Keppis 31.01.2003 17:42:14 | |
---|
Kannattaako ostaa kolmelle pedaallille lauta? |
Fortune 31.01.2003 17:44:51 | |
---|
Jos käytät niitä kolmea makuuhuoneessa eikä ole roudaustarvetta tai keikkaa, niin ei. Toki lauta pitää pedaalit paikoillaan keikalla ja kytkeminenkin on helpompaa. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
booster 31.01.2003 17:51:29 | |
---|
Kannattaako ostaa kolmelle pedaallille lauta? Ehkei ostaa, mutta tehdä kylläkin. Tee vaikka niinkuin Zakk Wylde, kakkosnelosesta.. |
Dumb 31.01.2003 18:13:54 (muokattu 31.01.2003 18:14:38) | |
---|
Jos pedaaleja tarvitsee vähänkin liikutella (muutenkin kuin siivouksen ajaksi nostaa sängyn päälle) ja on mahdollisuus kuljetella muutenkin kuin repussa tms. niin ehdottomasti kannattaa. Kannattaa laittaa joku virtalähde tai roikka kiinni siihen lautaan myös niin saa helposti virratkin niille pedaaleille. LISÄYS: Ja niin, kannattaa ehkä jättää hieman ylimääräistä tilaa lautaan niin tulevaisuuden pedaalihankinnatkin mahtuu sitten samaan lautaan. |
Keppis 31.01.2003 18:17:46 | |
---|
Ehkei ostaa, mutta tehdä kylläkin. Tee vaikka niinkuin Zakk Wylde, kakkosnelosesta.. Saisko siihen itse tekemiseen jotai vinkkejä? Paljo semmoset kaupasta ostetut maksaa??
|
booster 31.01.2003 18:20:21 | |
---|
Saisko siihen itse tekemiseen jotai vinkkejä? Paljo semmoset kaupasta ostetut maksaa?? no tästä on varmaan keskustelu, mutta tarvitset vain laudan ja sitten tarranauhaa, eli sitä missä toisella puolella liimapinta ja toisella tarra, tai siis velcro, takiaisnauha,.. Myydään esim. Biltemassa. Mä ostin markka-aikana Rockbag -pedaalilaudan, joka maksoi joku 400 markkaa. Hyvää siinä on se hyvä laukku ja sitten se, että siinä on virtalähde.
|
Dumb 31.01.2003 18:33:05 | |
---|
Yleensä kaupasta ostetut laudat on rumemman näköisiä kuin kotitekoiset, IMHO. |
Fortune 01.02.2003 11:49:08 | |
---|
Yleensä kaupasta ostetut laudat on rumemman näköisiä kuin kotitekoiset, IMHO. Riippuu kuka sen kotitekoisen tekee. Nimim. "Omani annoin suosiolla kotipuoleen väsättäväksi" "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Jusstus 01.02.2003 12:19:04 | |
---|
Yleensä kaupasta ostetut laudat on rumemman näköisiä kuin kotitekoiset, IMHO. Mikähän siinäkin on, että kaikilla on aina pakonomainen tarve maalata se lauta mustaks? En käsitä. Mä oon jättäny omani ihan tarkoituksella maalamatta. Se on sellanen vaalean puun sävyinen palikka. Ja paljon makeempi kuin yönmusta. Tai maalais sitte ees siniseks tai punakseks, mut aina musta.... Plah. "These go to eleven.." |
Dumb 01.02.2003 12:38:55 (muokattu 01.02.2003 12:40:06) | |
---|
Mikähän siinäkin on, että kaikilla on aina pakonomainen tarve maalata se lauta mustaks? En tiedä, mutta minä ainakin maalasin lautani mustaksi. Vanha lauta oli sellainen tumman viininpunainen (niin kuin toi nykyinenkin aluksi, samasta vanerista kun ovat sahattu) enkä tykännyt. Musta on parempi. KoRnin Munkyllä on muuten harmaa boardi: http://www.digitech.com/artistpgs/korn.htm LISÄYS: Niin, näyttää se Headinkin lauta harmaa olevan. Headin lauta on kuvassa ylhäällä ja Munkyn alhaalla. |
Fortune 01.02.2003 16:28:51 | |
---|
Minkähän väriseksi pistäisin tuon omani? Semmoinen Steve Vai -swirl olisi aika härski. Tai voisi opetella lopussakin sen kynäruiskun käytön ja opetella piirtämään. Tekisi jonkin elefantin kuvan päätyyn ja kotelon kanteen bändin logon. Ensin pitäisi kyllä keksiä bändille nimi :) Pitääkin ruveta suunnittelemaan tässä laudan valmistumista odotellessa :) "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Kitarasankari 01.02.2003 21:42:27 | |
---|
Mikähän siinäkin on, että kaikilla on aina pakonomainen tarve maalata se lauta mustaks? En käsitä. Mä oon jättäny omani ihan tarkoituksella maalamatta. Se on sellanen vaalean puun sävyinen palikka. Ja paljon makeempi kuin yönmusta. Tai maalais sitte ees siniseks tai punakseks, mut aina musta.... Plah. ei mun lauta oo ainakaan musta, päällystin nimittäin kirjavan täplikkäällä huovalla....
Pulla on inspiraation lähde... |
Fortune 01.02.2003 21:58:48 | |
---|
ei mun lauta oo ainakaan musta, päällystin nimittäin kirjavan täplikkäällä huovalla.... Uijui. Pakko nähdä, kuvia kuvia! Pinkki karvapäällyste voisi kyllä olla aika rok. Mutta pidemmän päälle aika pölyinen vaihtoehto.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
fridgebuzz 03.02.2003 14:14:46 | |
---|
Kannattaa suunnitella se lauta (ja siihen kansi) ihan siististi vaan paperille piirtämällä, ja sitten kiikuttaa se paperi sellaiselle sepälle, joka työkseen tekee esim. kaapinovia yms. Ei maksa (ainakaan minulla maksanut) kovin paljoa, olisinkohan omastani (muistaakseni 90x35cm) maksanut about 200mk. "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |
Jabbe 03.02.2003 14:21:28 (muokattu 03.02.2003 14:23:02) | |
---|
joku voisi tähänkin kunnon ohjeet tekaista... miten esim. omatekoseen lautaan saa virtalähteen? entä mitä kannattaa laittaa pohjaan, että ei liu'u minnekään? entäs mahd. kansi ja pussi? vaikka en kitaristi olekaan, niin pedaaleja tarttee.. "Eiku..." |
basspete 03.02.2003 14:32:48 | |
---|
Meikäpoika teki pedaalilaudan tosta alumiinisalkusta. salkusta vaan saranat irti ja työstämään. pikkuvälipohja ja efektit kiinni nippusiteillä ja velcrolla, virtapuoli kulkee välipohjan alla. upotin siihen tommosen mascotin muuntajan josta riittää useammallekkin pedaalille energiaa. Komsii Kosmaa !! |
Dumb 03.02.2003 14:42:06 | |
---|
miten esim. omatekoseen lautaan saa virtalähteen? Mulla on laudassa kiinni kaksi Mascotin ja kaksi Line6:sen virtalähdettä. Mascotit on sillä tavalla, että niiden virtapiuhojen lähtöpäät on toisiaan vasten mahdollisimman lähekkäin. Eipähän kukaan pääse säätämään esim. jännitettä kummastakaan. Sen pienen välin peittää vielä musta teippi. Molemmat muuntajat on kiinni laudassa reikäpeltinauhalla, joka menee muuntajan yli (1reikäpeltinauha per muuntaja). Line6:sen muuntajat on kiinni samalla tavalla, mutta molemmat muuntajat nojaavat laudan korokkeen sivuseinää vasten ja ovat kiinni yhdellä reikäpeltinauhalla. Tässä tapauksessa reikäpeltinauha ei mene muuntajiena yli vaan siten, että se kiinnittää muuntajat siihen sivuseinään. entä mitä kannattaa laittaa pohjaan, että ei liu'u minnekään? Mulla on kaikissa kulmissa ja keskellä sellaiset liukuesteneliöt, joita voi laittaa esim. huonekalujen alle. Sellaisia mustia neliöitä, joissa on joku pieni kuviointi tms. Ei kauhean hyvin pidä, mutta parempi kuin ei mitään. Tuon liukuesteen tarvekin riippuu hieman laudan koosta ja painosta (iso ja painava lauta ei tarvitse liukuestettä paljonkaan toisin kuin pieni ja kevyt lankku). Biltemasta saa jotain liukuestenauhaa, joka saattaisi myös toimia. On vaan kallista kuin mikäkin. |
Fortune 03.02.2003 14:44:47 | |
---|
joku voisi tähänkin kunnon ohjeet tekaista... Tämä on kyllä jo ihan faq-kamaa, tosiaan. miten esim. omatekoseen lautaan saa virtalähteen? Niitä saa kaupoista ihan irtotavarana, esim. Mascotit ovat hyviä. entä mitä kannattaa laittaa pohjaan, että ei liu'u minnekään? Kumitassut. Semmoiset mitä on kaikkien mööpeleiden pohjissa. Saa rautakaupasta ja Etolasta yms. entäs mahd. kansi ja pussi? Joko irtolauta erilliseen laatikkoon tai sitten saranoilla oleva kansi, joka taittuu alle. Vaikea selittää, itselläni olisi moisen piirrustukset kotipuolessa (case on teon alla siellä isäukon verstaalla), pistän nettiin kunhan saan ne (ja kuvia casesta). Tai sitten irrotettava kansi, joka nostetaan syrjään käytön ajaksi. Käytä mielikuvitusta. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Uijui. Pakko nähdä, kuvia kuvia! Pinkki karvapäällyste voisi kyllä olla aika rok. Mutta pidemmän päälle aika pölyinen vaihtoehto. joo vois laittaa jotain kuvaa tulemaan tänne jossain vaiheessa ku kerkee...
Pulla on inspiraation lähde... |
Jabbe 03.02.2003 15:01:57 | |
---|
Mulla on laudassa kiinni kaksi Mascotin ja kaksi Line6:sen virtalähdettä. Mascotit on sillä tavalla, että niiden virtapiuhojen lähtöpäät on toisiaan vasten mahdollisimman lähekkäin... saisko tästä sun laudasta mitään kuvaa? on aika hankala noita ohjeita tajuta. olen palikka... "Eiku..." |