hörhö 16.11.2004 16:43:27 | |
---|
Idioottipunkis o sentää oikeita soittimiii!!11§13 Niih! "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
burning wee 16.11.2004 20:54:43 | |
---|
Karseeta!!!! Only GIBSON is good enough! |
Aminohappo 16.11.2004 21:08:29 | |
---|
Hirveää ! Totally Addicted To Bass |
tenkainen 16.11.2004 22:12:29 | |
---|
Ennen pystyin kuulemaan sivussa, koska tunsin joitain henkilöitä, joiden seurassa oli pakko altistua... Nyt en pysty enää olemaan samassa huoneessa, jossa kuuluu kyseistä musiikkilajia. Tulee vain hemmetin huonolle tuulelle... SuomiR'n'B ajaa saman asian. "tupakka suussa ja kahvikuppi toisessa..." |
MC JayD 17.11.2004 06:29:24 | |
---|
Suomi räppi ei häviä juurikaan kansainväilisille. Suomenkielikin taipuu ihan mukavasti riimittelyyn, kun on niin paljon päätteitä ja synonyymejä. Se ei oo ihan niin kriittistä kuin muualla, mutta meillä onkin kovin rauhallinen ja melko demokraattinen yhteiskunta, jonka ongelma alueet ovat juuri noissa Pikku-G:n painottamissa pehmeissä arvoissa. PS. Elastinen on mun ent. opiskelukaveri. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
sticky fingers 17.11.2004 19:19:55 | |
---|
Loppujen lopuksi Suomessa on asiat sen verran hyvin, ettei ole mitään aihetta rapata niinkuin jenkeissä. Täytyykö yhteiskunnalisten asioiden olla huonosti ennenkuin saa räpätä?!Eikö voi vaan tehdä biisiä omasta hyvästä/pahasta olosta, jos siltä tuntuu? Ainoat TODELLA yhteiskuntakriittiset kyseisen musiikkisuuntauksen edustajat joita olen kuullut, ovat Avain ja Steen1 ja jotenkin olen saanut sellaisen mielikuvan, että ne kaverit tietää oikeasti, mistä puhuvat...Vaikka sellaista Compton/Bronx-tyyppistä pyssynheiluttelua Suomessa harvemmin näkeekään, niin pienemmässä mittakaavassa voi jollakin olla vaikeuksia elämänssään jopa ihan kotimaassammekin... btw. Tässäkin ketjussa monesti mainitaan hiphop-artistien amerikka-ihannointi. Olisiko kuitenkin niin, että hiphopin kritisoijat ovat vähintäänkin yhtä ihannoivia Jenkkilän suuntaan; Sieltä tulee paljon kovempia jätkiä jne.ks. esim. ylläoleva lainaus...Eiköhän se jenkkiräpin uhoaminen ole aikalailla samanlaista oman egon paisuttelua, kuin se mitä suomiräppärit muutamissa biiseissään harrastavat... |
psj 17.11.2004 20:36:33 | |
---|
Eiköhän se jenkkiräpin uhoaminen ole aikalailla samanlaista oman egon paisuttelua, kuin se mitä suomiräppärit muutamissa biiseissään harrastavat... Onhan se uhoaminen periaattessa samanlaista mutta suomalaisten suuhun se ei yksinkertaisesti sovi samallalailla kuin jenkkien. |
pellepelle 17.11.2004 21:05:45 | |
---|
Itse asiassa muutankin kantaani sen verran että on Fintelligens ihan kuunneltavaa...ihan oikeesti. Nillä on ihan hyviä sanotuksia ja silleen. |
Juha86 18.11.2004 12:57:05 | |
---|
Suomiräppi on syvältä, niin kuin kaikki räppi, hiphoppi ja r 'n' b ym. niin sanotut musiikkityylit.. Jos Pikku G lasketaan räppäriksi, niin sekin on vaan suurta kusetusta koko sen touhu. Poika laulaa et "Tupakka on pahaa" ja sitten keikan jälkeen vetää savua poskeen backstagella. Huh. Koko sen meno on laskelmoitua huijausta: se laulaa kersojen ja aikuisten persettä nuollen että Valta lapsille ym. älytöntä. Se tietää et se saa ittelleen hiton positiivisen kuvan tuolla tavalla.. Eli toi on vaan rahastusta.. Mrrh. Ei kukaan voi saada oikeita musiikillisia fiiliksiä jostain räpistä... You and me, we will be
part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream... |
Tapio79 18.11.2004 14:19:35 (muokattu 18.11.2004 14:25:00) | |
---|
Suomiräppi on syvältä, niin kuin kaikki räppi, hiphoppi ja r 'n' b ym. niin sanotut musiikkityylit.. Jos Pikku G lasketaan räppäriksi, niin sekin on vaan suurta kusetusta koko sen touhu. Poika laulaa et "Tupakka on pahaa" ja sitten keikan jälkeen vetää savua poskeen backstagella. Huh. ... No onhan se sentään hyvä jos tiedostaa tupakan vaarat, vaikka itse polttaisikin. Lauloihan Eppu Normaalikin punk-aikoinaan "tupakka on myrkkyä" lavalla röökit hampaissa... Pikku G kyllä saa minulta thumbs upia, vaikken musiikistaan niin välitäkään. Nuoriherra on mielestäni hyvä roolimalli nykyajan nuorisolle, hän puhuu kohdeyleisönsä kielellä monista sellaisista asioista, joita mielestäni on tuossa iässä hyvä tiedostaa ja ajatella. edit: Ja eikös hän tee kappaleensakin (ainakin tekstit) itse? Allekirjoitus. |
Järvihirviö 18.11.2004 14:23:19 | |
---|
Suomiräppi on syvältä, niin kuin kaikki räppi, hiphoppi ja. Ei kukaan voi saada oikeita musiikillisia fiiliksiä jostain räpistä... Ja otit esille niinkin loistavan artistin kuin Pikku G. Osoitit jälleen kerran tämän ikiaikaisen faktan, että suurin osa hiphopin slash räpin kritisoijista täällä ei tiedä aiheesta hevon vittua. |
Tympee Huttunen 18.11.2004 14:28:53 | |
---|
Sere(moniamestarihan) sitä sanoi, että aika paljon on feikkimatskua päässyt jo läpi. Arvattavissahan se olikin. |
edit: Ja eikös hän tee kappaleensakin (ainakin tekstit) itse? Joskus ku siltä tota kysyttiin ni se sano et se ja sen kaverit tekee sanotukset...eli sen kaverit tekee sanotukset. Paskat Pikku G:tä joku tupakkavastasuus kiinnostaa. |
kassper 18.11.2004 17:27:44 (muokattu 18.11.2004 17:32:48) | |
---|
Paskat Pikku G:tä joku tupakkavastasuus kiinnostaa. Onhan noita pappejakin, jotka saarnaa haureuden synnistä ja nussii sit pikkupoikia... Jos pienet pojat ja tytöt ei ala polttaa röökiä sen takia, et Pikku-G sanoo sen olevan vaarallista, niin en valita, vaikka paskaa musaa tekeekin. Mutta asiaan... :) Kyllä tuolta Suomiräp/hiphop-genrestä löytyy muutamia hyviä artisteja/yhtyeitä, joista tykkään. Mainitaan nyt vaikka Tulenkantajat, Fintelligensillä muutama biisi, Avain/Aza ja Kwan. Ja sitten nämä reggaeräphärpäkkeet kuten SCB, Kapteeni Ä-ni, Jukkapoika yms. Hengailumusaa. Jesh! Mutta ei ole savoksi höpötetyn räpin voittanutta. On niin letkeetä :p Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs |
zpexi 18.11.2004 19:38:10 | |
---|
paskaa!!!! "i smoke my cigarette with style" |
carlos 18.11.2004 20:10:49 | |
---|
Jos haluatte taidokasta Suomiräbäytystä kuulla,nii kuunnelkaapa Ruudolfin Doupeimmat Jumala seivaa -levyä. Ei oo mitää turhaa uhoamista ja tyypillä on hyvä tyyli. Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat. |
rajamd 18.11.2004 20:38:30 | |
---|
Suomiräppihän on ihan hillitöntä soopaa. Tykkään kyllä itse räpistä mutta enemmänkin jenkkien ja ranskisten touhuista kuten esim. Cypress Hill ja IAM. |
limppu1991 18.11.2004 21:20:23 | |
---|
kaikki o huonoi. Mut Redrama on iha hyvä. Voi hitsi =( halvaantunut jänis on sateessa. |
Paijukainen 18.11.2004 22:22:18 | |
---|
Kyllä tässä on viimeisen vuoden aikana kyllä viimestään niin kyrsiintynyt että ei voi radiokanavaa pitää jos sieltä tuota sössäystä tulee. Omaan makuuni ei ole ilmestynyt yhtäkään joujou- alan artistia. Eikä voi enää välttyä tv:n ääressäkään. Pikku G kun on lähtenyt heilumaan tuohon ärsyttäävääkin ärsyttävämpään Ärrän mainokseen. "Mä lähen Ärrälle!" (ikäväkseni en voi liittää tähän käsiliikkeitä) soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
pellepelle 18.11.2004 22:32:21 | |
---|
"Mä lähen Ärrälle!" "Tekstiviestit vaan 6senttii zipale!" |