Jabbe 01.02.2003 12:23:42 (muokattu 01.02.2003 12:25:22) | |
---|
elikkäs ongelma olis, että oon reilun vuoden käyttäny pc:tä musan tekoon. teen konemusaa ja äänitän bändiäni. tarviin siis moniraitakortin ja hyvän ohjelman. (tällä hetkellä inca88+cubase) ongelma on, että en saa millään konetta pysymään kasassa/toimimaan välttävästi. olen asentanut koneelle pelejä, ohjelmia, demoja, mp3:sia, tekstiä, jne. jne. nyt alkaa jo ohjelmat nykimään ja kaatuilemaan. musaa tehdessä on aika suuri ongelma. mitä voisi tehdä koneen suorituskyvyn ja luotettavuuden parantamiseksi? olen jopa harkinnut kovalevyn tyhjentämistä ja uutta käyttistä, onko järkeä..? vai pitäisikö myydä koko kone ja ostaa joku kovalevynauhuri tai jotain..? tiedoksenne vielä, että koneesta löytyy: amd athlon 1200mhz prossu 512mt muistia (ddr-ram) 80gt kovalevy geforce3 ti200 näytönohjain (pelejä varten) audiotrak inca88 -äänikortti sb128 -kortti midiä varten cd-rw asema dvd -asema sony näyttö kaapelimodeemi + internet printteri cubase vst/32 musaohjelma windows 98me hankalaa on tämä tietokoneiden kanssa leikkiminen.... "Eiku..." |
Soppe 01.02.2003 13:10:47 | |
---|
Kuvauksestasi päätellen voisi kovalevyremontti olla paikallaan. Ehkä myös omat käyttikset erikseen peleille ja musiikille. Tai sitten eri hardwareprofiilit XP:seen. Pelipuolelle vaan kaikki multimediahurvitteluhärpäke ja musapuolelta sitten pois ihan kaikki, minkä vaan voi poistaa. Eli siis kaikki turhan prosessit pois taustalta pyörimästä. Konetta voi myös optimoida audiolle tekemällä pieniä säätöjä. Joku voisi pistää linkkiä optimointisivustoille, kun en ite nyt muista. I will choose a path that's clear, I will choose freewill. |
Jabbe 01.02.2003 13:50:08 | |
---|
Kuvauksestasi päätellen voisi kovalevyremontti olla paikallaan. Ehkä myös omat käyttikset erikseen peleille ja musiikille. Tai sitten eri hardwareprofiilit XP:seen. tällaistakin olen meinannut. yksi ongelma: miten? onnistuisko todella? "Eiku..." |
kivi 01.02.2003 15:45:51 (muokattu 01.02.2003 15:48:16) | |
---|
Mitä mä tuota nyt katsoin, niin ensinnäkin: kaikki pelit, teksturit, verkkoyhteys, printterit ja muut pois. Toinen fyysinen kovalevy audiolle on kans ihan pakollinen - äänittyvä audio ei saa tulla samaan pakettiin kuin missä ohjelma on, ja partitiointi ei auta. Defrag kannattaa ajaa joka välissä, ja kaikki temp-tiedostot ym. siivota joka väliin pois. Se nyt vain on niin, että kärjistäen: jos audiokoneella on enemmän kuin ne kaksi ohjelmaa (raituri ja aaltoeditori) joita audion pyörittämiseen tarvitaan, niin ei toimi (samoin kuin audiokoneen käyttiksestä pitää poistaa kaikki mahdolliset elämää helpottavat windows-riesat ja asettaa kone serveritilaan). Tarvitset toisen koneen, jos aiot pelata:-D Inhottavaa, mutta näin mä sen näen. tällaistakin olen meinannut. yksi ongelma: miten? onnistuisko todella? Hm, ensimmäinen mieleen juolahtava vaihtoehto on asettaa nykyinen C: -kovalevysi kelkalle, ja vaihtaa sitä ja audio-ohjelmille tarkoitettua kovoa ihan fyysisesti. D:-levy, jossa biisien raidat muhii, saa ehkä jäädä koko ajaksi kiinni. |
Jabbe 01.02.2003 16:50:50 | |
---|
kaikki pelit, teksturit, verkkoyhteys, printterit ja muut pois. ei onnistu, koska... tarttee myös pelejä. ei kuitenkaan saman aikaisesti, ehkä eri kovalevyille... Tarvitset toisen koneen, jos aiot pelata vielä vähemmän onnistuu, tiukka budjetti Hm, ensimmäinen mieleen juolahtava vaihtoehto on asettaa nykyinen C: -kovalevysi kelkalle, ja vaihtaa sitä ja audio-ohjelmille tarkoitettua kovoa ihan fyysisesti. D:-levy, jossa biisien raidat muhii, saa ehkä jäädä koko ajaksi kiinni. mistä saisi/saisiko ollenkaan helposti vaihdettavia (ei tartteis aukaista koteloa) kovalevyjä ja paljo maksais? "Eiku..." |
Fortune 01.02.2003 17:18:48 | |
---|
mistä saisi/saisiko ollenkaan helposti vaihdettavia (ei tartteis aukaista koteloa) kovalevyjä ja paljo maksais? Noille ihan tavallisille 3,5" asemille on olemassa ihan tarvikkeena semmoisia 5,25" -paikkaan asennettavia kelkkasysteemejä. Kovot vain semmoisiin kiinni ja lennosta vaihtamaan. Pitäisi toimia, itse asiassa nyt tuli mieleen, että moinen olisi itsellenikin paras ratkaisu.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Jabbe 01.02.2003 18:33:35 | |
---|
Noille ihan tavallisille 3,5" asemille on olemassa ihan tarvikkeena semmoisia 5,25" -paikkaan asennettavia kelkkasysteemejä. Kovot vain semmoisiin kiinni ja lennosta vaihtamaan. Pitäisi toimia, itse asiassa nyt tuli mieleen, että moinen olisi itsellenikin paras ratkaisu. ja tolle vois c:aseman/windowsin laittaa erikseen audiolle ja peleille? jos vielä joku pistäs jonkun linkin mistä vois hommata tietoo noista...
"Eiku..." |
Fortune 01.02.2003 18:50:58 | |
---|
ja tolle vois c:aseman/windowsin laittaa erikseen audiolle ja peleille? jos vielä joku pistäs jonkun linkin mistä vois hommata tietoo noista... Asennat vain kahdesti käyttiksen eri kovojen ollessa sisällä. Simple.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Ukko 01.02.2003 19:40:05 | |
---|
ei onnistu, koska... tarttee myös pelejä. ei kuitenkaan saman aikaisesti, ehkä eri kovalevyille...? Kuin sulla on aikaa pelailla vaikka haluat tehdä musaa ? |
Fortune 01.02.2003 19:42:35 | |
---|
Kuin sulla on aikaa pelailla vaikka haluat tehdä musaa ? Ei sen musiikinteon tarvitse harrastelijalla olla täysipäiväistä :) Saa sitä muutakin tehdä ettei pää mene tukkoon, toiset pelaavat, toiset käyvät vaikkapa lenkillä. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
qfleax 01.02.2003 19:42:41 | |
---|
Juu. Just niinku sanottiin eri Windows asennus noille musajutuille. Tyyliin Windowsin asennus, siihen uusimmat päivityspalikat (mutta järkevästi, tyyliin jos ei tarvi DirectX9:siä niin sitten laittaa vaikka DirectX8.1a:n), uusimmat ajurit kaitteille ja audiosoftien asennus. Eikä sitten asentele ylimäärästä sinne eikä varsinkaan testaile epämääräisiä ohjelmia, kun tuppaavat säätämään rekisterin perseelleen. Tosta 98Me:stä en kyllä sen kummemmin tiedä, mutta parempia vaihtoehtoja löytyy, jos massi polttaa taskunpohjalla. Mutta niin.. se että homma kusee näissä IT kuvioissa tahtoo olla enemmän sääntö kuin poikkeus.. sääli:( |
askomiko 01.02.2003 22:04:37 | |
---|
Minulla on silleen että kun kone käynnistyy niin se kysyy laitetaanko käyntiin XP vai W2000. Ne on omilla kiintolevyillään kiltisti erillään toisistaan. XP on se normaali puoli, täynnä shaivelia, pelejä, nettiä, printtereitä, digikameraa, skanneria, ja hömpää. W2000 on sitten kauniin karun sininen, ainoat laiteasennukset on näppis, hiiri, äänikortti ja midikeyboard. Ohjelmina Logic ja wavelab. Ja toimii. Tyhjäkäynnillä pitää noin 20mb muistia varatuna, kun taasen XP-puoli syö varmaan 120mb. "Paskasta ei saa konvehtia." - Leila P. Makkonen |
Jari 02.02.2003 13:45:53 | |
---|
Mulla on winme pelikäytössä c: osiossa ja winxp pro äänitys käytössä d: osiossa hyvin toimii ei tarvitse mitään siirto kovoja kun buuttaa koneen tulee valikko kumman windowsin käynnistät helppoa. tosin löytyy siirto kovo se on tarkoittettu tiedostojen siirtoon enkä suosittele sitä äänitys käyttöön koska se käyttää yleensä pin 40 väylää ata sadan sijasta pin 40 on järkyttävän hidas väylä siirto kovo on kumminkin hyvä hankinta atk liikkeestä 10-20€ + kovo |
Jabbe 02.02.2003 14:23:54 (muokattu 02.02.2003 14:26:02) | |
---|
Eli pitäiskö hommata vaikkapa toinen (esim. 40gt) kovo ja sinne pelit ja muut roinat + toinen windows. Nykyisen kovon (80gt) vois pyhittää tiedostoille ja audiolle. Riittääkö eri osiot ohjelmille, tiedostoille ja windowsille vai pitäiskö (musa-)tiedostoille olla kokonaan oma kovo? Entä mikä käyttis sopii parhaiten eri käyttöihin? Tällä hetkellä ME on ainakin pelittäny ihan mukavasti... ps. sitten vois joku vilkaista tuota kirjoitusta "cd-rw rikki..." http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=19536&o=0&x=cff58cb801"Eiku..." |
kivi 02.02.2003 19:13:08 | |
---|
Riittääkö eri osiot ohjelmille, tiedostoille ja windowsille vai pitäiskö (musa-)tiedostoille olla kokonaan oma kovo Musatiedostoille kokonaan oma, ettei mee saman lukupään kautta. |
Itse käytän vielä Ataria :) mutta siirryn kohta PC-maailmaan, kun kotoa löytyy semmoinenkin. Alustavasti olen ajatellut ratkaista peli vs. musiikkiongelmat WinXP:n kanssa tekemällä kaksi eri käyttäjäprofiilia. Käsittääkseni tämä ratkaisee jo suurimman osan ongelmista. Jos ei, niin tekee vielä musiikkikäyttöön eri hardware-profiilin. No tämä on vielä teoriaa, joten kuulisin mielelläni itsekin onko jollain tällainen ratkaisu jo käytössä, ja toimisiiko tämä? -Pekka |
Santeri 04.02.2003 13:19:32 | |
---|
Askomiko !!!! Miten oot tweekannu ton w2k käyttiksen niin ettei muita kuin tarpeellinen ole käytössä ? Olen itse ajatellut tehdä samoin mutta löytyykö joku softa mikä syö ylimääräiset jutut pois vai onko se tehty asennus vaiheessa vai vai .......? Heitäs vähän tietoo kun tarttis tossa viikonloppuna pistää kone alas =) |
PIM 04.02.2003 15:26:50 | |
---|
Käypäs latasemassa eka tällänen kontrollipaneeliappletti ( http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml) niin sillä pystyt tsekkaileen mitä kaikkea startupissa käynnistetään. Avaa sitten Control Panel->System:in kautta System Properties ikuna, minkä Harwdare välilehdeltä löytyy Hardware profiles.. nappula minkä kautta pääset käsittelemään hardware profiileja. Kopioi käytössä oleva profiili toiselle nimelle. Control Panel -> Administrative tools -> Services kautta pääset määrittämään mitä servicejä eli taustaprosesseja koneella pyörii. Sitten vaan otat tarpeettomaksi epäilemäsi servicen propertyikkunan auki ja siellä Log On välilehdellä voit disabloida servicen uudesta hardwareprofiilistasi. Aina välillä kannattaa bootata kone uudella hardwareprofiililla ja tarkistaa että kone vielä toimii eikä ole vahingossa tullut poistettua jotain tärkeätä serviceä. Toimivasta profiilista kannattaa ottaa aina kopio kun alkaa poistelee servicejä koska jossain vaiheessa kone ei enää kuitenkaan buuttaa joten et joudu alottamaan hommaa aivan alusta jos näin käy. Alkuperäistä profiilia ei kannata mennä käpälöimään sillä on aina kiva että on olemassa edes yksi toimiva hardwareprofiili. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
ulina21 05.02.2003 14:55:16 | |
---|
Jabbe moikka! Osta kuule Macci-Ei Boottaa!! |
kivi 05.02.2003 16:24:21 | |
---|
Jabbe moikka! Osta kuule Macci-Ei Boottaa!! Siis ei käynnisty, vai? Hm. Macit kaatuu melkein yhtä usein, mutta vaativat sitten täysbootin. Ja lopuksi vielä herjaavat: Et ehkä sammuttanut konetta oikein jne. Pentele. Olispa rahaa, ostaisin Radarin. :-( |