jenkkamies 26.11.2004 06:01:41 | |
---|
Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Oman orkesterimme kanssa olemme jo tehneet niin ja päätimme, että puoli vuotta tehdään kvartettikeikkaa 300-400 eur. ilta. Jo nyt on tullut muutama keikka lisää. |
Ainakaan niillä hinnoilla, joilla minä olen tanssikeikkoja tosi harvoin lähiseuduille tuuraajana tehnyt, ei juuri pudottamisen varaa ole, muuten kohta joutuu itse maksamaan, jotta keikoille yleensä pääsee. Näin täällä "iloisessa" Itä-Suomessa. En kannata! |
klunssila 26.11.2004 08:22:42 | |
---|
Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Oman orkesterimme kanssa olemme jo tehneet niin ja päätimme, että puoli vuotta tehdään kvartettikeikkaa 300-400 eur. ilta. Jo nyt on tullut muutama keikka lisää. Ahaa, provokaattori on taas palannut... Muistaakseni edellisessä "jenkka-esan" threadissä kaveri kehu saavan 1000 EUR yhdeltä keikalta joka jannulle rahaa. Oliko se niin että ei "jenkkakahvan" tarvii tehdä keikkaa kuin kesäisin, koska liksat ovat niin kohdallaan? Mikäs nyt on tullut ;) Jos meinaa provota, se pitää tehdä ammattitaidolla. Taidat olla joku teollisuusvartija tai laitossiivooja kun tuohon aikaan olet netissä (klo 6.00). Siihen aikaan soittaja vetää sikeitä. Turo oot, etkä mikään muu, oikea esankainen! Faaraon viimeinen huuto... |
markkuv 26.11.2004 08:31:39 | |
---|
Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Oman orkesterimme kanssa olemme jo tehneet niin ja päätimme, että puoli vuotta tehdään kvartettikeikkaa 300-400 eur. ilta. Jo nyt on tullut muutama keikka lisää. En kannata ajatusta - jokunen keikka voi lisää tulla, mutta kun hinnan nostatte puolen vuoden kuluttua, niin luultavasti ravintolanpitäjä tai ohjelmatoimisto katselee tilallenne toisen bändin, joka puoli-ilmaiseksi keikkoja tekee. Myös ammatikseen muusikkona toimivien asemaa huonontaa tällainen "amatöörimainen puuhastelu", kyllä se keikkamäärä pikemminkin paranee sillä, että panostaa ammattitaitoon, laatuun ja vaikkapa sitten ulkomusiikillisiinkin seikkoihin, kuin polkumyynnillä. |
KoskPaavo 26.11.2004 08:35:22 | |
---|
En ymmärrä miten hintojen laskeminen auttais ihmisiä "pitämään" enemmän tanssimusiikista.Syyt ovat tyystin jossain muualla. Mitä jos jokin paperityöläinen ehdottais samaa????? Soittaja selviää aina. |
mack the knife 26.11.2004 08:52:02 | |
---|
Tämä ei välttämättä saa kannatusta, mutta kun yleisesti ottaen tanssikeikat ovat vähentyneet niin ehdotan seuraavaa: lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Oman orkesterimme kanssa olemme jo tehneet niin ja päätimme, että puoli vuotta tehdään kvartettikeikkaa 300-400 eur. ilta. Jo nyt on tullut muutama keikka lisää. Minä lopsautan turpaan, jos näen jossain tuollaisen hintojenpolkijan. Ihan kylmästi kysymättä. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
baron 26.11.2004 09:11:40 | |
---|
Minä lopsautan turpaan, jos näen jossain tuollaisen hintojenpolkijan. Ihan kylmästi kysymättä. Vaikka mä teen hommaa pelkästään huvikseni, niin kyllä mulla on omanarvontunto ja parhaiten kyllä huomaa arvostuksen liksasta, kehuja tulee ja menee ja niitä ei kannata ottaa tosissaan, mutta eurot on totta. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Pula-Aho 26.11.2004 09:14:42 | |
---|
En ymmärrä miten hintojen laskeminen auttais ihmisiä "pitämään" enemmän tanssimusiikista. Mää ehdotan, että kaikki menee soittaa ilmaseks ja bändi tarjoaa yleisölle vielä ilmaset viinat. Ei sekään tanssimusiikin suosiota kasvata, mutta tuleepahan yleisöä ja keikkoja. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
baron 26.11.2004 09:17:39 | |
---|
Mää ehdotan, että kaikki menee soittaa ilmaseks ja bändi tarjoaa yleisölle vielä ilmaset viinat. Ei sekään tanssimusiikin suosiota kasvata, mutta tuleepahan yleisöä ja keikkoja. Tää ei oo mun oma keksintöni, mutta jos keikat vähenee liikaa, muutan bändini nimeksi "Ilmaista kaljaa" ja eiköhän suosio ole taattu kun kapakka mainostaa: Tänä iltana "Ilmaista kaljaa". Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Neljä Ruuvia 26.11.2004 09:32:20 | |
---|
Oisin voinu omankin threadin aloittaa mutta sopii tämä tähänkin. Mitenkäs tulkitsette sitten tilannetta jossa kukaan ei tanssi? Jos esim. on jazzkvartetti mille on tehnyt biisejä niin onko ok mennä keikalle mistä ei saa kun ovirahat jostain pubista. Ennen olin itse kovastikin vastaan mutta oon vaan ruvennu miettimään että jos haluaa tuon tyyppiselle hommalle jotain toimintaa niin se melkein on ainoa tapa. Jostain Turkoosi-baarista minimi-liksa,heh-heh. Tai aloitteleva rock-bändi joka haluaa nimeä,kunniaa ja levytyssopimuksen. Sitä ei kuitenkaan pysty hyvällä katsomaan että jos joku ei muiden töidensä vuoksi arvosta ammattimuusikoita sen vertaa että pyytäis harrastuksestaan ammattimiehen liksan. Ite oon opettanu amatööri-haitaristi faijalle sen että pyydät aina suunilleen sen mitä meikäkin yleensä keikoista tienaa ( Onneks en oo EC! ) .Se on sanonu joskus että kun on pyydetty johonkin soittamaan :Pyysin sen verran kun neuvoit.Oli kuulemma kallis,kehoitin kääntymään ammattilaisen puoleen. No joo,aamupohdiskelua.Tuli vaan mieleen kun kuulin että oli ollut free-lance muusikoiden kokouskin.Osanotto ilmeisen monilukuinen... Lisäisin vielä että tätä samaahan on vatvottu ainakin 25 vuotta :-) |
baron 26.11.2004 09:44:17 | |
---|
Eihän tähän oo yksiselitteistä hyvää vastausta. Kun mun bändi oli ekalla keikalla, se oli joka soittajalle eka. Eihän me tiedetty: 1. Osataanko edes soittaa (mistäs sen vois tietää, ennenkuin kokeilee)? 2. Mitä prot ottavat hommasta? Jostain on aina aloitettava. Jokainen on joskus ollut ekalla keikalla. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
manjaana 26.11.2004 12:40:11 | |
---|
En ymmärrä miten hintojen laskeminen auttais ihmisiä "pitämään" enemmän tanssimusiikista.Syyt ovat tyystin jossain muualla. Mitä jos jokin paperityöläinen ehdottais samaa????? Huono idea... ;o( Mennään eikä meinata... |
Martso 26.11.2004 13:18:04 | |
---|
Minä lopsautan turpaan, jos näen jossain tuollaisen hintojenpolkijan. Ihan kylmästi kysymättä. Olen ihan samoilla linjoilla!! Hullu mikä hullu! |
Fuzzy Boner 26.11.2004 14:54:27 (muokattu 26.11.2004 15:07:47) | |
---|
Alhaallahan se sanotaan. Joo antaa olla. Mäki teen bigbandkeikkoja 80E könttäsummaan mutta ite pitää leikkeet ja matkat ja majotukset maksaa. MY NAME IS BARON, PUSSY BARON |
Riksteri 26.11.2004 15:00:44 | |
---|
Jos joku ei ymmärtänyt, niin tämä Jenkkamies on aivan selkeä trollaaja ... |
Jäärä 26.11.2004 15:03:33 | |
---|
Tämä menee taas hieman aiheen vierestä: Olikohan se viime viikon lehdissä juttua tästä huijarista, joka esiintyi Pikku G:nä ja kauppasi itseään keikalle? Joku heppu tinkasi tämän huijarin kanssa keikkahinnaksi 200€ + ruoat viidelle ja matkakulut. Pettymys oli sitten kaamea, kun tähti ei saapunutkaan sovitulle keikalle johonkin koululaisjuhliin. Vaikkakin kyseessä oli huijaus, naurattaa ja ihmetyttää, kuka urpo odottaa saavansa suomen mittakaavassa ison staran keikalle tuolla hinnalla? Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
Dr Dominant 26.11.2004 15:16:01 | |
---|
Joitakin juttuja musiikin saralla ei saa valitettavasti tehtyä niin että kaikki saa asialiksan. Esim. just joku Big Band-kuvio ja siitä ylöspäin ilman valtion tukea. (mitä muusikoiden määrään tulee.) Itse ylläpidän Big Bandiä jonka viimeisestä kolmen keikan rundista tuli pari sataa miinusta itseni maksettavaksi ja kenellekään bändistä ei jäänyt yhtään liksaa. Kompille sai maksettua vähän bensarahoja. Luonnollisesti kaikki tiesi kuvion ennestään ja tulivat kehiin siitä huolimatta. Tosin tääkin on offtopiccia, tämähän kuuluisi oikeastaan tuonne harrastustoiminnan puolelle ... Mitä näihin ammattihommiin tulee niin hintojen polkeminen on syvältä hanurin palkeesta!!! "Dr Dominant, I Presume?!" |
magnetman 004 26.11.2004 15:19:02 | |
---|
lasketaan me soittajat vähän taksojamme, niin saadaan lisää keikkaa ja ihmiset taas pitämään tanssimusiikista. Mahtava idea. Ei taida olla ehdottajalla leipä kiinni musassa... Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä, mutta venäläiset...! |
sormunen 26.11.2004 16:20:16 | |
---|
Lisäisin vielä että tätä samaahan on vatvottu ainakin 25 vuotta :-) No eikös tää 4R ole aika selkeetä noin periaatteessa? Jazz- ja rockpumput tekevät (1) omaa juttuansa ja ovat ikäänkuin taiteellisesti asennoituvia omaehtoisuudessaan josseivat ehkä kummingan taiteilijoita suorastaan ja (2) niillä erityisesti rock-puolella on mahdollisuus breikata. Humppa- ja ravinteliorkathan ovat kuka enemmän ja kuka vähemmän ammattitaitoista viihdyttäjäjoukkoa, joka siis on töissä niinkuin nyt töissä ollaan. Siis vähän oikoiseksi vetäen, mutta eikös tämä linjanveto ole tässä? Siksi myös ay- ja työnvälityshomma voisi koskettaa humppaukkoja, kun siinä se soittaja on perusyksikkö ja bändi työpaikka. Rockissahan bändi, siis se taiteellinen yksikkö, on perusyksikkö.
|
klapiton 26.11.2004 17:56:05 | |
---|
Mun ehdotus on seuraavanlainen:Lisää liksaa soittajille,koska soittotaksat ovat vielä 80-luvun tasoa ja kun ottaa huomioon yleisen palkankehitysen/hintojen nousun muusikot ovat palkkakuopassa.Tällä hetkellä joutuu joitakin keikkoja heittämään 50 euroa käteen kun ei oo matkavähennyksiä(Klo 22-2.3o),ei paljon naurata.Jos matkaa kertyy vähän enemmän käteen jää n.120-150 euroa. |