Aihe: Bassonkielien paksuudesta?
1 2 3
KMT
25.11.2004 20:04:53

Sen takia kun Squierissa ohuemmat on tuntuu lerpulta?

Missä tahansa bassossa munsta.
Ootteko te yleishaitallinen yhteisö? -Tellu
sirdickyj
25.11.2004 20:07:06
Pakko käyttää Red Labeleita kun B pitää olla 135.

Ai niinkö niitä ei muilla oo 135:sta? Kas kas.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Niskamies
25.11.2004 20:15:18
Missä tahansa bassossa munsta.

Aha. Paras soittamani H-kieli on ollut tossa Tobiaksen vitosessa, jossa on 125 h-kieli, eikä hirviän lerppu oo. Yhtä jykevä kun E-kieli. Et oo soittanu tarpeeks laadukkaita vitosia.
Meitsi on meshissä.
pardy
25.11.2004 20:21:23

Aha. Paras soittamani H-kieli on ollut tossa Tobiaksen vitosessa, jossa on 125 h-kieli, eikä hirviän lerppu oo. Yhtä jykevä kun E-kieli. Et oo soittanu tarpeeks laadukkaita vitosia.

Älä nyt aina jaksa vetää sitä tobiasta hihasta ku puhutaa siitä h-kielestä...:)
KMT
25.11.2004 21:14:57

Ai niinkö niitä ei muilla oo 135:sta? Kas kas.

Noita löytyy helpoiten.
KMT
25.11.2004 21:16:26

Laadukas basso=joutuu käyttämään pieniä kiäliä?
Niskamies
25.11.2004 21:18:01
Laadukas basso=joutuu käyttämään pieniä kiäliä?

Huono basso=joutuu käyttämään paksuimpia kieliä että h:ssa on edes jotain tuntumaa.
Meitsi on meshissä.
Kieppi
25.11.2004 22:52:10
Ootko varma ettet sä oo mun kadonnu veli joka adoptoitii pienenä? :)

Sorry Pardy, mulla on jo veli. Eikä me olla kovin saman näköisiäkään kyllä ;)

Mutta onhan se mukava nähdä, että tässä pahassa maailmassa joku vielä ymmärtää hyvän päälle.

Tai jospa me ollaankin kolme iloista W-roswoa: Kieppi, Pardy ja Unskelotti. Kaikilla Warret, kaikki käyttää samoja kielisettejä ja kaikki aina puhkuu täällä sitä kuinka hyvää kamaa iso-W on. Hanki vielä putkinuppi, niin sarja rupeaa lähentelemään täydellistä. ;)

Oho, tulipa monta hymiötä. No, onhan se kivaa, että joskus on hauskaakin :D xD :')
"Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa)
KMT
26.11.2004 01:32:05

Huono basso=joutuu käyttämään paksuimpia kieliä että h:ssa on edes jotain tuntumaa.

No mitä sitten, ei se oo sun onkelma, jos mä haluan käyttää paksuja kiäliä.
Karlsson
26.11.2004 08:40:59
Mä ostin kerran DR:n kielet Fortressiin. Myyjä vielä kysyi, että haluutko semmoiset sormisoittoon hyvät vai sitten semmoiset, joita kantsii plektralla rääkätä. No mähän sitten menin ja otin semmoiset sormisoittomalliset, kun en soittolehdellä koskaan vetele.

Ja perkele.

Niin huonoilla kielillä en oo ikinä soittanu. Sama kun vetelis kuminauhoilla, ei vastusta yhtään. Itse kielten soundi on kyllä hyvä, joten pitäneekin siis korjata ja todeta: En oo ikinä soittanu niin huonosti mulle sopivilla kielillä, munsta. Mun soittotavalla kielen pitäis pysyä suht' paikallaan, kun sitä näppää, eikä muljua.

Akustisessa kitarassa on melkein aina ollut DR:t, enkä näe syytä vaihtaa.

Joo, mulle esitettiin sama kysymys ostaessani DR:n kieliä ja joko hälytyskellot alkoivat soida päässä tai mulla laukes skitsofrenia.

Elikkäs: DR:n kielissä on kahta sarjaa Low-Rider ja Hi-Beam. Low-Riderit ovat nämä "lerpummat", eli kuulemma niissä on tuo sydänlanka jotain löysempää tavaraa. En ainakaan käytännön kannalta katsottuna näe mikä yhteys sormisoitolla ja kuminauhan kaltaisilla kielillä on, joten nappasin sen jäykemmän satsin eli Hi-Beamin. Kivasti ovat toimineet ton Beckin viitosen kanssa. H-kieli muuten piti ostaa erikseen ja oli aika hinnakas, mutta olen erittäin tyytyväinen tuohon settiin. Lisäksi nämä kielet vanhenevat hienosti, eli kait uutena sitä kihinää on vähemmän, mutta eivät ole ainakaan minulla menneet niin nopeasti tukkoon kuin nuo Daddarion kielet.

Olikohan vielä niin, että DR:llä oli myös joku Fat-Beam-sarja. Ja vedänkö ihan lonkalta että olivat joku Marcus Miller-setti olevinaan?
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
M.Hanski
26.11.2004 08:43:54 (muokattu 26.11.2004 08:50:06)
Elikkäs: DR:n kielissä on kahta sarjaa Low-Rider ja Hi-Beam. Low-Riderit ovat nämä "lerpummat", eli kuulemma niissä on tuo sydänlanka jotain löysempää tavaraa.

Suora lainaus DR:n mainostekstistä:

"Lo-Rider stainless steel bass strings are round wound and constructed upon a hexagonal core. They provide more depth of tone, and are a bit stiffer than Hi-Beams. Bass players who are into slapping, popping, and tapping will love the high end and depth of Lo-Riders. The slight bit of stiffness makes Lo-Rider bass strings very accurate when playing harmonics. Great consistency, and great string-to-string balance are DR hallmarks."

Eli vituiks meni, Sam. :P

Edit: Enpä sitten tiedä, kummissa on _oikeasti_ jäykempi tatsi... Kohta lähtee Lo-Riderit tilaukseen vertailun vuoksi; Thumbissa on tällä hetkellä medium-Hi-Beam-setti.

www.drstrings.com
Se pittee tietee!
Karlsson
26.11.2004 08:53:53
Suora lainaus DR:n mainostekstistä:

"Lo-Rider stainless steel bass strings are round wound and constructed upon a hexagonal core. They provide more depth of tone, and are a bit stiffer than Hi-Beams. Bass players who are into slapping, popping, and tapping will love the high end and depth of Lo-Riders. The slight bit of stiffness makes Lo-Rider bass strings very accurate when playing harmonics. Great consistency, and great string-to-string balance are DR hallmarks."

Eli vituiks meni, Sam. :P

Edit: Enpä sitten tiedä, kummissa on _oikeasti_ jäykempi tatsi... Kohta lähtee Lo-Riderit tilaukseen vertailun vuoksi; Thumbissa on tällä hetkellä medium-Hi-Beam-setti.

www.drstrings.com

Öööh, pelastan tilanteen ja sanon että muistin nuo sarjojen nimet väärin päin. Tosiaan asiaa pähkäilin noin puolivuotta sitten kun kielet ostin ja sen jälkeen kerkeää faktat sekoittumaan päänupissani komeasti. Niinko. Enivei, siis ne jäykemmät on käytössä tällä hetkellä.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
M.Hanski
26.11.2004 08:58:13
Öööh, pelastan tilanteen ja sanon että muistin nuo sarjojen nimet väärin päin. Tosiaan asiaa pähkäilin noin puolivuotta sitten kun kielet ostin ja sen jälkeen kerkeää faktat sekoittumaan päänupissani komeasti. Niinko. Enivei, siis ne jäykemmät on käytössä tällä hetkellä.

Eipä se mitään, erään Musamaailman myyjän mielestä Hi-Beamit ovat myös ne jäykemmät, ja joku hölmö meni vielä uskomaan kyseistä heppua. *krhm* *krääh* *ysk* :P

Täytyy kyllä sanoa, että ihan kohtalaiset nuo Hi-Beamitkin ovat standardivireessä. Saa nähdä, alkaako enkelikuoro laulaa Lo-Ridereihin vaihdettua.
Se pittee tietee!
sirdickyj
26.11.2004 09:17:04
Eipä se mitään, erään Musamaailman myyjän mielestä Hi-Beamit ovat myös ne jäykemmät, ja joku hölmö meni vielä uskomaan kyseistä heppua. *krhm* *krääh* *ysk* :P

Turha marista; "LAATU-PALVELU-HYVÄ MEININKI". Kyllä Musamaailmassa oikeesti aika monissa noissa kielisoitinjutuissa on silti ihan o.k. asiantuntemusta tarjolla.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
M.Hanski
26.11.2004 11:02:46 (muokattu 26.11.2004 11:04:18)
Turha marista; "LAATU-PALVELU-HYVÄ MEININKI". Kyllä Musamaailmassa oikeesti aika monissa noissa kielisoitinjutuissa on silti ihan o.k. asiantuntemusta tarjolla.

Laadukkaita tuotteita on toki myynnissä, mutta palvelussa ja meiningissä on parantamisen varaa.

Eräs toinen myyjä (ei siis edellisessä kirjoituksessa mainitsemani DR-ekspertti) yritti taannoin myydä mulle nostokytkimellistä volapotikkaa, kun olin tilannut stäkkipotikan. Tilauksessa mainitsin valmistajan osanumeron, joten sekaannuksen vaaraa ei olisi pitänyt olla. Myyjän kommentti: "Joo joo, tää toinen osio tästä potikasta on tällanen neliskanttinen." Toimitusaika oikealle osalle oli lopulta muistaakseni 3 kk.

Edit: Sori, suistin threadin raiteilta. Pitää vielä mainita, että Musamaailman pro audio -puolen palvelu on ollut moitteetonta. Kiitokset Kaitsulle. :)
Se pittee tietee!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)