Jovak 10.10.2004 10:46:49 | |
---|
Olen soitellut akustisella Yamahalla viime toukokuusta lähtien, ja nyt olisi rahat kasassa sähköiseen soittopeliin. Olen päättänyt ostaa jonkinlaisen Les Paul -kopion, mutta vahvistimesta olen vielä epävarma. Minkälainen vehje tuo Marshallin MG10CD oikein on? Kotona olisi ainakin aluksi tarkoitus soitella ja tuo osui silmiin lähinnä hinnan takia. Minkkälainen olisi hyvä kielisetti tällaiselle suht kokemattomalle soittajalle? Minkälaisia ovat laadultaan nuo kitaroiden, lähinnä Epiphonen, mukana tulevat kielet? Entä soveltuvatko kaikki plektrat myös sähkiksen soittoon? Ehkä efektit eivät ole itselleni vielä ihan ajankohtainen aihe, mutta niitäkin olen katsellut ja yksi asia jäi vaivaamaan: mitä tarkoittavat vahvistin- tai kaiutinsimulaatio? When you throw your heart into the game, your body will follow. |
Pallisti 10.10.2004 11:48:36 (muokattu 10.10.2004 11:51:33) | |
---|
Olen jäävi kitarakamoista kertomaan, kun en niistä kauheesti tiedä, mutta osta suoraan semmonen vahvistin, millä voi soittaa bändin kanssa. Millanen budjetti sulla on? Pitäisi tietää, niin osaisi vähän paremmin sanoa. DR:n kielet on hyviä, oikea paksuus selviää kokeilun kautta.. EDIT: Kitaran mukana tulevat kielet kannattaa vaihtaa samantien, sillä niistä ei ole mihinkään. Kaikki plektrat soveltuu myös sähkökitaran soittoon. Voit oikeastaan soittaa kitaraa vaikka hampaillasi, jos siltä tuntuu.. Ja mitä niihin efekteihin tulee, niin jos ostat kaksikanavaisen vahvistimen, niin sillä pääsee hyvin alkuun. Eli saat puhtaan - ja särösoundin. |
Eemil 10.10.2004 11:48:58 (muokattu 10.10.2004 11:52:12) | |
---|
Olen päättänyt ostaa jonkinlaisen Les Paul -kopion, mutta vahvistimesta olen vielä epävarma. Tokai Love Rock on hinta/laatu-suhteeltaan hyvä lessukka mallinen kitara. Mutta kyllä niitä on muitakin ja se on soittajasta itsestään kiinni mistä pitää. Kannattaa käydä testailemassa liikkeissä niin näet mikä sopii käteen parhaiten. Sama pätee vahvistimeen, kannattaa itse testailla. Hyvä setti aloittelijalle on mun mielestä halpa perusvahvistin, n. 600€ kitara ja joku multiefekti. Tuolla setillä mä aloittaisin jos joutuisin uudestaan aloittamaan. Multiefektissä efektit eivät välttämättä ole mitään kovin hyviä, mutta ainakin opit tuntemaan mitä mikäkin efekti tekee ja mitä efektejä kannattaa käyttää yhdessä ja mitä ei. Tuommoinen 600€ kitara taas on jo hyvää keskitasoa ja semmoisella kokeneempikin soittaja ihan mielellään vielä soittelee. Ja jälleenmyyntiarvoa on ainakin jonkin verran. Kitara myös kulkee mukana treeniksen ja kodin väliä jonka takia sen kannattaa olla tarpeeksi hyvä molempin olosuhteisiin. Pikkuvahvistin ja multiefektiloota siis kotisoitteluun. Treenikselle sitten kunnon vehkeet millä keikkojakin soitellaan. Minkkälainen olisi hyvä kielisetti tällaiselle suht kokemattomalle soittajalle? Minkälaisia ovat laadultaan nuo kitaroiden, lähinnä Epiphonen, mukana tulevat kielet? Entä soveltuvatko kaikki plektrat myös sähkiksen soittoon? Uusissa kitaroissa kiinni olevat kielet ovat yleensä perus .9-settejä, eivätkä yhtä laadukkaita kuin ns. merkkikielet. Kitarat kuitenkin ovat roikkuneet liikkeen seinällä ja asiakkaiden kokeilussa yleensä sen aikaa että kielet ovat heti kotiin päästyä valmiina vaihtoon. Kielisetin paksuus sun täytyy itse selvittää millä haluat soittaa. Eri kitaroihin sopii erilaiset kielet. Plektra-asia sun pitää myös selvittää ihan itse, jotkut tykkää soittaa millisellä, jotkut paksummalla. Jotkut jopa kolikolla. Mikä tahansa mikä vain käteen parhaiten sopii on paras vaihtoehto. Kunhan se nyt ei mikään saha ole. Ehkä efektit eivät ole itselleni vielä ihan ajankohtainen aihe, mutta niitäkin olen katsellut ja yksi asia jäi vaivaamaan: mitä tarkoittavat vahvistin- tai kaiutinsimulaatio? Tarkoitat varmaan näitä mallintavia efektilootia. Nykyvillitys digitaalitekniikan saralla on mallintaa/simuloida tunnettujen vahvistimien/kaappien luontaista ääntä. En ota kantaa kumpi on parempi, se aito oikea marshall jcm800 vai saman mallinnus jostain 100 gramman muovilaatikosta. :) |
Jovak 10.10.2004 13:59:33 (muokattu 10.10.2004 18:05:33) | |
---|
Tokai Love Rock on hinta/laatu-suhteeltaan hyvä lessukka mallinen kitara. Tuota tai jotain Epiä olen enimmäkseen ajatellut. Jälkimmäinen on vaan halvempi. Entä muut merkit? Soitin Huttusella näkyisi olevan Hondon ja joku japsi veriso. Netissä Hondo ei näytä saaneen kauheasti kiitoksia. Oma vaisto suosittelisi kiertämään kaukaa, mutta niin kuin sanottu kauheasti ei kokemusta näistä ole. Budjettia ei ole lukkoon lyöty, mutta joku 600 € alkaa lähennellä maksimia. When you throw your heart into the game, your body will follow. |
Mimi 10.10.2004 18:03:38 | |
---|
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II) |
JCM 10.10.2004 18:06:00 | |
---|
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
pliksu 13.10.2004 11:05:33 | |
---|
Itse voisin suoralta kädeltä sanoa, että Les paulit eivät ole niitä parhaita aloittelukepukoita. Ainakaan minä en vielä tänäkään päivänä saa sormiani venymään samoihin sfääreihin Gibsonin otelaudalla kuin esim. telecasterissani. Soundeihin en puutu ja minusta siihen puuttuminen ei ole ensimmäistä kitaraa hankkiessa _se_ juttu. "I rather be a free man in my grave, than living as a puppet or a slave" -Jimmy Cliff |
JuniperThree 13.10.2004 11:24:44 | |
---|
Itse voisin suoralta kädeltä sanoa, että Les paulit eivät ole niitä parhaita aloittelukepukoita. Ainakaan minä en vielä tänäkään päivänä saa sormiani venymään samoihin sfääreihin Gibsonin otelaudalla kuin esim. telecasterissani. Soundeihin en puutu ja minusta siihen puuttuminen ei ole ensimmäistä kitaraa hankkiessa _se_ juttu. Ja tosta vahvistimesta... Mun mielestä joku sellanen 15wattinen pikkuvahvari riittää aivan täysin soiton aloitteluun... Kyllä siitäkin sitä hökää lähtee ihan omiksi tarpeiksi. |
Hohhoijaa 13.10.2004 15:09:18 | |
---|
Osta Rolandin Micro Cube! Baa. |
seventh son 13.10.2004 16:03:17 | |
---|
Hyvä setti aloittelijalle on mun mielestä halpa perusvahvistin, n. 600€ kitara ja joku multiefekti. Tuolla setillä mä aloittaisin jos joutuisin uudestaan aloittamaan. Multiefektissä efektit eivät välttämättä ole mitään kovin hyviä, mutta ainakin opit tuntemaan mitä mikäkin efekti tekee ja mitä efektejä kannattaa käyttää yhdessä ja mitä ei. Tuommoinen 600€ kitara taas on jo hyvää keskitasoa ja semmoisella kokeneempikin soittaja ihan mielellään vielä soittelee. Ja jälleenmyyntiarvoa on ainakin jonkin verran. Kitara myös kulkee mukana treeniksen ja kodin väliä jonka takia sen kannattaa olla tarpeeksi hyvä molempin olosuhteisiin. Pikkuvahvistin ja multiefektiloota siis kotisoitteluun. Treenikselle sitten kunnon vehkeet millä keikkojakin soitellaan. aika kallis paketti näin alkuun.... mitäs jos ei enää kuukauden päästä kiinnostakkaan? kyllä minun mielestä kannattee hankkia joku halpa vahvistin ja kitara, kuten yamaha pacifica ja rolandin cubet.... cuben saapi helposti alle 200e..... ja yamaha on omasta mielestäni aika hyvä.... (noin minä olen alottanut) vielä minäkin aloittelija oon mutta nuo olen aikas hyväksi todennut... life is pain...
get used to it. |
Hotakainen 13.10.2004 16:29:47 | |
---|
Minkälainen vehje tuo Marshallin MG10CD oikein on? Älä helvetissä osta tuota. -Life is like a penis. Hard but not long enough. |
Hohhoijaa 13.10.2004 17:17:53 (muokattu 13.10.2004 17:19:00) | |
---|
Baa. |
Hohhoijaa 13.10.2004 17:20:03 | |
---|
Itse voisin suoralta kädeltä sanoa, että Les paulit eivät ole niitä parhaita aloittelukepukoita. Ainakaan minä en vielä tänäkään päivänä saa sormiani venymään samoihin sfääreihin Gibsonin otelaudalla kuin esim. telecasterissani. Soundeihin en puutu ja minusta siihen puuttuminen ei ole ensimmäistä kitaraa hankkiessa _se_ juttu. Makuasioita... Baa. |
Eemil 13.10.2004 19:50:38 | |
---|
aika kallis paketti näin alkuun.... mitäs jos ei enää kuukauden päästä kiinnostakkaan? Niin tosiaan, unohdin sanoa, että käytettynä kannattaa ostaa. Saa sitten omat pois jos on tarvis. |
konehes 13.10.2004 21:22:49 | |
---|
Älä helvetissä osta tuota. Pienihän se on, mutta kyllä MG-sarjan vahvistimet on ihan kelpo kamaa. |
Nazareth 13.10.2004 22:58:05 (muokattu 13.10.2004 22:59:50) | |
---|
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Chaplin 20.11.2004 02:50:22 | |
---|
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=12573919 Tuota voin suositella. On minun vanha kitarani, ensimmäinen sähkösellainen. Hyvä perusvehje jolla taittui monenlainen musiikki. Eikä liene hinnallakaan pilattu. Ja tämä ei ole maksettu mainos. E: Oho, olitkin Lespaa hinkumassa. Sitten ei tuo Ibanez välttämättä ole mieleen. |
weelie 22.11.2004 13:37:54 (muokattu 22.11.2004 13:39:46) | |
---|
Ainakaan minä en vielä tänäkään päivänä saa sormiani venymään samoihin sfääreihin Gibsonin otelaudalla kuin esim. telecasterissani. Mitä tämä tarkoittaa? Gibsonissa on lyhyempi skaala, eli siis nauhat lähempänä toisiaan ja kielet tuntuvat löysemmiltä... eikö siis venyminen ja venyttäminen ole helpompaa? Gibsonissa myös keskimäärin isommat nauhat ja lättänämpi otelauta, joka avittaa kielten taivuttamisessa, eikö? EDIT: Vahvariksi esim Behringerin mallintava, Rolandin Cube tai Voxin Valvetronix. Edullisia ja monipuolisia ovat nääs (100-250€). Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Prowleri 22.11.2004 15:44:17 | |
---|
LP tai Telecaster ovat siitä hyviä kitaroita että ei ole kampea jonka kanssa temppuilla - tai siis joka temppuilee sinun kanssasi. Yamaha ja Ibanez ovat ainakin perinteisiä merkkejä joilta löytyy aloittelijaluokassakin kohtuullisia soittimia, ja sitten on uudempia merkkejä kuten Dean yms. Tietty paras soitin löytyy kun menee musakauppaan ja sanoo sedälle että mulle halpa aloittelijakeppi ja sitten testailee eri vaihtoehtoja. Voi sen kammellisenkin sieltä ottaa jos se muuten tuntuu parhaalta, tietty, mutta ei kannata pitää sitä minkäänlaisena 'hyvänä extrana'. Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |