orionstar 25.11.2004 14:59:03 | |
---|
Reise, Reise Links 2 3 4 Keine Lust Feuer frei! Rein Raus Morgenstern Mein Teil Stein um Stein Los Moskau Du riechst so gut Du hast Sehnsucht Amerika ----------- Rammstein Sonne Ich will ----------- Ohne dich Stripped Caught under wheels' roll... |
Kirjoitus virhe 25.11.2004 15:12:17 | |
---|
Lämppäri oli kyllä turhaakin turhempi. Yleisö ei innostunut yhtään... Kautta Super Marion tulikukan |
Jubi 25.11.2004 16:51:52 (muokattu 25.11.2004 16:52:16) | |
---|
Vähän heitän eriävää kommenttia kehiin: Rammstein jäähallissa -01 oli mahtava. Eilen ehkä hyvä. Ensinnäkin jo Keine lustin kohdalla löystyi yhteensoitto jonkin verran. Myöhemmin tämän huomasi erityisesti hitaissa kohdissa. En ole rockpoliisi, mutta huomasinpa asian kuitenkin. Sen lisäksi valoshown keskeisenä osana oli koko keikan ajan lavan takaa yleisöön suunnatut "blinderit" ja koko valopöytä toimi klikin kanssa, eli siis "aikakoneessa" kiinni, mutta huudatus- yms. kohdissa vedettiin käsipelillä valoilla iskuja.. -Harmi vaan ettei osuttu iskuille, vaan tultiin kohdasta riippuen n.puoli tahtia jäljessä ja vielä koko keikan ajan. Mitä pyroon tulee, niin Mein Teilin performanssi oli keikan ainoaa mielikuvituksellista antia American silppusateen lisäksi. Kaikki muu oli nähty jo Mutterin kiertueella. Muutoinkin oli sääli, että pyroa oli vähemmän kuin ennen, ja kuten sanoin, sitä käytettiin varsin mielikuvituksetta. Esimerkkinä Du Hast, jossa vaan käännettiin kaasuhanat kertosäkeen ajaksi auki. Kaiken kaikkiaan keikasta jäi hyvä fiilis, rahat eivät menneet hukkaan. Mutta tästä kerrasta en vaahtoa kaikille vastaantulijoille maailman kovimpana rockshowna kuten kolme vuotta sitten tein. Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena. |
MV 25.11.2004 17:40:56 | |
---|
Mikä helvetti toi paatti oli tosa yhessä kuvassa? mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Seemann 25.11.2004 18:24:41 | |
---|
Mikä helvetti toi paatti oli tosa yhessä kuvassa? Se on kumivene jolla basisti seilasi pitkin yleisömerta. |
MV 25.11.2004 22:01:42 | |
---|
Se on kumivene jolla basisti seilasi pitkin yleisömerta. HOho. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
MotoPsycho 26.11.2004 10:03:44 | |
---|
Lisätään vielä linkki kuviin jonka ottaja ei ole ainakaan minulle tuttu, mutta kuvat ovat ihan kohtalaisia. Saa niistä ainakin käsityksen siitä mitä siellä tapahtui. http://www.students.tut.fi/~wuoti/rammstein/rammstein.html Kiitos kuvista sille jolle se kuuluu. Taisin olla metrin päässä kuvaajasta, jos pystyn oikein hahmottamaan kuvaajan paikan noiden perusteella :) Show oli mieletön, kertakaikkiaan. Itselläni ei ole muuta vertailukohtaa kuin Live aus Berlin, eikä siitäkään saa sitä kunnon tuntumaa, kun ei kerran itse ole siellä paikalla ollut. Setti painottui tietenkin uuteen levyyn, joka oli minulle harmi, olen kuullut sen vain pari kertaa läpi. Muutamat suosikkini jäivät soittamatta ja erityisesti Seemannia odotin mutta ei sitten. Kuitenkin erittäin loistava lisä muutenkin kovaan keikkavuoteen (Metallica, KoRn, Ruisrockin Motörhead sekä muut kovat). The more it stays the same, the less it changes |
Torniojaws 26.11.2004 10:48:47 | |
---|
Oli aivan mahtavat. Paras keikka minkä olen nähnyt. Liekit lämmitti vaikka olin "vaan" 4-6 metrin päässä lavasta. Kolme vuotta sitten tuntui lieskat vielä hallin keskivaiheilta vähän kauemmas, noin 10 metriä katon alta (jos oikein muistelen). "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Johnny Buzz 26.11.2004 14:21:44 | |
---|
Kolme vuotta sitten tuntui lieskat vielä hallin keskivaiheilta vähän kauemmas, noin 10 metriä katon alta (jos oikein muistelen). Kyllä ne pyrot tuntu hyvin ainakin miksauspöydälle asti. Oltiin ite niillä paikkeilla. Oli kyllä ihan helvetin hyvä keikka, vaikken yhtään Rammsteinin levyä omista tai ole muutenkaan musaan juuri paneutunut. Musa, valot, pyrot ja pommit oli kaikki synkronoitu hyvin keskenään. Kokonaisuus oli kyllä mahtava. Paras show, mitä yhelläkään keikalla oon nähny. Soundit ei omasta mielestä ollu ihan kohallaan, mutta ei se menoa juuri haitannut. Kitarat oli välillä vähän puuroo ja bassosta ei juuri saanu selvää, kun se soundi oli niin pyöreä ja alataajuusvoittoinen. Toimi se kyllä noinkin. Kaikin puolin jäi hyvä fiilis keikasta. Meen varmasti tsekkaamaan uudestaan, kun tulevat jossain vaiheessa. Niin, ja oltiin muuten kannattelemassa sitä kumivenettä. Se oli aika hyvä veto, vaikkei sitä ton tempun yhteydessä normaalisti vedettävää Seemannia tullukaan. |
Mursuviiksi 26.11.2004 15:37:23 | |
---|
Vähän heitän eriävää kommenttia kehiin: Rammstein jäähallissa -01 oli mahtava. Eilen ehkä hyvä. Olen samaa mieltä siinä, että -01 keikka oli parempi. Olen kyllä myös sillä kannalla, että jäähalli on keikkapaikkana raskaammalle musiikille paljon parempi. Siellä tunnelma on jo valmiiksi "betoninen" ja synkkä. Jaffa-areena on liian kliininen ja pirteä hevimusiikille. Patricia "..joko taas" Kaas ja muut Radio Novan luomat tähdet voivat mielestäni soitella hyvin Hartwallilla, mutta raskas musiikki kuuluu Helsingin jäähalliin. Ensinnäkin jo Keine lustin kohdalla löystyi yhteensoitto jonkin verran. Löysyyttä oli tosiaankin hieman ilmassa alusta puolivälille, mutta lopussa mielestäni meno tiivistyi ihan mukavasti. Tämä ehkä johtuu siitä, että vanhat klassikot yksinkertaisesti toimivat paljon paremmin kuin uudet kappaleet (IMO). Naamasta ammuttavien liekinheittimien käytössä oli hieman yhteistoiminnan ajoitukseen liittyviä ongelmia, mutta annettakoon tämä kauneusvirhe anteeksi. Kokonaisuudessaan kuitenkin ihan kiitettävä paketti. Itse tykkäsin, että muutamia vanhoja klassikkoja, kuten mm. Lindemannin jousipyssy akti sekä Riedelin veneseikkailu, oli jätetty mukaan. Räjähtävän puhelimen ja kipinä-menokkaat olisin kyllä henkilökohtaisesti vielä lisännyt joukkoon. Moussaka on kamalaa. |
Lämppäri oli kyllä turhaakin turhempi. Yleisö ei innostunut yhtään... Jep. Ihan hävettävän tylsä bändi. Rammstein oli pienempikuinkolmonen. Loistava keikka. |
Johnny Buzz 27.11.2004 02:23:53 | |
---|
Jaffa-areena on liian kliininen ja pirteä hevimusiikille. Patricia "..joko taas" Kaas ja muut Radio Novan luomat tähdet voivat mielestäni soitella hyvin Hartwallilla, mutta raskas musiikki kuuluu Helsingin jäähalliin. Halli kuin halli. Ei niillä nyt oikeasti ole mitään niin suurta merkitystä. Kumpikaan ei kuitenkaan ole varsinaisesti akustiikaltaan tarkoitettu live-musaan, vaan jääkiekkopeleihin. Toi nyt vaan on sun oma ennakkoluulo. Samalta ne kuulostais missä vaan jäähallissa, usko pois. |
Jim Tonic 27.11.2004 11:18:21 | |
---|
Oli kyllä ihan helvetin hyvä keikka, vaikken yhtään Rammsteinin levyä omista tai ole muutenkaan musaan juuri paneutunut. Taitaa olla aika yleinen mielipide. Itsellä sama vika. Myös meidän rumpali ja muutama muu tyyppi sanoi ihan samaa. Liekkien lämpö tuntui muuten toisen kerroksen aitioon hallin keskivaiheille asti. |
Mursuviiksi 27.11.2004 11:26:14 | |
---|
Halli kuin halli. Ei niillä nyt oikeasti ole mitään niin suurta merkitystä. Kumpikaan ei kuitenkaan ole varsinaisesti akustiikaltaan tarkoitettu live-musaan, vaan jääkiekkopeleihin. Toi nyt vaan on sun oma ennakkoluulo. Samalta ne kuulostais missä vaan jäähallissa, usko pois. Kysehän ei nyt ollut akustiikasta vaan tunnelmasta. Ja muistutuksena tästä lainaan itseäni: Siellä tunnelma on jo valmiiksi "betoninen" ja synkkä. Musiikki itsessään varmasti kuulostaisi suunilleen samalta. Siitä ei nyt kuitenkaan ollut kyse. Eli uskon jokatapauksessa pois tuon viimeisen lauseesi. Moussaka on kamalaa. |
Marzi 29.11.2004 22:25:07 | |
---|
Aika törkeän hyvä keikka. Vähän isompaa showta kun monella muulla. Esim. Korniin kun vertaa, niin eihän ne kyykkyhevarit ollu ajatellu showhommaa ollenkaan. Kyllä sakemanni liekkihommat osaa. :D Pidän ääntä, olen. |