Aihe: Mitä kuulokkeita käytät?
1 2
azhrak
12.11.2004 14:34:41
Kun ostan ensimmäisen syntetisaattorini, on oikomukseni ostaa samalla kulokkeet. Siksi kysynkin tällä palstalla, mitä kuulokkeita käytät synan kanssa. Vai käytätkö vahvistinta tai monitoreja (siis akviitikaiut.)? Luen mielelläni, minkälaista äänentoistoa on käytössä. Tarkoitus olisi kirjoittaa kotioloissa käytettävästä laitteistosta.

Vielä en ole käynyt kuuntelemassa ensimmäisiäkään kuulokkeita, mutta olen katsellut joitain malleja. Sennheiserin 280 Pro on herättänyt kiinnostusta. Ja koska samat kuulokkeet tulisivat myös kotistudion (kunhan saan paremman koneen) käyttöön: AKG:n 240 Monitor tai Studio voisi olla myös aivan käypä vaihtoehto.

Kuulokkeista on ollut juttua muillakin palstoilla, mutta tällä luultavasti ei ole. Ja tarkoitus onkin kysyä juuri kosketinsoittajilta, mutta myös niiltä, jotka äänittelevät kotona.
We were dead since the day we let god outside of our heads
Snowblind
12.11.2004 14:53:53

AKG:n k66:ia käyttelen ja hyvin ovat palvelleet. Jos milloin uudet kuulokkeet ostan niin k240 studiot tulevat olemaan. Noissa on kätevä se irroitettava johtokin jos sattuu hajoamaan kun tuolilla rullailee yli.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
keyboardplayer
12.11.2004 14:54:10

mainitsen vain että olen kanssa samassa tilanteessa ja että asia kiinnostaa minuakin...

vastauksia odotellaan...
Adawolf
12.11.2004 15:07:54
Meitsi käyttää ihan vaan tommosii Sonyn MDR-P180, joissa yllättävän hyvin jytisee bassot yms....

Vaikka sanottakoon nyt vielä, että en juuri ikuna kyllä edes soita kuulokkeilla, vaan aina PA kamojen läpi....
Derek
12.11.2004 15:20:53 (muokattu 12.11.2004 15:21:21)
AKG K270 studio
Pharod
12.11.2004 16:34:24
Sennheiserin HD 555 on nyt käytössä, ihan hyvin toimii.
BotneLapio
12.11.2004 22:32:38
Itse käytän kotikaiuttimien (AudioPro Evidence E3 & Stage4 & B1.35, Genet hankintalistalla...) lisäksi hyvin paljon kuulokkeita. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Sonyn MDR-CD870 malliin. Monia olen myös kokeillut, mutta näissä on sitä jotakin. En lähde mihinkään äänitykseen yms. soundikokeiluun ilman näitä "bestiksiä". Todella erotteleva soundi, jotenkin sellainen kliinisen eroottinen;), mutta silti tasainen. Taajuusvaste on viivasuora. Näitä ei taida enää mistään saada, mutta SUOSITTELEN kokeilemaan vastaavia CD-sarjalaisia. Maksoi muistaakseni markka-aikana vähän yli tonnin. Kaikissa muissa kokeilemissani kuulokkeissa on sellainen "verho" soundin edessä. Erityisesti Sennheisereissä tämä esiintyy. Kaipa nääkin on niitä makuasioita, itse olet paras tuomari.

Tässä on googlesta löytyny eka linkki:
http://www.epinions.com/elec_Audio- … ny_MDR-CD870/display_~latest_prices
-=Botnee!!=-
mr.muzak
13.11.2004 03:28:39
AKG K270 studio

Turhaa demppausta, sanoisin että AKG K240 on se varma valinta. Parempiakin tietty on, mutta nuo ovat ainakin hyväksi havaitut.
baron
13.11.2004 03:34:57

Turhaa demppausta, sanoisin että AKG K240 on se varma valinta. Parempiakin tietty on, mutta nuo ovat ainakin hyväksi havaitut.

Tarttee nyt hienostella!
Kyllä AKG K141Studiot ihan riittävän hyvät on.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
U.Honey
13.11.2004 06:54:39
Sennheiser HD 600. Hertsit on 110% balanssissa.
My name is Baron, U.Honey Baron.
Closure
14.11.2004 20:08:13
Noissa on kätevä se irroitettava johtokin jos sattuu hajoamaan kun tuolilla rullailee yli.
Mulla on tuo akg 171 studio ja hyvin olen tykkäillyt soundeissa. Ei korosta niin paljon matalia ääniä kuin 271 studio(?). Joka kaverilla sattuu olemaan.
Hä? Kelpaisko PASTILLI?
azhrak
14.11.2004 22:57:18
Paljon mainostetaan noita AKG:n luureja... Onko kenelläkään sanottavaa Sonyn MDR-V700DJ-kuulokkeista? Ensi viikolla käyn kuuntelemassa, niin saan jotain tuntumaa. Niitä Sonyn CD-sarjan kuulokkeita ei löydy käsiin mistään ainakaan pienoisella etsinnällä. Joo mutta palaillaan, kunhan käyn testailemassa, jos vaikka kysyttävää tulisi.
BotneLapio
15.11.2004 00:44:09
Niitä Sonyn CD-sarjan kuulokkeita ei löydy käsiin mistään ainakaan pienoisella etsinnällä.

Keskustan Stokkalla ainakin oli.
-=Botnee!!=-
Wez
16.11.2004 10:59:50
Moi,
itse käytän sähköpianoo soittaessa ja miksaillessa AKG 240S -luureja. Ne on kyllä kohtuullisen painavat verrattuna joihinkin kilpailijoihinsa, mutta "puolisuljettuina?" antavat myös soittorauhan. Äänenlaadussa ei valittamista, monesti soittelee mieluummin niillä kuin Yamahan P-120:n omilla kajareilla. On mulla Fostexin p-05:t aktiivilähärit miksaamiseen, mutta ei ole kiva soittaa pianoo jos ääni tulee selän takaa.

Kannattaa huomata että vaikka M-malli on monessa kaupassa halvempi, se tarvitsee kaverikseen yleensä kuulokevahvistimen 600 ohmin impedanssinsa takia. Silloin kyllä bassopää on tukevampi kuin S-mallissa.
Muistisääntö: S-malli soittajille, M-malli miksaajalle.

-Wez-
Mikael
16.11.2004 11:07:05

Sennheiser HD25 tai HD580 ovat käytössä. Noista Sonyn CD-sarjan kuulokkeista kyllä täytyy mainita sen verran, että ostin tuossa vajaa vuosi sitten tyttöystävälleni kuulokkeet synttärilahjaksi ja testailin noin 100€:n hujakoilla pyöriviä kuulokkeita ja päädyin MRD-CD780 -malliin joka pesi kyllä saman hintaluokan Beyerdynamicit, AKG:t ja Sennheiserit sekä käyttömukavuudessa että äänenlaadussa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
bluescreen
16.11.2004 13:43:15
Käytän AKG240 Monitor ja joskus Sennheiser HD-25. Molemmat ovat erittäin hyviä kosketinsoittimien kanssa.
Torniojaws
16.11.2004 15:22:32 (muokattu 16.11.2004 15:23:58)

AKG:n k66:ia käyttelen ja hyvin ovat palvelleet. Jos milloin uudet kuulokkeet ostan niin k240 studiot tulevat olemaan. Noissa on kätevä se irroitettava johtokin jos sattuu hajoamaan kun tuolilla rullailee yli.

Sama linja itsellä. Nuo AKG:n K66:t on erittäin hyvät hintaansa nähden, mutta ne kuulokepehmusteet irtoavat parin vuoden jälkeen ja muutenkin halkeilevat puhki (jotain muoviseosta). Tässä itsekin katselen K-240 Studioita.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Warmen
17.11.2004 09:03:51
Labtec tai muu, toinen kuuloke hajalla...
Jöö...
azhrak
19.11.2004 19:56:26
Kannattaa huomata että vaikka M-malli on monessa kaupassa halvempi, se tarvitsee kaverikseen yleensä kuulokevahvistimen 600 ohmin impedanssinsa takia.
-Wez-

Onko siis niin, että tarvitsisin kuulokevahvistimen väliin, jos aikomukseni on käyttää Monitor-mallia synan kanssa? Eikö synan linjatasoinen signaali riitä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)