luotsi 19.11.2004 13:23:21 | |
---|
Heip! Olen hankkimassa keikkapianoa sekä koti- että keikkakäyttöön. Haluaisin hyvän, vaikken amattilainen olekaan. Tärkeältä tuntuu hyvät piano- ja rhodes-soundit ja hyvä kosketus. Mitään monitoimikonetta en tarvitse, kun pelkästään soittopeliä etsin. Maksanko näissä laitteissa "turhista" ominaisuuksista? Mitä olette mieltä näiden laitteiden soundeista? Entä roudattavuudesta? Ja muitakin käyttäjien kokemuksen valottamia kommentteja olisi kiva kuulla. |
Itse suosittelisin Yamahan P90:stä. Siinä on hyvä tatsi ja mainiot pianosoundit. Rhodeseissa olisi toki parantamisen varaa, mutta kyllä nekin menettelee. Suhteellisen pienen kokonsa takia mukava roudata. Hinta taitaa pyöriä tuossa tonnin kieppeillä. Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio. |
baron 19.11.2004 13:56:14 (muokattu 19.11.2004 13:56:40) | |
---|
Hinta runsas tonni ja paino ilman boxia muistaakseni 16 (vai oliko 18) kg. Kirkkourkusounditkin aika hyvät (jos sattuisi virsikeikka tulemaan) Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Mikko T. 19.11.2004 14:02:39 | |
---|
Moro, mun mielestä Roland RD-700 tai Yamaha S90. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.tk |
mr.muzak 19.11.2004 16:24:38 | |
---|
Kuten ennenkin todettu, käy itse testaamassa molemmat. Itse ostaisin Rolandin tatsiin tottuneena RD700, mutta nämä on niitä makukysymyksiä. Hyviä koneitahan nuo molemmat ovat. |
Petronome 19.11.2004 17:27:46 | |
---|
Motif 8:ssa lienee ihan hyvät soundit, mutta reilusti paremmat on Motif ES:ssä. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Mertsi 19.11.2004 18:14:44 | |
---|
Mä olen miettinyt aika lailla samaa. Ihastuin tyystin rd-700 tatsiin ja soundeihin. Toisaalta p90 innostaa hinnan ja roudattavuuden puolelta. Mutta jos ei ole rahasta pulaa niin ehdottomasti RD-700, se on meinaa kova. Onkos kukaan vertaillut keskenään näitä pelejä? Tärkeimpiä tatsi ja piano-soundi. Kiittää pitää!
Ps.150 |
Jabbe 19.11.2004 18:27:15 | |
---|
Osta Motif! |
BotneLapio 20.11.2004 07:08:05 | |
---|
Osta Kurzweil! -=Botnee!!=- |
U.Honey 20.11.2004 10:55:17 | |
---|
Olen hankkimassa keikkapianoa sekä koti- että keikkakäyttöön. Haluaisin hyvän, vaikken amattilainen olekaan. Tärkeältä tuntuu hyvät piano- ja rhodes-soundit ja hyvä kosketus. Mitään monitoimikonetta en tarvitse, kun pelkästään soittopeliä etsin. Näyttää siltä että etsit kuuta taivaalta. Osta S90! t: nimim kosketelkaa soittimianne My name is Baron, U.Honey Baron. |
Janus 20.11.2004 15:26:12 | |
---|
Mä olen miettinyt aika lailla samaa. Ihastuin tyystin rd-700 tatsiin ja soundeihin. Toisaalta p90 innostaa hinnan ja roudattavuuden puolelta. Mutta jos ei ole rahasta pulaa niin ehdottomasti RD-700, se on meinaa kova. Onkos kukaan vertaillut keskenään näitä pelejä? Tärkeimpiä tatsi ja piano-soundi. Mä vertailin aika huolellisesti keskenään RD-700:a ja Yamaha S90:ä kun olin ostamassa keikkapianoa/midikontrolleria. Päädyin lopulta S90:iin, koska siinä oli a) yhtä hyvän pianosoundin lisäksi paljon parempia synasoundeja, b) yhtä hyvä tatsi (kevyempi kun Rollessa, enemmän mun soittostailille sopiva), c) helpompi editoida (isompi näyttö), d) paremmat MIDI-kontrolleriominaisuudet (Master mode, ohjelmoitavat liu'ut), ja e) helpompi roudattavuus (vähän kevyempi laite kuin RD-700, puolikovan kohtuuhyvin suojaavan casen kanssa ton roudaa ihan itsekseenkin). Noi ominaisuudet oli siis mulle tärkeitä. Muistaakseni Rollessa on enemmän variaatioita piano- ja rhodessoundien suhteen, joten jos ne ovat sulle tärkeämpiä, valinta saattaa kallistua helpommin sinne suuntaan. Yks mahdollinen vaihtoehto olis toki Yamaha P-250 (tjsp), josta löytyy myös erittäin hyvän pianosoundin lisäksi synasoundeja, kontrolliominaisuuksia ja hyvän tehoiset omat kaiuttimet (koko ja paino ovat iso miinus, en ole kyllä ihan varma onko siitä olemassa malli, jossa ei ole omia kaiuttimia). "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
mange jamo 22.11.2004 10:49:32 | |
---|
Itse olen omistanut rd700 kohta vuoden. Ei ole mitään valittamista. sisältä löytyy pari laajennuskorttia; ei lopu sounditkaan kesken! Laite on tehty soittajille, ei soundien näprääjille. Tosin sekin on mahdollista. S90 minulla ei ole kokemusta. Vaikuttaa tosin jämäkälle pelille sekin. RD700 voin kuitenkin suositella. |
mr.muzak 23.11.2004 00:00:18 | |
---|
Tatsi melkein on se tärkein mikä ratkaisee, makuasia kummasta tykkää. Soundithan voi kerää mistä koneesta tahansa, mutta tatsia on vaikeempi vaihtaa (edes midillä:)). Itse valkkasin tällä perusteella fantom-x8:n ja motifEs8:n välillä, samplereitä molemmat, saa väsättyy mitä haluaa kumpaankin. Rolandin tatsiin tottuneena valitsin X8:n. Sämplään koko motifin niin siitäs saatte motif-intoilijat:)) |
Mertsi 23.11.2004 17:20:00 | |
---|
Nyt kyllä heräsi kiinnostus myös tuohon S90:seen. RD-700 ja S90 menee kummatkin vähän yli parin tonnin, eli suurtakaan säästöä ei muodostu, osta kumman osti. Rolandissa oli kyllä kieltämättä pieni näyttö, kun on Trinityä tuijotellut. Kurzweil vois olla kanssa aika mukava peli, mutta en ole mikään innokas ohjelmoija ja arvostan kyllä kivasti hyviä presettejä. Rollessa on kyllä tuplasti enemmän polyfoniaa 128vs64. Hmph, tulee kyllä vaikea valinta. Kiittää pitää!
Ps.150 |
luotsi 25.11.2004 15:14:42 | |
---|
Tack! Luotsi kiittää kommenteista ja on kokeilemisen ja pohtimisen jälkeen päätynyt Rolandiin! Se tuntuu tosi omalta soittimelta, tuntui heti, kun kokeilin sitä! Mielestäni siinä todella hyvät rhodesit ja pianot. Yamahassa on toki varmasti vähän klassisemmat pianot, niihin itsekin tottuneena mietin tuossa kohti pitkään, mutta koska paljon muuta käyttökelpoista siinä ei sitten soundien puolella ollutkaan niin päädyin Rolandiin. Hankin tässä elämäni ensimmäistä kosketinsoitinta, joten keskustelua voi vielä kiinnostuneiden osalta tämän soittimen käytöstä jatkaa. Eli millaisia asioita olette havainneet käyttöessänne tuota Rolandia? Onko jotain, mikä kannattaisi ottaa huomioon tms.....? |
baron 25.11.2004 22:11:22 | |
---|
. Yamahassa on toki varmasti vähän klassisemmat pianot, niihin itsekin tottuneena mietin tuossa kohti pitkään, Kiitos, oot fiksu jätkä (tai lady). Mä oon aina ollut tota mieltä ja kun vain ne on mulle tärkeät, valitsin eri tavalla kuin sinä. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
oizo 25.11.2004 23:02:39 | |
---|
Tänään vertailin Roland Fp-2:ta ja Yamaha P120:a. Ihastuin kyllä tuohon FP-2:een. Pirun hyvä pianosaundi ja tatsikin oli ainakin mun mielestä loistava: semmonen sopivan pehmeä. Rhodes -saundista tykkäsin kans. Jammu ei oikein vakuuttanut vaikkei huono ollutkaan. Itse haen enemmän toummosta kirkasta selvää pianosaundia kun jammussa oli vähän klassistyylisempi flyygelisaundi. Ei huono sekään, mutta FP-2:n saundi oli enemmän mieleeni. Yamahan tatsi oli raskaampi, lähempänä normaalin pystypianon tatsia. Iha jees, mutta jotenkin rolandi oli tässäkin suhteessa parempi. Ostakaa gemi pois multa (tori) niin saan tuon rolandin! :) Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
matson 25.11.2004 23:17:43 | |
---|
Mulla on ollu RD-700 jo kolmatta vuotta ja en oo vieläkään kyllästyny pianosoundiin. Toimii yllättävän hyvin myös studiossa. Rhodesit toimii kans hienosti (paljon soitettavempia kuin electrossa, vaikkei ehkä ihan niin "aitoja"), kun vähän muokkaa. Midi-pelinä toimii myös loistavasti, voi laittaa soundit vaihtumaan moduleissa automaattisesti, kun vaihtaa setuppia RD:stä jne. Jos jotain sattuu pianolle, ni huoltokin pelaa hienosti Vantaalla. My name is Matson. |
SLTe 26.11.2004 00:09:46 | |
---|
|
Petronome 27.11.2004 22:21:24 | |
---|
Sämplään koko motifin niin siitäs saatte motif-intoilijat:)) No sämplääpä. Kyllä sulta tuskan parahdus pääsee ekan kymmenen minuutin päästä, kun rupeat jo kerran samplattuja sampleja samplaamaan sampleiksi. Ja leikkimään jo luupatuilla luuppipointeilla. Että aitoa Motifia sen olla pitää. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |