Aihe: Muusikon tärkeimmät luonteenpiirteet ?
1 2 3 4 5 6
Justiina.
20.11.2004 15:48:07
Kun olen lukenut näitä juttuja täälä olen huomannut , että muusikot ovat harvinaisen huumorintajuista porukkaa.
Se on varmasti tärkeä piirre ,että jaksaa esim.sitä ainaista turakaisten märinää.
Mitä muita luonteenpiirteitä ammattimuusikolta mielestänne vaaditaan ?
JCM
20.11.2004 15:51:18

Kun olen lukenut näitä juttuja täälä olen huomannut , että muusikot ovat harvinaisen huumorintajuista porukkaa.
Se on varmasti tärkeä piirre ,että jaksaa esim.sitä ainaista turakaisten märinää.

Suvaitsevaisuus, kärsivällisyys, ja aika sosiaalinen luonne mielellään saa olla.

Kyllä tuo huumorintaju on ykkösenä.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
riff
20.11.2004 16:37:38
Joo, pitkää pinnaa vaaditaan. Pitää osata katsoa itsekin joskus peiliin ja pitää pahimmat mölyt mahassa. Huumori on tietysti tarkein mutta bändin sisällä saattaa joskus huumorikin olla jo liian tuttua. Ei aina naurata.
Kiva, kiva, oukki doukki!
Lapari
20.11.2004 21:48:03

Nöyrä pitää olla.
KoskPaavo
20.11.2004 21:52:45
Joskus on tuota oikein porukallakin pohdittu, nimittäin juuri tuota huumorijuttua. Se ( siis vitsien kertominen esim.) on vain tapa selvitä ja pitää oma pää jotensakin kunnossa mm. kännisten turakais-urpojen viidakossa. Toinen tapa on tietysti ottaa ns."häppää" , että ikäänkuin pääsee orientoitumaan tuolle alemmalle tasolle.
-huumorintaju
-nokkeluus-
-poikamaisuus(jekut)
-joviaalisuus
Soittaja selviää aina.
Riksteri
20.11.2004 22:25:56

"Kaikessa säveltaiteen historiaa koskevassa kirjallisuudessa ovat säveltäjät aina olleet hallitsevassa asemassa - esittävät taiteilijat on miltei kokonaan syrjäytetty. Sulho Rannan toimittama teos "Sävelten taitureita" laajentaa musiikinhistorian tuntemustamme aivan uuteen suuntaan: se sisältää näet 110 esittävän taiteilijan elämänkerrat 1700 -luvun alusta omaan aikaamme asti."

Ylläoleva oli lainausta teoksen takakannen tekstistä. Kirjaan tarkemmin perehtymällä selviää mitä erilaisempia persoonallisuuksia ja luonteenkuvauksia. Epäilen vahvasti sitä, että ollakseen muusikko tarvitsi olla luonteeltaan jotain muuta kuin oma itsensä.
riff
21.11.2004 03:04:18
esittävät taiteilijat on miltei kokonaan syrjäytetty.

Aika hyvin hiffattu! Tänks!
Martso
21.11.2004 07:04:21
En tiedä onko se nöyryys pelkästään oikea sana. Kyllä se suurin luonnevaatimus on pitää mölyt mahassa. Meillä oli Tulenliekissä pe lämpötila max 15 astetta c, mutta kun järkkäri tuli kysyyn onko kaikki ok, niin kukaan ei sanonu mitn. Sama ruoan suhteen, kukaan ei valita ruoan kylmyydestä ja astiat palauttaessa kehuu ruoan makua. jne jne jne... sitä se on enimmäkseen. Totta kai vaaditaan tietynlaista luonteenlujuutta sitoutua tuommoseesn hommaan, missä venataan, nöyristellään, kärsitään... joku siitä tekee vaan välilläniin hauskaa, että niiden pahimpien hetkien yli jaksaa. Minulla esim. henk.koht. oli tämä vkl raskain pitkään aikaan. Kaikki meinas käydä tympimään. Sen vaan piti omana tietonaan ja teki parhaansa. Turakaiset, koettakaa vaan ymmärtää meitä, niin kaikki kyllä lutviutuu! :)
Hullu mikä hullu!
Neljä Ruuvia
21.11.2004 09:25:26
En tiedä onko se nöyryys pelkästään oikea sana. Kyllä se suurin luonnevaatimus on pitää mölyt mahassa. Meillä oli Tulenliekissä pe lämpötila max 15 astetta c, mutta kun järkkäri tuli kysyyn onko kaikki ok, niin kukaan ei sanonu mitn. Sama ruoan suhteen, kukaan ei valita ruoan kylmyydestä ja astiat palauttaessa kehuu ruoan makua. jne jne jne... sitä se on enimmäkseen. Totta kai vaaditaan tietynlaista luonteenlujuutta sitoutua tuommoseesn hommaan, missä venataan, nöyristellään, kärsitään... joku siitä tekee vaan välilläniin hauskaa, että niiden pahimpien hetkien yli jaksaa. Minulla esim. henk.koht. oli tämä vkl raskain pitkään aikaan. Kaikki meinas käydä tympimään. Sen vaan piti omana tietonaan ja teki parhaansa. Turakaiset, koettakaa vaan ymmärtää meitä, niin kaikki kyllä lutviutuu! :)
Se joskus vasta vituttaakin kun kysytään että onko kaikki ok,ja molemmat osapuolet tietää tasan tarkkaan että ei oo sinnepäin. Siitä tulee semmonen :Oisit ny ollu ees kysymättä fiilis.

mutinaa....Lohileipä 3 euroo,my ass....pidä limus....

Kai se järkkäri kävi ees sanomassa että: Yllättävän vähän porukkaa,että enemmän oisin oottanu. Solistin lähdettyä viel kysyy että: Miten se toi xxxxx,että onko sillä niinku suosio laskussa,oottako huomannu tai silleesti pannu merkille?
Martso
21.11.2004 12:48:33
Kai se järkkäri kävi ees sanomassa että: Yllättävän vähän porukkaa,että enemmän oisin oottanu. Solistin lähdettyä viel kysyy että: Miten se toi xxxxx,että onko sillä niinku suosio laskussa,oottako huomannu tai silleesti pannu merkille?

Tuohan on ihan peruskauraa meillä: "Soitatte kyllä tod. hyvin ja asiakkaat anto hienoa palautetta, mutta... harmi, ettei ollu porukkaa."
Hullu mikä hullu!
mack the knife
21.11.2004 17:33:49

Mä luulen, että armeijamainen olosuhteisiin sopeutuminen on yksi. Perjantaina lähtö kotoa aamulla 10:ltä. Vaihto keikka-autoon, joka vuotaa kuin seula, ovien välistä tuiskuaa lumi sisälle. Illalla 20 keikkapaikalla, siihen roudaus, keikka, roudaus omistajan vittuilun säestyksellä, vielä ajo eri paikassa olevaan majoitukseen. Nukkumaan 5.00. Siinä ei tuntipalkkaa kannata laskea.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
baron
21.11.2004 17:39:35

Mä luulen, että armeijamainen olosuhteisiin sopeutuminen on yksi..

Musta ylläoleva on hyvä. Hirveä kiire ehtiä odottamaan, ihankuin intissä.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
clave
21.11.2004 19:05:08

Siinä ei tuntipalkkaa kannata laskea.

Tämä on mielenkiintoinen näkökulma tämä tuntipalkka. Tuskin millään muulla alalla tuntipalkka jätettäisiin laskematta. Ikuisuuskysymys. Enemmän pitäisi saada painetta tuonne ohjelmatoimistopäätyyn antamalla palautetta ja kritisoimalla olosuhteita. Toisaalta keikkamiehen mentaliteettiin kuuluu myös arkuus konfrontoida asioita. Olemalla "inhottava" voi paalupaikka mennä vähäksi aikaa; onhan jotkut toimistot puhuneet soittajan hyllyttämisestä. Mitä vallankäyttöä!

Muusikon perusluonteeseen kai kuuluu kuitenkin jonkinlainen joviaali positiivisuus, sovinnollisuus ja yhteistyökykyisyys. Onhan soittaminen ryhmätyötä joka kantilta katsottuna.

Eri mieltä saa/ pitää myös olla muuten homma ei kehity. Erimielisyys lisää rakentavaa dialogia eripura taas repii paikkoja rikki.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
baron
21.11.2004 21:56:37

Kun mä sain tietää, että tutut ammattilaiskolleegat ovat tänäkin viikonloppuna olleet Suomi-sightseeing kiertueella, aloin oikeesti miettiä, millä rahalla mä tekisin saman?
Ei heti tullut mieleen.

Mun hobby on soittaminen, ei autossa istuminen tai hotellissa asuminen.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Notefix
21.11.2004 22:09:40

Tärkein on mun mielestä hyvä asenne!
My name is Baron, Notefix Baron "
E C
21.11.2004 23:07:10 (muokattu 21.11.2004 23:17:12)
Kun mä sain tietää, että tutut ammattilaiskolleegat ovat tänäkin viikonloppuna olleet Suomi-sightseeing kiertueella, aloin oikeesti miettiä, millä rahalla mä tekisin saman?
Ei heti tullut mieleen.

Mun hobby on soittaminen, ei autossa istuminen tai hotellissa asuminen.

Mitäs jos siitä hobbysta saa rahaa enemän kuin sun päätyöstä+keikoista, ja vapaa-aikaa riittää siltikin enemmän kuin sulla?
Niin, ja näkeehän siinä vähän suomeakin, ja saattahan siinä ohessa saaha vaikka pilluakin. ;)
Neljä Ruuvia
21.11.2004 23:32:00
Mitäs jos siitä hobbysta saa rahaa enemän kuin sun päätyöstä+keikoista, ja vapaa-aikaa riittää siltikin enemmän kuin sulla?
Niin, ja näkeehän siinä vähän suomeakin, ja saattahan siinä ohessa saaha vaikka pilluakin. ;)

Miten vitussa tästä voi saada enemmän kuin päivätöistä ainakaan pakumersussa istumalla. Puuratit on sitten asia erikseen :-)
PS. Suomi näkyy myös ilmakuvina kirjastoissa ja siellä voi tutustua lääkärikirjojen avulla myös siihen kaikkein pyhimpään :-)
E C
21.11.2004 23:51:59 (muokattu 22.11.2004 00:40:56)
Miten vitussa tästä voi saada enemmän kuin päivätöistä...
Mietippä sitä...
riff
22.11.2004 01:19:11 (muokattu 22.11.2004 01:20:39)
Mä luulen, että armeijamainen olosuhteisiin sopeutuminen on yksi.

Hieman off topic mutta oletteko koskaan miettineet että intin käymättömissä soittajissa on hyvin paljon samanlaisia piirteitä? Ei kiirettä eikä paineita mistään ja aina vähän hohhoijjaa ja reippautta saa etsiä suurennuslasilla. Tuskin kaikki mut omat kokemukset on vähän tuohon suuntaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)