Aihe: Musan päälle soitto
1 2
vanttera
23.11.2004 23:21:32
Terve. Olen basisti, luen ensimmäistä kertaa rumpu-palstaa enkä osaa käyttää hakua.

Sitten asiaan. Vuoden soittanut pikkuveli (11v.) pyyteli joululahjaa. Tehtiin suvun kanssa sotasuunnitelma, uudet haitsun pellit = vanhemmat, kummivanhukset uusivat kalvot, ja minulle jäi sitten vittumaisin osuus. Eli, miten te olette yleensä soittaneet levyn kanssa? Onko paras vaihtoehto yksinkertaisesti suljetut luurit ja cd-soitin, vai kenties joku ihan erillinen laite tähän tarkoitukseen? Jos erillisiä (kohtuuhintaisia) laitteita on olemassa, mielelläni näkisin siinä myös klikin eri variaatioilla.

No?
Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan!
AP
23.11.2004 23:50:16 (muokattu 23.11.2004 23:50:41)
Kannettavaa CD:ta puoltaa ainakin se, että se ei ole kovin herkkä tärinöille. Tavan CD-manka tuppaavat hyppimään, etenkin jos soitellaan puutalossa ja rummut + mankka on saman lattian päällä...
Kannettavissa tuo puskurimuisti kuittaa tämän ongelman.

Kuulokkeista ihan toimiva ja kohtuuhintainen ratkaisu on kuulosuojaimet + normi nappikuulokkeet, minkä johto vaan ujutetaan siitä suojaimen tyynyn ja ihon välistä. Jääpä sitten soittosessioiden päätyttyä kuulokkeet erilleen, jos tekee mieli vielä jatkaa kuuntelua.
JA: säilyypä kuulo, kun on kunnon luuri päässä.

Yksi käytännön vinkki voisi olla, että semmoinen CD-soiti, missä on verkkovirralla kuuntelumahdollisuus, on kivampi. Ei tartte alvariinsa niitä akkuja latailla.
Ja toinen: tarpeen pitkä kuulokejohto, että sen soittimen saa johonkin sivupöydälle ja piuhan kulkemaan vaikka selkää pitkin pois, ettei sitä soitinta tarvitse pitää jonkun 30 sentin nysän johdon takia basarin päällä putoilemassa ja johdot kulkee poikki siitä, mistä pitäisi vetää kohta kunnon tomitläpiportnoyasenteella-filli...
K100 #7
Olli
24.11.2004 00:20:55

Kannettavaa CD:ta puoltaa ainakin ...

Juuri tuolla tavalla. Lisäksi kannattaa tuputtaa paljon kaikkia eri CD-levyjä. Jos lähtee ihan alusta soittamaan, niin kannattaa hommata Leevi Leppäsen kirja, jossa on CD, jossa on pari biisiä ilman rumpuja, klikin kanssa. Myöskin Rythm (tjms.) lehtiä voin suositella. Niissä on myös näitä "soita mukana" biisejä CD:llä.

CD soittimeksi kannattaa harkita myös tällaista MP3 levyjä soittavaa versiota. Voi tehdä hyviä ja paljon biisejä sisältäviä harjoitus levyjä!

Tuolla tyylillä on tullut opeteltua itsekkin soittamaan.

Terv. Olli
Roce nrol!!!!
Bobana
24.11.2004 07:07:53
Kuulokkeista ihan toimiva ja kohtuuhintainen ratkaisu on kuulosuojaimet + normi nappikuulokkeet, minkä johto vaan ujutetaan siitä suojaimen tyynyn ja ihon välistä. Jääpä sitten soittosessioiden päätyttyä kuulokkeet erilleen, jos tekee mieli vielä jatkaa kuuntelua.
JA: säilyypä kuulo, kun on kunnon luuri päässä.

Jetsulleen!
Pitkähkön kokemuksen perusteella halvin ja EHDOTTOMASTI paras vaihtoehto. Itse kiinnitän vielä sellasella sopivalla teipillä ne napit ensin kiinni ja sitten vasta suojaimet päälle niin ei irtoile jos meno yltyy mahottomaksi. Nimittäin kun kannettavissa cd-ssä ei nyt ihan mahottomasti sitä potkua aina ole niin kuppikuulosuojaimet eristävät juuri sopivasti rummuista syntyvät äänet ja näin ollen rummut ja muut levyn soundit sekoittuvat juuri oikealla volyymillä keskenään. Sopii ainakin itselleni kun tulee räimittyä tollasta speedmetallia eikä siis mitään hissuttelua.

Onhan niitä kaiken maailman luureja ja kuulokkeita olemassa mutta hintaakin on sitten jo aivan toisella lailla. Tosin maksaahan vähän parempi kannettava cd:kin mutta loppupeleissä miljuuna kertaa käytännöllisempi.
hgr
24.11.2004 07:11:41
Mulla ei oo kyllä koskaan pysyny nappikuulokkeet korvissa edes sellaisenaan, eikä varsinkaan jos siinä päällä on metsurinsuojaimet nykimässä sitä johtoa. Oonkin tehny niin että oon tuhonnu parit vanhat pantakuulokkeet ja kiinnittänyt niistä elementit tollasiin suojaimiin. Ei ole vaikeaa eikä kallista ja hyvin toimii.
JUMPPAMAIKKA
24.11.2004 08:14:12
Kannattaa ostaa Sonyn nappikuulokkeet, jotka menee korvaan sisälle. Maksaa joku 40€. Pysyy paremmin korvassa kuin normaali nappi. Jopa parempi soundi kuin suljetuilla kuulokkeilla. Kuulosuojaimet sitten kannattaa ottaa sellaset vähän kalliimmat koska noi halvat päästää aika paljon kuminaa läpi, joka sitten haittaa bassopuolen kuulemista...

Suosittelen myös Sonyn Cd:tä jossa on isot kelailu näppäimet, Mp3 toisto ja tarpeeksi volaa soittamaan kuulokkeita. Philips ja Panasonic ei toiminu

Eli Cd 120€ kuulokeet 40€ kuulosuojaimet 40-100€

Nimim. Monta juttua testannut ja näihin päätynyt
eleeton
24.11.2004 09:57:02
Kannattaa ostaa Sonyn nappikuulokkeet, jotka menee korvaan sisälle. Maksaa joku 40€.

Et mallia kertoisi?

Suojaimista bilsomin mustat on ainakin hyvät, 3M:n luureja ajattelin myös kokeilla. Semmoset 20e+ maksavat kun on niin pysyy kuulo ja kuuluu musa.
ja takaisin sorvin ääreen...
AP
24.11.2004 10:07:10
. Oonkin tehny niin että oon tuhonnu parit vanhat pantakuulokkeet ja kiinnittänyt niistä elementit tollasiin suojaimiin. Ei ole vaikeaa eikä kallista ja hyvin toimii.

Samma här, tein tuommoisen joskus aikanaan. Vielä kun teippaa piuhan siihen suojaintyynyyn, niin saa "vedonpoistajan".
K100 #7
vanttera
24.11.2004 15:08:50
Tattis. Näin toimitaan sitte. Leevi Leppästä sille hankin heti setin mukana viime jouluna, ja hyvin on pärjänny. Itte oon soittanut abaut 10 vuotta bassoa, ja sen ajan aina sillon tällön rumpuja, ja jätkä on mennyt vuodessa kirkkaasti ohitte. Tällä hetkellä opiskelee Turun Musiikkiopistossa, koulun bändissä ja kaverikitaristinsa kanssa samassa pumpussa. Saan siitä ittelleni viiden vuoden päästä rumpalin joka tottelee kun sanoo vaan..;i
Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan!
opa2
24.11.2004 19:54:53
Ite suosittelisin pienelle budjetille tällästa: Vanhat/halvat kuulokkeet, joista revit elementit pois. Sitten ihan perus-Peltorit, joihin sinne vaahtomuovin alle liimaat ne elementit ja teet pikkureijät joista saat johdot sieltä kupeista pois.
Soitin on oikeestan ihan sama kunhan toimii, ite ratkasin tärinä ongelman laittamalla vähän vaahtomuovia soittimen alle, niin kummasti hävis tärinät :)
Mutta sitten tarpeeksi pitkä johto, jotta ei tuu ongelmia pituuden kanssa, ja kannattaa varautua uuden johdon hankintaan, sillä tahtoo johto mennä ajan myötä poikki sisältä, että ei kuulu kuin toiselta puolelta ja rätisee hirveesti.
Mutta sitten isolle budjetille tietysti vois suositella Vic Firthin luureja ja jotain MP3 toistolla varustettua soitinta, jotta ei tarviis olla koko ajan levyä vaihtamassa...
Mutta levyn kanssa treenaus innostaa ja opettaa yllättävän paljon, ja enkä voi kuin suositella sitä kaikille.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Jaakko Hyvärinen
24.11.2004 23:19:26 (muokattu 24.11.2004 23:19:43)
Minulla on isän Peltor ammuntaan suunnetellut kuulosuojaimet joiden alla ihan perus napit.
tosiaan pitkä johto on tarpeen ja hyvin puskuroiva soitin.
No on se nyt Perkele!..*ja meikkiä naamaan*
anttitk
24.11.2004 23:46:09
enpäs oo ikinä saanu toimiin hommaa millään nappisysteemeillä. Joten pistän soittimen pa:han kiinni ja alan hakata. Klikin kanssa on tosin tullu soitettu ko. patenteilla.
joo-ops.!
jäykkis
26.11.2004 07:54:37
yleensä soittaneet levyn kanssa? Onko paras vaihtoehto yksinkertaisesti suljetut luurit ja cd-soitin, vai kenties joku ihan erillinen laite tähän tarkoitukseen? Jos erillisiä (kohtuuhintaisia) laitteita on olemassa, mielelläni näkisin siinä myös klikin eri variaatioilla.

Tätä et kysynyt, mutta treenivinkkinä ja riippuen kuinka pitkällä kaveri on, niin semmonen rumpallle yllättävä softa kun Guitar-Pro on myös tsekkaamisen arvoinen väline treenihommiin.

Sehän on periaatteessa siis kitaristeille ajateltu tab-softa joka myös soittaa ja johon saa tabitettua koko liudan eri raitoja (siis bassot, rummut, kitarat jne), eli siis koko kappaleen.

Tabeja löytyy pilvien pimein esim mysongbook.commista ja usein niissä on myös rumpuraita mukana. Treenailla voi esim. soittamalla sen päälle, taikka kytkemällä sen pois päältä ja soittaa itse rumpuosa.

Mukava soitella esim. rollareiden statisfactionia kun on "muu bändi mukana".
AP
26.11.2004 09:25:02
enpäs oo ikinä saanu toimiin hommaa millään nappisysteemeillä. Joten pistän soittimen pa:han kiinni ja alan hakata. Klikin kanssa on tosin tullu soitettu ko. patenteilla.

Siis ilman luureja? Varo hyvä mies särkemästä korviasi tuolla keinoin.
K100 #7
JUMPPAMAIKKA
26.11.2004 09:28:29
Tässä malli

http://www.minidisco.com/mdr-ex70slw.html

saa myös mustana

Noi Vic Firthin kuulokkeet on ihan ok mutta näissä Sonyissa on parempi ääni ja pystyy käyttämään muuhunkin
AP
26.11.2004 20:58:44
Dude, käytän tulppia. Toisinsanoen siis tilanne ja soittovoimakkuus on sama kun soittais normisti bändin kanssa. Toimii väkistenkin, tarvi minkään johtojen kanssa alkaa räplään.

Huh. Hyvä niin. Pelästyin vaan, kun ei ollut tulpista aiemmin juttua.
Keep on goin´!
K100 #7
DimensionZ
26.11.2004 23:12:20

Itse olen kättänyt nyt nappeja kuulosuojaimien alla, mutta se ei oikeen tahdo toimia hyvin. Suojaimet vetävät nappeja alaspäin, siitä johtuen korviin sattuu ja kuuluu pelkkiä ylä-tajuuksia, ja joutuu vielä korjaamaan joka biisin välissä. Myös Vic Firthin suljetut luurit on tullut testattua, mutta en oikeen pitänyt niistä: huono äänentoisto, ja ulkoinen ääni (rummuista siis) on todella basso-voittoinen, diskantteja ei kuulu yhtään.

Earit ovat toimineet minulla todella hyvin, joten rupesin katselemaan sen tyyppisiä nappeja, ja löytyihän sellaiset shurelta:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … re_e2_inearkopfhoerer_prodinfo.html

Tuollaiset olen ajatellut ostaa tässä piakkoin. Tuntuvat paremmilta kuin hiostavat ja painavat kuulokkeet, leikkaavat taajuksia tasaisemmin, ja näyttävät paremmilta kuin kuulokkeet. Vieläpä ihan hyvä hinta.

Niin ja vielä siitä että käytän mp3-soitinta biisien kanssa soittoon, ja kun on tarvis klikille, kytken napit sähkörumpujeni moduuliin, jossa on hyvä ja monipuolinen klikki.
''He jumped right out of a building!!''
Triskal
26.11.2004 23:52:18

Nuo ovatkin jo ihan monitorit. Ainakin melkein.
DimensionZ
26.11.2004 23:54:29

Nuo ovatkin jo ihan monitorit. Ainakin melkein.

Mitä sitten? Toimivat kotikäytössä hyvin klikin ja biisien kanssa, ja sitten on ainakin ne keikalla ja studiossa kun tarvii.
''He jumped right out of a building!!''
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)