Aihe: Masennan
1 2 3 4 5 6 7 8
ddrum54
21.11.2004 23:37:26 (muokattu 21.11.2004 23:40:18)
Tony Royster Jr:n soitto oli mun mielestä ihan oikeesti jotain aivan uskomatonta. Siinä oli rentoutta, dynamiikkaa ja sykettä ihan eri tavalla, kuin tuossa.

Tonyllä komppi kulki, vaikka aika vähän sitä siinä klipillä on.
2`n 4
ddrum54
21.11.2004 23:39:06 (muokattu 21.11.2004 23:40:00)
Sori, mokasin.
2`n 4
ddrum54
21.11.2004 23:40:54 (muokattu 21.11.2004 23:42:00)
Ei hel... sormet ei tottele. Anteeksi.
2`n 4
e r s k i
21.11.2004 23:46:09
Dream Theaterin Awakelta vetelee muutaman jutun. Eihän siinä, taitava nappula.
hgr
22.11.2004 01:19:01
Mun mielestä soittajalta puuttuu jossain määrin kunnianhimoa jos jää pelkästään viilaamaan peruskomppia. Toki bändisoitossa on ehkä syytä pidättäytyä suristamasta joka väliin kikka kutosta tai jopa seiskaa mutta ei tarvitse myöskään juuttua siihen samaan vanhaan puuduttavaan kakkosneloseen. Vähemmän on enemmän, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Peruskomppia voi soittaa aina vain tarkemmin ja jämäkämmin mutta kompromisseja on tehtävä jos haluaa kehittyä täysipainoiseksi soittajaksi.

Rumpusoolojen tarkoitus lienee jokatapauksessa nimenomaan juuri kikkelinvenytys.
Alpha
22.11.2004 08:40:38
...mikä se nyt oli AC/DC:n Rudd?

Phil Rudd...maailman kovinta ja parasta biittiä yli 30 vuotta...:o)
ddrum54
22.11.2004 09:28:56
Mun mielestä soittajalta puuttuu jossain määrin kunnianhimoa jos jää pelkästään viilaamaan peruskomppia. Toki bändisoitossa on ehkä syytä pidättäytyä suristamasta joka väliin kikka kutosta tai jopa seiskaa mutta ei tarvitse myöskään juuttua siihen samaan vanhaan puuduttavaan kakkosneloseen. Vähemmän on enemmän, mutta vain tiettyyn rajaan asti. Peruskomppia voi soittaa aina vain tarkemmin ja jämäkämmin mutta kompromisseja on tehtävä jos haluaa kehittyä täysipainoiseksi soittajaksi.

Rumpusoolojen tarkoitus lienee jokatapauksessa nimenomaan juuri kikkelinvenytys.

Juu, ei saa juuttua, mutta mielestäni komppi pitää ensin kulkea, sitten vasta mausteet. Se on kuitenkin aika pieni prosentuaalinen osuus noilla filleillä, siis suhteessa kokonaisuuteen. Myös melko vähän kehittävää on tuonkaltainen suora kopiointi Portnoylta. Oma persoonallisuus kehiin. Komppivariaatiot kuulostaa myös hyviltä esim. Simon Phillips. Ylenmääräinen kikkailu ja tajuton nopeus ei maistu meikäläiselle. Kuulostaa sekavalta.
2`n 4
mr_b
22.11.2004 12:28:22

Joskus Ruskeasuon MS-Audiotronin kellarin rumputiloissa joku n. 7-10 vaahtosammutin veti sellaista käsittämätöntä komppia ja sooloa, että tuli hiukan tuskallinen rumpujenmyyntifiilis.

Itse asiassa nappula on varmaan jo ihan täysi-ikäinen, mitäköhän siitäkin on mahtanut tulla...
Ddddo the Metropolitan Glide!
jussiohman
22.11.2004 12:55:06
Olipa ylläri että tännekkin tullaan inisemään jostain huonosta timestä tai kompista. Nuori kaveri, hyvä tekniikka, piste.
Lihava sinkku hakee kontaktia
hollmi-5
22.11.2004 13:04:42
Hyvä time, kulkeva komppi sekä musiikaallisuus ja toisten kuuntelemisen taito ovat asioita, joita rumpali oikeasti tarvitsee. Noihin pääsemiseen auttaa hyvä tekniikka. Jos joku masentuu tuon ketjun aloittanen klipin nuoren jampan vedosta, ei vielä itse ole sillä tasolla, että huomaa puutteet soitossa.

Vai vielä tänne inisemään. Minne sitten? Eikös tämä ollutkaan rumpaleiden foorumi? Pitäisikö kaikkien nyökytellä vain, kun joku raakile jollakin videolla pannaan meille malliksi ikäänkuin masentamaan taidoillaan? Hyvät on poijalla alkueväät ja kova into, mutta minkäänlaiseksi esimerkiksi hyvästä soittamisesta se ei minulle käy.
Mika Hollström
hgr
22.11.2004 13:23:23
No nyt jopa katsoin ton videopätkän. Kyllähän poika suristaa sukkelasti nuoruuden innolla, mutta kyllä tossa silti on vähän sellainen räpellyksen maku. Ei oikein tahdo pysyä koossa. On se silti hienosti vedetty. Lahjakkuutta kaverilta kyllä löytyy.
ddrum54
22.11.2004 13:30:57 (muokattu 22.11.2004 13:39:32)
Olipa ylläri että tännekkin tullaan inisemään jostain huonosta timestä tai kompista. Nuori kaveri, hyvä tekniikka, piste.

Nuori kaveri, kyllä... hyvä tekniikka, ei... piste. Ei kannata moisesta sokaistua. Hyvä alku, ei muuta. Ehkä vielä joskus...
2`n 4
JanneO
22.11.2004 15:21:10
Kas kummaa, nopsa mukula kyllä.

Tää muu keskustelu taas menee tähän iänikuiseen vääntöön, että "minun mielestä vain se ja se tyyli on se oikea tapa soittaa rumpuja".
Sanotaan että jos kaveri tähtää johonkin ultranopeaan mättöön, niin siellä ei paljoa groovailla kun mennään ääntä nopeammalla tempolla noita juttuja.
Toisekseen kukaan ei varmaan tunne ko kaveria henk.koht tai hänen taitojaan, mistäs se tietää minkälaista juttua sieltä tällä hetkellä sitten tulee, tuo nyt oli vain yksi video pätkä.

Mistä johtuu, että mitä enemmän olet soittanut rumpuja ja mitä enemmän osaat teoriaa ym, niin yleensä sitä kapeakatseisemmaksi sitä käy?? (näin myös omalla kohdalla)
ddrum54
22.11.2004 16:11:07
Kas kummaa, nopsa mukula kyllä.

Tää muu keskustelu taas menee tähän iänikuiseen vääntöön, että "minun mielestä vain se ja se tyyli on se oikea tapa soittaa rumpuja".
Sanotaan että jos kaveri tähtää johonkin ultranopeaan mättöön, niin siellä ei paljoa groovailla kun mennään ääntä nopeammalla tempolla noita juttuja.
Toisekseen kukaan ei varmaan tunne ko kaveria henk.koht tai hänen taitojaan, mistäs se tietää minkälaista juttua sieltä tällä hetkellä sitten tulee, tuo nyt oli vain yksi video pätkä.

Mistä johtuu, että mitä enemmän olet soittanut rumpuja ja mitä enemmän osaat teoriaa ym, niin yleensä sitä kapeakatseisemmaksi sitä käy?? (näin myös omalla kohdalla)

Onko asia niin, että ultranopeassa mätössä ei timellä ole mitään merkitystä?

Toisekseen, näyttönä oli vain tämä yksi videopätkä. Jos nyt tämmöisestä harrastelijatason Portnoy - kopiosta pitäisi olla haltioissaan, niin en ymmärrä miten pitäisi suhtautua aitoon asiaan.

Mitä enemmän soitat ja osaat, sitä paremmin opit tunnistamaan oikean soittotaidon. Jos se on kapeakatseisuutta, niin olkoon sitten sitä.

Sori nyt, kaikki sokaistuneet, mielestäni komppi on rumpalin perustyökalu. Jos se ei toimi, on aivan turhaa briljeerata nopeilla käsillä.
2`n 4
HCW
22.11.2004 18:54:10
Tärkein, eli komppi, ei poijalla vielä poreillut.

Oikein...Kyllähän ne "työt" tehdään sillä piitillä eikä niinkään älyttömällä tekniikalla. Tekniikkaahan kyllä pitää treenata että asiat (kompit,fillit) lähtevät helpommin.

Hommia riittää kun osaa komppia soittaa ja vielä kun osaa olla hyvä tyyppi.
Osta meän levy!!! Klipit,tilausohjeet jne.osoitteesta: http://www.strangefruitband.net
hgr
22.11.2004 19:26:53
Hommia riittää kun osaa komppia soittaa ja vielä kun osaa olla hyvä tyyppi.

Kaikkien tavoitteena ei ole päästä vetämään kakkosnelosta jonkun tusinarokkibändin taustalle. Ei tollasessa ylenpalttisessa kikkailussakaan ole mitään järkeä mutta ei mun mielestä ole mitenkään "suositeltavaa" jäädä kiinni ikivanhoihin kaavoihin.
ddrum54
22.11.2004 19:41:09
Kaikkien tavoitteena ei ole päästä vetämään kakkosnelosta jonkun tusinarokkibändin taustalle. Ei tollasessa ylenpalttisessa kikkailussakaan ole mitään järkeä mutta ei mun mielestä ole mitenkään "suositeltavaa" jäädä kiinni ikivanhoihin kaavoihin.

Juuri näin, ei saa jämähtää jumiin. Jos luovuutta riittää, niin on parempi kehittää oma, persoonallinen ote soittimeen. Legendoja kuuntelemalla saa ideoita, joita jalostamalla voi kehittyä omaperäiseksi muusikoksi. Kopioimalla ei kehity.
2`n 4
kampela
22.11.2004 19:41:28

Kaikki vaan kuuntelemaan Meshuggahia ni tulee hyvä mieli!!!
Awesome lefthand break.
totomiettinen
22.11.2004 19:53:23
Ei se pelkkä beatin jatkuva jauhaminenkaan sitä parasta harjoitusta varmasti ole.

Siinä kun rumpalin eteen sujahtaa keikalla jonkin sortin jazzlappu, niin jopa on kohta kaverilla sormi suussa...ööö? : )

Jos reenataan komppeja niin sitten mieluiten kaikennäkösiä (kuulosia), ja kyllä, myös jazzia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)