Hajoo pää! Pitäisi siirtää Rolandilla nauhoitettu treenikämppäsoitanta n-track Studioon. Midipiuhat on kiinni, MTC/synkka säädetty molemmista, S/PDIF piuha kiinni, ja Roland lähtee soittaan kun n-trackista painan playta. Mutta se räksyminen ja poksuminen! Kaikki puskurit on tapissa, ja silti räksyy. Asialla täytyy olla tekemistä miditahdistuksen kanssa, koska "vapaasti" nauhoittaen tulee pienilläkin latensseilla puhdasta kuin missin iho. Mikä mättää? Onko kukaan tehnyt tällaista liitäntää, mikä asetus vielä puuttuu? Voisiko joku kertoa asetusten paikat by numbers? Ulkomaisetkaan foorumit eivät tällä kertaa auttaneet, ei edes rolandin laaja FAQ... -Wez- |
Hajoo pää! Pitäisi siirtää Rolandilla nauhoitettu treenikämppäsoitanta n-track Studioon. Midipiuhat on kiinni, MTC/synkka säädetty molemmista, S/PDIF piuha kiinni, ja Roland lähtee soittaan kun n-trackista painan playta. Mutta se räksyminen ja poksuminen! Onks MTC samoilla frame rateilla? Onks s/pdif s/pdif:llä vai ADATilla? Entäs sen resoluutio - 44 vai 48? Noista lähtisin katsomaan. Slave/masterin voi kans kokeilla toisinpäin, Roland masteriksi ja tietokone slaveksi, saattaa auttaa. En nyt muista, miten mä noita olen tehnyt, mutta aina ne lopulta toimii (lohdutus sekin) :-) |
Onks MTC samoilla frame rateilla? Onks s/pdif s/pdif:llä vai ADATilla? Entäs sen resoluutio - 44 vai 48? MTC on sama, kokeiltu 30 molemmant ja kaikki muut variaatiot. yksi tuli tässä mieleen, että voisi kokeilla Rolandista 29.97 versus n-trackin 30 drop tai nondrop. p/pdif on normaali sähköinen RCA. Liitännässä ei pitäisi olla ongelmaa, koska ilman synkkaa äänitys toimii hienosti. En vain haluaisi hakea kahtatoista raitaa kohdilleen, rumpujen kanssa vielä tuo kampasuodinefekti peikkoaa. Sample Rateakin olen koittanut molempia, ja bittisyvyyttä myös.
Noista lähtisin katsomaan. Slave/masterin voi kans kokeilla toisinpäin, Roland masteriksi ja tietokone slaveksi, saattaa auttaa. Täytyypä vielä yrittää tuotakin uudemman kerran, mutta en saanut toimimaan. Rolandin käyttöohjeissa oli ohjeistettu liitäntä tietokone masteriksi -suuntaan. Yksi asia, mikä ihmetyttää, on ettei N-trackissa mainita mitään MMC-parametrista, mitä kovasti jauhetaan rolandin puolella. Tarvisikohan tuohon vielä sellaisen, eli onko n-track kyvykäs ollenkaan tuohon synkkaan? Luulisi kuitenkin tuollaisen synkroinoidun siirron olevan erittäin yleistä nykypäivänä että n-track sellaista tukisi. En nyt muista, miten mä noita olen tehnyt, mutta aina ne lopulta toimii (lohdutus sekin) :-) Kiitos lohdutuksesta, toivoa siis on. Vielä kun tulisi se viimeinen vihje, että laita paremetrit x-y-z arvoon a-b-c. :) |