Pelsi 17.11.2004 20:21:45 | |
---|
Lapiolle päjähti plussaa. Aivan täysin samaa mieltä. Paitsi että itse aion olla Maidenin keikalla jo 6. päivä. (Tähän laittaisin hymiön, jos mokomia käyttäisin) "Kun Mustanaamio kysyy, silloin vastataan. "
-Viidakon sanonta |
Mika Antero 18.11.2004 10:22:09 | |
---|
Blazen kanssa tehdyt albumit eivät ole huonoja, mutta niistä puuttuu "se jokin". Blaze on mielestäni hyvä laulaja ja levyillä on erittäin asiallisia biisejä, mutta kokonaisuutena albumit ovat jotenkin hengettömiä. Pidän enemmän X-Factorista kuin Virtual XI:stä. Suurin ongelma Bayleyn aikaisessa Maidenissa on tietysti se, että Bayley ei ole Dickinson. Tosin koska en pitänyt Dickinsonin laulutyylistä Prayerilla ja Darkilla, niin Bayleyn laulu X-factorilla ja varsinkin Virtualilla on suorastaan piristävän kuuloista niiden jälkeen. Onneksi Dickinson palasi vanhaan tyyliinsä BNW:lla. Biisimateriaali on Virtual XI:llä mielestäni (korostan: mielestäni. Kaikki muut mielipiteet ovat aivan yhtä oikeita.) paljon parempi kuin edellisillä neljällä levyllä. Liian pitkiähän ne biisit monesti ovat, mutta aika hyvin mielenkiinto kuitenkin säilyy. Jossain biiseissä bändin meno yltyy suorastaan epähevimäisen rokkaavaksi, mikä on heidän tuotannossaan aika harvinaista (näin taisi olla ainakin Don't look to the eyes of the strangersin loppupuolella jos en väärin muista). Tietysti voi ajatella, että mitenkähän hyvä levy tuo olisi ollut jos Dickinson olisi ollut mukana. Bayley kuitenkin pärjää hiton hyvin ja on oikein mainio heavylaulaja muutenkin. Livenähän hän kuulemma oli aika onneton, varsinkin Dickinsonin aikaisia biisejä vetäessään. Näin olen kuullut. |
Booligan 18.11.2004 10:25:52 | |
---|
Mä en ymmärrä tätä NPFTD:n haukkumista. Mun mielestä se on ihan hyvä, kuunneltava levy. Itselle Maiden oli viime vuonna vielä se ykkösbändi, mutta sitten a) kuuntelin liikaa-->kävi tylsäksi b) huomasin että pidän "riffimetallista" enemmän nyt aloin taas kuunnella bändiä ja hain liputkin keikalle. hyvää musaa, mutta ihmetyttää ettei ole pystynyt muuttumaan 30 vuodessa ollenkaan. Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
Mika Antero 18.11.2004 10:32:53 (muokattu 18.11.2004 12:59:52) | |
---|
Mä en ymmärrä tätä NPFTD:n haukkumista. Siihen on olemassa oikein sanakin. Mikähän se oli... maku jotain... Niin joo, makuasia. EDIT: hyvää musaa, mutta ihmetyttää ettei ole pystynyt muuttumaan 30 vuodessa ollenkaan. Onhan heidän perusmeininkinsä pysynyt aika lailla samanlaisena ihan alusta alkaen, mutta jos kuuntelee peräkkäin vaikka ekan levyn, Piece of mindin, X-factoryn ja Dance of deathin niin kyllähän niissä nyt jotain vaihteluakin on. Pitääkö bändien sitten yleensäkään kovinkaan radikaalisti muuttaa tyyliään jos se kaikkein omin juttu on löytynyt, se on toinen juttu. |
riff 18.11.2004 12:36:01 | |
---|
No prayerin ja Fear of the darkin suurin ongelma on Brucen ääni. Se on aivan hirveässä kunnossa/hän tahallisesti muutti laulutyyliään raastavammaksi. En tiedä kumpaa. Fear of the dark on lisäksi liian pitkä, liikaa täytebiisejä. Esim. Weekend warrior on aivan hirveä Maidenin biisiksi. Allekirjoitan. Kiva, kiva, oukki doukki! |
Angus 18.11.2004 12:52:14 | |
---|
mutta ihmetyttää ettei ole pystynyt muuttumaan 30 vuodessa ollenkaan. Pystynyt vai halunnut muuttua, siinäpä kysymys... Itse pidän kyllä Di'Annon laulusta enemmän kuin Dickinsonin, muutenkin nuo 2 ekaa levyä ovat mielestäni parhaita. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album! |
Curry 18.11.2004 12:56:31 | |
---|
Jos nostalgiatripeistä puhutaan, eiköhän Paul Di'Anno & Killers ole enemmän sellainen kuin Maiden on. Enköhän kuitenkin ole Paulin Oulun keikalla, rahastavat sentään hyvillä biiseillä :D Maideniin lippu ostettiin ajat sitten, viimeiset jämäpaikat mitä Hartwallilta löytyi. On vaan Maiden kuitenkin sen verran hienoa musiikkia, että parempaa ei ole eikä tule. Maiden Top-5 (ei järj.): The Number Of The Beast Kaikki biisit hyviä, Hallowed Be Thy Nameen ei kyllästy koskaan. Somewhere In Time Ei sisällä ns. hittejä, mutta on erittäin lähellä Maidenin parhaan ALBUMIN arvoa. B-puoli on aivan loistavaa kuunneltavaa. Soittaakaa tätä levyä enemmän keikoilla! Seventh Son Of A Seventh Son Can I Play With Madness kyllästyttää, mutta onneksi levyn muut biisit ovat täyttä rautaa. Brave New World Rock-historian paras comeback. Dance Of Death Paschendale, Dance Of Death, Face In The Sand, Journeyman. Näitä jaksaa kuunnella, eivätkä muutkaan ole huonoja. Lick it up |
Mika Antero 19.11.2004 07:46:33 | |
---|
Niin vaikeaa ja nöyryyttävää kuin onkin myöntää olevansa väärässä, niin No prayer ei ole niin huono kuin olen antanut ymmärtää. Kuuntelin sen pitkästä aikaa tuossa työmatkalla, ja sitä raakkuvaa laulua lukuunottamatta levy on ihan ok. Pari-kolme jonninjoutavaa täytebiisiä sillä on (Hooks in you, Bring your daughter ja joku kolmas jonka nimeä en nyt muista), mutta muuten se onkin aika retvakka hevipläjäys. Silloin kun sen ensimmäistä kertaa kuulin Dickinsonin laulu oli niin suuri järkytys, että se esti huomaamasta levyn olevan muuten ihan kuunneltava. Hyvä näin. Minä olen siis pässi, te muut olette viisaita. |
Deathrace King 19.11.2004 10:06:40 | |
---|
Kaikkien aikojen paras bändi! Siis bändi on vääntänyt neljännesvuosisadan tyylilleen uskollisena tehden lukemattomia määriä loistavia albumeita ja mahtavia biisejä. Livenähän bändi on maailman kärkikastia edelleen. Ja yksittäisinä soittajinakin tarkasteltuna lähellä maailman kärkeä ollaan(Dickinson, Harris, McBrain ja kitaristit). Yhteen bändi soittaa täydellisesti. Itse tykkäsin myös Baileyn aikaisesta tuotannosta, mutta Brave New World kyllä räjäytti pankin. Dance Of The Death ei itselle kokonaisuutena oikein uponnut, mutta löytyy sieltäkin joitain hyviä ralleja. Kyseisen levyn biisit toimivat kyllä livenä hyvin. Up The Irons!!! Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr). |
Curry 19.11.2004 18:49:14 | |
---|
joku kolmas jonka nimeä en nyt muista Assassin? Mielestäni ehkä huonoin Maiden-biisi. Lick it up |
Jii 19.11.2004 19:27:01 | |
---|
Pitipä tämän keskustelun luettua verestää muistojani. Kuulin Maidenia ekan kerran '86, taisin hankkia Powerslaven. Olen pitänyt 'Somewhere In Time'a, jonka Powerslaven jälkeen uutukaisena hankin, bändin parhaana levynä. Pistin tuon nyt soimaan ja tuntuu tuo nostalgian lisäksi muutenkin potkivan. Birth, copulation, and death.
Is this your life? |
Mechanizm 19.11.2004 20:05:08 (muokattu 19.11.2004 20:32:40) | |
---|
Itselläni Maidenin kuuntelu alkoi Life After Death liven aikohin ja Somewhere in Time ilmestyessään syrjäytti kaiken muun musiikin kuuntelun pitkäksi aikaa. Tai no, siis syrjäytti Kissin, WASPin ja Twisted Sisterin. Ykkösbändin paikka säilyi vuosikausia, Seventh Son lunasti odotukset. No Prayerin ilmestyessä tilasin samalla Slayerin South of Heavenin ja Priestin Painkillerin jotka taas iskivät niin että tuo No Prayer jäi minulle avautumatta. Fear of the Dark oli taas paluuta parempaan mutta ehkä juuri tuosta Bruce laulutavasta ja muutamista huonoista biiseistä johtuen bändi jäi minulla telakalle useiksi vuosiksi. Suurin syy tietenkin oli että musiikki maku oli jo laajentunut seka raskaampaan että kevyempään suuntaan. Brucettomiin 90-luvun levyihin en olekkaan sen kummemmin perehtynyt vaikka ne hyllystä löytyvätkin. Brave New Worldinkaan biisit ei oikeen innostanu ennenkuin hommasin Rock in Rio dvdn ja jonka tiiviin kuluttamisen lomassa tajusin kuinka hienoja biisejä uudet kipaleet olivat ja innostus vanhoihin syttyi taas. Hieno bändi jolla on ollut suuri vaikutus elämääni. UP THE IRONS! e: tosiaan hienoa kirjoittelua lähes koko topic. kekkunen & lapio + And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
devilslaver 19.11.2004 20:13:16 | |
---|
jee! hyvä kenkkunen. loistava kirjotus! ps. iteki aloin diggaa maidenii run to the hillsin jälkee [img]http://img17.imageshack.us/img17/2646/trapperduu.JPG[/img] |
Itselleni Iron Maiden on 80-luvun skidivuosien tärkein bändi. Ensin aloitettiin Dingolla ja Yöllä kun muutkin sitä kuunteli. Sitten tuli hevi-innostus: Kiss, Wasp, Twisted Sister...ja Maiden. Mulle Maiden on yhtä kuin Number of the Beast, Piece of Mind, Powerslave, Somewhere In Time, Ja Seventh Son Of A seventh Son. No Prayer Of The Dying:n hankin vielä, ja se onkin mainettaan parempi levy. Fear of The Darkin aikoihin Maiden jäi, kun musiikkimakuni alkoi laajentua hevistä poispäin. Maiden jäi kuvioista täysin pois kun B.B tuli B.D:n tilalle. Kuuntelin toisella korvalle, mutta hyvätkään biisit eivät auttaneet, sillä ilman Dickinsonia Maiden ei kuulostanut Maidenilta mulle. Asenteessa oli varmaan mukana paljon nostalgista rakkautta alkuperäiselle asialle. (Esim. vaikea kuvitella Rolling Stonesia ilman Mick Jaggeria). Kun dickinson palasi, otin uutisen ilossa vastaan ja heräsin maidentalviunestani, jota oli jatkunut noin kymmenen vuotta. Hankin CD-nä (vanhat maidenit olivat kasetteina) Best of the Beastin ja Dance of The Deathin ja Maiden menee taas mukavasti silloin tällöin. Ilokseni olen huomannut, että nykypäivänä Maidenistä puhutaan mediassa kiistattomana hevin jättiläisenä, jonka ansioita ei kukaan kiistä. Muistan itse kun 80-luvulla Maiden oli enemmänkin camp-henkisen kulttibändin maineessa, jota eivät hevikriitikot ainakaan julkisesti tunnustaneet siinä mittakaavassa kuin olisi pitänyt. Maideniä pidettiin pellehevinä verrattuna Black Sabbathiin, Led Zeppeliiniin, Deep Purpleen ja muihin "jättiläisiin". Maiden on yksi suurimmista hevibändeistä. Dickinson/Harris on hevimaailman Jagger/Richards tai Lennon/McCartney!!! "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
mikko1 19.11.2004 23:15:43 | |
---|
Meikä on edelleen sitä mieltä että eka levy on paras. Loistavia biisejä ja riffejä sekä maidenin yksi mielestäni parhaista biiseistä, Transylvania. |
MrQ 20.11.2004 04:12:44 | |
---|
No, onhan se vähän nostalgiatrippi. Trooperista tykkään, muut menee kännissä. Ja sentenced veti trooperin miehekkäämin sisään. Joo. En oikein tykkää. Onkohan se tuolla minun listoilla? |
Nassu Muunvalo 21.11.2004 13:42:50 | |
---|
Kaikkien aikojen paras bändi! Siis bändi on vääntänyt neljännesvuosisadan tyylilleen uskollisena tehden lukemattomia määriä loistavia albumeita ja mahtavia biisejä. Livenähän bändi on maailman kärkikastia edelleen. Ja yksittäisinä soittajinakin tarkasteltuna lähellä maailman kärkeä ollaan(Dickinson, Harris, McBrain ja kitaristit). Yhteen bändi soittaa täydellisesti. Itse tykkäsin myös Baileyn aikaisesta tuotannosta, mutta Brave New World kyllä räjäytti pankin. Dance Of The Death ei itselle kokonaisuutena oikein uponnut, mutta löytyy sieltäkin joitain hyviä ralleja. Kyseisen levyn biisit toimivat kyllä livenä hyvin. Up The Irons!!! Näinhän se on. Ei lisättävää. Keskivartalo betonia! |
85423321 21.11.2004 16:01:10 (muokattu 21.11.2004 16:01:52) | |
---|
Ulkomusiikillisesti Iron Maiden oli 80-luvulla yksiselitteisesti naurettava: Sukkahousuja, irvistelyjä, jumppausta, hirviöitä, mahtipontisia lavarakennelmia ynnä muuta kaikkea jota kukaan vakavasti musiikkiin suhtautuva tiukkapipo ei voi hyväksyä. Päinvastoin, nuohan nimenomaan karkoittavat ne joille ulkomusiikilliset asiat ovat tärkeimpiä. Ja hyvä niin. Mutta: Virtual XI huippulevy ja Killers huono? |
Paperilyhty 21.11.2004 17:14:58 | |
---|
"Iron Maiden - Nostalgiatrippi vai oikeasti hyvää jytää?" Noh, minulle Maiden se ei ainakaan ole nostalgiaa, koska olen sen verran nuori. Siispä Maiden lienee "oikeasti hyvä", heh. Tässä keskustelussa on kyllä harvinaisen hyviä kirjoituksia. Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave- |
Mechanizm 21.11.2004 18:12:55 | |
---|
Jos ei ole vielä mainittu niin muistutuksena Paul Di´Annon keikkapäivät: 29.11. On The Rocks, Helsinki, Finland 01.12. Torvi, Lahti, Finland 02.12. Klubi, Hyvinkaa, Finland 03.12. Hevimesta, Oulu, Finland Lisätietoa tuolta: www.pauldianno.com/And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |