drummer88 23.11.2004 10:57:13 | |
---|
joo mulla on ollu ny jo liian monet vic firthin 5b kapulat, ja yks on menny varresta poikki ( onko se etes mahollista ) ja ne saatanan päät menee aina paskaksi, vaikka en nykyää enää ees osu rimmeihin. nii mistä mää löyän kestävät kapulat? |
lkx 23.11.2004 12:40:30 | |
---|
Mä soittelen Taman tammisilla kepeillä, malli 0214B, jotka taitavat olla hiukan pienempää kaliiperia, mutta aikas kestäviä kuitenkin. Malleja on erilaisia ja hinta on aika edullinen. Täällä näkyy jotain: http://www.levytukku.fi/tamakapulat.htm Kannattaa tsekata.. There is no spoon... |
miän vain 23.11.2004 12:43:08 | |
---|
Taman tammiset. 215p vastaa suunnilleen 5B:tä. Kestää, on halvat. Setin asettelua ja soittotekniikkaa kannattaa kanssa miettiä. Esim. haitsua vähän alemmas, ettei tule lyötyä siihen terävimpään reunaan, rennompi ote kapulasta, ym. Mieti itse itsellesi sopivia tapoja. |
Viceroy 23.11.2004 13:37:26 | |
---|
Kapuloiden kestävyys on henkimaailman asia. Itse olen todennut Taman H214P:n aika hyväksi, mutta noita en ole vähään aikaan H:gin musaliikkeissä nähnyt! Nämä eivät omassa käytössäni kestä: -Vater (pahin kaikista) -ProMark (lähes yhtä heppoinen) -Vic Firth -Zildjian (RAW-sarja, muita en ole kokeillut) Perkele että noihin on rahaa palanut Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
DimensionZ 23.11.2004 13:46:18 | |
---|
Ja mulla taas kestää Vic Firthit todella hyvin. Nytki on yhdet 5Bt ollu käytössä melkein puol vuotta. ''He jumped right out of a building!!'' |
Pieni rumpalipoika 23.11.2004 13:51:41 | |
---|
Kapuloiden kestävyys on henkimaailman asia. Itse olen todennut Taman H214P:n aika hyväksi, mutta noita en ole vähään aikaan H:gin musaliikkeissä nähnyt. Jep. Eli Tamaa olen mäkin käyttänyt jo 10 vuotta ja hyvin kestävät. Ja noita saa siis Levytukusta. Nimi vain muuttui, eli nyt ne menee jollain Ka-Shi-nimellä vai mikä se nyt oli. Mutta Levytukusta löytyy hintaan 8,25€. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
grind 23.11.2004 14:00:04 | |
---|
Ongelma oli mullakin siinä, että tipit ei kestäneet. Vaihdoin hikkori-promarkit tammisiin Tama Japanese Oak:eihin, eipä halkeile enää. Tammikapuloiden kohdalla saa kiinnittää vielä enemmän huomiota siihen, että ne puun syyt tosiaan kulkevat suoraan sen kapulan myötä, tahtovat napsahtaa paljon herkemmin poikki siitä kohdasta missä syyt ikäänkuin leikkaavat kapulan halki. Nailonitipeissä sama juttu, hyvä tatsi ja soundi, muttakun se muovinpala irtoaa, niin muuten ok kapula on käyttökelvoton. Nuo Taman 021x - kapulat ovat myös varsin käypiä! |
mustakaapu_3 23.11.2004 14:50:34 (muokattu 23.11.2004 14:52:42) | |
---|
suosittelen vic firthin dave weckl keppejä, joko niitä punasia tai sitten keltasia. Tipit kestää, eikä napsahtele poikki... Toisaalta myös nuo taman tammikepit tai power toolsit on ainakin joskus ollu kestäviä, en oo pitkiin aikoihin ostanu/käyttäny. edit. ja nuo vic firthin 5b kepithän on suunnilleen yhtä kestäviä kuin millbrookit ja muut vastaavat halpakapulat. Napsuu poikki jo ennen kuin tippi ehtii hajota... ränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttäränttätänttä |
DimensionZ 23.11.2004 15:59:02 | |
---|
suosittelen vic firthin dave weckl keppejä, joko niitä punasia tai sitten keltasia. Tipit kestää, eikä napsahtele poikki... Nämä ovat myös ahkerassa käytössä, keltaiset siis. Aivan loistavat kepit. ''He jumped right out of a building!!'' |
kattila 23.11.2004 15:59:52 | |
---|
Onkohan mulle sattunut vaan huonoja pareja vai onko lyöntitekniikkani häiriintynyt todella pahasti, mutta käytän Taman seiska kapuloita ja ennen ne kestivät kuukaudesta puoleenvuoteen. Nyt ne ovat menneet todella oudosti rikki. Yksi kirjaimellisesti katkesi. Tätä taitaa harvemmin kapuloilla käydä. Toinen halkesi, kun kapula lensi vahingossa kädestä suoraan seinään päin. Dust to dust |
hollmi-5 23.11.2004 16:20:37 | |
---|
Kestävimmäksi minulla on osoittautunut: Tama O214B, 15 millinen meni jostakin syystä nopeammin loppuun, yleensä poikki... Mika Hollström |
Informaatiokameli 23.11.2004 16:34:24 | |
---|
Ite ostin vähän yli vuosi sitten Vaterin Manhattan-tikut ja jostain syystä ne ovat kestäneet tähän saakka. Toisesta on nuppi vähän kulunut, mutta muuten ovat priimakunnossa. Soitan melko aggressiivisesti, ja viimeiseksi uskoisin Vatereiden sellaista kestävän, mutta toisin kävi. Varmaan valmistusvirhe, tai sitten on vain tekniikka kunnossa:) Everybody loves somebody, but nobody loves rumpali. |
Terok 23.11.2004 16:46:49 | |
---|
Nykyään tuntuu kestävän kapulat liian hyvin (perus Vic Firth 5b), kun alkaa setin viereen kerääntyyn kuukauden vanhoja kapuloita kun kaikissa paino on vaan pudonnut ja kärki pehmentynyt niin paljon että ei ole enää mukava soittaa... Tamat vaikuttaa päteviltä enpä ole paikallisissa liikkeissä nähnyt myynnissä. |
Alpha 23.11.2004 17:17:37 | |
---|
Mulla on edelleen nuo Vic Firth American Classic 5B palikat käytössä...kestäneet ties vaikka kuin kauan. Tosin en soitakkaan mitään ultramättöä. Asettelu, kuten myös tekniikkakin taitavat olla suht kohdillaan... |
Olen käyttänyt Vic firthin ameriikka classic 5A:ta muutaman kuukauden ja hyviä ovat olleet ja kestäneet.(Tosin minun soitossa tuskin mitkään kapulat hajoavat :) |
tthei 23.11.2004 18:02:16 | |
---|
Mulla on käytössä tässä nyt ollu Vic Firthin Extreme 5a:t. Ne on ollu ihan kestäviä (jotenkin tuntuu että kestäis jopa hiukan paremmin kun ne perinteiset 5a:t). Joskus nuorempana niitä kapuloita tuli vähän katkottua enemmänkin (just noita 5a kapuloita), mutta nyt ei oo katkeillu oikein enää, soittelen samalla parilla kunnes tulee liian "ränsistyneeks" kapulan varsi. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
Antti1997 23.11.2004 19:51:22 | |
---|
Mulla on edelleen nuo Vic Firth American Classic 5B palikat käytössä...kestäneet ties vaikka kuin kauan. Tosin en soitakkaan mitään ultramättöä. Asettelu, kuten myös tekniikkakin taitavat olla suht kohdillaan... Heh, mulla on samat ja kestää yleensä 2-3 viikkoa ennen ku kuluu katki... Tekniikastahan se tietty on kiinni, musta vaan on helpompi soittaa niin että haikka on suht korkealla, ja sen takia tulee joskus lyötyä huonossa kulmassa tms. "Itseasiassa teidän kaikkien muiden avatarit pitäis poistaa, että saisitte ihailla vaan mun omaa.
" - Mark-Ken |
Aekuinen Naenen 23.11.2004 20:24:39 | |
---|
Ostin tänään Dave Weckli-kapulat. Voe pojat että tuntuivat jo kaupassa hyviltä. Ovat parhaimmat kapulat, joilla olen soittanut. Saa nähdä kuinka kauan kestävät... Kaikella on omanlainen merkityksensä... |
vernie 23.11.2004 21:52:57 | |
---|
Kapuloiden kestävyys on henkimaailman asia. Komppaan. Ei ole olemassa mitään kaikkien käytössä parhaiten kestävää ja parhaimman tuntuista kapulaa. Testaamalla se oma juttu löytynee. Omalla kohdallani homma on onneksi aika simppeli: Vaterit kestävät - muut hajoavat. :) "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
triplis 23.11.2004 22:15:52 | |
---|
Mites tykkäättekö käyttää nylontippejä? Saundihan on eri mutta kestoikä pidempi. |