Läpistö 01.02.2003 22:25:32 | |
---|
Onko kokemuksia laadusta (pysyykö vire jne.)? Tollanen squierin tele ois mielessä kun ei ole oikein fenderiin varaa ja oon kuullu et squieri vois olla jopa parempikin? |
_Petri_ 01.02.2003 23:01:01 | |
---|
Riippuu sarjasta. Kuulopuheiden mukaan 80-luvun alun Squierit olisivat vähintäänkin vastaavien Fenkku-mallien tasolla. Sittemmin laatua heikennettiin tahallisesti, jotta ihmiset ostaisivat kalliita Fendereitä :( Omaa kokemusta on jo puolentoista vuoden ajalta ProTone-sarjan Telestä, joka on kyllä halvaksi ritsaksi ihan perkeleen hyvä. Olen soitellut myös ProTone-sarjan Stratolla, joka sekin tuntui erittäin asialliselta. Tärkein neuvo: Kokeile ensin, osta sitten. |
kivi 01.02.2003 23:06:10 | |
---|
Noita tosiaan on erilaisia. Jos löydät 1982-1985 valmistetun japanin-Squierin, osta sellainen. Seuraava vaihtoehto taitaisikin olla viime vuoden Standard-malli; sellainen, missä lukee 20th anniversary kaulan kiinnityslevyssä ja lavassa Standard. Affinityjä ja muita en oikein menis suosittelemaan ilman rajumpaa osien vaihtoa. Varsinkin, kun hinnat ovat pikku etsimisellä samat. |
aon 02.02.2003 10:49:10 | |
---|
Juu, ne japsit on hyviä. Paras testaamani kitara tähän mennessä taitaa olla sellainen -83-vuoden japsi squierin strato, joka oli ulkoisesti ainakin yhtä huonossa kunnossa kuin SRV:n number one. |
Dumb 02.02.2003 12:45:05 (muokattu 03.02.2003 15:01:12) | |
---|
Mulla on Kiinalainen Squier Strato ja tuntuu ihan hyvältä soittimelta. Soi yllättävänkin hyvin. Uudemmat Squierit, joita olen kokeillut, eivät jotenkin ole tuntuneet yhtä hyviltä käsiin ja niistä on jäänyt jotenkin "lelu"-vaikutelma, niin kuin joku jo totesikin. Noita 20th anniversaryja en kylläkään ole kokeillut. EDIT: Lisäsin ton "Strato" -sanan tarkennukseksi. |
KMT 02.02.2003 14:02:45 | |
---|
Affinityjä ja muita en oikein menis suosittelemaan ilman rajumpaa osien vaihtoa. Varsinkin, kun hinnat ovat pikku etsimisellä samat. Mulla on just affinity ja kyllä osat on ihan hyvät, Hyvän saundin saa halvalla... Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Osmo Komppi 03.02.2003 13:10:31 | |
---|
Omistan Squier Standard Fat Telen (ei Anniversary). Hintaan nähden hyvä. Vire pysyy ihan auttavasti, mutta kyllä venytysten jälkeen saa viritellä. Selllasta se yleensä on ilman lukkoja. Lyijykynää sinne nuttiin, niin auttaa hiukan. Kaula on ohut ja kapea, voisi olla omaan makuuni paksumpikin (kuten useissa Fendereissä). Mikrofonit (varsinkin kaulahumppari) menevät vaihtoon, kunhan siihen on varaa. Mikkivalitsin on tosi muovisen oloinen, joten hellästi kannattaa kohdella sitä. Muuten metalliosat tuntuvat yllättävän metallisilta (magneettikin sentään ottaa kiinni niihin kun kokeilee ;) ja kokonaisvaikutelma on paljon asiallisempi, kuin kokeilemissani Affinityissä. Squier Affinityissä on ohuempi body, materiaalit edukkaampia, eivätkä kielet mene rungon läpi, verrattuna Squier Standardeihin. Omasta mielestäni Telessä kielten pitää mennä bodyn läpi, mutta on joku joskus ollut muutakin mieltä tällä palstalla ;). Ovat paljon kehunteet 20th Anniversary-malleja. Itse en ole kuin kerran nähnyt sellasen Affinity Anniversary Telen, joten en tiedä mitä käytännön eroja Anniversary Standard Telessä on tuohon perus-Standardiin verrattuna. Kannatta kuitenkin kokeilla kaikenlaista: Tokaita, Falconia, Fender Mexicoa yms. uutena ja käytettynä. Yksilöissäkin on eroja merkin sisällä. Eikä kannata tuijottaa tuohon Squier by Fender, leimaan. Mitään muuta Fenderiä verrattuna muihin kopiomerkkeihin tuskin on, kuin Squierin myyntivoitot vaan sattuvat menemään Ameriikkaan. Ne tehdään kuitenkin aivan eri tehtailla ja aivan eri osista ja puulajeista, kuin aidot Fenderit. |
Omasta mielestäni Telessä kielten pitää mennä bodyn läpi, mutta on joku joskus ollut muutakin mieltä tällä palstalla ;).
Se olin minä Bassopalsta puuttuu muuten OK |