Jani The Rock 21.11.2004 01:23:01 | |
---|
Eli semmoiset joita tulee soitettua levyltä yhä uudestaan ja uudestaan - ja sitten kun malttaa lopettaa, ne soivat päässä vielä ties kuinka kauan ja saavat jalan vipajamaan! Omalla kohdalla tämmöisiä musiikillisen taideteoksen ja superliimalla sivellyn kärpäspaperin risteytymiä ovat olleet esim. seuraavat kipaleet: Iggy Pop: Passenger Tuomari Nurmio: Viiniä! Malja marttyyreille Leevi and the Leavings: Etkö näe että tanssin Misfits: Dig up her bones Nekromantix: Sea of red UB40: Kingston town Bob Marley: Could you be loved Stray Cats: Storm the embassy Mano Negra: Mala vida Mutta kaikkein parhaiten tai pahiten (jopa häiritsevästi) on päähän jäänyt soimaan Leevi and the Leavingsin biisi nimeltä Tyttöbändi Tikittävä torpedo. En tiedä miten se niin tarttuikin, mutta sitten kun aivogrammari pyöritti sitä jo kolmatta tai neljättä päivää niin olin jo varma että hulluksihan tässä tulee! Mutta jottei mene ihan pelkäksi gallupoinniksi, niin voisi tietysti funtsia että mikä biisistä sitten tekee tarttuvan. Rytmi, tempo ja kertosäe lienevät avainasemassa? Siltä ainaskin minusta tuntuu. Mutta yksistään noiden kohdallaan olo ei kuitenkaan riitä. Jotain määrittelemätöntä siinä on, lieneekö henkimaailman hommia? Eri ihmisiin tietenkin vetoavat erilaiset jutut, mutta aika monella hitinvääntäjällä tuntuu tuo tarvittava resepti olevan aika hyvin hallussa. Vaikka puhkisoitettavat megagigahitit ärsyttävätkin, niin pakko se on myöntää, että niiden joukosta on löytynyt suorastaan pirullisen tarttuvia renkutuksia! The road never ends for me, kid. |
FlatOutFucked 21.11.2004 01:50:31 | |
---|
Mudhoney - Fuzzgun ´91 "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
Juugeli 21.11.2004 01:57:11 | |
---|
Viime aikoina sellaisia biisejä, joita on tullut kelailtua edes takaisin, on ollut: The Pogues - A Rainy Night In Soho The Pogues - Sally MacLennane Rancid - Poison Rancid - Radio "On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3 |
Tupuna 21.11.2004 01:59:33 | |
---|
Heti tuli mieleen Santanan Oye Como va. Hitto vie se soi usein päässä. Siinä vaan on jotain tarttuvaa. Sen kun tietäisi, miksi jokin juttu vaan on niin tarttuva. Ultramariinin "Kalpea tähteni"-biisin kertosäe on kyllä myös hemmetin tarttuva. En kyllä keksi. Pitäis miettiä enempi. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
jannu 21.11.2004 02:02:18 (muokattu 21.11.2004 02:04:22) | |
---|
Kissa - Blåsfisken Rammstein - Amerika Stam1na - Sananen Lihasta Leevi & The Leavings - Poika Nimeltä Päivi EDIT: Mistä minä tiedän, mikä niissä tarttuu... |
gheisari 21.11.2004 02:09:39 | |
---|
Michael Jackson - Leave Me Alone |
DeWilde 21.11.2004 11:04:54 | |
---|
Ruotomieli - Marrasenkeli |
hoja 21.11.2004 11:22:15 (muokattu 21.11.2004 11:25:35) | |
---|
Dave Lindholm - Kaikki Menee Seinään. Telkkarista tuli n. 15 vuotta sitten dokumentti suomirockista, Dave esitti ton biisin siinä. Kolahti heti täysillä, kiertokomppi ja psykedeeliset sanat on maaginen yhdistelmä. Biisi oli unohduksissakin jonkun aikaa kunnes joku (haju, maku, ääni tms.) laukaisi pakollisen tarpeen kuulla biisi taas sata kertaa peräkkäin. Sairasta.. EDIT: pistin tossa biisin soimaan, unohdin mainita kitarasoolossa kuuluvat sormiäänet. Ne on vielä niinku kuorrutus kakun päällä, perfecto! K100 #8
Oleminen on havaituksi tulemista - esse est percipi |
sub zero 21.11.2004 11:41:26 | |
---|
tämmöinen uus galluppihan me vielä tarvittiin tähän. noh, sanotaan sitten vaikka että linjuripolkka "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
willie 21.11.2004 13:04:07 | |
---|
Heti tuli mieleen Santanan Oye Como va. Hitto vie se soi usein päässä. Siinä vaan on jotain tarttuvaa. Joo tää biisi vierailee mun päässä kans usein, ilman mitään erityistä syytä ! Toinen melkein useammin päässä soiva on Zeppelinin "Black Dog" -kitarariffi. Basisti, melkein 50v. |
Härski 21.11.2004 13:08:28 | |
---|
Hurriganesin Rock'n Roller. |
sub zero 21.11.2004 13:09:15 | |
---|
Joo tää biisi vierailee mun päässä kans usein, ilman mitään erityistä syytä ! Onkohan joku kuullut joskus Tito Puenten alkuperäisversion..? "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Jani The Rock 21.11.2004 13:17:30 | |
---|
tämmöinen uus galluppihan me vielä tarvittiin tähän. Siitä sitten vaan fiksumpia threadeja perustamaan, kun näkyy tuo hengen palo useinkin niin säkenöivän. The road never ends for me, kid. |
Siitä sitten vaan fiksumpia threadeja perustamaan, kun näkyy tuo hengen palo useinkin niin säkenöivän. Mitäköhän ei oltais vielä kysytty? Mikä on se kivoin biisi? Tai mikä on se "sykähdyttävin" biisi? Mikä on sinulle RAKKAIN biisi? Entä mikä tärkein? Mikä on sinusta suloisin biisi? Entä ihanin. Kunhan tää threadi tippuu niin näitä vois laittaa kehiin. Ja sit biisin voi korvata aina albumilla. "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
Jani The Rock 21.11.2004 13:28:59 (muokattu 21.11.2004 13:29:49) | |
---|
Mitäköhän ei oltais vielä kysytty? Mikä on se kivoin biisi? Tai mikä on se "sykähdyttävin" biisi? Mikä on sinulle RAKKAIN biisi? Entä mikä tärkein? Mikä on sinusta suloisin biisi? Entä ihanin. Kunhan tää threadi tippuu niin näitä vois laittaa kehiin. Ja sit biisin voi korvata aina albumilla. No lue nyt saatana tuo avausviesti kokonaan. Mähän kirjotan siinä suhteellisen selkeellä suomenkielellä, että "jottei mene ihan pelkäksi gallupoinniksi, niin..." jne. Eli semmonen agenda mulla tässä oli, että jos samalla saisi ihan oikeaa keskusteluakin aikaan. Vai pitäskö sulle selittää kaksitavuisilla sanoilla? Mee tonne turhuuspalstalle sössimään ja provoilemaan. The road never ends for me, kid. |
Aminohappo 21.11.2004 13:31:34 | |
---|
Hurriganes - Eight Days A Week Totally Addicted To Bass |
gheisari 21.11.2004 13:47:05 | |
---|
No lue nyt saatana tuo avausviesti kokonaan. Mähän kirjotan siinä suhteellisen selkeellä suomenkielellä, että "jottei mene ihan pelkäksi gallupoinniksi, niin..." jne. Eli semmonen agenda mulla tässä oli, että jos samalla saisi ihan oikeaa keskusteluakin aikaan. Vai pitäskö sulle selittää kaksitavuisilla sanoilla? Mee tonne turhuuspalstalle sössimään ja provoilemaan. Voitko jättää tuon tappelemisen johonkin muuhun ketjuun? |
Härski 21.11.2004 14:18:01 (muokattu 21.11.2004 14:18:25) | |
---|
Voitko jättää tuon tappelemisen johonkin muuhun ketjuun? No hoho. Jani kommentoi asiallisesti itselleen suunnattua viestiä. HOHO. |
Hohhoijaa 21.11.2004 14:21:56 | |
---|
69Eyes - Devils Kuulin radiosta. Nyt koko ajan päässä se riffi soi. |
Feggy 21.11.2004 14:50:10 | |
---|
Tarttuvuus on vaikeaa tehdä. Se johtuu varmaan siitä, että takuuvarmimmin päähän jää soimaan joku yksinkertainen juttu. Sellainen kuin All Day and All of the Night tai Kung fu girl. Mulla tuntuu aika usein pyörivän päässä kitarariffit...viimeksi Hivesin Walk Idiot Walk ja Tom Verlainen Red Leaves. Less is more. |