Remo 26.11.2004 11:46:12 | |
---|
Tomeihin pitäisi ostaa uusia kalvoja. Mitä eroa noissa on äänellisesti. Toimiiko hyvin koivurunkoisessa setissä ja saako hyvän rock saundin. Niin ja virveliinkin pitäis saada uutta kalvoa. Perus rockki virvelikalvo olis aikalailla kohdallaan. Emberoria oon suunnitellu virveliin mutta toimiiko se noiden ambassarodejen kanssa sitten kuinka yhteen. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Bacchus 26.11.2004 14:12:15 | |
---|
Niin ja virveliinkin pitäis saada uutta kalvoa. Perus rockki virvelikalvo olis aikalailla kohdallaan. Emberoria oon suunnitellu virveliin mutta toimiiko se noiden ambassarodejen kanssa sitten kuinka yhteen. Evanssin Genera HD:tä kannattaa harkita virveliin. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
ltg 26.11.2004 14:41:35 | |
---|
Coated toimii itselläni tomeissa paremmin, runko on lehmus-vaahtera. Enemmän atakkia kuin clearissa, soundi miellyttää omaa korvaa enemmän. Tummempi. Myöskin virveliin perus coated ambassodor sopii minulla parhaiten. IMIK#5,KK#3 On erehdys kuvitella, että suuria ongelmia voi ratkaista perunoiden avulla. |
Bacchus 26.11.2004 14:47:01 | |
---|
Coated toimii itselläni tomeissa paremmin, runko on lehmus-vaahtera. Enemmän atakkia kuin clearissa, soundi miellyttää omaa korvaa enemmän. Tummempi. Myöskin virveliin perus coated ambassodor sopii minulla parhaiten. Coatedeissa enemmän atakkia kuin cleareissa? Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
miän vain 26.11.2004 18:09:51 | |
---|
Coatedeissa enemmän atakkia kuin cleareissa? Niin. Väittäisin, että päinvastoin. |
DimensionZ 26.11.2004 23:21:34 | |
---|
Itse tykkään coated kalvoista enemmän, näyttävät paremmilta, soivat 'tummemmin' ja tuo päällystys demppaa sopivasti. Cleareissa on vähän kirkkaampi soundi, eli jos soitto menee enemmän rock puolelle, niin ehkä ne sitten. Mutta jos vetelet jotain jazzia niin kannattaa ehkä kuitenkin ne coatedit sitten, varsinkin jos soittelee vispilä juttuja. Toimii ne coatedit kuitenkin hyvin rockissakin. Toimiiko muka emperor virvelissä hyvin? Itse tykkään kuitenkin herkästä virvelistä, ja voisin kuvitella että Emperor menee vähän tukkoon. Valaiskoon joku paremmin tietävä asiaa... ''He jumped right out of a building!!'' |
Mun mielestä päälystetyt kalvot on helpompi virittää kuulostamaan hyvältä kuin kirkas. Voi olla että on joku harhaluulo vaan, mutta tollasta oon vähän huomannu. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Remo 27.11.2004 14:49:20 | |
---|
Noni coatedit nyt sitte ostin. Virveliin tuli evans genera hd. Näin pikasen virityksen jälkeenkin kuulosti jo paremmalta kuin pinstripet koskaa. :D Kyllähän toi evanssikin ihan hyvältä näin aluksi tuntui. ;) PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
Bacchus 28.11.2004 11:51:17 | |
---|
Noni coatedit nyt sitte ostin. Virveliin tuli evans genera hd. Näin pikasen virityksen jälkeenkin kuulosti jo paremmalta kuin pinstripet koskaa. :D Kyllähän toi evanssikin ihan hyvältä näin aluksi tuntui. ;) Se Evanssin Genere HD-kalvo vaatii kyllä hiukan totuttelua, esim. Remon Ambassadorin jälkeen. Ainakin itsellä tuntu että perskele, eihän tää soi yhtään ja virvelin tatsikin tuntu ihan käsittämättömältä. Nykyään pidän tuota Genera HD:ta parhaana virvelikalvona mitä oon kokeillu. Tuntuma saattaa virvelissä aluks tuntua todella oudolta, vaatii pientä totuttelua. Itse huomasin, että kannattaa vetää suosiolla kalvo melko/tosi kireelle, tuntuma ja soundi parantuu todella paljon, eikä kumminkaan tuu sellasta järkyttävän korkeeta ja pinkeetä soundia kuin Ambassadorilla. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
ddrum54 28.11.2004 20:05:46 | |
---|
Se Evanssin Genere HD-kalvo vaatii kyllä hiukan totuttelua, esim. Remon Ambassadorin jälkeen. Ainakin itsellä tuntu että perskele, eihän tää soi yhtään ja virvelin tatsikin tuntu ihan käsittämättömältä. Nykyään pidän tuota Genera HD:ta parhaana virvelikalvona mitä oon kokeillu. Tuntuma saattaa virvelissä aluks tuntua todella oudolta, vaatii pientä totuttelua. Itse huomasin, että kannattaa vetää suosiolla kalvo melko/tosi kireelle, tuntuma ja soundi parantuu todella paljon, eikä kumminkaan tuu sellasta järkyttävän korkeeta ja pinkeetä soundia kuin Ambassadorilla. Kannattaa vetää tiukalle ja antaa "muhia" abaut vuorokausi. On sitten helpompi virittää. Vaatii tuo Evans hiukan pitemmän "sisäänajon". 2`n 4 |
DimensionZ 28.11.2004 20:21:28 | |
---|
Evanssin Genera HD:tä kannattaa harkita virveliin. Onko tuo muuten ihan tavallinen yksikerroskalvo vai minkälainen on kyseessä? Vois vaikka seuraavan virvelinkalvovaihdon yhteydessä kokeilla jotain Evansin kalvoa. Mitä muuta suosittelisitte? Mieluiten jotain samaa herkkyystasoa kuin Ambassador. ''He jumped right out of a building!!'' |
totomiettinen 28.11.2004 20:34:45 | |
---|
Onko tuo muuten ihan tavallinen yksikerroskalvo vai minkälainen on kyseessä? Vois vaikka seuraavan virvelinkalvovaihdon yhteydessä kokeilla jotain Evansin kalvoa. Mitä muuta suosittelisitte? Mieluiten jotain samaa herkkyystasoa kuin Ambassador. Taitaa olla kaksikerroskalvo jossa on sisäpuolella ohut demppirengas ja vieläpä kalvon reunaa kiertävät pienet ilmareijät. Eli luultavasti demppiä on aivan 'tanasti. En ole itse koikeillut. Kokeilemalla tietysti selviäisi. Evansilta löytyisi myös Ambassador-vastine, joka kantaa nimeä Genera G1. Yksikerroksinen ilman mitään demppiä. Itsellä tällä hetkellä Genera, joka vastaa muuten Genera G1:stä, mutta siinä on lisäksi sellanen sisäinen demppirengas. Poistaa turhat ylä-äänet, mutta livenä saattaa tuntua jopa liiaksi dempatulta. Uno 58 1000 Dry taas on yksikerroksinen, mutta siinä on sitten ne pienet ilmareijät lisänä. Voisi olla mielenkiintoinen testata. Tässä joitakin. Virvelikalvoja Evanssilla on vielä rutkasti lisää joten ei muuta kuin tutustumaan! Koppaa esite jostain musiikkiliikkeestä ja tutustu aluksi vaikka sillä tavalla. |
Terok 28.11.2004 20:39:01 | |
---|
Uno 58 1000 Dry taas on yksikerroksinen, mutta siinä on sitten ne pienet ilmareijät lisänä. Voisi olla mielenkiintoinen testata. Tuo on nykyään vakiokalvona virvelissä. Aika sama soundi kuin Remon Ambassodorissa mutta tosiaan vähemmän peltivirpan kolinaa tulee soundiin. Taitaa olla reikien lisäksi pieni demppirengas sisäpuolella jos oikein muistan. |
totomiettinen 28.11.2004 20:52:20 (muokattu 28.11.2004 20:52:43) | |
---|
Taitaa olla reikien lisäksi pieni demppirengas sisäpuolella jos oikein muistan. Ei kyllä pitäisi olla. Genera Dry on se, joka täyttää antamasi tunnusmerkit. |
Bacchus 28.11.2004 20:59:32 | |
---|
Taitaa olla kaksikerroskalvo jossa on sisäpuolella ohut demppirengas ja vieläpä kalvon reunaa kiertävät pienet ilmareijät. Eli luultavasti demppiä on aivan 'tanasti. En ole itse koikeillut. Kokeilemalla tietysti selviäisi. Demppiä on just sopivasti, ja herkkyttäkin löytyy ainakin mun makun ihan tarpeeksi. Esim. Coated Ambassador kuulostaa mun mielestä ihan pirun pinkeeltä ja liian kirkkaalta, en pidä yhtään. Sitä pitäis kuitenkin dempata teipeillä sun muilla. Parempi ostaa kalvo jossa on valmiiksi demppiä, tasaisempi tuntuma kuin teippikyhäelmissä. Niin, ja niitä kalvoja on HD, Genera HD ja Genera Dry. Kaikissa ei ole demppireikiä, mutta muuten melko samanlaisia kalvoja. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
Bacchus 28.11.2004 21:01:15 | |
---|
Ei kyllä pitäisi olla. Genera Dry on se, joka täyttää antamasi tunnusmerkit. Genera Dry on yksikerroskalvo, jossa on demppirengas ja demppireiät. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
Remo 28.11.2004 21:53:33 | |
---|
Ööö ei kierrä genera hd:ta mitkään ilmareiät. Ne on genera hdd:ssä jossa on ilmareiät eli siis genera hd dry:ssä on ilmareiät. Pitää varmaan pikku hiljaa ruveta jo säätämään kun on jo ollu yli vuorokauden tos kireellä. En kyllä yhtään ihmettele miksi siinä kumun ohjeessa sanotaan, että usein aloittelijat pelkäävät kun kalvot paukkuu. Tottavie kyllä ne vaan paukkukin ja aikas lailla. Mutta ei muutakun kireelle vaan. :D PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
totomiettinen 29.11.2004 09:29:28 | |
---|
En kyllä yhtään ihmettele miksi siinä kumun ohjeessa sanotaan, että usein aloittelijat pelkäävät kun kalvot paukkuu. Tottavie kyllä ne vaan paukkukin ja aikas lailla. Mutta ei muutakun kireelle vaan. :D Evansin kalvot eivät pauku läheskään niin paljoa kuin Remon. |
ltg 29.11.2004 15:50:50 | |
---|
Niin. Väittäisin, että päinvastoin. Niinhän tuo taitaa olla. Kai tarkoitin, että coated ei soi niin kauan kuin clear, ja on tummempi. Kaikkeen musatyyliin sopiva kalvo mielestäni. IMIK#5,KK#3 On erehdys kuvitella, että suuria ongelmia voi ratkaista perunoiden avulla. |
HCW 30.11.2004 18:28:15 | |
---|
Evansin kalvot eivät pauku läheskään niin paljoa kuin Remon. Johtuu siitä, että Remon kalvoissa se vanne liimataan siihen kalvoon kiinni kun taas ilmeisesti evanseissa se sulatetaan niihin kiinni. en ole varma mutta jotenkin näin. Remoissa se kumminkin vaan liima paukkuu. Osta meän levy!!!
Klipit,tilausohjeet jne.osoitteesta:
http://www.strangefruitband.net |