Kassu 10.11.2004 17:59:43 (muokattu 10.11.2004 18:06:09) | |
---|
Oikea alue? Niin, tätä minulle suositeltiin irkissä kun kyselin mikkiä jolla nauhoitella kitarointia. Joulu lähestyy, ja lahjaksi aion tätä siispä varmaan pyytää. Nummelasta saa kätevästi - mökkimatkan varrella vieläpä. Kertokaapa nyt että onko tämä varmasti se paras vaihtoehto hintaluokassa ~100 euroa, entä onko tästä akustisten nauhoitteluun? Ja vielä; varmaan jonkinverran olisi tarkoitus käyttää tuota matkassa mukana, jos vaikka inspiraatio iskee tai jotain. Riittääkö MD-soittimen mikkietuasteen teho nauhoittamiseen tolla? |
p130 10.11.2004 18:29:48 | |
---|
Kertokaapa nyt että onko tämä varmasti se paras vaihtoehto hintaluokassa ~100 euroa, entä onko tästä akustisten nauhoitteluun? No onhan se niin perusvarma vaihtoehto ettei toista löydy. Miehessä/muissa laitteissa vika jos ei hyvää soudia saa. Paras? En tiedä, makuasia. Varmin? Kyllä. Riittääkö MD-soittimen mikkietuasteen teho nauhoittamiseen tolla? Kaiken järjen ja oman minidiskin perusteella kyllä. Kaveri pisti TSM:n 57 kopion, maksoi 35 euroa. Soundissa on minimaalisen pieni ero, enkä edes sano kumpi on parempi. Suurin ero on käsittelyäänissä, TSM:ssä ne ovat huomattavasti kovemmat. Jos joulupukki tuo, homma selvä. Ota Shure, mutta jos itse maksat ja pelkästään kotona minidiskille äänittelukäyttöön haet mikkiä, niin tyypitäppä TSM jos mahdollista. Niissä on kuulemma yksilöeroja, kaverille on varmasti sattunut ns. hyvä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Kassu 10.11.2004 18:34:10 | |
---|
Jos joulupukki tuo, homma selvä. Ota Shure, mutta jos itse maksat ja pelkästään kotona minidiskille äänittelukäyttöön haet mikkiä, niin tyypitäppä TSM jos mahdollista. Niissä on kuulemma yksilöeroja, kaverille on varmasti sattunut ns. hyvä. Jep, otan sen shuren. Haen siis yleispätevää instrumenttimikkiä joka saisi mielellään kestää rokkielämää kauemmin kuin kevääseen. |
hörhö 10.11.2004 22:26:03 | |
---|
entä onko tästä akustisten nauhoitteluun? Aika nihkeään, mutta hätätapauksessa. Vaikeaa on. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Locrian 11.11.2004 10:54:07 | |
---|
Aika nihkeään, mutta hätätapauksessa. Vaikeaa on. Jep.Jos akustista nauhottelet 57:lla niin lähtisin hakemaan eka siitä vihaamastani paikasta, eli kaikukopan aukolta.Mikki aika lähelle,aukon alareunasta noin 5-10 sentin päähän ja osoittamaan kieliä noin 30 asteen kulmassa.Siitä ronklataan sitten kohilleen.Jos käytössä on editointimahdollisuus niin botnea joutuupi leikkaamaan tässä tavassa. Voit myös yrittää mikittää läheltä kaulan ja rungon liitoskohdasta mutta epäilen että ei 57:lla toimi hirveän hyvin.Ei o hirviän herkkä.Jotain 1+mV/Pa...? -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmore |
Jouni Antero 11.11.2004 14:58:04 | |
---|
Hmm - mä taas testaisin asettaa ko mikki mahdollisimman lähelle tallaa kompensoimaan dynaamisen mikin tunkkaisempia diskantteja - aika usein mä äänitän ko paikasta konkka-mikeilläkin. Wanha Wiisaus: kaikkea kannattaa kokeilla |
Kassu 11.11.2004 15:19:08 | |
---|
Entäs minkälaista jälkeä tulisi, jos nauhoittaisi erikseen akustisen omalla aktiivimikillä, ja sitten miksaisi sen ja Shuren raidan? Tyhmä idea. |
Jouni Antero 11.11.2004 15:41:47 | |
---|
Aktiivimikki? Siis Konkka vai piezo? Itse olen tehnyt molemmin (eli jompikumpi + dynaaminen Beyerin M 201) ja ihan kivalta se kuullostaa, ei siinä mitään; tulee vain tuplasti säädettävää ja kaikkea vaan toisaalta: mikäs sen hauskempaa ;) |
Teemu Tee 11.11.2004 15:42:20 | |
---|
Entäs minkälaista jälkeä tulisi, jos nauhoittaisi erikseen akustisen omalla aktiivimikillä, ja sitten miksaisi sen ja Shuren raidan? Tyhmä idea. Ai miten niin??? Tyhjän saa pyytämättäkin |
hörhö 11.11.2004 16:05:34 | |
---|
Aktiivimikki? Siis Konkka vai piezo? Konkkaa tässä varmaan tarkoitetaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Kassu 11.11.2004 16:08:36 | |
---|
Konkkaa tässä varmaan tarkoitetaan. Itseasiassa ei vitun hajuakaan. Luulisin kuitenkin että piezo, kun tallassa sen pitäisi olla. |
Locrian 11.11.2004 16:09:09 | |
---|
Hmm - mä taas testaisin asettaa ko mikki mahdollisimman lähelle tallaa kompensoimaan dynaamisen mikin tunkkaisempia diskantteja - aika usein mä äänitän ko paikasta konkka-mikeilläkin. Wanha Wiisaus: kaikkea kannattaa kokeilla Aivan.Kitarasta tulee ääntä karrikoiden kolmesta kohtaa: Kaulan ja bodyn liitoksesta (kirkas,vähemmän botnea ja atakkia,pyörehkö saundi) Kaikukopasta (Tumma,botnea usein liikaakin,ei ylempiä kerrannaisia juurikaan,atakkia enemmän) Tallasta (Kirkas,ensimmäiset transientit parhaiten,hiljainen ja ponneton muuten) Yllä mainitut piirteet vaihtelee kitarasta ja soittajasta riippuen radikaalisti.Yhdessä noi paikat huoneen kanssa muodostaa saundin nimeltä kitara.Mikitystä voi yrittää mistä kohtaa vaan mutta useimmilla dynaamisilla on kaksi heikkoutta tässä hommassa.Herkkyyden puute ja tukkoisuus.Toisin sanoen kokeile kaikkia paikkoja ja valitse tilanteeseen paras saundi. Ja tosiaan piezollisesta kitarasta kannattaa ehdottomasti hyödyntää se piezo.Ite ottaisin juuri nuo ekat transientit piezolla ja rullaisin alapäitä pois oikein kunnolla ja sitten mikillä sitä kitarasaundin runkoa ja voimaa. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
Kassu 21.11.2004 19:04:27 | |
---|
Mistäs tätä mikkiä muuten saa PK-seudulta? Joku jo kertoi jonkun kaupan nummelassa, mutta mieluummin nappaisin kyseisen mikin stadista. |
BenGlenton 22.11.2004 12:56:31 | |
---|
Nummelassa St.Paul's Sound: www.stpaulssound.fi Sieltä saat kaikki vehkeet Thomann-hintaan tai sen alle. Toki kannattaa Helsingistäkin kysellä. http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
Kassu 22.11.2004 22:07:05 | |
---|
Nummelassa St.Paul's Sound: www.stpaulssound.fi Sieltä saat kaikki vehkeet Thomann-hintaan tai sen alle. Toki kannattaa Helsingistäkin kysellä. Mähän jo sanoin että tiedän tosta putiikista. No se siitä sitten. Tonne varmaan. Antaisipa nyt rakas mummoni jo joululahjarahat huostaani. Pitäis vielä joku mikkiständi ostaa ja sellainen piuha ku XLR (uros?) -> pikkuplugi (onko sen oikea nimi joku 3,3 mm?) |
Locrian 23.11.2004 08:25:25 | |
---|
Pitäis vielä joku mikkiständi ostaa ja sellainen piuha ku XLR (uros?) -> pikkuplugi (onko sen oikea nimi joku 3,3 mm?) XLR-TRS jos sulla on balansoitu sisääntulo. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
Kassu 23.11.2004 10:17:57 | |
---|
XLR-TRS jos sulla on balansoitu sisääntulo. Enpä usko että tossa MD:ssä ainakaan on balansoitua sisääntuloa, tietokoneen sekundaäänikortista en tiedä. TRS, ainakin outo juttu mulle? |
Enpä usko että tossa MD:ssä ainakaan on balansoitua sisääntuloa, tietokoneen sekundaäänikortista en tiedä. TRS, ainakin outo juttu mulle? Tip-Ring-Sleeve.Eli plugi johon tulee kolme karvaa niinku XLR:ään.Eli balansoitu.Mono plugin päässä on yksi musta viiva ja TRS:ssä kaksi. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |
Kassu 23.11.2004 10:35:22 | |
---|
Tip-Ring-Sleeve.Eli plugi johon tulee kolme karvaa niinku XLR:ään.Eli balansoitu.Mono plugin päässä on yksi musta viiva ja TRS:ssä kaksi. Eli onko tää siis aivan tavallinen stereoplugi? No tällainen sitten, olisi se stereo muutenkin mieleinen. Jep, homma selvä. |
Locrian 23.11.2004 11:02:24 | |
---|
Eli onko tää siis aivan tavallinen stereoplugi? No tällainen sitten, olisi se stereo muutenkin mieleinen. Jep, homma selvä. Siis juu stereoplugi mut tässä tapauksessa sen funktio ei ole kuin tuoda mono-signaalia balansoituna.Eli jos sulla on vaan balansoimaton sisääntulo käytössä niin sitten sellainen piuha, jossa on monoplugi toisessa päässä. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-Happy Gilmore |