Aihe: Kommentteja ja kritiikkiä soitostani.
1 2 3
jazzmies
26.11.2004 13:29:53
Mitäs väliä sillä on mitä jazzarit jauhaa? Voi heiltä tulla hyvääkin palautetta, jos näkevät musiikin yli eivätkä jumiudu esittämään rakentavaa kritiikkiä metallin surkeudesta ja jazzin loistavuudesta.

Totta. Tällä palstalla tuntuu jokainen musiikkityyli olevan kirosana aina jonkin mielestä, metalli-jazz whatever. Minua itseäni ei yksikään musiikkityyli itsessään kiinnosta enemmän kuin toinen, vaikka nickini onkin "jazzmies". Suurimmalle osaa palstalaisista tuntuu nickini olevan kuin punainen vaate, jonka takia "jazzvihaajilla" nousee heti niskavillat pystyyn.

Rumpusetin tekniikat ovat kaikissa tyyleissä periaatteessa samanlaiset: kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Siitä miten niitä käyttää tai on käyttämättä, on henkilökohtainen valinta. Itse treenaan tätä nykyä säännöllisesti rudimenttisooloja, tuplabassaria, Max Roachin sooloja ja djembeä, koska noista kaikista on minulle paljon hyötyä tällähavaa. Elikkä nickistäni huolimatta treenaan eri asioita. Jos joku jumiutuu loppuelämäksi jazzin pariin, niin siitä tulee hänelle ongelma, koska mikään musiikkityyli ei ole irrallaan toisesta eikä autenttista. Autenttinen jazz?, kerro minullekin.

Ja sen lisäksi kenen tahansa soittoa voi verraa kenen tahansa soittoon. Miksi verrata Gaddin sijasta johonkin Gaddin kopioon, jolla homma ei ole pocketissa...come on!
ddrum54
26.11.2004 13:31:08
Heh, johtuupi siitä että kitaristi on rumpufriikki, basisti rumpali.

Noniin, kerrankin porukka, joka ymmärtää hyvän päälle. Pidä niistä kiinni.
2`n 4
lethus1
26.11.2004 13:33:57
Noniin, kerrankin porukka, joka ymmärtää hyvän päälle. Pidä niistä kiinni.

Joo kieltämättä. Uusiin biisiin vaatii vaan ylimääräisiä jalkoja ja käsiä kun kehittelee biisejään. No, onpahan haastetta:D
ddrum54
26.11.2004 13:38:34
Joo kieltämättä. Uusiin biisiin vaatii vaan ylimääräisiä jalkoja ja käsiä kun kehittelee biisejään. No, onpahan haastetta:D

Tuota, olisiko seuraava aste sitten tremolo jaloilla? En noita bpm:iä ehtinyt laskea, mutta eikö siinä jo tule fysiikan lait vastaan? Tai ainakin pedalien tekniset rajat.
2`n 4
Bacchus
26.11.2004 14:01:13
Totta. Tällä palstalla tuntuu jokainen musiikkityyli olevan kirosana aina jonkin mielestä, metalli-jazz whatever. Minua itseäni ei yksikään musiikkityyli itsessään kiinnosta enemmän kuin toinen, vaikka nickini onkin "jazzmies". Suurimmalle osaa palstalaisista tuntuu nickini olevan kuin punainen vaate, jonka takia "jazzvihaajilla" nousee heti niskavillat pystyyn.

Niinpä, tuntuu että suurinta kärhämää musiikkityylien välillä tulee niiden ihmisten toimesta jotka laskevat itsensä pelkästään tietyn genren edustajiksi, tai paremminkin sanoen orjiksi.

Voi olla että ihmiset provosoituvat jos joku jonka nicki on "jazzmies" kommentoi, kärkkäästikin, omaa rakasta musiikkityyliä, esim. metallia. Onhan tämä sinänsä ymmärrettävää, mutta joskus pitäisi nähdä kritiikin sisältöön eikä ärsyyntyä edes yrittämättä ymmärtää kommenttia.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
J. Cool
26.11.2004 15:52:36

Tuota, olisiko seuraava aste sitten tremolo jaloilla? En noita bpm:iä ehtinyt laskea, mutta eikö siinä jo tule fysiikan lait vastaan? Tai ainakin pedalien tekniset rajat.

tremolo voi olla aika tyly, mut ainakin nopee double stroke roll on ihan toteutettavissa. thomas lang vetää aika nätisti. pedaalit on rajottaa aika pahasti, mut onhan niitä ihme virittimiä, joissa kantapäälle on oma nuija. siitä vaan rytkyttelemään. ilman triggereitä tosin voi olla aika hyödytöntä keikalla. mut varmasti löytyy kaikilla parempaaki tekemistä kuin reenata tuplabasareilla tremoloa :)
don't touch my bumtsibum
ddrum54
26.11.2004 16:33:49
tremolo voi olla aika tyly, mut ainakin nopee double stroke roll on ihan toteutettavissa. thomas lang vetää aika nätisti. pedaalit on rajottaa aika pahasti, mut onhan niitä ihme virittimiä, joissa kantapäälle on oma nuija. siitä vaan rytkyttelemään. ilman triggereitä tosin voi olla aika hyödytöntä keikalla. mut varmasti löytyy kaikilla parempaaki tekemistä kuin reenata tuplabasareilla tremoloa :)

Mä oon nähnyt semmoisen pedalin, taisi olla Premier. Olisi aika mielenkiintoinen tuplana, quattropedali. : )
2`n 4
tthei
26.11.2004 20:36:20

Mä oon nähnyt semmoisen pedalin, taisi olla Premier. Olisi aika mielenkiintoinen tuplana, quattropedali. : )

En muistaakseni oo Premierillä tollasta nähny mut Sonorilla on tollanen. Ja siitä on sellanen eräänlainen tuplapedaalimalli olemassa missä on ihan perinteinen orjapedaali (ilman sitä erikoista kantapää osaa) ja sitten pääpedaalina tollanen missä on kantapäässäkin se sellanen poljin. Siinä ei oo kyllä kun kaks nuijaa (ei kolmea, vaikka kolme poljinta).
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
ddrum54
26.11.2004 21:18:46
En muistaakseni oo Premierillä tollasta nähny mut Sonorilla on tollanen. Ja siitä on sellanen eräänlainen tuplapedaalimalli olemassa missä on ihan perinteinen orjapedaali (ilman sitä erikoista kantapää osaa) ja sitten pääpedaalina tollanen missä on kantapäässäkin se sellanen poljin. Siinä ei oo kyllä kun kaks nuijaa (ei kolmea, vaikka kolme poljinta).

Joo, Sonor oli se minkä näin. Huono muisti. Se on kyllä nuijaa, kun nuijissa säästellään.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)