Ylläri 24.11.2004 16:04:08 | |
---|
Minä taas harrastan kaikkien kaljamahaisten punaniskojen kansallislajia keilailua. Joskus tulee paiskottua aika paljonkin lyhyen ajan sisällä (esim. useampi kisa viikon sisällä) ja sen kyllä huomaa treenikämpällä. Ranne on vähän hellänä. Bassottelussa kovettuneista sormenpäistä on kuitenkin keilailussa hyötyä. Kavereilla tuntuu olevan jatkuvasti kaiken maailman haavoja ja hiertymiä, mutta minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ja toisaalta nimettömäni on selvästi vahvistunut keilailuharrastuksen johdosta. |
Wil-J 24.11.2004 16:05:53 | |
---|
Minä taas harrastan kaikkien kaljamahaisten punaniskojen kansallislajia keilailua Mun mielestä mikään ei oo niin hienoa kun se, että ihminen löytää paikkansa/roolinsa/asemansa yhteiskunnassa! |
HC-Audio 24.11.2004 16:11:42 | |
---|
Mikset rupea niitä siteitä käyttämään? Itte en oo käyttäny mutta ei tosin oo ollu ongelmaakaan ranteissa. Bassonsoittoa ei sali mulla haittaa, mutta viulutunnilla meinaa jousikäsi välillä vähä täristä, jos edellisenä päivän on vetäny kunnon ojentajareenin :D "more strings=more talent" |
mr.bungle 24.11.2004 16:27:44 | |
---|
Mikset rupea niitä siteitä käyttämään? Itte en oo käyttäny mutta ei tosin oo ollu ongelmaakaan ranteissa. Semmonen perstuntuma on että ne siteet innostaa repimään. Ja kyllä tukilihasten pitää mun mielestä olla yhtä hyvässä kunnossa kuin varsinaisten kohdelihasten. Voi kieltämättä olla että oon ihan turhaan niitä vastaan. ja tämä on siis totuus |
Teme007 24.11.2004 17:26:50 | |
---|
Joskus vähä nuorempana tuli kanssa käytyä salilla kohtalaisesti. Oli kyllä hienomotoriikka (sekin vähä mitä on) aika jumissa reenien jälkeen. Ei tullut oiken bassoreenailusta mitään, tai no, onko joskus tullutkin? hmm.... On se ny jumalauta! |
Heikki L. 24.11.2004 18:11:43 | |
---|
Menee vähän bassonsoiton ohi, mutta rumpalikaveri nostaa puntteja säännöllisesti raskailla painoilla. Ei oo hirveesti valitellu, että treeni vetäis kädet tukkoon. Tai sitten se on pitänyt mölyt mahassaan. Voisin kysästä siltä miten se on yhdistäny punttien noston ja soittamisen. Shack! |
Ulle 24.11.2004 22:15:48 (muokattu 24.11.2004 22:18:05) | |
---|
Käyn salilla 3kertaa viikossa, enkä oo koskaan ajatellukkaan, että siitä saattaisi olla haittaa. Tosin oon koko soittourani aikana käynyt salilla. Vaikka välillä on ollu lihat niin kipeet, ettei paskalta istuessa oo ylös päässy, niin ei oo koskaan noi forkut kipeytyny niin pahasti, että olisin huomannu soitossa. Kyllä nuorella miehellä ranteet kunnossa on =) Hmm...voikin olla niin, että sen takia ei soitto kulje, kun käyn salilla Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää... |
Nuorempana huomasi että punttailu veti kyllä forkut ihan juminkiin eikä soittamisesta tullut välillä mitään, mutta nykyisellään tulee molempia tehtyä niin puoliteholla ettei juuri haittaa. Siis soittamisesta ei edelleenkään tule mitään, mutta punttailua ei siitä sovi syyttää. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
TiMiTheShiT 24.11.2004 22:37:08 | |
---|
osta tarpeeksi painava basso ettei tarvi käydä puntilla ja sitten hypit soittaessa niin kyllä kunto kohoaa. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"| |
Keny 25.11.2004 08:03:43 | |
---|
Mulla taas sai budolajit jäädä muutama vuosi sitten kokonaan. Judoa, Tae kwon doa ja Sin Moo Hapkidoa tuli treenattua 10 ja 18 vuoden välissä jonnin verran. Kolme kertaa viikossa kun treenataan rannelukkoja ja -heittoja niin jo rupeaa soittamisen puolesta pelottamaan. Plus mun polvet ja lonkka on ihan paskana. Heh...ihan sama stoori mulla paitsi hapkido.Polvet ja lonkka myös paskana. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Nelikielipiru 25.11.2004 14:04:39 | |
---|
Semmonen perstuntuma on että ne siteet innostaa repimään. Ja kyllä tukilihasten pitää mun mielestä olla yhtä hyvässä kunnossa kuin varsinaisten kohdelihasten. Voi kieltämättä olla että oon ihan turhaan niitä vastaan. Ei innosta, ite käyn 4 kertaa viikos ja joudun käyttää siteitä koska ranteet tulee niin pirun kipeiksi muuten. Penkissä kannattaa kokeilla ns. apinaotetta ainakin itellä toimii kivasti. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Nelikielipiru 25.11.2004 14:06:30 | |
---|
Mä aloin muuten just harrastaa jenkkifutista, saa nähdä miten se sopii yhteen bassonsoiton kanssa :) Toivottavasti ei heti paikat ala hajoilemaan. Kannattaa olla sitten varovainen kun otat pallosta koppeja, ainaki amis frendil joka pelas sillon oli vähänväliä sormet paketissa kun oli paskana, joko murtuneet tai sitten vaan sijoiltaa. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
Maisteri 25.11.2004 14:13:01 | |
---|
Kuninkaallinen jalakapallo on ainoo oikee pasistin/muusikon urheilulaji. Ni. |
Varaani 25.11.2004 14:26:46 (muokattu 25.11.2004 14:28:32) | |
---|
Kuninkaallinen jalakapallo on ainoo oikee pasistin/muusikon urheilulaji. Ni. Aamen! EDIT: Itsekin joskus kävin ahkerasti puntilla. Välillä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla, siitä sitten siirryin tekemään pidempiä ja pitkiä (12-20 toiston) sarjoja. Olo muuttui aika nopeasti. Ei tuntunut yhtään tukkoiselta tuollaisten pidempien sarjojen jälkeen. |
Heikunkeikun 25.11.2004 15:55:17 | |
---|
Aikoinaan kun menin nykyiseen suojatyöpaikkaani, niin ranteet oli työn laadusta johtuen useemman kuukauden kipeenä. Homma siis tosiaan rasitti eniten niitä - niin sivu kuin vääntö suunnassakin. Noh, sitten kun ne alko (ranteet) tottumaan hommaan, niin ei oo ollu ongelmia soiton kanssa. Päinvastoin - ruokkivat tuo duuni ja soittaminen toisiaan. Kai siellä oli jossain semmosia lihaksia mitä ei ollu koskaan kunnolla aiemmin käytetty. Siinä vaiheessa kun rumpali huohottaa niin että pellit heiluu, alkavat myös kitaristit kiemurella ja väännellä kipeitä ranteita, mutta ei meikä enää. Kait niitä ranteita voi erikseen treenata, mutta kuka jaksaa nähä vaivaa - ei tytöt tykkää sen takia että on vahvat ranteet. Ai niin... pidän muuten treeneissä semmosta pikkurokkaireiden suosimaa juttua ranteessa. Siis semmonen niinku hikinauha, mutta ranteessa. Lämmittää enemmän kun tukee, joten ei tarvii kylmää rannetta rääkätä. Pitäisin kai duunissakin, mutta en kehtaa. |
Wil-J 25.11.2004 16:50:06 | |
---|
Kannattaa olla sitten varovainen kun otat pallosta koppeja, ainaki amis frendil joka pelas sillon oli vähänväliä sormet paketissa kun oli paskana, joko murtuneet tai sitten vaan sijoiltaa. No amikset on vähän mitä on.... :) (ja nyt neljätoista automekaanikkoa hyökkää kimppuun) Joo no enpä usko että mun rooliin tulee kuulumaan pallon nappailu, enemminkin runttaaminen. ei tytöt tykkää sen takia että on vahvat ranteet Varmasti tykkää! Varsinkin jos on näppärät sormet. Eli basistit on vahvoilla! |
chief 25.11.2004 18:56:31 | |
---|
Kuninkaallinen jalakapallo on ainoo oikee pasistin/muusikon urheilulaji. Ni. Ja suomessa hankipallo? Hiihtokin on ihan fidun siistii! Tulis lisää lunta jo. - ei tytöt tykkää sen takia että on vahvat ranteet. Vaan sen takia että komppi toimii ja bassot tuntuu oikeessa paikassa! Häh? |
Mokoma 26.11.2004 12:35:12 | |
---|
Väliin kitaristin mielipide: Kyllä soittohommat ja salipuolen voi aivan hyvin yhdistää, ei mene paikat paskaksi jos vaan tekniikka pelaa. Kysyin asiaa myös Wylden Zakk:ilta ja Manowarin pojilta ja olivat samaa mieltä. Ja kuka helvetti tekee maastavetoa ilman rannesiteitä ? Ja penkkiä apinaotteella ? Ei helvetti.. ei näin. Tuet ja vyöt käyttöön ehdottomasti, ja niin kauan pienemmillä painoilla tekniikkatreeniä että pystyy treenaamaan tukilihasten ja nivelien kipeytymättä. Bassonsoiton aiheuttamasta rasituksesta ei ole suurempaa kokemusta, mutta voisin veikata ettei kunnon thrash-sahaus-sessiot kitaralla vedettynä paljon jää jälkeen. |
Varaani 26.11.2004 12:43:44 (muokattu 26.11.2004 12:44:15) | |
---|
Bassonsoiton aiheuttamasta rasituksesta ei ole suurempaa kokemusta, mutta voisin veikata ettei kunnon thrash-sahaus-sessiot kitaralla vedettynä paljon jää jälkeen. Niinhän sitä luulis, niinhän sitä luulis. Bassottelu se vahvojen poikien hommaa on . EDIT. Oho, tänne ei näköjään voi tehdä "omia" tageja tekstin joukkoon.
|
Oan 26.11.2004 12:56:51 | |
---|
Bassonsoiton aiheuttamasta rasituksesta ei ole suurempaa kokemusta, mutta voisin veikata ettei kunnon thrash-sahaus-sessiot kitaralla vedettynä paljon jää jälkeen. No mites sitten kun alkaa sitten bassolla rässäilemään..? Kyllähän tuo basson soittaminen yleensä ottaa enempi käsiin, ihan jo senkin takia kun nuo kielet ovat jonkin verran massiivisemmat. Kyllä ainakin minulla kipeytyy paikat nykyään herkemmin kuin aikoinaan kitaraa enempi soittaessa. Ainoa mikä ehkä voi raastaa sormia enempi on ne ohuemmat kolme kieltä, niissähän ei sitä punosta ole pehmentämässä. Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |