Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney Klipp
1
Rämppy
19.11.2004 10:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeniksellä on lojunut pitempään rikkinäinen Laney Klipp. Veikkaan, että laite on jostain 70-luvun lopulta. Semmoinen vähän halvan näköinen putkinuppi. Nyt kun romu jälleen osui silmiin, aloin funtsia että millaistakohan soundia pelistä irtoaisi jos olisi ehjä. Olisiko mahdollisesti rok? Eli kannattaisiko kunnostuttaa? Toimii muuten hyvin, mutta ei kuulu mitään. Tai hyvinhän tuo on toiminut lampun alustana.
 
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
maza
19.11.2004 12:03:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuohan on just rules vehje. Tarvittaessa kun vähän modaa niin niillä eväillä saa tehtyä vaikka minkälaista rokkia. Kunnostaminen kannattaa ilman muuta, se on kuitenkin mitä todennäköisimmin käsityötä ja laatupeli.
 
Mrezzye
19.11.2004 12:07:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaisi ainakin kunnostamisen arvoiselta peliltä. Soundista en tiedä, mutta tuskin se mikään ihan huono on. Riippuu tietysti mitä olet vailla. Hyvällä tuurilla siinä on vain putket rikki, jolloin kunnostaminen ei ole mikään kovin suuri ja kallis projekti.
 
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
maza
19.11.2004 12:13:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin joo siis, tuohan on just se malli mitä Iommi käytti. Että eiköhä sillä ainakin tommonen vanhemmanpuoleinen hevi taivu aika täydellisesti. Säröpedaalia eteen niin varmaan päästään jo metallin puolelle komeasti.
 
Pikaselvityksellä kyseessä on nimenomaan point-to-point-kone, eli laatua laatua, nykypäivän Peavey Classicit sun muut ovat leluja tuon rinnalla.
 
Penasol
19.11.2004 12:20:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeniksellä on lojunut pitempään rikkinäinen Laney Klipp. Veikkaan, että laite on jostain 70-luvun lopulta. Semmoinen vähän halvan näköinen putkinuppi. Nyt kun romu jälleen osui silmiin, aloin funtsia että millaistakohan soundia pelistä irtoaisi jos olisi ehjä. Olisiko mahdollisesti rok? Eli kannattaisiko kunnostuttaa? Toimii muuten hyvin, mutta ei kuulu mitään. Tai hyvinhän tuo on toiminut lampun alustana.

Epistä kun kaikki (tai no jotkut ainakin) muut löytää vanhoja mielenkiintoisia vehkeitä. Ja minä kun kerran löysin jännän putkivahvistimen erittäin halpaan hintaan niin kusin homman krapulapäissäni kun ei järki leikannut tarpeeksi hyvin.
 
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Juniper
19.11.2004 12:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on joskus ollut klippi. Soundit oli aika hyvät.
Silloin vuosia sitten en vaan ymmärtänyt putkivehkeiden päälle ja se sai purkutuomion varaosiksi.
Jälkeenpäin on ihan vaan pikkasen harmittanut, että tuli rikottua hemmetin hyvä vahvistin........
 
Mrezzye
19.11.2004 12:41:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...se sai purkutuomion varaosiksi.
 
Shame on you Juniper, shame on you!
 
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Sammo
19.11.2004 12:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on 60 wattinen Klipp, tosin se toimii tällä hetkellä kombon alustana jossa se menee täysin hukkaan. Netistä löysin joskus kytkentäkaavion ja siitä näkee että siinä on aika pitkälle samanlainen topologia kuin Plexissä tai Bassmanissä ja vielä sen lisäksi siinä hämärä overdrive-osio (ensimmäisiä vahvistia joka oli *suunniteltu* tuottamaan säröä??), joka mulla ainakin on niin hirveä että epäilen että se ei ole täysin kunnossa. Muuntajat on isot ja hyvänlaatuiset (taisi olla Partridget) joten jos sitä ei halua entisöidä niin sitten sen voi joku modata lähelle Plexin speksejä. Pitäis varmaan käyttää sitä huollossa.
 
erkko
19.11.2004 13:09:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli myös joskus kymmenen vuotta sitten Laney Klipp. Se oli ihan helvetin hyvä nuppi: siitä irtos tosi hyvin botnea ja RATin kanssa siitä sai kunnon sirkkelisoundinkin. Muakin harmittaa kun hukkaisin Klippini sen jälkeen kun se meni rikki; olis vaan pitäny laitattaa se Kiviojalla kuosiin. Mun nuppi oli aika usein kavereilla lainassa studiokäytössä sen takia kun siinä oli niin tukeva soundi. Kannattaa varmaan kunnostaa toi nuppi.
 
PS. Mä ostin mun Klippin ja Laneyn 4x12" kaapin missä oli Celestionit 30W elementit vuodelta 1972 joskus viisitoista vuotta sitten kaverilta 1000 markalla, ei ollut yhtään huono sijoitus;-)
 
Lonesome
19.11.2004 15:04:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. Mä ostin mun Klippin ja Laneyn 4x12" kaapin missä oli Celestionit 30W elementit vuodelta 1972 joskus viisitoista vuotta sitten kaverilta 1000 markalla, ei ollut yhtään huono sijoitus;-)
 
No ei. Mä ostin n. 20 vuotta sitten pelkän Lanikan (siis Klippin) kaapin myös tonnilla. Ja se ei ollut edes kovin hyvässä kunnossa. Päätyi Marshallin kaapin jalustaksi...
 
Siderocks
17.07.2008 09:17:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1335 päivää vanhaan ketjuun!
 
Sorry vaan.
 
Elikkä mulla on viimeiset kymmenen vuotta lojunut nurkissa tommonen Laney Klipp 60w. Aikanaan se levisi ja korjautin ja sitten se levisi uudestaan eikä huvittanut enää pistää siihen rahaa. Nyt kun kitaran varressa pitäisi alkaa taas bändihommiin niin kiinnostaisi saada kuntoon. Millainen urakka (lompakolle) olisi korjauttaa tuollainen kunnolla? Ilmeisesti näissä on luotettavuusongelmia ollut muillakin. Ja jos jollakin on tietoa mikä noissa yleensä hajoaa, niin viitsisikö kertoa. Auttaisi luultavasti ongelman ratkaisun löytämiseen. Jos on myös tietoa Oulun alueen hyvistä vahvistinkorjaajista niin semmoisiakin saa kertoa. Jerosella käytin tuota aikanaan.
 
http://www.mikseri.net/wintery
Janne19691
17.07.2008 09:34:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorry vaan.
 
Elikkä mulla on viimeiset kymmenen vuotta lojunut nurkissa tommonen Laney Klipp 60w. Aikanaan se levisi ja korjautin ja sitten se levisi uudestaan eikä huvittanut enää pistää siihen rahaa. Nyt kun kitaran varressa pitäisi alkaa taas bändihommiin niin kiinnostaisi saada kuntoon. Millainen urakka (lompakolle) olisi korjauttaa tuollainen kunnolla? Ilmeisesti näissä on luotettavuusongelmia ollut muillakin. Ja jos jollakin on tietoa mikä noissa yleensä hajoaa, niin viitsisikö kertoa. Auttaisi luultavasti ongelman ratkaisun löytämiseen. Jos on myös tietoa Oulun alueen hyvistä vahvistinkorjaajista niin semmoisiakin saa kertoa. Jerosella käytin tuota aikanaan.

 
Kustannusarviohan riippuu täysin siitä mitä siinä on rikki. Muuntajat on tyyriimpiä jos niitä joutuu vaihtamaan mutta muut osat on kyllä halpoja jos nyt ajattelee yleisesti vanhoja putkivahvistimia. Jos mulla olis tuommoinen laittaisin (laitattaisin) kuntoon kyllä. Osaavalle vahvistinkorjaajalle vain niin hän kertoo mikä siinä on vikana.
 
Jostain luin että anodijännitteet on korkeita Klippeissä että voivat olla ankaria laitteita putkille. Anodijännitettäkin voi laskea.
 
Ja kommenttina noihin aikaisempiin kirjoituksiin Klipp ei ole SE Black Sabbath vahvistin vaan Supergroup.
 
Rule #1: There are no rules.
Billsner
17.07.2008 10:46:30 (muokattu 17.07.2008 10:47:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jerosella käytin tuota aikanaan.
 
Jeronen värkkäilee vieläkin vahvareiden kanssa. Jonkinaikaa (n. 6kk) sitten käytin omaa blue voodoota hänen luona huollossa. Pikaviestillä saat numeron jos on päässyt hukkumaan.
 
Wrapped in plastic
vakaajaxxx
06.11.2013 01:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kellään kiinnostusta ostaa rempattava (polttaa sulakkeet, syytä ei tiedä) Laney Klipp 60w putkinuppi. Edellisestä remontista, vuodelta -04, kuvat mitä tehty cd:llä.
 
Antti1
06.11.2013 03:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vakaajaxxx: Olisko kellään kiinnostusta ostaa rempattava (polttaa sulakkeet, syytä ei tiedä) Laney Klipp 60w putkinuppi. Edellisestä remontista, vuodelta -04, kuvat mitä tehty cd:llä.
 
Tori on tehty myynti-ilmoituksia varten: http://muusikoiden.net/tori/
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «