rumpaliko? 06.11.2004 01:00:26 (muokattu 24.11.2004 13:13:52) | |
---|
Niin Oisin kysyny että mikä ois hyvä setti aloittelijalle? Oon soittanu vähän jossain koulun musiikkitunneilla mutta nyt haluaisin ostaa oman setin. lähinnä omaksi iloksi soittelisin joten setin hinta sais olla maks. semmonen n.500e Saako sillä rahalla mitään jolla tekis jotaki?? ehotuksia kiitos. |
zak69 06.11.2004 07:49:17 | |
---|
täältä löytyy haulla kyllä samanlaista juttua........ mutta vaihtoehdot kai tuohon rahaan on joku Thomannin halpissetti tai käytetyt. Itse kallistuisin selkeesti jälkimmäisen puolelle, torilta niitä löytyy. Ja ovat ihan oikeita settejä verrattuna Milleniumeihin yms ;) |
hollmi-5 06.11.2004 08:18:24 | |
---|
Aloittelijan pitäisi hommata niin hyvät rummut, kuin vain rahkeet riittävät. Soittomies vetää millä vain, mutta aloittelijan into hiipuu surkean setin ääressä taistellessa. Huonot soundit, huonot raudat ja surkeat pellit eivät oikein motivoi. Siis niin hyvät käytetyt, kuin vain on varaa. Jos sitten hommasta loppuu into, ei sijpoitus ole valunut hiekkaan, vaan omansa saa pois. Torilla on usein ihan hyviä täydellisisä settejä kohtuuhinnalla. Myös Huuto.net ja Dafry.net kannattaa tsekata. Mika Hollström |
jpistokoski 09.11.2004 18:18:07 | |
---|
Mielestäni aloittelijan olisi hyvä aloittaa mahdollisimman pienellä setillä. esim: 1bassari,1tom,1ftom ja tietty virveli. Sitä mukaan kun kehittyy soitteleen yksinkertaisella setillä niin rakentaa isompaa. Näin monet tuntemani rumpuopettajat ovat itse treenanneet ja kehottavat treenaamaan. Tällä tavalla kun treenaa niin ei kannata ostaa halpasettejä, koska kehittymiseen menee aikaa ja halpisrummuilla kypsyy soittaan melko nopeesti. Niiden laajennus mahdollisuudetkin ovat aika hanurista ripustuksien osalta. Jos oikeasti aikoo soittaa pitkään,suosittelen sellasen n.1000 ecun panostusta heti alkuun. esim.Tama RockStar,Yamaha StageCustom jne... Itse ostin aluksi kohtuullisen tasottomat rummut,niillä oli tosi tasotonta soittaa ja kehittyminen kärsi. Handfucker |
Jomsa 10.11.2004 09:27:32 | |
---|
Itse hankin noin kuukausi sitten ekan oman settini. Joka sisälsi 2x Tom, Snare, Ftom, Basson, Riden, Crashin ja Hihatin. Minusta on kuitenkin hyvä olla kokonainen setti ihan kaiken varalta. Dier uber drum machine... (Yeah right) |
ddrum54 10.11.2004 09:50:57 | |
---|
Torilla on hyvännäköinen rockstar setti pelteineen 500€. Käy tsekkaamassa. Saattaa olla hyväkin ostos. 2`n 4 |
jpistokoski 10.11.2004 15:28:36 | |
---|
Aivan Jomsa. Tottakai on hyvä olla toinenki tomi jatkoa ajattelen. Aloittelijan ehkä kannattaa kumminkin aloittaa treenaaminen yhdellä etukannulla. Handfucker |
Clayrooster 10.11.2004 23:14:53 | |
---|
Ääh, ei mitään halpiksia kannata soittaa, kun ei niillä mihinkään etene. Menee vuodessa käyttökelvottomaksi... Mutta jos joku pitää sanoa niin just jotain Taman rockstareja suosittelisin, tai jotain Mapexin M-series jotain ja jotain :P muahaha. |
Bacchus 11.11.2004 11:51:42 | |
---|
Ääh, ei mitään halpiksia kannata soittaa, kun ei niillä mihinkään etene. Menee vuodessa käyttökelvottomaksi... Mutta jos joku pitää sanoa niin just jotain Taman rockstareja suosittelisin, tai jotain Mapexin M-series jotain ja jotain :P Tai klassinen Export. Höpöhöpöhöpöhöpöhöpöhöö |
jpistokoski 12.11.2004 18:22:38 | |
---|
Yamaha Stage Custom-Standard on itsellä toiminu moitteettomasti. Soundit enemmän kuin kohdallaan hinta luokkaan nähden ja aivan P**keleen hyvät telineet Yamahalla. Handfucker |
DimensionZ 12.11.2004 21:08:47 | |
---|
Yamaha Stage Custom-Standard on itsellä toiminu moitteettomasti. Soundit enemmän kuin kohdallaan hinta luokkaan nähden ja aivan P**keleen hyvät telineet Yamahalla. Yamahat on todellakin hyvät rummut kaikilla tasoilla, ja Yamahan hardware on vaan parasta mitä on olemassa. ''He jumped right out of a building!!'' |
|
zak69 24.11.2004 15:12:59 | |
---|
"More groovy time" |
Stratton 24.11.2004 15:46:30 | |
---|
Näyttää noi aikas pienikokosilta. En sit tiä miltä kuulostaa, mutta 18" basari? Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla |
tthei 24.11.2004 16:19:46 | |
---|
Tekisköhän tollasilla Pearl Target rummuilla mitään? http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=5675&mgid=4&sgid=37 Ois ainaki sopivan hintaset... Osta mielummin joku käytetty setti. Tollasilla halpis seteillä ei oikeestaan tee mitään ja niistä on vaikee saada rahojaankaan takas, jos joskus parempaa settiä on ostamassa tai kyllästyy soittamiseen. Saisit ehkä samalla hinnalla jostain käytetyt Exportit jotka on jo runsaasti paremmat kun nuo Targetit. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
rumpaliko? 30.11.2004 15:18:13 | |
---|
Sori,että vaivaan teitä vielä. Kävin tänään yhessä musakaupassa ja myyjä tarjos jotain Stagg-settiä(en oo ikinä kuullukkaan) ja väitti että on laatu tavaraa. http://www.tonika.nl/gfx/drums/stagg.jpg Elikkäs siihen tulis nuo mitä tuossa kuvassa on + penkki, Paisteen Ride ja sen puomillinen teline. Hintaa olis 620 euroa. Onko hinta kohtuullinen? Elikkä onko tuo stagg joku halpis merkki? onko kellään kokemusta....kun ei oikein kiinnostais uusia peltejä ym. viikon päästä. Saako n.600 eurolla mitään settiä joka kestäis ja jolla tekis jotaki? Ehdotuksia.... |
ddrum54 30.11.2004 15:31:08 (muokattu 30.11.2004 15:41:49) | |
---|
Saako n.600 eurolla mitään settiä joka kestäis ja jolla tekis jotaki? Ehdotuksia.... Kyllä tuo Stagg on halpismerkki. Pellit on hinta/laatusuhteeltaan hyvät. Rummuista en tiedä. 600 eurolla saa hyvät käytetyt rummut, katsele torilta, siellä niitä on pilvin pimein. EDIT: sullahan onkin jo ostoilmoitus siellä, hyvä. Seuraa myös päivittäin myynti-ilmoituksia. 2`n 4 |
JeeVes 30.11.2004 18:35:14 | |
---|
Jah |
Niskamies 30.11.2004 19:01:03 | |
---|
Meitsi on meshissä. |
JeeVes 30.11.2004 19:16:06 (muokattu 30.11.2004 20:10:31) | |
---|
Jättäisin väliin, ihan vaan noiden tomikokojen takia. Äläs, äläs. Mulla on samanlailla ja hyvin toimii...itse asiassa nyt toimii ihan sika hyvin, mutta kyllä vaihtelu nyt alkais jo kelvata. Mapexeissa ei mitään vikaa. "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |