usein kuvaavat soittajaansa. Soitin voi siis olla vaikka minkä näköinen ja kuitenkin se kuvaa jotenkin soittajaansa.

Tuo taitaa mennä edelleenki pieleen, koska en ole ite soitintani valinnu. Kansalaisopistolla vaan ei muita aikoinaan sattunu olemaan vapaana ;)
Hullu mikä hullu!
R.Syke
27.11.2004 12:14:17 (muokattu 27.11.2004 12:18:11)
-Ovatko soittajien vaimot kaikki toistensa näköisiä? Vai soittajiensa? Vai soittajien soittimien. Vai soittajien koirien? Vai ainoastaan vihasien?

-Mulla on lihava iso kitara, jonka näköinen minä ite olen. Kitaran väri jopa sointuu silmien väriin.

-Kesällä oli kerran vihreä paita ja tuo kitara ja ne silmät.

Kommentti: -Tomaatitkin alkavat olla kypsiä, näköjään.
Riksteri
27.11.2004 12:24:24
Tuo taitaa mennä edelleenki pieleen, koska en ole ite soitintani valinnu. Kansalaisopistolla vaan ei muita aikoinaan sattunu olemaan vapaana ;)

Jos trumpetin soittamisesta ei olisi mitään tullut niin tuskin olisit sillä soittamista jatkanut. Toisaalta, soitin kenties myös muokkaa soittajaa oloisekseen ja miksei näköisekseenkin ...
R.Syke
27.11.2004 12:36:51
Klarinetistit ovat usein kapeaharteisia, luihun(heh)näköisiä hemmoja.

-Kaikki kosketinsoittajat ovat pitkiä hoikkia, pitkäsormisia, hvyin pukeutuvia ja hyvin käyttäytyviä herrasmiehiä. Usein heillä on ohut, merkitsevä hymy huulella.

Se tulee varmuudesta.
mack the knife
27.11.2004 13:27:52
-Kaikki kosketinsoittajat ovat pitkiä hoikkia, pitkäsormisia, hvyin pukeutuvia ja hyvin käyttäytyviä herrasmiehiä. Usein heillä on ohut, merkitsevä hymy huulella.

Tämänkin takia kannattaa lopettaa. Mulla on samannäköiset sormet kuin Oscar P:llä, mutta ei ne niin kyllä toimi. Pituutta alle 180, kaljamaha. Vaatteet on mitä sattuu ja välillä *Jalu ja kaljapäissään käyttäydyn usein huonosti. Soittaessa ja muutenkin kireä ilme kun mokailen ja turaan koko ajan. Hymyä ei löydy kuin baaritiskillä keikan jälkeen: huhhuh, taas selvisin jotenkin, ei tullu vielä kenkää.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
manjaana
27.11.2004 15:24:11
Tämänkin takia kannattaa lopettaa. Mulla on samannäköiset sormet kuin Oscar P:llä, mutta ei ne niin kyllä toimi. Pituutta alle 180, kaljamaha. Vaatteet on mitä sattuu ja välillä *Jalu ja kaljapäissään käyttäydyn usein huonosti. Soittaessa ja muutenkin kireä ilme kun mokailen ja turaan koko ajan. Hymyä ei löydy kuin baaritiskillä keikan jälkeen: huhhuh, taas selvisin jotenkin, ei tullu vielä kenkää.

Huh huh, mikä rehellisyydenpuuska.. ;o)
Eikä sil hymyl niin väliä, ku omistaa sellai perän, kun sulla..
(en vaan voinu vastustaa.. ;oP)
Mennään eikä meinata...
poppamies
27.11.2004 15:52:24

Onneksi en soita läskibassoa...
"G-strings are for strippers"
Eddy
27.11.2004 15:54:09
Onneksi en soita läskibassoa...

Tai rytmimunaa...
Koskettelen soittimia...
Rantsu
28.11.2004 00:08:48

Onhan sekin parempi kuin sanoa torven näköiseksi... :)
"Ehke parempi mine kotona."
baron
28.11.2004 02:05:39

Onhan sekin parempi kuin sanoa torven näköiseksi... :)

Jos mua sanottaisiin Steinway D:n näköiseksi, niin olisin pelkästään ylpeä!!
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
pekkajau
28.11.2004 20:05:31
Kattelin tuossa äskettäin Irlantilaista kuvakirjaa ja siellä oli hienoja säkkipillin kuvia. Minun pitänee hankkia itselleni nyt sitten sellainen?
There`s no bisnes in showbisnes!
Riksteri
28.11.2004 20:46:36
Kattelin tuossa äskettäin Irlantilaista kuvakirjaa ja siellä oli hienoja säkkipillin kuvia. Minun pitänee hankkia itselleni nyt sitten sellainen?

Isolle miehelle sopii iso pilli ja pienemmälle miehelle pienempi pilli, kuten kuvasta näkyy :). Olisihan se hassunkurisen näköistäkin toisinpäin ...

http://www.hotpipes.com/0016play.jpg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)