Aihe: Millä efektilaitteella onnistuisi kanavan vaihto?
1
Wolfheart
18.11.2004 23:10:27 (muokattu 18.11.2004 23:19:53)
Olisi haussa joku efektilaite, jolla onnistuisi presettiä vaihtaessa myös vahvistimen(Engl screamer-combo) kanavan vaitaminen. Säröjä siinä ei tarvitsisi olla, mutta ainakin eq, delay, chorus ja kompressori olisi kivoja. G-majorillahan tuo kai ainakin onnistuisi, mutta onkos olemessa myös muita(mielellään halvempia) vaihtoehtoja?
ReBeat
18.11.2004 23:49:29

Rocktron MultiValve (ei valmisteta enää)
superfly
19.11.2004 08:31:31
Hatara muistikuva on, että Bossin ME-50:ssä olisi tuo kanavavvaihto.... Korjatkaa jos olen vääräsä.
BlackD
19.11.2004 08:49:31
Jos muuhun setuppiin sopii, niin helpompaa olisi varmaan laittaa midi-pedaali, jossa on noita relelähtöjä. Kuten Behringer FCB1010, Nobels MF-2 jne jne.
Olli S.
19.11.2004 10:38:15

Minäkin suosittelisin MIDI-pedaalia, jossa on releohjaus. Tuo behku on kuitenkin ison kokonsa vuoksi äärimmäisen epäkäytännöllinen tuohon hommaan, ellet hommaa lisäksi MIDIä ymmärtävää multiefektiä, kuten vaikka juuri G-majoria. Jos siihen ei viitsi investoida, niin ostaisin erillispedaaleja ja jonkun kompaktin polkimen, jossa on releohjaus.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD!
Wolfheart
19.11.2004 14:12:01 (muokattu 19.11.2004 14:14:52)
Minäkin suosittelisin MIDI-pedaalia, jossa on releohjaus. Tuo behku on kuitenkin ison kokonsa vuoksi äärimmäisen epäkäytännöllinen tuohon hommaan, ellet hommaa lisäksi MIDIä ymmärtävää multiefektiä, kuten vaikka juuri G-majoria. Jos siihen ei viitsi investoida, niin ostaisin erillispedaaleja ja jonkun kompaktin polkimen, jossa on releohjaus.

Mulla on kyllä Z5-pedaali jolla kanavan vaihto onnistuu, mutta haluaisinkin jonkun efektilaitteen, jossa saisi yhdellä polkaisulla vaihtumaan vahvistimen kanavan ja laitteen presetin. Ei oikein steppaaminen innosta.

Eli esim. lead-soundiin vähän delayta, puhtaisiin chorusta ja reverbiä ja mättösäröt sitten ilman efektejä. Joku pitch shifterkin voisi olla kiva.

Mulla on joskus ollut tuo behringerin midilauta j-stationin kaverina ja nyt harmittaa, kun tuli myytyä se...

EDIT: Käsittääkseni tuolla ME-50:llä ei moinen onnistu?
lardie
19.11.2004 14:53:47

Mulla on kyllä Z5-pedaali jolla kanavan vaihto onnistuu, mutta haluaisinkin jonkun efektilaitteen, jossa saisi yhdellä polkaisulla vaihtumaan vahvistimen kanavan ja laitteen presetin. Ei oikein steppaaminen innosta.

Eli esim. lead-soundiin vähän delayta, puhtaisiin chorusta ja reverbiä ja mättösäröt sitten ilman efektejä. Joku pitch shifterkin voisi olla kiva.

Mulla on joskus ollut tuo behringerin midilauta j-stationin kaverina ja nyt harmittaa, kun tuli myytyä se...

G-Major ja Rocktronin All Access :)=
-extreme action metalcore- www.scorched.org
Olli S.
19.11.2004 15:18:21

Ei käsittääkseni onnistu ME:llä. Siinä ei ole releohjausta. Yksinkertaisinta tosiaan olisi midiä ymmärtävä multiefekti ja MIDI-pedaali releohjauksella. Muuten tuo ei taida olla mahdollistakaan ilman hirveää säätöä.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD!
BenGlenton
19.11.2004 15:25:10
ENGL:ltä löytyy Z-12, sellainen taisi olla myynnissäkin Mnetin torilla tuossa hetki sitten.
http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI!
HeavyMachinery
19.11.2004 15:38:57

Ei onnistu me-50:llä, g-majorilla kyllä. Taitaapa behkun midi ohjaimessakin olla 1 rele sitä varten.
No niin, sano napoleon !
Olli S.
19.11.2004 15:44:51

Ei onnistu me-50:llä, g-majorilla kyllä. Taitaapa behkun midi ohjaimessakin olla 1 rele sitä varten.

FCB:ssä ainakin käsittääkseni kaksi.
Joel Harald
19.11.2004 16:44:58
Onkos nuo behringerin releet nyt sitten latch vai un-latch? Eli tarraako se kiinni vai onko se kertakosketus?
Jormaz
19.11.2004 22:08:47
Jos kaikki romut on räkissä niin paljon mieluummin sitä kanavaa vaihtaa G-majorilla kuin Midi-laudalla koska Midi-laudasta pitää joka kertaa vetää erikseen se piuha sinne kanavanvaihtojutskaan.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
Joel Harald
19.11.2004 23:01:32
Häh? Ööh.. se on joko "pohjassa" tai sitten "ei pohjassa". Se ei siis anna mitään yksittäistä "pulssia". Olipa epäselvää, totako tarkotit? Siis FCB1010:n tapauksessa.

Joo sitä justiisa :D
Vemmy
20.11.2004 13:08:20
Onkos nuo behringerin releet nyt sitten latch vai un-latch? Eli tarraako se kiinni vai onko se kertakosketus?

ART:n X-15, saa valita molemmista vaihtoehdoista mieleisensä. Ei valitettavasti valmisteta enää.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)