re infecta 17.11.2004 14:16:23 (muokattu 17.11.2004 14:49:48) | |
---|
Paljon on puhuttu Boss TU2:n ja Korg DT10:n hyvyydestä. Nämä ovat kuitenkin melko kalliita joululahjaksi. Olisinkin kysynyt, osaisitteko suositella jotain lähes yhtää hyvää pedaaliviritysmittaria, jonka hinta olisi Suomesta ostettuna alle 80-90 €? Vaatimuksia: - kromaattinen - selkeä valaistu näyttö tai ledit - tarkkuus riittää hienovireenkin asettamiseen - ei vääristä signaalia - äänetön virittäminen biisien välissä mahdollista Minkälaisia ovat Danelectron laitteet? Missä niitä pääsisi kokeilemaan pk-seudulla? Etsitään rock-rumpalia ja -basistia. Katso ilmoitukseni ja laita pikaviestiä! |
Kassu 17.11.2004 15:34:10 | |
---|
Dan Lektroa on ainakin F-musiikissa. |
LaXu 17.11.2004 15:39:16 | |
---|
Seikon viritysmittareita suosittelisin. Itselläni on vanhempi ST-747 mallia ja se on ainakin riittävän tarkka. Ei tietysti AP Tunerin tai Petersonin vempeleiden luokkaa, mutta kyllä sillä intonaation saa säädettyä. |
Keke Urlaub 17.11.2004 17:45:36 | |
---|
Minkälaisia ovat Danelectron laitteet? Missä niitä pääsisi kokeilemaan pk-seudulla? Lukemani perusteella danelectron mittari on huono, esimerkiksi näyttönsä takia. Eikä ole kovin tarkkakaan. Suositukseni on, ettei ala pihtailemaan perusasioissa kuten kitaran vireessä. Itse tällä hetkellä varmaan viimeisenä keikalle lähtiessä luopuisin dt10-virittimestäni. Shake before use. |
Imper 18.11.2004 17:02:18 | |
---|
Joo, turha on ostaa mitään paskaa. Ei noissa niin paljon ole hintaeroa, että kannattaisi danelectroa ostaa vaan osta ihmeessä Korgin DT-10. Tampereen musiikista sen saa ainakin ~80 euroon. Everyone is a per-son |
Tompsi 18.11.2004 19:08:49 | |
---|
Jooh, kyllä tässä joutuu komppaamaan muita: Hommaa kerralla hyvä niin ei tarvitse myöhemmin katua, itsellä TU-2 joka on hyvä ja DT-10 ilmeisesti piirun verran parempi. |
tommiot 18.11.2004 19:14:10 (muokattu 18.11.2004 19:14:50) | |
---|
DT-10 saa äänen täältäkin! jos se on kympistä tai kahdesta kiinni niin ei varmaan kannata säästellä viritysmittarissa sitä. Pastilli? |
re infecta 19.11.2004 15:17:59 | |
---|
Mikä on sitten suurin ero TU2:n ja DT10:n välillä? Täyttävätkö molemmat yläpuolella listaamani kriteerit? Mistä Helsingistä saa edullisesti DT10:n? Etsitään rock-rumpalia ja -basistia. Katso ilmoitukseni ja laita pikaviestiä! |
BenGlenton 19.11.2004 15:23:34 | |
---|
Mikä on sitten suurin ero TU2:n ja DT10:n välillä? Täyttävätkö molemmat yläpuolella listaamani kriteerit? Mistä Helsingistä saa edullisesti DT10:n? Kumpikin viritin täyttää listaamasi kriteerit. Kannattaa kerralla ostaa hyvä, noilla kahdella pärjää varmasti loppuelämänsä. Kannattaa kysellä hintoja eri liikkeistä. http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
tommiot 19.11.2004 16:22:04 | |
---|
Mikä on sitten suurin ero TU2:n ja DT10:n välillä? Täyttävätkö molemmat yläpuolella listaamani kriteerit? Mistä Helsingistä saa edullisesti DT10:n? Levytukusta kävin ostamassa... 95€ mutta en jaksanut lähteä etsimään halvemmalla vaan menin sushille :) Thomannillakin se maksaa 89€. Pastilli? |
mulla on seikon ST737 ja on tarkka ja nopea, muutenkin näytön taustavalon takia se on passeli mulle aarre on siellä mistä sen löytää
http://www.brokenfuture.tk/
pastilli |
Imper 03.12.2004 01:25:58 | |
---|
Mikä on sitten suurin ero TU2:n ja DT10:n välillä? Täyttävätkö molemmat yläpuolella listaamani kriteerit? Mistä Helsingistä saa edullisesti DT10:n? DT-10 on HIUKAN nopeampi ja tarkempi. DT-10 on myös vähän leveämpi kooltaan. Bossin eduksi voisi pistää tämän strobo-toiminnon, eli voi valita toiminnon, jossa ledit kiertävät siihen suuntaan mihin pitää virittää tms. Itse en tuota ominaisuutta kuitenkaan tarvi. Everyone is a per-son |
Lapis 03.12.2004 10:19:11 | |
---|
DT-10 on HIUKAN nopeampi ja tarkempi. DT-10 on myös vähän leveämpi kooltaan. Bossin eduksi voisi pistää tämän strobo-toiminnon, eli voi valita toiminnon, jossa ledit kiertävät siihen suuntaan mihin pitää virittää tms. Itse en tuota ominaisuutta kuitenkaan tarvi. Mulla on kanssa DT10 ja hinta osui jonnekin 80 ja 90€:n väliin. Suosittelen! |
Dr.Groove 03.12.2004 21:45:35 | |
---|
Ostin noin vuosi sitten virittimen. Käytin DLX-musiikissa reilun tunnin eri virittimien testaamiseen, referenssinä käytin Korgin räkkiviritintä (DTR 2000, ovh n 300 euroa). Yritän olla aika kranttu virityksestä. Testasin kaikki kaupassa olleet laitteet (noin puolitusinaa) ja eroja oli aika paljon, lähinnä herkkyydessä ja tarkkuudessa. Tarkin ja paras noista pienistä oli Korgin GT-12, hinta noin 100 egee. Valitettavasti en enää muista mitkä muut merkit olivat tarjolla, mutta niitä oli Korgilta pari muuta ja muut olivat muita merkkejä. Tuo Korgin räkkituner oli hieman tätä GT-12 tarkempi, mutta se ei sopinut taskuun eikä toiminut pattereilla ;-) Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
Anna hänelle biisin nuotit ;-) |
J-PPP 15.12.2004 14:14:02 | |
---|
|
LaXu 15.12.2004 14:22:10 | |
---|
DT-10 näytti olevan joulutarjouksessa Olarin Music Cornerissa 75€. http://www.musiccorner.fi Oho, tuommonenkin kauppa ja melkein naapurissa, matkaa tuonne taitaa olla joku kolme kilometriä meikäläisen asuinpaikasta. Kiitos tästä vinkistä, pitää käydä tutustumassa. |
BenGlenton 15.12.2004 14:49:18 | |
---|
Oho, tuommonenkin kauppa ja melkein naapurissa, matkaa tuonne taitaa olla joku kolme kilometriä meikäläisen asuinpaikasta. Kiitos tästä vinkistä, pitää käydä tutustumassa. Mulla on matkaa n. 500 metriä :) Voin suositella Music Corneria erittäin lämpimästi. Palvelu on mukavaa ja asiantuntevaa, valikoima liikkeessä ok, mutta pyynnöstä Petteri tilaa mitä haluat, ja kilpailukykyiseen hintaan. Itse olen jo kantanut joitain euroja tuonne. Mukaan on tarttunut Alvarez akustinen, Screamerille Z-5 floorboardi, kovat laukut sähkikselle ja em. akustiselle, sekä Jacksonin huolto sekä muutama satsi kieliä. Veronpalautukset tosin ovat enää muisto vain :) Supreme Court , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! |