Aihe: Kommentteja ja kritiikkiä soitostani.
1 2 3
ddrum54
25.11.2004 14:30:51
SAmaa piti sanomani. Crashit OK, mutta ride-soundista en tykännyt. Tosin sehän ei taas ole rumpalin vika...
Hiukan ronnieösterberg-tyylistä soittoa, sopivan simppelinä pidetty. Vaikka joku esittikin parannuksia tähän, mutta minusta kyllä dynamiikka välillä oikea vs. vasen käsi on aivan hyvä.

Tarkoitin vasemman käden dynamiikkaa. Kuiskaus vs. isku.
2`n 4
Aegis
25.11.2004 14:44:14
Itsekin kiinnitin huomiota tuohon oikean käden dynamiikkaan. Aksentointi tuo kuitenkin soittoon melkoisesti lisää groovea, tosin en ole varma olisiko biisi (Amity) kuulostanut paremmalta sellaisella komppaamisella, pitäisi kuulla niin tietäisi. Yleisesti ottaen aksentointi on kuitenkin erittäin hyvä juttu :)

Filleissä itseäni häiritsi sellainen Ta-ka-tuk-ka-ko tyylinen kuvio, joka sai grooven töksähtelemään. Tässäkin kohdassa saisi mielestäni tietynlaisen kapuladynamiikan käytön avulla tuotua soljuvuutta ja luonnollisempia siirtymiä. Hemmetti kun en osaa antaa mitään esimerkkiä. Ei tule mieleen kuin Kingston Wallin revittelyt hitaampana, heh. Fillit kuuluu koko ajan päässä, mutta en nyt osaa selittää, ehkä sitten joskus.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
lethus1
25.11.2004 15:47:24
Hyvä lethus1, tää on tosi rakentavaa.

Ok meni vähän ohi. Äläviitin tarkoitus oli olla enemmänkin "ohhoh" sävyinen, ei niinkään negatiivinen. Rakentavaa se ei kuitenkaan ole :D
ddrum54
25.11.2004 16:31:27
Anteeksi lethus1, ymmärsin väärin.
2`n 4
Aegis
25.11.2004 20:25:58
Millonkas lethus1 laittaa sen oman soitonkommentointiketjun pystyyn? Siinä sitä nähtäisiinkin tietyiltä tahoilta varmaan kritiikeistä rakentavinta... ;)
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
lethus1
25.11.2004 20:48:06
Millonkas lethus1 laittaa sen oman soitonkommentointiketjun pystyyn? Siinä sitä nähtäisiinkin tietyiltä tahoilta varmaan kritiikeistä rakentavinta... ;)

Tuota, enpä tiedä viitinkö aloittaa tappelua dynamiikasta, tuplabasareista, nopeuden tarpeellisuudesta jnejnejne :D Voisi olla tosin hauskaa luettavaa.
Dr.Rubber
25.11.2004 22:48:55
Gulp. En kyllä lähetä tänne ikuna yhtään demoa kuunneltavaksi, missä on omaa soittoani. Jos vertailukohteet on aina jotain Steve Gaddia... kuulostaa vaan epäreilulta.

Että jos nyt yhtään ymmärsin tuota, mitä lethus sanoi...
Kyttä on poliisi!
lethus1
26.11.2004 10:27:20
Gulp. En kyllä lähetä tänne ikuna yhtään demoa kuunneltavaksi, missä on omaa soittoani. Jos vertailukohteet on aina jotain Steve Gaddia... kuulostaa vaan epäreilulta.

Että jos nyt yhtään ymmärsin tuota, mitä lethus sanoi...

No lähinnä senkään takia en todellakaan lähetä yhtään mitään tänne arvioitavaksi koska oman pumpun musiikki ei ehkä ole ihan jokajampan suosikkitavaraa. Ja mitä rumpuihin tulee, vertailla kyllä saa saman genren kuninkaisiin joskin sekin on hieman arveluttavaa, mutta ei Gaddeihin sun muihin. Sen verran erilaisesta lähestymistavasta kuitenkin puhutaan deathmetallin parissa. Voisi olla tosin ihan hauskaa lukea jazz- tai poprumpaleiden kritiikkiä... tai sitten ei. Kommentit ei kuitenkaan palvelisi ketään.
Aegis
26.11.2004 10:33:14
No kokeile edes... minä nousen taas barrikadeille hevin lippu korkealla :D
lethus1
26.11.2004 11:40:59
No kokeile edes... minä nousen taas barrikadeille hevin lippu korkealla :D

Heha sitä minä en epäilisi yhtään:D Eipä silti, en kokeile. EI oikeastaan kiinnosta mitä #rummut -palstan heebot on mieltä. Ainoastaan "oikean kohderyhmän" -ihmisten mielipiteet saattavat kiinnostaakin jonnin verran. Vähän sama kun Mikserissä pistäisi jonkun mainoksen etusivulle (se kai on tekstiviesillä mahdollista tms) ja sinne menisi sata iso-beetä arvostelee "joo tosi jees en mä tajuu täst mitää mut saat 8" :D

Laita ite niin mää tuun puolustelee ;D
Bacchus
26.11.2004 11:49:51
No lähinnä senkään takia en todellakaan lähetä yhtään mitään tänne arvioitavaksi koska oman pumpun musiikki ei ehkä ole ihan...

No niin, heräsi mielenkiinto. Pistä musanäytettä, niin päästään Aegiksen kanssa kuuntelemaan. Nohnoh, vauhtia jo!;)

Mitäs väliä sillä on mitä jazzarit jauhaa? Voi heiltä tulla hyvääkin palautetta, jos näkevät musiikin yli eivätkä jumiudu esittämään rakentavaa kritiikkiä metallin surkeudesta ja jazzin loistavuudesta.
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
miän vain
26.11.2004 12:08:17

No niin, heräsi mielenkiinto. Pistä musanäytettä, niin päästään Aegiksen kanssa kuuntelemaan. Nohnoh, vauhtia jo!;)

Mulle kans.

jumiudu esittämään rakentavaa kritiikkiä metallin surkeudesta ja jazzin loistavuudesta.

Ei noin tekevät ole mitään oikeita jazzareita. Vaikka enpä ole minäkään - suunta vaan on hieman toinen kuin ei-ole-jatsia-jos-ei-ole-kävelybassoa -puristeilla. Tai tableteilla. Pastilli?
Kivet sanoo: tässoli ennen meri
Taisi olla syvää tuollapäin
Monochromatic
rummunteko-ohjeita
miän vain
26.11.2004 12:09:50

Ai niin: ymmärsin Lethuksen aluksi väärin. Sori.
Kivet sanoo: tässoli ennen meri
Taisi olla syvää tuollapäin
Monochromatic
rummunteko-ohjeita
lethus1
26.11.2004 12:11:49 (muokattu 26.11.2004 12:18:26)
Ai niin: ymmärsin Lethuksen aluksi väärin. Sori.

Kirjotankohan mä jotenkin hassusti kun tässäkin topikissa on tullut jo aikaisemmin väärinymmärryksiä minun kirjoituksista. Pitäisi kai vähän itsekkin tutkia eikä vaan oksentaa ajatusrvirtaa ruudulle :D

EDIT: topikista: tuo Amity on muuten aivan törkeän hyvä biisi. Soinut 5 kertaa repeatilla tässä aamukahvien aikana. Pitääpä Depth imutella seuraavaksi.
ddrum54
26.11.2004 12:29:57
Kirjotankohan mä jotenkin hassusti kun tässäkin topikissa on tullut jo aikaisemmin väärinymmärryksiä minun kirjoituksista. Pitäisi kai vähän itsekkin tutkia eikä vaan oksentaa ajatusrvirtaa ruudulle :D

Älä välitä, et ole ainoa. : ) Mutta, pistä näytettä. Kiinnostaa kovasti.
2`n 4
lethus1
26.11.2004 12:38:57 (muokattu 26.11.2004 12:51:49)
Älä välitä, et ole ainoa. : ) Mutta, pistä näytettä. Kiinnostaa kovasti.

Ääninäytteestä voipi ottaa yhden rallin. ns. iloista kurnutusta.
ddrum54
26.11.2004 13:06:59
Ääninäytteestä voipi ottaa yhden rallin. ns. iloista kurnutusta.

Jees, otin yhden rallin. Huimaa menoa. Kyllä pelaa jalat nopsasti sulla, kumarran. Useimmat fillit menee genreen sopivalla tyylitajulla maukkaasti ja brutaalisti. Miksauksesta: olette uskaltaneet nostaa rummut niille kuuluvalle tasolle, ei ujostelua, hyvä.
2`n 4
Alpha
26.11.2004 13:08:08
Häh? Tuohan oli kerrankin täyttä asiaa. Harvinaisen syvä analyysi tällä palstalla. Hatunnostoa ja plussaa.

En lukenut kaikkia, mutta oli ehkä kerrankin täyttä asiaa...kunhan vain saisi selvää tuosta kaikesta...
lethus1
26.11.2004 13:24:11
Jees, otin yhden rallin. Huimaa menoa. Kyllä pelaa jalat nopsasti sulla, kumarran. Useimmat fillit menee genreen sopivalla tyylitajulla maukkaasti ja brutaalisti. Miksauksesta: olette uskaltaneet nostaa rummut niille kuuluvalle tasolle, ei ujostelua, hyvä.

Heh, johtuupi siitä että kitaristi on rumpufriikki, basisti rumpali.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)