Aihe: HIM:in New Yorkin keikka mennyt vähän reisilleen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
voltasparta
18.11.2004 20:25:53
valo on kova jätkä!
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
LTD
18.11.2004 21:10:48 (muokattu 18.11.2004 21:11:17)
Rokkari kännissä?!
Piti tämäkin päivä nähdä!
hä?
Lähikauppias
18.11.2004 21:24:36 (muokattu 18.11.2004 21:27:27)

Toista on Pearl Jam ja Eddie Vedder. Se yhtye on tehnyt niin paljon pahaa musiikin kehitykselle, ja tehnyt pitkäksi aikaa koko alternatiivi-kitaramusiikista kuuntelukelvotonta möyrinää ("Jere-myy sPOU-kee-ee-een") vaikutuksellaan, että edes Eddie Vedderin homoseksuaalisuus ei pelasta Pearl Jamia mun silmissäni. Grungesta Slackeriin, mieluummin jotain muuta, kiits.

Silläkin uhalla, että vaikutan fanilta, joka nillittää musiikkilehdelle kun omasta lempparista ei olla tykätty, niin täytyy todeta että oli kurjaa nähdä ehkä mnetin eniten arvostamani kirjoittajan alentuneen tälle tasolle. Etenkin kun arvostukseni Kiveä kohtaan juontuu pitkälti juuri miehen varsin suvaitsevaisesta ja järkevästä suhtautumisesta eri musiikkityylejä (ja ihmisiä) kohtaan.

Toki olen siinä mielessä jäävi sanomaan vastaan, kun Pearl Jam on aikoinaan ollut minulle hyvinkin tärkeä bändi, mutta kyseessä on kuitenkin yhtye, joka on selvästi tehnyt musiikkia ihan aidoista ja sisäisistä syistä, mikä on minun mielestäni aina arvostettavaa.

Se, että Pearl Jam on pitkäksi aikaa tehnyt alternative-musiikista "kuuntelukelvotonta möyrinää", tarkoittanee ainoastaan sitä, että bändiä on jäljitellyt moni. Ja se ei suinkaan ole bändin vika, ja kertoo ennemminkin sen merkittävyydestä muille ihmisille.

Homoseksuaalisuus -kommenttia en edes yritä ymmärtää.

Ja mitä Ville Valoon tulee, niin minusta on hienoa että HIM pärjää hyvin maailmalla. Vaikken bändin musiikista juuri välitäkään, niin ymmärrän kyllä jos joku siitä pitää. Ville oli kännissä, se on Villen ongelma. Yleisöä harmittaa, ja Villellä on nyt luultavasti morkkis.

EDIT: Niin, todettakoon vielä että kyllähän minäkin usein ilmaisen mielipiteeni musiikista ja bändeistä kärkevästi, että eihän siinä nyt sinänsä mitään. Ettei nyt ihan jeesusteluksi mene.
kivi
18.11.2004 21:28:30 (muokattu 18.11.2004 21:35:03)
Silläkin uhalla, että vaikutan fanilta, joka nillittää musiikkilehdelle kun omasta lempparista ei olla tykätty,

Lähikauppias hyvä, tuossa on puolet provokaatiota. Ja kyllä, kyse on valtaosaltaan juuri Pearl Jamin vaikutuksesta musiikkiin, ja jäljittelijöistä.

Mitä Eddie Vedderin suuntautumiseen tulee, eikös hän astunut metelillä ulos komerosta jo ennen Bob Mouldia, yhtä minun ja varmaan sinunkin suurista sankareista, joka oli asiasta paljon vaiteliaampi?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lähikauppias
18.11.2004 21:38:32

Mitä Eddie Vedderin suuntautumiseen tulee, eikös hän astunut metelillä ulos komerosta jo ennen Bob Mouldia, yhtä minun ja varmaan sinunkin suurista kitarasankareista, joka oli asiasta paljon vaiteliaampi?

Ilmeisesti ymmärsin kommenttisi siis väärin. En ole asiasta koskaan kuullutkaan, enkä pikaisella googlauksella löytänyt juuri muuta kuin "Eddie Vedder is so gay!" -tyylisiä juttuja. (Jollaiseksi oman sanailusikin tavallaan ymmärsin, taisit tarkoittaa pikemminkin päinvastaista.)
Mako
18.11.2004 21:42:47

Bändin tärkein keikka kämmätty.. täyttä paskaa.

Kun katsoo mikä diili pojilla on alla, se tärkein keikka on jo heitetty!

Ja ihan oikeasti: kerrankos sitä. Sääli vain faneja tietysti. Ei tämä minun kunnioitustani Valoa kohtaan syönyt..
"Kuka minä on? Missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston."
kivi
18.11.2004 21:44:19 (muokattu 18.11.2004 21:47:01)
(Jollaiseksi oman sanailusikin tavallaan ymmärsin, taisit tarkoittaa pikemminkin päinvastaista.)

Joo, tarkoitin, että Vedder sai astuessaan komerosta multa miljoona respect-pistettä, mutta kun kuuntelee sitä kitaranmöyrinän ja syvän alarekisterin muka-oopperalaulun yhdistelmää, minkä hän jätti perinnöksi vähemmän tyylitajuisille faneilleen/ seuraajilleen/ kopioijilleen, se ei ehkä riitä.
;-)

Ymmärretty nyt? Ei enää pahoja tunteita?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lähikauppias
18.11.2004 21:48:17 (muokattu 18.11.2004 21:49:33)

Ymmärretty nyt? Ei enää pahoja tunteita?

Jep jep. Halusinpa vain sanoa tuon.

EDIT: Haha, muokkasit ja pistit hymiön varmuuden vuoksi.
jussiohman
18.11.2004 21:48:31
No eipä toi nyt niin iso juttu loppujenlopuks ole.

No ei tod. ole, ei.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Mr.Babbit
18.11.2004 21:59:41
10 minuutin välispiikit? kuulostaa ihan meidän stubnitzin keikalta, keh. en suosittele, ihan vitun ankeeta ja yleisö kyllästyy 1 min läpän heiton jälkeen.

villen laulusta voisi sanoa, että ekan levyn aikoihin se vielä veti hienosti, sen jälkeen on alkanut tulla jotain ihmeen yninää ja hönkimistä ja taidelaulantaa, jota ei jaksa kuunnella livenä eikä levyltä. kännissä tai ei, ihan sama.

ihan turhaa spekulointia toi on, imho, pikku moka, tuskin tekee samaa kovin pian. ja samalla Ville tuli antaneeksi rehellisen ja osuvan kuvan meistä muistakin suomalaisista.

onnea vaan himmelille maailmanvalloitukseen.
depe
18.11.2004 22:16:15
Siis mitä? Onko se Eddie Vedder nyt homo vai ei?
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Fadead
18.11.2004 23:06:16
Ei ne urheilijatkaan aina onnistu.

No big deal.
"Viina on viinaa ja pysyy viinana. Pastillin paikka on rasiassa."
Exhausted
19.11.2004 00:26:12

Siis mitä? Onko se Eddie Vedder nyt homo vai ei?

enpä ole koskaan kuullut puhuttavan että olisi
jackcrow
19.11.2004 02:01:34
vittu että media haisee taas...

"vanhat mummotkin puhuu siwan jonossa, että se HIM pilasi suomalaisten maineen..."

ei jumalauta...

onkohan esim: seitsemänpäivää lehdellä jotakin uutta sanottavaa...
Vedderi
19.11.2004 02:33:48

Vaikka totuus on kuten se kerrotaan, saattaa olla, että tässä
Toista on Pearl Jam ja Eddie Vedder. Se yhtye on tehnyt niin paljon pahaa musiikin kehitykselle, ja tehnyt pitkäksi aikaa koko alternatiivi-kitaramusiikista kuuntelukelvotonta möyrinää ("Jere-myy sPOU-kee-ee-een") vaikutuksellaan, että edes Eddie Vedderin homoseksuaalisuus ei pelasta Pearl Jamia mun silmissäni. Grungesta Slackeriin, mieluummin jotain muuta, kiits.

Kivi, Haista Paska!
Fletch
19.11.2004 02:47:12

Kivi, Haista Paska!

Miksi hänen pitäisi? Voit itse tehdä ihan saman jos ei itselläsi ole muuta tuotavaa tähän keskusteluun. Jos tarkoituksesi ei ollut provoilla niin kerro meille toki faktat Vedderin mahdollisesta homoseksuaalisuudesta ja bändinsä vaikutuksesta ysäri-alternativeskeneen...
Puffy shirt wearing ,dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen.
lug
19.11.2004 05:32:21
Kyllä muakin vituttaisi nousta lavalle vetämään jotain poison girliä ja join me:tä Monster Magnetin jälkeen :D Ei suomalaiset oo koskaan oikeen hallinnut musiikkia..
Samsungin maksuton tukinumero 0800-118001
kivi
19.11.2004 06:28:36 (muokattu 19.11.2004 06:31:20)
Kivi, Haista Paska!

Häh? Toi on liian kevyt pallo. Eikö tää jo käyty läpi? Syytön mä sun sankariisi olen, samoin siihen, jos luetunymmärtäminen ei toimi.
(Handsome Dick Manitoba)    
mrk
19.11.2004 10:19:59
Eddie Vedder oli vuosikaudet naimisissa saman naisen kanssa, erosi about vuonna 2000, nykyään ilmeisesti uudestaan naimisissa ja ainakin kesällä syntyneen lapsen isä... ei tuo kauhean homolta kuulosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)