Aihe: Vesku/Junnu.. blues?
1 2
pira
24.11.2004 16:44:42
Olikohan se nyt Jartse Tuominen, ku teki suomalaisista tunnetuista tangoista blueslevyn. Laulajana toimi joku ameriikan neito, tekstit oli käännetty englanniks ja levy levytettiin Yhdysvalloissa. Kirjastosta kerran lainasin sen ja olihan se ihan mielenkiintoinen. Tosin en sitä jostain syystä kauempaa jaksanut kuunnellut. Joku siinä skragas.
Mika Antero
25.11.2004 08:00:40
Olikohan se nyt Jartse Tuominen, ku teki suomalaisista tunnetuista tangoista blueslevyn.

Juu, hänpä se. Ihan hyvä levy, odotin tosin vielä vähän enemmän sitä "sinistä", mutta hyvä näinkin. Biisit ovat niin loistavia, ettei niistä varmaan huonoja versioita pysty edes tekemään. Erittäin suositeltava levy taitavasta ja rennosta bluesahtavasta soittamisesta pitäville. Tiedä sitten mitä nuo oikeat tanssimuusikot tästä tuumivat, sillä aika suoraviivaistettujahan nämä tangot bluesinnettuna ovat.

Viihdyttävä ja kiva levy joka tapauksessa.
Mage
25.11.2004 08:14:47
Tällainen yhdistäminen olisi hyvä ja kiva juttu. Sormunen joskus mainitsi Tommin & Hombren version Hurjan pojan koti -biisistä, ja se on kyllä erittäin onnistunut tekele, vaikkei akustinen olekaan.

Jonain vappuna viime vuosituhannella näin T&H:n akustisena livenä ja kyllähän toi biisi akustisenakin toimi mukavasti ja jopa Läntisen imelähkö Rakkauslaulu kuulosti hyvältä ilman konetaustoja.
"I'm better than great I'm good" -Joey Tribbiani
pira
25.11.2004 11:20:21
Joo, Black and Blue tais olla sen levyn nimi. En vaan tykännyt siitä rytmiryhmästä.

Oon välillä aatellut, että senkin levyn olis voinu periaatteessa laulaa ihan suomeksikin. Enpä kyllä ole koskaan kuullut levytettyä suomenkielistä bluesia, jos ei oteta mukaan jotain Nurmion yms. juttuja. Paitsi Tehosekottimen Freak out- levyllä on yksi suomeksi laulettu blues. Kuulosti vähän oudolta. Johtu varmaankin laulun huonoudesta ;).

Istuiskohan se suomi tommoseen kehykseen? Vai oliskohan liian kornin kuulosta? Se on varmaan totuttelukysymys. Kuulostihan se suomenkielinen räppikin vähän oudolta aluksi. Ja sitä tehtiin vaan lippa vinossa huumorimielellä (Raptorit ym.).

Kohta saadaan meille bluesin oma Piggu Kee, kuhan joku raivaa ensiksi pioneerina tietä.
Lilli
25.11.2004 12:06:12
Joo, Black and Blue tais olla sen levyn nimi. En vaan tykännyt siitä rytmiryhmästä.

Oon välillä aatellut, että senkin levyn olis voinu periaatteessa laulaa ihan suomeksikin. Enpä kyllä ole koskaan kuullut levytettyä suomenkielistä bluesia, jos ei oteta mukaan jotain Nurmion yms. juttuja. Paitsi Tehosekottimen Freak out- levyllä on yksi suomeksi laulettu blues. Kuulosti vähän oudolta. Johtu varmaankin laulun huonoudesta ;).

Istuiskohan se suomi tommoseen kehykseen? Vai oliskohan liian kornin kuulosta? Se on varmaan totuttelukysymys. Kuulostihan se suomenkielinen räppikin vähän oudolta aluksi. Ja sitä tehtiin vaan lippa vinossa huumorimielellä (Raptorit ym.).

Kohta saadaan meille bluesin oma Piggu Kee, kuhan joku raivaa ensiksi pioneerina tietä.

Ei mullakaan oikein tule mieleen kun Nurmion 'Kurja matkamies maan' (vai mikä se nyt on?). Se tosin on tunnelmaltaan todella hieno tulkinta ja sovitus virrestä, joka jo sinällään on tosi blues.(Hei, ei saivareita...! :-) )
- Minne hoppu, poju?
Mika Antero
25.11.2004 13:51:44
Hei, ei saivareita...! :-) )

Hmm... Hymiöllä tai ilman, mutta vähän nyt närästää tämä saivarteluasia minua.

Olkoon.
samueld
25.11.2004 15:17:52

Enpä hämmästy.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Lilli
25.11.2004 17:15:39

Olkoon.

Ei ollut tarkoitus loukata, pyydän vilpittömästi anteeksi: - Sitäpaitsi, voin tässä itsekin naljailla itselleni hyvin osuvasti, koska olen käyttänyt saivare-substantiivia täysin väärässä asiayhteydessä. Hyi olkoon!
- Minne hoppu, poju?
Shaft
25.11.2004 23:32:04
Jostakin syystä tässä bluesin määrittelyssä ja kategorisoinnissa tuntuvat aina menevän sukset ristiin.. Edellä on ollutkin jo ansiokkaita kirjoituksia, mutta kyllä bluesille on tosiaan tehtävä joku ero musiikkigenrenä ja mielentilana. Kyllähän useimmissa kulttureissa on omaa surumielistä musiikkiaan, vaikka sitä ei bluesiksi nimitettäisikään. Kategorisointien sijaan kannattaakin keskittyä itse musiikista nauttimiseen.

Itse en ole oikein koskaan tuota Loirin laulua kestänyt, mutta yrittämisen puutteesta miestä ei voi ainakaan syyttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)