Aihe: Uudet mikit 80-luvun Tokaihin
1
Zammy
30.01.2003 22:16:51 (muokattu 30.01.2003 22:19:24)
Suunnitteilla on ollut vaihtaa 80-lukulaiseen Tokai-stratoon mikit. Kävin tänään soittamassa paikallisessa liikkeessä suht edullista kitaraa (ei niin edullinen, että sitä olis mikkien takia kannattanut ostaa, eikä muutenkaan mun kitara. Pointtina se, että tuntuvat toimivan budjettikitarassakin hyvin. Ja olen muuten hyvinkin tyytyväinen omaan Tokaihin) jossa oli Dimarzion Virtual Vintage Blues mikki ja ei voi sanoa, muuta kuin, että soundi tuntu olevan melkolailla mulle optimaalinen. Mutta.. Vähän suolasia noiden mikkien hinnat, Thomanilla 122 euroo kappale ja settejä ei saa. Olenkin miettinyt, että millaisetkohan olisi noi Fenderin Texas Specialit, ne kun on "suht edulliset" Luulis noissa olevan ainakin pyritty hieman samansuuntaseen soundiin? Eikös tuossa Texas Special-setissä ne mikit oo porrastettu ulostuloltaan sovittamaan kaula/tallapaikkojen volumetasoja? Mikit tulis aika monipuoliseen käyttöön, mutta pääasiassa rock/blues-osastolle. Ja käytössä pääasiassa masteriton putkivahvistin, joten ulostuloo mielellään olis kohtuullisen reippaasti, että puskua sais mukavasti. Muitakin voi ehdottaa, mutta tuommonen 3 kpl setti sais maksaa n. 200 euroo tai vähemmän. Myös myytävänä olevia voi tarjota.
Blue Apocalypse
30.01.2003 22:32:13
Olenkin miettinyt, että millaisetkohan olisi noi Fenderin Texas Specialit, ne kun on "suht edulliset" Luulis noissa olevan ainakin pyritty hieman samansuuntaseen soundiin?

Ai pyritty mihin soundiin? Texas Speciaalithan ovat kopioita SRV:n numero I:n mikeistä. Hiukan ylikäämityt vintage henkiset mikit. Aika SRV soundin olen saanut putkivahvarilla ja Strato W/ Texas Specials-yhdistelmällä. Ei ihan perusmikit. Kannattaa koittaa ennen ostoa, voi olla että ei ole sinun makuusi, minun makuuni ovat kyllä.

Eikös tuossa Texas Special-setissä ne mikit oo porrastettu ulostuloltaan sovittamaan kaula/tallapaikkojen volumetasoja? Mikit tulis aika monipuoliseen käyttöön, mutta pääasiassa rock/blues-osastolle. Ja käytössä pääasiassa masteriton putkivahvistin, joten ulostuloo mielellään olis kohtuullisen reippaasti, että puskua sais mukavasti.

No ainakin tallamikki on jonkun verran tehokkaampi, valmistajan sivulta löydät nippelitiedot. Kyllä silti tallamikki on mun korvaan ehkä hiukan riipivä.
Somnus est imago mortis.
benny
30.01.2003 22:37:47

Mjoo no mun DiMarzion mikki maksoi jotain 113e ja on en ole hetkeäkään sitä katunut.
shitfuck inc.
Zammy
30.01.2003 22:39:26

Ai pyritty mihin soundiin? Texas Speciaalithan ovat kopioita SRV:n numero I:n mikeistä. Hiukan ylikäämityt vintage henkiset mikit. Aika SRV soundin olen saanut putkivahvarilla ja Strato W/ Texas Specials-yhdistelmällä. Ei ihan perusmikit. Kannattaa koittaa ennen ostoa, voi olla että ei ole sinun makuusi, minun makuuni ovat kyllä.

Joo, huomasin esittäneeni asian epäselvästi. Tarkoitin siis, että eiköhän noissa Dimarzion Virtual Vintage Blueseissa ole haettu tollaista Texas Special-soundia. Eli jos mä pidin Dimarzioista kovasti, voisi olla todennäköstä, että tykkään myös Texas Specialeista...?
MrGuitarist
31.01.2003 09:31:35
Kehoittaisin tutustumaan myös Lindy Fralinin mikkeihin.

http://www.custom-sounds.com/lindy.htm

Ei välttämättä mikään halvin ratkaisu, mutta erittäin laadukkaita mikkejä. Mulla on tuo "Woodstock 69"-satsi ja eipä ole tullut mieleenkään vaihtaa :)
dsp drv
31.01.2003 10:13:25
Mulla on ollut jenkkistratossa (leppärunko, vaahterakaula ja -otelauta) Texas Specialit about viitisin vuotta ja tyytyväinen olen, kuten edellä jo joku mainitsi ei se ero noihin perusvintagemikkeihen ole kovin suuri...

Paitsi, että tallamikin vaihdoin muutama vuosi sitten Seymour Duncanin Little 59 kun piti saada monipuolisuutta yhteen keppiin ja tuo talla-TS oli vähän liika riipivä...tosin nyt kyllä voisin vaihtaa takas texas specialiin, kun ei tuota monipuolisuutta niin paljoa enää tarvitsisi...jos joku haluu vaihtaa niin voisi swappia ajatella...
Zammy
31.01.2003 10:18:53
Mitäs mieltä olette noista yleensä noista Tokai vakiomikeistä. Kun en mä lopulta tiedä, kuinka paljon soundi olis mikeistä ja kiinni ja kuinka paljon eroa on saavutettavissa. Kitara soi kyllä hyvin akustisesti ja pidän soitettavuudesta. Eikä nykyistenkään mikkien soundissa varsinaisesti valittamista ole, mutta ainakin potkua kaipaisin enemmän. Eikös semmonen mikrofonin "ylikäämiminen" hieman heikennä dynaamisuutta? Mitenkä tämä puoli noissa Texas Specialeissa?
dsp drv
31.01.2003 10:25:18
Mitäs mieltä olette noista yleensä noista Tokai vakiomikeistä. Kun en mä lopulta tiedä, kuinka paljon soundi olis mikeistä ja kiinni ja kuinka paljon eroa on saavutettavissa. Kitara soi kyllä hyvin akustisesti ja pidän soitettavuudesta. Eikä nykyistenkään mikkien soundissa varsinaisesti valittamista ole, mutta ainakin potkua kaipaisin enemmän.

En osaa sanoa noista Tokain yksikelaisista mikeistä, mutta ainakin Tokain japanilaisissa Les Pauleissa on Gotohin mikit, mitkä on ihan hyvät...tosin kyllä ne meni kuitenkin vaihtoon...

Ei mikkejä vaihtamalla tule mitään dramaattista muutosta, varsinkin jos pysyy saman tyylisissä mikeillä...tietysti eroa tulee huomattavasti jos vaihtaa vaikka kaksikelaisia tilalle...onkin aika yleistä vaihtaa tallamikiksi jokin kaksikelainen mikki kun halutaa lisää löylyä tallimikistä...

Eikös semmonen mikrofonin "ylikäämiminen" hieman heikennä dynaamisuutta? Mitenkä tämä puoli noissa Texas Specialeissa?

Kyllä Texas Speciaalit on erittäin dynaamiset mikit, mutta eipä ne niin kovin ylikäämityt olekkaan...
Blue Apocalypse
31.01.2003 13:34:35
Mitäs mieltä olette noista yleensä noista Tokai vakiomikeistä.

Kaupassa koitin kerran Tokain Stratoa suurinpiirtein jostain 80-luvulta. Muistikuva mikä mulle jäi oli että aika kirkassoundiset mikit siinä oli, ihan hyvältä ne soundas, en yhtään muista mikä vaffari oli, joten se siitä.
Somnus est imago mortis.
Blue Apocalypse
31.01.2003 13:37:16 (muokattu 31.01.2003 13:55:56)
Paitsi, että tallamikin vaihdoin muutama vuosi sitten Seymour Duncanin Little 59 kun piti saada monipuolisuutta yhteen keppiin ja tuo talla-TS oli vähän liika riipivä...tosin nyt kyllä voisin vaihtaa takas texas specialiin, kun ei tuota monipuolisuutta niin paljoa enää tarvitsisi...jos joku haluu vaihtaa niin voisi swappia ajatella...

dsp drv:

Millasta swappia ajattelit? Haluaisitko kenties TS:n tallaversion? Mulla on pitkään jo ollut takaraivossa talla Texas Speciaalin vaihto humppariin?
Somnus est imago mortis.
Zammy
31.01.2003 13:42:54 (muokattu 31.01.2003 14:29:06)

Millasta swappia ajattelit? Haluaisitko kenties TS:n tallaversion? Mulla on pitkään jo ollut takaraivossa talla Texas Speciaalin vaihto humppariin?

Kyllä minä koko setin sitten ostan kerralla. Thomannilla Texas Special stratosetti 189 euroa. Täytyy vielä paikallisesta tiedustella hintoja. Jos koko settiä on tarjota, niin kiinnostusta voisi olla

EDIT: heh, sen verran omahyväinen olen ilmeisesti, että ajattelin automaattisesti tuon olevan minulle. Pitäs jaksaa keskittyä enemmän ja opetella siinä sivussa lukemaankin.
dsp drv
31.01.2003 13:55:59

Joo, siis mulla on nyt tosiaankin tallassa Seymour Duncanin Little 59 ja tilalle voisi vaihtaa jonkun yksikelaisen...esim. just Texas Specialin...

Tosin ei kai tää nyt ihan suorana swappina mene kun tuo TS setti maksaa 189€ ja Little 59 105€ kappale (siis thomannilla)...mutta vähän väliä niin mikä ettei voisi ajatella. Kiinnostaako ??
Blue Apocalypse
31.01.2003 14:01:19

Joo, siis mulla on nyt tosiaankin tallassa Seymour Duncanin Little 59 ja tilalle voisi vaihtaa jonkun yksikelaisen...esim. just Texas Specialin...

Tosin ei kai tää nyt ihan suorana swappina mene kun tuo TS setti maksaa 189€ ja Little 59 105€ kappale (siis thomannilla)...mutta vähän väliä niin mikä ettei voisi ajatella. Kiinnostaako ??

Emmä ihan päittäin ajatellutkaan :)

Kiinnostaa kyllä. Mä lähen nyt vlopuksi pois koneen äärestä. Pikaviestillä varmaan tavoittaa ens viikon alkupuolella? Jos niin ni palailen sillon. Viikonloppuja.
Somnus est imago mortis.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)