Aihe: Masennan
1 2 3 4 5 6 7 8
Aegis
23.11.2004 16:04:00
Hohoo! Täällähän on jo kunnon sota käynnissä! Minulla nyt ei ole mitään muuta sanottavaa tähän kuin se, että oli sitten kenenkin mielestä mitenkin tyylitajuton tuo penska, niin myöntäkää pois, kyllä olisi ollut ala-asteikäisenä hienoa soittaa noin ;) Tyylitaju on kuitenkin ennen kaikkea ajatusmaailman kysymys, kuten se perusbiitin idean ymmärtäminen myöskin, joten tuon lapsosen ei tarvitse kuin ymmärtää se musiikin, eikä rumpujen soittamisen idea. Tekniikassa en itse nähnyt muuta vikaa kuin sen "olkapäillä soittamisen", mutta eiköhän pienellä koolla ole edes jotain tekemistä tuonkin kanssa. Eiköhän se siitä rauhoitu. Kyllä on aika hyvät paikat kehittyä, sanokaa mitä sanotte.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
kampela
23.11.2004 17:41:52

Meshuggahin rumpali on just cool, rikkoo kivasti rajoja!!
Awesome lefthand break.
AP
23.11.2004 17:43:08
Kyllä on aika hyvät paikat kehittyä, sanokaa mitä sanotte.

Joo, saumaa on. On kaveri varmaan eräänkin kerran saanut naputella rudimenttejä, että saa juoksutettua tomeilla noin.

Nyt sitten pitäisikin ottaa pojjaalta pois kaikki paitsi haitsua, virppaa ja basaria ja sanoa, että klaaraapa näillä eväin muutama keikka. (Ja tähän semmoinen twisted-hymiö).
K100 #7
gnar138
23.11.2004 18:09:48
mä oon ite soittanu vasta pari vuotta, mutta ei toi mua silti vakuuttanut. en mä noita juttuja osais tehä mitä se teki, mutta eipä kyllä kiinnosta osatakkaan tehä.

mulle tärkeempää on se, että se soitto kuullostaa hyvältä kun se, että kuuluu hitosti kaikenmaailman erikoiskilkutusta.

noista groove, svengi yms. termeistä mä en edes tarkkaan tiedä mitä ne tarkottaa.
fuck you heros, i'm about to have a nervous breakdown.
Maardi
24.11.2004 16:30:03
Eipä tuo minua paljoa masentanut vaikka tuollaisia juttuja en osaakaan. Ja asiaan, aika kova muksu ikäisekseen. Enpä tainnut itse tuon ikäisenä edes tietää että tuollaista pärinää on mahdollista saada aikaan. MUTTA. Saattoi olla joka lautalainen joka joskus totesi "Hyvä sooloilija on huono rumpali. Ja päinvastoin." Tietenkään en väitä että tämä pitäisi joka tapauksen kohdalla paikkansa, niinkuin ei pidäkään.

Hyvä rumpali pitää kompin ja sitä kautta muun bändin soiton kasassa. Noilla näytöillä ei pikkumies vielä täysin vakuuttanut. Mutta koska noin nuori on, aikaa on vielä paljonkin kehittyä. Varmaan tästä herrasta kuullaan vielä.
kattila
24.11.2004 17:56:26

Eipä mua tommoset masentamaan saa niin millään. Se vasta masentaa jos joku tulee ja lyö multa kädet ja jalat irti.
Dust to dust
JeeVes
24.11.2004 20:07:41 (muokattu 24.11.2004 20:10:31)
Jahas, mitäpä tohon nyt sanois. Tämä nyt oli taas näitä sarjassamme "kato miten nopeesti tää vetää, että on hyvä rumpali". Jos sillä antaa respectiä rumpalille, että vetää hullun nopeesti niin, mun puolesta. Kuitenkin kaveri on sellainen nappula, että kapulakin oli jo sen kaverin pitunen, kertokoon se jo jotain siitä. Enkä tiedä kertooko se mitään soittamisesta että on nopea. Itse en kyllä tollasta jaksais kuunnella ja kävikin jo toi video haukottamaan.

Tuo "soittaminen" ei musiikillisesti ollut minusta mitään. Eipä poika luonut uuttaa mullistaavaa tyyliä kuten esim. miehet Gadd, Porcaro, Rich jne. jotka ovat sekoittaneet rytmejä eri laijeista ja luonneet jotain uutta. Rumpujen soittohan on rytmimusiikkia, eikä mitään surinaa. Groove oli tolla pojalla vasta ehkä tulossa. Joillakin sitä ei tahdo sitten löytyä millään, jos tarkertuu liiakseen esim. yhteen musiikki tyyliin.

Hollmi oli kyllä monessa suhteessa mielestäni oikeassa. Älkääkä siitä kivittäkö, että joku antaa oman mielipitee. Tai jos tuntuu, että tyhmän kuvan itestään tahdoo antaa niin sitten...eiku.
"Fiilis on mun juttu"
JeeVes
24.11.2004 20:11:22
By the way, tsekkasin ton Smithin videon ja huhhu...hienoa. Olihan siinä vähän showtakin, mutta klinikoilla se kuuluu asiaan.
"Fiilis on mun juttu"
Henga
24.11.2004 23:14:35
Hei kamoon, täähän on just sitä tylsää perusbiittiä, mitä ei kannata treenata ollenkaan. Sitäpaitsi ei kulkenu basari 240bpm. Mitä sä tommosia vanhoja käpyjä tänne pistät, ei ne osaa mitään ja varsinkaan ne ei tajuu mistään mitään. : )

Niinpä. Se on vitun huvittavaa kun teini-ikäiset tai pari vuotta päälle olevat urpot itkee kun joku huomauttaa perusbiitin opiskelun tärkeydestä.

Ei voi olla tr00 jos soittaa alle 240bpm, ei voi olla tr00 jos on kitara vireessä, ei voi olla tr00 jos hifistelee, ei voi olla tr00 jos ei ole pingviininaamaria, ei voi olla tr00 jos osaa laulaa jne,,
JanneO
25.11.2004 08:14:03
Tr00 voi olla näköjään molempiin suuntiin:D
hgr
25.11.2004 09:29:14
Katsoinpas noita Steve Smithin pätkiä. Mä en tiennytkään että groovaava komppi tarkoittaa sitä että soitetaan tuplaiskuja haitsuun pyörittäen kapulaa edestakaisin sormien välissä tai kyynärpään/jalan päällä.

;)
mr_b
25.11.2004 11:19:41

Oma lempiklippini: http://www.vicfirth.com/artists/smith.html ja siitä se kolmas. Dissatkaapa tämä, jos on pokkaa ja hyviä perusteluja :-)

Nuo pätkät olivat muuten eräitä parhaita koskaan näkemiäni. Loistava meininki. Tuossahan melkein antaa anteeksi että mies on soittanut sellaisissa orkestereissa kuin...ärgh, sattuu sanoa.... Journey.
I don't think I'm ready yet
Bacchus
25.11.2004 12:15:23
Nuo pätkät olivat muuten eräitä parhaita koskaan näkemiäni. Loistava meininki...

Smithiltä on muuten tullut opetus DVD:kin. Itse löysin sen Espoon kirjastosta, kerrankin kirjasto käyttänyt rahaa johonkin hyödylliseen.;)
Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö
iso j
25.11.2004 12:23:00

Mul tuli kuset housuun kun katoin sen In the shadows of Motown leffan. Siin oli se vanha (70v ?) Funkbrothersin rumpali joka veti pari tahtia Motown peruskomppia. Se oli siinä...niin pehmeetä ja makeeta,,, nam! Siinä näki sen että minkä tekniikassa häviää niin elämänkokemus vasta opettaa.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Raakkis
25.11.2004 13:58:14

Ei se pelkkä beatin jatkuva jauhaminenkaan sitä parasta harjoitusta varmasti ole.

Hmm..
Ópettajani kertoi että nuorempana oli jauhanut joka päivä beat komppia pari tuntia. Oli uskomatonta miten komppi voi kuullostaa niin hyvältä.
Beatin opetteluun beatin jauhaminen lienee siis parasta reeniä. kait, en tiedä, minulle on vain kerrottu
Aegis
25.11.2004 14:24:22
Tuo "soittaminen" ei musiikillisesti ollut minusta mitään. Eipä poika luonut uuttaa mullistaavaa tyyliä kuten esim. miehet Gadd, Porcaro, Rich jne. jotka ovat sekoittaneet rytmejä eri laijeista ja luonneet jotain uutta.

Aika karu toteamus. Tästähän voisi peräti ymmärtää, että vain uutta luomalla voi olla hyvä. Tähän voisi sanoa vaikka mitä ilkeää mutta nyt ei jaksa ruveta riehumaan.

Ja pientä lisäperspektiiviä: Jos tuo penska soitti Täysin epämusikaalisesti, niin mitäs tämä sitten on: http://www.artverdi.com/video/9.wmv
Kyllä sen kaiken rytinän seassa oli ihan oikeaakin soittoa, bostailultaan ei vaan poika malttanut lopettaa päristelyä. Tykkäsin esim. siinä alkupuolella olleesta virvelijutusta, missä oli siis niitä hiljaisia iskuja käytössä. Itse tuollaisia aina yrittänyt kehitellä mutta vain yhden hyvän olen saanut aikaan.

Kun itse näkee näitä nuoria rumpaleita, niin suurin osa ei edes tajua mikä on aksentti tai dynamiikka. Näiden tyyppien soitto kuulostaa ihan oikeasti epämusikaaliselta.

Jos ei soitosta, niin ainakin tuollaisista lähtökohdista tuolla iällä voisi jo olla kateellinen. Kuten jo sanoin, kunhan poika pääsee bändiin ja saa päähänsä iskostumaan sen rumpaloinnin ajatusmaailman, niin hyvä tulee. Ihan oikeasti.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
JeeVes
25.11.2004 15:57:11 (muokattu 25.11.2004 15:59:59)
Ei ne epämusikaaliselta suoriltaan kuullosta, mutta kokemattomalta...puuttuu se rentous, groove ja fiilis.

Ja tuo edellinen pätkä oli vaan päristelyä. Pystyyhän Buddy Richkin tohon, mutta se kaveri vetää ihan kipeen hyvin myös komppia. Eikä se kaveri edes tollasia soitellessa puristanut parhaimmassa kunnossaan edes hampaita, vaan pärsitä ja huuteli hävyyttömyyksiä katsomoon. Buddyn speciali olikin tremoloa yhdellä basarilla ja vasemalla kädellä tomiin.
"Fiilis on mun juttu"
ääliö
25.11.2004 18:18:14
Ku joku tossa aikasemmin mainitsi Nykäsen Anssin,niin pakko kertoa Anssin mielipide tähän surina/tanakka beatti osastoon.

Olin Tampereella Drum Battlea kattomassa London Bubissa eturivissä.Nykänen ja Kuoppis tykitti apout metrin päässä.

Nykänen mainitsi seuraavaa "kyllähän se helppoa on soittaa seuraavanlainen komppi" Ja sit se päräytti ilmoille aivan sikanopean kompin jossa joka raaja vispas jotain aivan käsittämätöntä,siis tätä niin sanottua "surinaa"

"mutta soitappa tanakasti seuraava näyte,ei ookkaan kovin helppoa" jatkoi Anssi ja istahti Kuoppiksen setin taakse ja siitä lähti simppeli sufflepohjanen kakkosnelonen,ilman yhtään "ylimääräistä" iskua ,maustettuna todella yksinkertaisella fillillä...Mutta mikä poweri ja draivi!!!huh,meni kylmät väreet...

että tämmöstä...
hgr
25.11.2004 18:42:05
Shufflehan onkin vähän haastavampi soittaa jämäkästi kuin ihan suora komppi.

Joka tapauksessa tässä viestiketjussa esiintyy ihmeellistä perusteetonta pätemistä. Toi poika on muka ihan paska kun se vaan suristaa nopeasti mutta samalla pidetään suuressa arvossa jotain kuuluisuuksia jotka tekevät pohjimmiltaan ihan samaa. Rumpusooloissaan siis. Bändisoitto onkin asia erikseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)