Aihe: Pommivarmat synat,samplerit,rumpukoneet..
1 2
JPQ
24.11.2004 02:04:25

Mitkäs synat olette luottevaksi keikkailu käytössä havainneet ? ja mukaan lukien räkit,analogit yms. Toivotaan ettei kukaan pilaa ketjua osta motif (lisäksi jos saundien sävy on sama kuin s30sessa niin sanon ei kiitos jo tuon takia hinta on toinen syy..) tyylillä eikä kukaan väitä että yhdellä synalla pärjäisi koska minun genressä ei ainakaan. Ja toiseksi jos ette tiedä voitte myös kertoa synistä yms. jotka tuntuvat olevan epäluottevia omat kokemukset
sanoo että Ensoniq Sqr+ kaatuu ainakin joskus suodin muokkauksessa (unohtaa moukkauksen ja kaatui kait virheeseen 13 tai 131 en muista virheen jälkeen vehje tekee itse resetin) muttei muuten. Ja haen niin uusia ja vanhojakin syniä eli kaiken ikäiset ja kaikenlaiset kelpaa myös rumpukoneet ja samplerit vaikkeivat syniä olekkaan varsinaisesti. Osasto on tämä eikä kone musiikki kun täällä
puhutaan sentään soittamisestakin ja tekemisestä ettei vain että suositelkaa ambienttia yms. tyyliä ole. Lisäksi tuntuu vähän että täällä "oikeitakin" muusikoita joukossa tuo kone puoli juuri nyt minusta aika surkeassa kunnossa.
PS. eikun naputtelemaan.
att0r
24.11.2004 10:37:46
osta motif
mr.bungle
24.11.2004 12:55:27 (muokattu 24.11.2004 12:55:58)

Mitkäs synat olette luottevaksi keikkailu käytössä havainneet ? ja mukaan lukien räkit,analogit yms. Toivotaan ettei kukaan pilaa ketjua osta motif (lisäksi jos saundien sävy on sama kuin s30sessa niin sanon ei kiitos jo tuon takia hinta on toinen syy..) tyylillä eikä kukaan väitä että yhdellä synalla pärjäisi koska minun genressä ei ainakaan. Ja toiseksi jos ette tiedä voitte myös kertoa synistä yms. jotka tuntuvat olevan epäluottevia omat kokemukset
sanoo että Ensoniq Sqr+ kaatuu ainakin joskus suodin muokkauksessa (unohtaa moukkauksen ja kaatui kait virheeseen 13 tai 131 en muista virheen jälkeen vehje tekee itse resetin) muttei muuten. Ja haen niin uusia ja vanhojakin syniä eli kaiken ikäiset ja kaikenlaiset kelpaa myös rumpukoneet ja samplerit vaikkeivat syniä olekkaan varsinaisesti. Osasto on tämä eikä kone musiikki kun täällä
puhutaan sentään soittamisestakin ja tekemisestä ettei vain että suositelkaa ambienttia yms. tyyliä ole. Lisäksi tuntuu vähän että täällä "oikeitakin" muusikoita joukossa tuo kone puoli juuri nyt minusta aika surkeassa kunnossa.
PS. eikun naputtelemaan.

Mun Yamahan vekottimet tuntuu vakailta, kumpikaan ei ole kaatunut kertaakaan (a3000 v2 ja cs1x. Basso on.).

Darkstar on kaatunu kerran.
ja tämä on siis totuus
Juho L
24.11.2004 13:00:09
Mun Yamahan vekottimet tuntuu vakailta, kumpikaan ei ole kaatunut kertaakaan (a3000 v2 ja cs1x. Basso on.).

Minulla oli A4000 käytössä jonkin aikaa. Pari kertaa otti ja kaatui, eli meni rehellisesti jumiin (Kaatui muuten useammin kuin käyttämäni softa, eli se siitä hardiksen luotettavuudesta, ähih).

Luotettavaksi olen havainnut Alesis QS7:n. Paksua terästä, eli ei saa vahingossa rikki. Ainoa miinus oli äärettömän halpa koskettimisto, mitä ei uskaltanut kovin kovasti soitella, kun jatkuvasti kuului raksuminen ja natina.

Samoiten Virus kB oli jämerä. Siinä olikin sitten kaikki kondiksessa kiipparista lähtien. Parhautta oli se.
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
18is9
24.11.2004 13:24:26 (muokattu 24.11.2004 13:24:54)

Rolandin D-50 ei ole sekoillut soitettaessa. Vaan ei sitä taida nykyään kukaan kehdata viedä keikalle.

JX-10 oli niin epäluotettava että huh huh. JEN ei aina träkkää koskettimia kunnolla. Matrix1000:ssa on jotain kosketushäikkää joissain namiskuukkeleissa. JX-3P pelasi aina hienosti, mutta siinä nyt ei ole oikein mitään mikä voisi edes mennä rikki. Joten nämä pseudo-vintaget ainakaan eivät ole sieltä luotettavimmasta päästä :).
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
mr.bungle
24.11.2004 15:20:22

Minulla oli A4000 käytössä jonkin aikaa. Pari kertaa otti ja kaatui, eli meni rehellisesti jumiin (Kaatui muuten useammin kuin käyttämäni softa, eli se siitä hardiksen luotettavuudesta, ähih).

Hmm, tulipa mieleen että A3000:n on sanottu syövän kiintolevyjä. Se jos mikä on epäluotettavaa, vaikka niin tapahtuisi todella harvoin. Jos mun rhodesipätsi tuhoutuis (työtä takana +-12h) niin polttaisin japanin.
ja tämä on siis totuus
Juho L
24.11.2004 17:56:21
Hmm, tulipa mieleen että A3000:n on sanottu syövän kiintolevyjä. Se jos mikä on epäluotettavaa, vaikka niin tapahtuisi todella harvoin. Jos mun rhodesipätsi tuhoutuis (työtä takana +-12h) niin polttaisin japanin.

Polta Japanin sijasta varmuuskopio CD:lle. Ainakin A4000:lla pystyi polttamaan CD:tä (tämä tietenkin vaati polttavan SCSI-CD-aseman).
"Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mr.bungle
24.11.2004 18:18:36

Polta Japanin sijasta varmuuskopio CD:lle. Ainakin A4000:lla pystyi polttamaan CD:tä (tämä tietenkin vaati polttavan SCSI-CD-aseman).

Mjoo, mulla on kyllä ulkoinen gigan scsi-asema varmuuskopiointia varten, mutten jaksa kaivaa sitä naftaliinista :)
ja tämä on siis totuus
JPQ
24.11.2004 18:27:54

Rolandin D-50 ei ole sekoillut soitettaessa. Vaan ei sitä taida nykyään kukaan kehdata viedä keikalle.

Minun genressä lavalle viedään vaikka casion lelu urku jos se on luotteva ja kuulostaa hyvältä ikävä vaan en tiedä tarjoaako d50 genrelleni mitään.:( Ja genre on oma enkä sitä lainaa.:)
Snowblind
24.11.2004 18:57:09

Eiköhän tuo rollen JV-1080 aika pomminvarma ole kun about joka studiostakin löytyy.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
Rantsu
25.11.2004 00:25:20
No katsopa tuota meikäläisen kamalistaa - oikeastaan joka laite on seikkaillut maalla, merellä ja ilmassa pahemmin oikkuilematta. Kärkipaikka kuuluu ehdottomasti Korg T-3:lle, joka 13 vuoden ajan on ollut jokaikisellä keikalla mukana ja toiminut ihan pomminvarmasti. paitsi että kerran oli sisäinen paristo sanonut sopimuksensa irti ja omat soundit kadonneet, eikä tietenkään ollut varmistuksia mukana. Nyt laite kuitenkin alkaa natista liitoksistaan (muoviset ruuvipesät hapertuvat ym.), joten pitäisiköhän jo päästää se eläkkeelle? :)

Kakkostila kuuluu Akaille; ensin S2800 seurasi 7 vuotta joka keikalla ja nyt on S5000 palvellut kohta 4 vuotta. Jälkimmäinen sekosi kerran, mutta juuri sitä ennen keikkapaikan valot himmenivät, joten epäilen, että alijännite oli syynä moiseen käytökseen.

Uudemmista peleistä nämä Clavian punaiset peltilootat tuntuvat jo kättelyssä kunnon keikkakoneilta.

Paljonhan on kiinni myös siitä, miten kamojaan pitää. Kunnon kuljetuslootat ja pieni puhdistus silloin tällöin pitävät kamat kondiksessa.
"Ehke parempi mine kotona."
mack the knife
25.11.2004 08:48:30

Miksei kehtais. Helevetin hyvä peli. En mä muuten kehu, mutta ei sellaista keliä eikä kuljetusta, että ei olis hienosti lähtenyt käyntiin seuraavassa paikassa. Soundeillakin pärjää.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Leikari
25.11.2004 09:34:43 (muokattu 25.11.2004 09:45:21)
Minun genressä lavalle viedään vaikka casion lelu urku jos se on luotteva ja kuulostaa hyvältä ikävä vaan en tiedä tarjoaako d50 genrelleni mitään.:( Ja genre on oma enkä sitä lainaa.:)

soitatko Aavikko - covereita :-P
JPQ
25.11.2004 12:58:34

soitatko Aavikko - covereita :-P

Valitan Aavikko ei sano mitään kuten sanoin tarkoitus luultavasti esittää ihan omaa musaani.:)
KB
25.11.2004 14:46:38 (muokattu 25.11.2004 14:51:32)
Korg Oiwa ja X3 - molemmat toimivat moitteettomasti, ei bugeja. Koskettimiston alla oleva aftertouch-"matto" tosin kuluu käytössä, sen johtuu joskus vaihtamaan.

Täältä silti samaa noottia, että panostamalla kunnon caseihin ja vempeleiden puhdistukseen sillointällöin käyttöikä ja -varmuus kasvaa.
Leikari
25.11.2004 14:50:08
Valitan Aavikko ei sano mitään ..

http://www.aavikko.net
Leikari
25.11.2004 15:57:23
MPC on aika varma laitos.

tarkoittanet kaksitonnista - ellei sitten uuden OS-päivitykset ole parantaneet sen käytöstapoja (itselläni ei kokemusta - kunhan SOS:sta lukenut)
BotneLapio
25.11.2004 22:46:55
Mjoo, mulla on kyllä ulkoinen gigan scsi-asema varmuuskopiointia varten, mutten jaksa kaivaa sitä naftaliinista :)

Paljol myyt?
-=Botnee!!=-
Jabbe
26.11.2004 00:52:56
Motif.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)