Aihe: Mikä ärsyttää lempibändeissäsi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Helvetinpartaterä
25.11.2004 19:45:09

Minä tungen tähän väliin ehdottamaan Hellbent for leatheria, Unleashed in the eastia ja Screaming for vengeancea. Defenders of the faith kannattaa kanssa kuunnella.

Minä nokitan vielä Priestin parhaalla levyllä,eli Painkillerillä.Se kuulu jokaisen Truu-hevipojan hyllyyn.Siitä ei myöskään löydy yhtään huonoa biisiä. ;)
Elämä on kovaa,mutta ilman kovaa ei ole elämää.
solesurvivor
25.11.2004 20:08:11
Helloween: Tekee liian harvoin levyjä.

Väkeä ramppaa ku pipoa ja kukaan ei taho jäädä. Sit kun Deris katoaa, loppuu tämän tytön kuuntelut siihen.
If you shake my hand, better count your fingers..
Julmettu
25.11.2004 20:36:23
Se, etten ikinä pysty olemaan yhtä taitava kuin esikuvani. (Rummut- Bostaph, Lombardo/kitara- Hannemann, King)
Ben_D
25.11.2004 21:39:38

Se, etten ikinä pysty olemaan yhtä taitava kuin esikuvani. (Rummut- Bostaph, Lombardo/kitara- Hannemann, King)

Ja ikää on? Ei kannata vielä hötkyillä. Arvioi tilanne uudelleen kun täytät 40.
kimmokel
25.11.2004 22:13:51 (muokattu 25.11.2004 22:14:32)

Väkeä ramppaa ku pipoa ja kukaan ei taho jäädä. Sit kun Deris katoaa, loppuu tämän tytön kuuntelut siihen.

Joo olishan se hienoa kun olis vielä vanha kunnon sakki koossa ja Ingokin vielä hengissä. Onhan tuo nytkin kyllä ainakin mun mielestä mukavalla mallilla, kun sentään Weikath ja Markus vielä on kehissä. Kun ei vaan kukaan siitä nyt hetkeen katoais.
Huevos
25.11.2004 22:23:04

ei oo lempibändiä, kun kaikki on ihan perseestä.
e r s k i
25.11.2004 23:54:20
Dream Theaterissa ärsyttää James LaBrien ääni.
Jack D
26.11.2004 13:43:44
hyvät bändit hajoaa tai sitten niiden unelmakokoonpano muuttuu. ja vielä se että ei keikkaile suomessa ja ylipäätänsä euroopassa ku vaan pikavisiittejä.
Jesus did it for the chicks.
bedlam
26.11.2004 14:42:33

Anteeksi nyt jos joku tästä herneen vetää nokkaan, mutta itse menin ainakin Hannemanin ja Kingin soittotaitojen ohi jo pari vuotta soittamisen aloittamisesta joskus 14-vuotiaana.
http://www.mikseri.net/kiasma
Ben_D
26.11.2004 14:45:44

Anteeksi nyt jos joku tästä herneen vetää nokkaan, mutta itse menin ainakin Hannemanin ja Kingin soittotaitojen ohi jo pari vuotta soittamisen aloittamisesta joskus 14-vuotiaana.

Todella mielenkiintoinen lahjakkuus. Sulla sitten todennäköisesti käsi toimii vikkelään. Meinaan vaan, että kun vaikka paahdat Reign In Bloodin biisit putkeen läpi niin kyllä siinä ainakin virastohiki pitäis otsalle tulla ;)
bedlam
26.11.2004 14:58:20

Todella mielenkiintoinen lahjakkuus. Sulla sitten todennäköisesti käsi toimii vikkelään. Meinaan vaan, että kun vaikka paahdat Reign In Bloodin biisit putkeen läpi niin kyllä siinä ainakin virastohiki pitäis otsalle tulla ;)

Kyllä kai tuo nyt onnistuisi. Ranne varmasti kipeytyisi, enemmänhän tuo on kiinni käden fyysisestä kestävyydestä kuin soittotaidoista. Mutta olen Slayerin kitaroinnissa joskus sitä ihmetellyt, kun miehet eivät levyilläkään osaa kunnolla biisejään soittaa, jatkuvasti pientä virhettä kuuluu ja omien riffien demppauskaan ei oikein tunnu välillä onnistuvan.

Mutta ei se kuuntelunautintoa haittaa, ja ehkä he ovat sellaista livemeininkiä halunneetkin tuoda levyillensä. Mutta jos Hetfieldin konemaisen tarkkaan riffikäteen esim. Dyers Eve-biisissä vertaa, niin aika eri planeetalta ovat. Hetfieldin studiotyöskentely tosin kai olikin tyyliä "teipataan kaikki kielet kiinni, mitä ei biisissä tarvita ja otetaan uusiksi niin kauan kuin yksikään ylimääräinen vingahdus kuuluu".
Ben_D
26.11.2004 17:05:53 (muokattu 26.11.2004 17:08:07)

Kyllä kai tuo nyt onnistuisi. Ranne varmasti kipeytyisi, enemmänhän tuo on kiinni käden fyysisestä kestävyydestä kuin soittotaidoista. Mutta olen Slayerin kitaroinnissa joskus sitä ihmetellyt, kun miehet eivät levyilläkään osaa kunnolla biisejään soittaa, jatkuvasti pientä virhettä kuuluu ja omien riffien demppauskaan ei oikein tunnu välillä onnistuvan.

Mutta ei se kuuntelunautintoa haittaa, ja ehkä he ovat sellaista livemeininkiä halunneetkin tuoda levyillensä. Mutta jos Hetfieldin konemaisen tarkkaan riffikäteen esim. Dyers Eve-biisissä vertaa, niin aika eri planeetalta ovat. Hetfieldin studiotyöskentely tosin kai olikin tyyliä "teipataan kaikki kielet kiinni, mitä ei biisissä tarvita ja otetaan uusiksi niin kauan kuin yksikään ylimääräinen vingahdus kuuluu".

Jatketaan vielä vähän offtopicia. Mä en jostain syystä huomaa heidän levyillään juurikaan mitään puutteita soittamisessa. Ehkä se johtuu siitä, että en niin hirveesti niitä kyttääkään enkä ole mikään täydellisyydenhakija soittamisessa. Tosin pitäähän sen soittamisen olla timmiä.

Turhan kliiniset ja täydelliset soundit varsinkin Slayerin edustamassa musiikissa pilaavat mielestäni koko paskan. Noi ylimääräisien kielten vingahdukset kun saiskin pois niin olis kiva homma, mutta sieltä ne vaan välillä vingahtelee.
Huevos
26.11.2004 17:11:25

Kyllä kai tuo nyt onnistuisi. Ranne varmasti kipeytyisi, enemmänhän tuo on kiinni käden fyysisestä kestävyydestä kuin soittotaidoista.

mmm...kaipa sekin on soittotaitoa? sitäpaitsi kyllä ne sleikan tempot alkaa välistä olla sellasia, että en minä ainakaan pysyis varmaan mukana. toisaalta olen soittotaidollisesti muutenkin vähän eri tavalla suuntautunut kitaristi. (=paska)
Ben_D
26.11.2004 17:20:55

mmm...kaipa sekin on soittotaitoa? sitäpaitsi kyllä ne sleikan tempot alkaa välistä olla sellasia, että en minä ainakaan pysyis varmaan mukana. toisaalta olen soittotaidollisesti muutenkin vähän eri tavalla suuntautunut kitaristi. (=paska)

Ei se tarkota, että on paska jos ei Slayerin biisejä pysty soittamaan. Pääasia, että kykenee omat rallinsa vääntämään.

Eiköhän jatketa aiheesta..
Huevos
26.11.2004 17:34:47

Ei se tarkota, että on paska jos ei Slayerin biisejä pysty soittamaan. Pääasia, että kykenee omat rallinsa vääntämään.

et oo selvästikään kuullu mun soittoa...voi jeesus...

tossa mainittiin aiemmin hetfieldi...mua on monasti vähän ihmetyttäny se and justice for all. minkä helvetin takia siinä on sellaset saundit? aivan helevetin kovia biisejä ja sitten esim. basisti ei kuulu lainkaan...?
Von Härskiburg
26.11.2004 18:11:35

tossa mainittiin aiemmin hetfieldi...mua on monasti vähän ihmetyttäny se and justice for all. minkä helvetin takia siinä on sellaset saundit? aivan helevetin kovia biisejä ja sitten esim. basisti ei kuulu lainkaan...?

Erinomaisen mielenkiintoinen kysymys. Olisi Metallican paras levy, mutta kun ne soundit!
Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
Huevos
26.11.2004 19:06:31

kitaroita on kuulemma tyyliin 7 raitaa päällekkäin...mitä vit?
bedlam
26.11.2004 19:17:49

kitaroita on kuulemma tyyliin 7 raitaa päällekkäin...mitä vit?

Onhan niitä Puppetsillakin näissä harmonia-osioissa varmasti viittä-kuutta kitaraa päällekkäin.
sub zero
26.11.2004 19:18:24
metallica : kaikki ...justicen jälkeen

mietin joskus että kuinka monta prosenttia metallica-ihmisistä pettyi jo siihen mustaan albumiin...
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)