Aihe: efekti - multiefekti - vahvistin
1 2
LauriE
15.11.2004 16:27:51
Olen ajatellut ostaa multiefektilaitteen, jonka avulla voisi tutustua eri efekteihin, ja myöhemmässä vaiheessa voisi hankkia sitten erikseen tarpeelliseksi toteamiani efektipedaaleja ja hankkiutua multiefektilaitteesta eroon. Mutta millä tavoin vahvistin vaikuttaa käytettäessä multiefektiä? Tykkään oman putkivahvistimeni äänestä paljon, ja haluaisin antaa sille enemmän tilaa, enkä käyttää mallintavia vahvistinohjelmia. Onko multiefektipedaalin efektit mallinnettu jonkun vahvistimen kanssa soitetuiksi vai vaikuttaako siinä oman vahvistimen ääni? Ja mikä olisi semmoinen multiefektilaite, jossa olisi enemmän efektejä eikä niinkään vahvistinmallinnoksia?
villeh
15.11.2004 17:56:54

multiefekti-laitteissa on yleensä koko setti mallinnoksineen päivineen. putkivehkeen kans ainakin g-major on toiminut moiteettomasti (siinä vain pelkkiä efektejä). ja muutenkin vehje tuntuu olevan laadukas ilman mitää turhia ring modulatoreita, perusjutut. sun pitää miettiä mitä sä siihen kaipaat, jos jollain delaylla ja kompuralla pärjäät niin turhaa sitä on sitte mitään laitosta ostaa jos muutamalla pedaalilla homma toimii. tähän on oikeestaan turha sanoo muuta kuhn että testaile, jotkun suosii yhtä isoo laitosta ja toisilla on pedaaleita lankussa niin että aina kun polkasee niin osuu.
kanka
16.11.2004 22:20:07

G major lienee melko kallis vempele tälläiseen tutustumiskäyttöön, mikäli nyt ymmärsin oikein mitä kysyjä tässä hakee.. Legendaarista paljon parjattua Zoomipurkkia 505II suosittelisin ehkä tässä vaiheessa. Ainakin itse aloitin efektimaailmaan tutustumiseni sen kautta. Siinä riittää kaikennäköstä efektiä käyttäjästä riippuen pidemmäksikin aikaa... Muoviahan se on ja niinedelleen, mutta ei sitä heti kannata aloittaa millään megavehkeillä. Kokemus opettaa.

Torilta löytynee siinä 50euron paikkeilla tuo vehje ainakin pienellä odottelulla.
Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat.
-Zappa-
17.11.2004 03:47:16
mä kyllä suosittelen tc:n m300 laatikkoa... itsellä toimii komiasti enkä ole kuullut muittenkaan sitä haulkkuvan... n. 200 e maksaa...
leka
17.11.2004 11:29:15
G major lienee melko kallis vempele tälläiseen tutustumiskäyttöön, mikäli nyt ymmärsin oikein mitä kysyjä tässä hakee.. Legendaarista paljon parjattua Zoomipurkkia 505II suosittelisin ehkä tässä vaiheessa. Ainakin itse aloitin efektimaailmaan tutustumiseni sen kautta. Siinä riittää kaikennäköstä efektiä käyttäjästä riippuen pidemmäksikin aikaa... Muoviahan se on ja niinedelleen, mutta ei sitä heti kannata aloittaa millään megavehkeillä. Kokemus opettaa.

Torilta löytynee siinä 50euron paikkeilla tuo vehje ainakin pienellä odottelulla.

joo. kyllä joka soittajalla pitää zoom olla jossain elämänsä vaiheessa.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
konehes
17.11.2004 12:22:47
Kannattaa hankkia sellainen, missä on runsaasti muistipaikkoja omille efekteille. Presetit kuulostaa yleensä aina huonoilta.
kanka
17.11.2004 15:19:13

Kannattaa hankkia sellainen, missä on runsaasti muistipaikkoja omille efekteille. Presetit kuulostaa yleensä aina huonoilta.

Zoom
Valitse minkä värisen Muusikoiden.netin haluat.
LauriE
17.11.2004 15:34:52
Kiitos näistä! Zoom505II on käynyt mielessä...Toisaalta kun tekisi mieli ostaa erikseen eri efektipedaalit, mutta silloin tietysti kannattaisi ostaa esim. Bossia ja ne ovat turhan tässä vaiheessa kalliita. Danelectron minipedaalit ovat käyneet myös mielessä, mutta kun en ole oikein varma niiden laadusta. Joten saatan päätyä multiefektilaitteeseen, ja efekteihin tutustumisen jälkeen harkitsen sitten erikseen efektien hankkimista.
Jesus Muerte
17.11.2004 16:11:12
joo. kyllä joka soittajalla pitää zoom olla jossain elämänsä vaiheessa.

Jep, kehittyy heittokäsikin. Sääliksi vaan käy sitä vesilintua.
Hohhoijaa
17.11.2004 18:43:57
Kiitos näistä! Zoom505II on käynyt mielessä...

En suosittele.
villeh
17.11.2004 23:39:37 (muokattu 17.11.2004 23:40:48)

niin tuli mieleen että jos haluat tutustua efekteihin, niin mikset marssi musalikkeeseen ja testaa sielä, (tääläpäin on homma hoidettu niin että kotiin vaan testaan omien kamojen kans.... riippuu siis musaliikkeestä), mutta hei potentiaalinen asiakas, luulis testi pedaaleita tippuvan jalkojen juureen. niin ja eihän se g-major mikään ilmainen ole, suurinpiirtein samanhintainen kuin viis efekti spedua.

dit: onhan se ZOOM HYVÄ, kamerassa.
Walrus
18.11.2004 13:45:05
En suosittelisi minkään efektihärpäkkeen ostamista jos vasta opettelee soittamaan. Itse menin tuon Zoomin aikoinaan puolen vuoden soittelun jälkeen ostamaan ja keskittyminen todellisen sormista lähtevän soundin opettelemisestä siirtyi hirveillä puuroefekteillä pelleilyyn. Sitä ei pitkään aikaan tajunnutkaan kuinka paska oli soittamaan kun aina oli vain tarpeeksi säröä ja kaikkea efektipuuroo peittämässä virheitä. Nykyään en omista kuin yhden säröpedaalin ja wahhin. Niillä pääsee jo pitkälle.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
LauriE
18.11.2004 15:06:38
Olen soittanut 7 vuotta, mutta efekteihin en ole vielä tutustunut. Mutta pitää tosiaan mennä kauppaan kokeilemaan, siellä se selviää.
weelie
18.11.2004 15:36:49
Eikö Digitech RP50 ole myös melko edullinen.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
kurmo
18.11.2004 15:52:17
Olen soittanut 7 vuotta, mutta efekteihin en ole vielä tutustunut. Mutta pitää tosiaan mennä kauppaan kokeilemaan, siellä se selviää.

Kannattanee yrittää sellaista, että sitten ostaa haluamansa pedaalin avokaupalla ja testaa sitä hetimiten kotosalla sen oman vahvistimensa kanssa. Jos ei tykkää, palauttaa. Puristinen mielipiteeni on muuten se, ettei putkivahvistimen soundia ole syytä pilata laittamalla sen ja kitaran väliin digitaaliheebeleitä. No okei, ehkä joku delay voidaan hyväksyä nipinnapin. ;-)
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Fadead
18.11.2004 17:03:57
Kiitos näistä! Zoom505II on käynyt mielessä...

Legendaarista. hehe : )
"Viina on viinaa ja pysyy viinana. Pastillin paikka on rasiassa."
Jooba
18.11.2004 20:41:29
Boss ME-50. Mulla on sellainen, tosin basso versio kun bassoa soitan mut siinä on kohdallaan mun mielestä kaikki. GT-6:n pikku veli. Hoitaa hommansa ainakin kämpillä. Keikalla eikä studiossa ole vielä tullut testattua mutta löytyy efektejä laidasta laitaan, muisti paikkoja reilusti, kompressori ja limitteri. Ainut miinus minulta on EQ, joka ei ole kuin Low, High, Middle, Middle Herzt tai joku, bass, treble.
Hintaa on 300e pintaan.
toyopet
19.11.2004 10:19:47
Jep, kehittyy heittokäsikin. Sääliksi vaan käy sitä vesilintua.

Meillä taitaa 505II mennä ihan muuhun käyttöön kuin kitaralle. Ei sieltä oikein semmoista viimeisen päälle hyvää soundia saa aikaan. Vesilinnun heittäminen sillä on rikos, eläinsuojelulain rikkomus sekä jätelain rikkomus.

Mutta muutamme käyttötarkoitusta ja tehdään ihan uutta äänimaailmaa vehkeisiin, jossa efektejä ei perinteisesti ole käytetty.
Jesus Muerte
20.11.2004 03:34:24
Meillä taitaa 505II mennä ihan muuhun käyttöön kuin kitaralle. Ei sieltä oikein semmoista viimeisen päälle hyvää soundia saa aikaan. Vesilinnun heittäminen sillä on rikos, eläinsuojelulain rikkomus sekä jätelain rikkomus.

Kyllä tuolla Zoomilla rikotaan minusta jo ihan kuluttajansuojalakiakin, ei kai sitä ihan mitä tahansa paskaa saa myydä, vaikka se kivan värisiin muovikuoriin onkin pakattu.

No, toisaalta asiasta voi etsiä niitä hyviä puolia: Ostin em. Zoomin, pari kuukautta sen jälkeen lopetin kitaran soiton, siirryin bassoon ja sillä tiellä olen edelleen. Eli mitä opimme tästä? Zoom alentaa ÄO:täsi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)