Aihe: Ampeg SVT-3PRO + SVT410HE
1 2 3
marlow
18.11.2004 12:46:39
Omistan tommosen kaapin ja olen ajatellut vetää itseni konkurssiin ostamalla ton 3pronuppiin. Olisikos tuo toimiva yhdistelmä?

Toi mun kaappi on 8ohmin vehje ja nuppi näyttäs antavan enemmän tehoa 4ohmin kaapille..(Nupissa spkesit: 450/275 W 4/8 OHM). Onko tommosta nuppia siis järkevää luukuttaa 8 ohmin kaapilla vai kannattasko kaappi vaihtaa 410HLF:ään?
Herra A
18.11.2004 12:49:22 (muokattu 18.11.2004 12:50:46)
Jos haluat enemmän tehoa, niin on järkevää.

Siis vaihtaa neliohmiseen.
Eli ihan omien tarpeiden mukaan, kyllä tuosta 8:lla ohmillakin ääntä lähtee ;)
Mist ripples round your thin white neck And draws me a line Cold fingers mark this dying wreck This moment is mine
Ylläri
18.11.2004 13:03:43
Hankit vaan sen nupin ja kun haluat lisää tehoa teet uuden konkurssin ja hankit sen 4-ohmisen kaapin !

Tahi toisen 8-ohmisen. Sitten ainakin riittää mökä.
absqua
18.11.2004 13:06:24 (muokattu 18.11.2004 13:07:01)
Hankit vaan sen nupin ja kun haluat lisää tehoa teet uuden konkurssin ja hankit sen 4-ohmisen kaapin !

Juuri näin.

Hyvin tuosta otsikossa listatusta läjästäkin lähtee hönkää, olen soittanut pari keikkaa noilla wehkeillä nimittäin. 4-ohmisella komerolla saa tietenkin vähän lisää meteliä, mutta ei se ero nyt mitenkään holtittoman suuri ole.

SVT 3-Pro on siitä ovela nuppi että siinä tuntuu kaiken kaikkiaan olevan tehoa hieman vähemmän kuin valmistaja lupaa. Oli tai ei, niin ainakin sitä joutuu luukuttamaan ihan huolella. Ei ole mitenkään tavatonta vetää sillä keikkaa masterin sojottaessa suoraan itään, eli lähes täysillä. Soundi on kyllä sen sijaan ainakin mun makuuni oikein hyvä.
Jos et tarvitse ihan helvetillistä äänenpainetta, niin voin suositella tuota nuppia kyllä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
marlow
18.11.2004 13:22:25
Kiitos infosta. Tämän uuden tiedon valossa hyvä vaihtoehto vois olla kans svt4pro. Nykyisessä nupissani nimittäin kyrsii nimenomaan tehon puute (AMP-BH260). Aina pitää keikalla olla potikka kaakossa ja silti tuntuu että tarvis yhdennentoista vaihteen. Toi 4pro antas kuitenki 300 w 8 ohmisellekin kaapille. Tulis kalliimpi tikki, mutta loppupeleissä halvempaa, jos ei tarvi laittaa kaappia vaihtoon..Miinuksena ois tietenki tuplapaino tohon 3pro:hon verrattuna.
absqua
18.11.2004 13:28:48 (muokattu 18.11.2004 13:30:10)
Kiitos infosta. Tämän uuden tiedon valossa hyvä vaihtoehto vois olla kans svt4pro. Nykyisessä nupissani nimittäin kyrsii nimenomaan tehon puute (AMP-BH260). Aina pitää keikalla olla potikka kaakossa ja silti tuntuu että tarvis yhdennentoista vaihteen. Toi 4pro antas kuitenki 300 w 8 ohmisellekin kaapille. Tulis kalliimpi tikki, mutta loppupeleissä halvempaa, jos ei tarvi laittaa kaappia vaihtoon..Miinuksena ois tietenki tuplapaino tohon 3pro:hon verrattuna.

4 pro on toki hyvä. siitä ei ole kovin valtavaa omaa kokemusta, lähinnä kanssabasistien positiivisia kommentteja, joten luovutaan suunvuoron muille.

jos muut merkit kuin ampeg tulevat kyseeseen niin torilla kaupustellaan parhaillaan ebs:n HD650-nuppia, joka lienee olla aika passeli vehje sekin eikä kovin painava.
Ylläri
18.11.2004 13:36:05 (muokattu 18.11.2004 13:36:44)
Toi 4pro antas kuitenki 300 w 8 ohmisellekin kaapille. Tulis kalliimpi tikki, mutta loppupeleissä halvempaa, jos ei tarvi laittaa kaappia vaihtoon..Miinuksena ois tietenki tuplapaino tohon 3pro:hon verrattuna.

300W? Ero 275 wattiin on mitätön, ei sellaisen takia kyllä kannata maksaa ylimääräistä. Tuplapainosta nyt puhumattakaan. Onkohan nyt wattilukemat oikein?
marlow
18.11.2004 14:01:04
300W? Ero 275 wattiin on mitätön, ei sellaisen takia kyllä kannata maksaa ylimääräistä. Tuplapainosta nyt puhumattakaan. Onkohan nyt wattilukemat oikein?

On ne lukemat oikein..Pisti vaan miettimään toi, että svt3pro ei anna niin paljoa tehoja ku tehtaalla luvataan..4pro:sta oon taas kuullu että jylisee varmasti tarpeeksi lujaa...

Näin tarkemmin ajateltuna ei kyllä varmaan olekaan järkeä maksaa ylimäärästä tommosen tehoeron takia. Sitäpaitsi käytän sansampin bassdriveria keikoilla ja sillä saa ihan mukavasti ylimäärästä potkua.
sirdickyj
18.11.2004 14:22:04
Näin tarkemmin ajateltuna ei kyllä varmaan olekaan järkeä maksaa ylimäärästä tommosen tehoeron takia. Sitäpaitsi käytän sansampin bassdriveria keikoilla ja sillä saa ihan mukavasti ylimäärästä potkua.

On se järkevää, usko pois. Toi 4 pro on paljon tehoikkaampi peli, ei se oo vaan ne näennäiset 25 wattia. Sehän on muistaakseni vielä siltakytkettävissä, jolloin löylyä oli kaiketi luvassa jotain 900w. MIKÄÄN Sans Amppi tai muukaan verme ei korvaa päätetehoa silloin kun ollaan hakemassa bassoon potkua. Näi o.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Ylläri
18.11.2004 14:24:07
Piti käydä oikein Ampegin sivuilla tsekkaamassa ja johan löytyi touhuun tolkkua. Elikkäs SVT-4 antaa stereona 8 ohmiin 300 W per kanava, sillattuna peräti 900 W. Eli löytyyhän sitä tökyä. Tai ainakin headroomia.

Mutta itse pohtisin vielä sitä SVT-kolmosta ja lisäkaappia. Luulen että tuolla yhdistelmällä saisit kuitenkin enemmän kokonaismölyä kuin SVT-4/1 kaappi-kombinaatiolla. Yksi kaiutin ei kuitenkaan pysty tuottamaan ääntä loputtomasti, vaikka takana olisi kilowattikin tehoa.
sirdickyj
18.11.2004 14:46:37
Mutta itse pohtisin vielä sitä SVT-kolmosta ja lisäkaappia. Luulen että tuolla yhdistelmällä saisit kuitenkin enemmän kokonaismölyä kuin SVT-4/1 kaappi-kombinaatiolla. Yksi kaiutin ei kuitenkaan pysty tuottamaan ääntä loputtomasti, vaikka takana olisi kilowattikin tehoa.

Tuossa tulee vastaan kuitenkin juuri tuo headroom-kysymys, eli ei välttämättä ole kovinkaan hyvän kuuloista kun trankkunupista otetaan maksimiteho irti. Semmoinen asia on olemassa kuin hyötysuhde, mutta en osaa sitä sanoiksi pukea, vaikka suurinpiirtein tiedänkin mitä se tarkoittaa. Osaako joku muu?
JK
18.11.2004 15:03:48 (muokattu 18.11.2004 15:06:53)
Suosittelen vilpittömästi että kokeilet Fenderin Bassman 1200 Pro- nuppia.

Katso Spexit tuolta. (On sama nuppi, logo vaan vaihtunut Fenderin logoon)

http://www.fender.com.au/sunnamps/1200s.shtml

Antaa 1200 w 2 ohmiin (voi tosiaan ajaa 2 ohmin kuormalla)
800 w 4 ohmin kuormalla, 8 ohmiin ei tehdas ilmoita, mutta luulen että noin 600 w tulee.

Ja löytyy muuten potkua, aivan tolkuttomasti.
Ajan itse tällä hetkellä EBSn Neo 112 kaappiin ja Fanen 15" elementillä varustettuun kaappiin ja kyllä muuten jytisee.

Spexeissä mainitaan että kaiutinlähtöjä on 2, mutta kyllä niitä mun nupissa on 4.

Kitarapajalla yksi myynnissä hintaan 1200 eur.

Ja väitän kirkkain silmin että ei häviä soundeissa yhtään Ampegeille.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
B@sshole
18.11.2004 15:33:17

800 w 4 ohmin kuormalla, 8 ohmiin ei tehdas ilmoita, mutta luulen että noin 600 w tulee.

Ajan itse tällä hetkellä EBSn Neo 112 kaappiin ja Fanen 15" elementillä varustettuun kaappiin ja kyllä muuten jytisee.

Spexeissä mainitaan että kaiutinlähtöjä on 2, mutta kyllä niitä mun nupissa on 4.

Samaa mieltä! Itse olen aina ollut Ampeg-miehiä, mutta nyt tuota kokeiltuani voin sanoa, että jos joskus tuommoinen vastaan tulee kentällä niin en sano ei.
HC.Pälä
18.11.2004 16:26:09

Nyt kun asiasta puhutaan..
Itsekin olin harkinnut tuota SVT3-Pro:ta, tulipas ostettua uusi basso tilalle.. no whatever.. asiaan:

Tällä hetkellä minulla on SWR Workingman 2004 nuppi (160W 8 ohmiin, 200W 4:ään) sekä SWR WM 4x10" kaappi (8ohm, 400W). Ajattelin vaihtaa nupin tuohon SVT3:een lähinnä teho ja soundi syistä.

Jäi askarruttamaan tämä ohmi seikka.
Ampegin sivuilla sanotaan tuosta svt3:sta että siitä lähtee 275 Wattia 8 ohmin vastukseen ja 450W 4:ään ohmiin.
Nykyinen kaappini on 8 ohminen.
Jos lisään siihen toisen 8 ohmisen kaapin, niin koko vastus tipahtaa 4 ohmiin, täten joka kaappiinn voi lähteä 225W tehoa.
Onko näin ?

Toinen kysymys tähän liittyen on toi kaappien kytkentä.
Nupissani (siis vieläkin tuo SWR 2004) on 2 speaker outputtia, ja kaapissani on in ja out liitäntä.
Miten kannattaa parhaiten liittää nuo kaapit. Siis yksi per nuppi-output tai silleen että se toinen kaappi on kiinni ensimmäisessä ?
Onko näissä eri kytkintä malleissa mitään suurta eroa ? esim. tipahtaako kokonais vastus 4:ään ohmiin molemmissa tapauksissa ?
Let the bass Kikzz.
absqua
19.11.2004 05:51:22

Eräällä paljon keikkailevalla basistiveljellä oli noita Sunn 1200 pro-nuppeja peräkkäin parikin eri yksilöä ja kukin vuorollaan laukesi ja makasi takuuhuollossa hidasteltavana.

Prosessin seurauksena se alkuperäinen, yli puoli vuotta korjaamolla maannut 1200pro:kin päätyi lopulta pienen väännön jälkeen takaisin myyjän hyllyyn ja vahvistinmerkki vaihtui, samalla loppuivat ongelmat.

Toki tuo saattoi hyvinkin olla sattumaa, tai sitten silloin vielä aika tuoreen vahvistinmallin lastentautia, mutta itselleni jäi tapahtumia sivusta seuranneena vahva epäluulo ko. vehkeen luotettavuutta kohtaan. Soundi ja teho/paino-suhde on kyllä hyvä, ei siinä mitään.
JK
19.11.2004 08:15:39
Eräällä paljon keikkailevalla basistiveljellä oli noita Sunn 1200 pro-nuppeja peräkkäin parikin eri yksilöä ja kukin vuorollaan laukesi ja makasi takuuhuollossa hidasteltavana.

Toivottavasti itselläni ei ole maanantaikappale. Ainakin viimeisen puoli vuotta on toiminut ihan moitteetta. Kyseisen nupin myyjä toimitti useita kuukausia kaupan jälkeen minulle pyytämättä siihen kuuluvan jalkakytkimen (jonka luulin olevan lisävaruste)

OffTopicina Kiitokset Karrille!

Tuo nuppi antaa senverran jytkettä että olen pitänyt sitä muualla kuin kaappien päällä keikoilla ja treeneissä. Näin liiat tärinät ja rasitukset jäävät vähille. Näin varmaan hiukan säästää niitä kahta etuasteputkeakin.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Johannes_t
19.11.2004 08:20:16 (muokattu 19.11.2004 08:20:54)

Tuo nuppi antaa senverran jytkettä että olen pitänyt sitä muualla kuin kaappien päällä keikoilla ja treeneissä.

Mulla taas on patenttiratkaisuna seuraava viritys: jeesusteippi kaksinkerroin kiinni kaappin kattoon, suht paksua vaahtomuovia päälle ja nuppi tyynyille lepäämään.

Seuraavaksi ajattelin pehmustaa kaapin kantokahvojen "yläosan", ranteet tuppaa olemaan mustelmilla ke-to-pe-la-rundien jälkeen.
sirdickyj
19.11.2004 09:59:59
Seuraavaksi ajattelin pehmustaa kaapin kantokahvojen "yläosan", ranteet tuppaa olemaan mustelmilla ke-to-pe-la-rundien jälkeen.

Ai jaa, mä taas en ees tiedä omaa nimeäni vastaavanlaisten rundien jälkeen kuin vasta seuraavan viikon keskiviikkona, ja kuona-ainetuotanto on kuin sydäntautisella.
marlow
19.11.2004 19:27:34
Joo pitääpäs tässä vielä kartoittaa vaihtoehtoja, säästää rahaa ja syödä nuudeleita..Keväällä sitten uusi nuppi alle. Pitää varmaan kyllä käydä testaamassa tota bassman nuppia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)