Aihe: Rummut cakewalkiin?
1
Intohimo
18.01.2003 16:42:24

Miten saa tehtyä rummut cakewalkilla? Osaan tuoda waven
erikseen, mutta looppi hommat työläitä. Miten saapi
rummut tehtyä itse cakewalkin omalla systeemillä? Vähän
niinku träckkerityyliin isku iskulta. Vastaava neuvo Cubasestakin käy.Kiitos etukäteen.
Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä. J.Sarasvuo
Vilhelmus
18.01.2003 17:18:48

Miten saa tehtyä rummut cakewalkilla? Osaan tuoda waven
erikseen, mutta looppi hommat työläitä. Miten saapi
rummut tehtyä itse cakewalkin omalla systeemillä? Vähän
niinku träckkerityyliin isku iskulta. Vastaava neuvo Cubasestakin käy.Kiitos etukäteen.

Väittäisin vastanneeni jo tähän kerran ihan asiallisesti? Oliko toinen palsta vai miten se oli.
Lisää diskanttia!
Intohimo
19.01.2003 13:06:46

Kiitos, vastasit kyllä, mutta kaipaisin neuvoa siitä, et
miten saa komppeja tehtyä itsessään cakewalkilla. Olen importannu kyl niitä mut ne ei tyydytä koska oon soittanu 10v. rumpuja joten osaisin näppäillä kompit paremmin
ku mitä loopit toimis.
Sitä grid neuvoa kokeilin mutta en saanu waveja samalle kohtaa. Of course vika on minussa,mutta olen aika juusto tän softan kanssa. Miten muuten wavia saa leikattua esim
vaikka keskeltä wavia? Kun klikkaan kohdan, ohjelma valitsee koko wavin.
Vilhelmus
19.01.2003 13:11:41

Jos käsitin oikein, niin leikkaaminen näin.

Valitse halutun alueen sieltä yläviivalta, aikajanalta tms. Sitten klikkaat vasemmalta sen raidan aktiiviseks, millä se wavi on. Sitten vaikka oikee nappi ja "create clips" ja sitten vaikka cut tms.
Lisää diskanttia!
jannu
19.01.2003 14:31:20
Minkä äänikortin omistat? Mikäli SB Liven, käytä ihmeessä soundfontteja rumpujen tekoon. Voit imutella ihan ilmatteeksi sounfontteja netistä useastakin paikasta tai sitten voit creativen sivuilta imeä Vienna-nimisen ohjelman jolla voit tehdä waveista omia soundfontteja. Cakewalkissa homma toimii siten että luot midi-raidan, liität raidalle soittimen, avaat pianoroll-ikkunan ja länttäilet "nuotit" paikoilleen. Soundfonttien sijasta voit tiety käyttää ihan general midi-soittimien 10-kanavalta löytyvää rumpusettiä, joka ei ole kuitenkaan kovin kaksinen. Senhän voit tietysti sitten valmiina nauhoitella waveksi ja sitten efektoida mielesi mukaan. Toivottavasti ei mennyt liian sekavaksi...
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
Intohimo
21.01.2003 17:18:39

Kiitoksia paljon neuvoista. Joo SB Live xxx löytyy ja soundfontteja käytän myös. Pittääpä imuttaa se vienna.
Latee
03.02.2003 19:00:35
Toimiikos niin että voisi tuossa Staff Viewissä tehdä rumpuja? Samplet löytyisi waveina. Tai että millä ohjelmalla oli helppo tehdä wavi sampleilla rummutusta.
Latee
04.02.2003 08:16:07
Hei Voisiko joku kertoa miten tuo soundfont juttu toimii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)